Arabalarınızın Bakım Maliyetleri

Benim frenler için muhtemel son gibi.Ötme ve kazıma sesi için Mando almıştım sonraki bakıma takacağım,o da çözmezse yetkilide komple sıfırlarım artık tüm fren sistemini.Taksit yapılabiliyor mu hala ?

2 taksit yapabiliriz dediler. Ne yazık ki post cihazı ona da izin vermedi.

yağın markası iyi olsa fiyat kusursuz derdim. Tek burun kıvırtan şey PO maxima =)

Yağın kalitesi hakkında pek bilgim yok. Ne olsa daha iyi olurdu ? Yada bu yağın burun kıvırtan tarafı nedir ?
 
2 taksit yapabiliriz dediler. Ne yazık ki post cihazı ona da izin vermedi.



Yağın kalitesi hakkında pek bilgim yok. Ne olsa daha iyi olurdu ? Yada bu yağın burun kıvırtan tarafı nedir ?

Sanırım teknik spek. kaynaklı olsa gerek @bt abinin demek istediği , Viskozite İndeksi vs. normal banttaki 5w30'lar içerisinde düşük bir yağ :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: mtb_rider
ERA'cana üst kapak taşlamadan sonra rodaj yağ değişimi gerçekleştirilecek. Hava filtresini daha önce kendim değiştirmiştim (yaklaşık 1000 km önce)
Model: Accent Era 1.6 otm. benzin/lpg
Km: 204.000
Yağ: Motul 6100 5w40 4lt (yağı 3 ay önce 600 tl'ye almıştım, şu an sanırım 800 tl civarı)
Yağ filtresi: Mando (100 tl)
İşçilik: 700 tl

500L 1.4 Fire yağ bakımı
Km: 35.000
Yağ: Mobil 3000 5w40 4 lt (900 tl)
Yağ filtresi: Bosch (135 tl)
Hava Filtresi: Opar (110 tl)
Kabin filtresi: Sardes (90 tl)
İşçilik: 700 tl
Her ikisi içinde Ankara Şaşmaz Lider oto servis Hasan Usta
Motul dışındaki fiyatlar 08.05.2024 itibari iledir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Palio 1.3 multijet
Baskı balata seti (opar, içinden valeo çıkıyor)
Motor ve şanzıman takozu (rapro)
+işçilik
Toplam: 6950 TL
IMG_5771.jpegIMG_5763.jpegIMG_5768.jpegIMG_5758.jpeg
 
Son düzenleme:
  • Marka: FİAT
  • Model: EGEA
  • Yıl: 2021
  • Bakıma girdiği kilometre: 110.000
  • Motor: 1.3 MULTIJET E6 FINAL
  • Şanzıman: MANUEL
  • Yapılan İşlemler:
    • Ön salıncak : 2.300₺
    • Ön askı rotu : 2.100₺
    • Ön viraj demir lastiği ve kelepçesi : 3.200₺
    • Arka Amortisörler : 2.000₺
    • V kayışı : 417,00₺
    • V bilyası : 334,00₺
    • Motor arka takozu : 1.000₺
    • Kampana bakımı : Ücretsiz
    • Ön teker poryaları ve bilyası : 2.050₺
    • TRV disk ve balata : 1.700₺ + 2.000₺ = 3.700₺
    • Castrol Edge 0W30 motor yağı : 1.200₺
    • Yağ filtresi : 292,00₺
    • Hava filtresi : 542,00₺
    • Polen filtresi : 250,00₺
    • Mazot filtresi : 750,00₺
    • Karter tapası : 84,00₺
    • Manuel Şanzıman yağı : 1.700₺
    • İşçilik : 4.000₺
  • Maliyet: 24.000₺ + KDV
  • İşlem yapılan servis: Fırat Opel (İkitelli İst.)
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı?: 5 senedir müşterisiyim ve memnun kaldım.
Bu kadar değişenin nedenini sorgulayacak olabilirsiniz. Askerdeyken aracı kuzenlere bırakmıştım. Sağolsunlar gerekeni yapmışlar. Egea'ya benden daha fazla masraf eden de olmamıştır.
 
  • Marka: FİAT
  • Model: EGEA
  • Yıl: 2021
  • Bakıma girdiği kilometre: 110.000
  • Motor: 1.3 MULTIJET E6 FINAL
  • Şanzıman: MANUEL
  • Yapılan İşlemler:
    • Ön salıncak : 2.300₺
    • Ön askı rotu : 2.100₺
    • Ön viraj demir lastiği ve kelepçesi : 3.200₺
    • Arka Amortisörler : 2.000₺
    • V kayışı : 417,00₺
    • V bilyası : 334,00₺
    • Motor arka takozu : 1.000₺
    • Kampana bakımı : Ücretsiz
    • Ön teker poryaları ve bilyası : 2.050₺
    • TRV disk ve balata : 1.700₺ + 2.000₺ = 3.700₺
    • Castrol Edge 0W30 motor yağı : 1.200₺
    • Yağ filtresi : 292,00₺
    • Hava filtresi : 542,00₺
    • Polen filtresi : 250,00₺
    • Mazot filtresi : 750,00₺
    • Karter tapası : 84,00₺
    • Manuel Şanzıman yağı : 1.700₺
    • İşçilik : 4.000₺
  • Maliyet: 24.000₺ + KDV
  • İşlem yapılan servis: Fırat Opel (İkitelli İst.)
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı?: 5 senedir müşterisiyim ve memnun kaldım.
Bu kadar değişenin nedenini sorgulayacak olabilirsiniz. Askerdeyken aracı kuzenlere bırakmıştım. Sağolsunlar gerekeni yapmışlar. Egea'ya benden daha fazla masraf eden de olmamıştır.

110 bindeki bir araca göre oldukça masraf açmış görünüyor,131 bindeki 11 yıllık aracımda yukaradaki şeylerin çoğu hiç değişmedi bile :D Bu arada Euro 6 Multijetlerin yağı 0W-20’dir 30 değil bilginiz olsun.
 
110 bindeki bir araca göre oldukça masraf açmış görünüyor,131 bindeki 11 yıllık aracımda yukaradaki şeylerin çoğu hiç değişmedi bile :D Bu arada Euro 6 Multijetlerin yağı 0W-20’dir 30 değil bilginiz olsun.

Kafam rahat olsun istediğim için ufacık şüphe çeken parçaları değiştirdik direkt. Öbür türlü zamanla kafa açacaktı, riske atmadım.
Yağ konusunda da tavsiyeniz için teşekkür ederim. 2 yetkili servis, 1 özel servis ile bunu görüştüm. 0W20'nin 1.4 benzinli Egea modellerinde kullandıklarını söylediler. Emin misiniz?
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Kafam rahat olsun istediğim için ufacık şüphe çeken parçaları değiştirdik direkt. Öbür türlü zamanla kafa açacaktı, riske atmadım.
Yağ konusunda da tavsiyeniz için teşekkür ederim. 2 yetkili servis, 1 özel servis ile bunu görüştüm. 0W20'nin 1.4 benzinli Egea modellerinde kullandıklarını söylediler. Emin misiniz?
0w20 yi yetkilide sadece hibritlere koyuyolar diye biliyorum ben de
 
Kafam rahat olsun istediğim için ufacık şüphe çeken parçaları değiştirdik direkt. Öbür türlü zamanla kafa açacaktı, riske atmadım.
Yağ konusunda da tavsiyeniz için teşekkür ederim. 2 yetkili servis, 1 özel servis ile bunu görüştüm. 0W20'nin 1.4 benzinli Egea modellerinde kullandıklarını söylediler. Emin misiniz?

Euro 6 Adblue kullanan 1.3 ve 1.6 Multijetler için yetkili servisler Opar Olio DM1 0W-20 yağ kullanıyor,kitapçıkta da Selenia Eco 2 talep ediyor.Özellikle facebook gruplarında buna kullanıcılar oldukça dikkat ediyor,bu viskoziteyi kullanmayanlar DPF'nin çabuk dolduğundan şikayet ediyorlardı.Ayrıca 1.4 Fire motorunda motor yağı 5W-40,0W-20 değil.

2021 makyajlı kasanın kitapçıkta yazanlar;

397356581_212972535149652_4488229700051883176_n.jpg


0W-30 yağ makyajsız kasa Adblue olmayan motorlarda kullanılabiliyordu,yani önemli bir sorun değil aslında ancak aracınız 2021 modelse kitapçıktaki veriler bu şekilde.Yağ konusunda hala yetkili servisler aşırı derecede bilgisiz ve yetkisiz maalesef,sanayiyi ise hiç katmıyorum bile.Önlerinde bunun gibi bir sürü kılavuz bile varken adamlar ısrarla yanlış şeyler yapmaya devam ediyorlar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra ve Toprak
Euro 6 Adblue kullanan 1.3 ve 1.6 Multijetler için yetkili servisler Opar Olio DM1 0W-20 yağ kullanıyor,kitapçıkta da Selenia Eco 2 talep ediyor.Özellikle facebook gruplarında buna kullanıcılar oldukça dikkat ediyor,bu viskoziteyi kullanmayanlar DPF'nin çabuk dolduğundan şikayet ediyorlardı.Ayrıca 1.4 Fire motorunda motor yağı 5W-40,0W-20 değil.

2021 makyajlı kasanın kitapçıkta yazanlar;

Ekli dosyayı görüntüle 46380

0W-30 yağ makyajsız kasa Adblue olmayan motorlarda kullanılabiliyordu,yani önemli bir sorun değil aslında ancak aracınız 2021 modelse kitapçıktaki veriler bu şekilde.Yağ konusunda hala yetkili servisler aşırı derecede bilgisiz ve yetkisiz maalesef,sanayiyi ise hiç katmıyorum bile.Önlerinde bunun gibi bir sürü kılavuz bile varken adamlar ısrarla yanlış şeyler yapmaya devam ediyorlar.

Aracın kitapçığını kontrol ettim ve dediğiniz gibi 0W20 olduğunu gördüm. Bakıma ortalama 7.000KM kaldı. 0W20 ile değiştireceğim, teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
  • Marka: FİAT
  • Model: EGEA
  • Yıl: 2021
  • Bakıma girdiği kilometre: 110.000
  • Motor: 1.3 MULTIJET E6 FINAL
  • Şanzıman: MANUEL
  • Yapılan İşlemler:
    • Ön salıncak : 2.300₺
    • Ön askı rotu : 2.100₺
    • Ön viraj demir lastiği ve kelepçesi : 3.200₺
    • Arka Amortisörler : 2.000₺
    • V kayışı : 417,00₺
    • V bilyası : 334,00₺
    • Motor arka takozu : 1.000₺
    • Kampana bakımı : Ücretsiz
    • Ön teker poryaları ve bilyası : 2.050₺
    • TRV disk ve balata : 1.700₺ + 2.000₺ = 3.700₺
    • Castrol Edge 0W30 motor yağı : 1.200₺
    • Yağ filtresi : 292,00₺
    • Hava filtresi : 542,00₺
    • Polen filtresi : 250,00₺
    • Mazot filtresi : 750,00₺
    • Karter tapası : 84,00₺
    • Manuel Şanzıman yağı : 1.700₺
    • İşçilik : 4.000₺
  • Maliyet: 24.000₺ + KDV
  • İşlem yapılan servis: Fırat Opel (İkitelli İst.)
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı?: 5 senedir müşterisiyim ve memnun kaldım.
Bu kadar değişenin nedenini sorgulayacak olabilirsiniz. Askerdeyken aracı kuzenlere bırakmıştım. Sağolsunlar gerekeni yapmışlar. Egea'ya benden daha fazla masraf eden de olmamıştır.
Benim 23 yaşındaki arabanın yan sanayi parçalarında yukarıdaki çoğu kalem daha pahalı. Fiyatları çok iyiymiş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: keremkarakaya
Ben de “ustam var” zannediyordum ama galiba yokmuş, veya usta değilmiş. O tarz bir endişe içerisindeyim. Ustanızın bilgilerini alabilirim. Benim araç da sizinki gibi Fiat.

2020 yılından beri 6 aracımızın da bakımlarını burada yaptırıyoruz. Mekanik ve kaporta konusunda başarılılar, en önemlisi hile hurda çakallık yok.
 
Blok su tapasının çürüyüp su eksilmesinden ve maalesef aracın conta yakmasından sonraki tablo:

Marka: Opel
Model: 1993 Vectra GT
Motor-Şanzıman: C20XE-Getrag F20

Üst takım conta: 3000 TL
Devirdaim hortumu: 400 TL
6 adet blok su tapası: 900 TL
Yağ filtresi: 350 TL
Buji takımı: 1000 TL
10w40 Liqui Moly motor yağı: 1750 TL
3 Litre antifriz: 450 TL
İşçilik, kapakçıya, egzozcuya ve tornacıya giden tutar: 14650 TL

TOPLAM: 22500 TL
 
  • Marka: Opel
  • Model: Corsa
  • Yıl: 2001
  • Bakıma girdiği kilometre: 263.980
  • Motor: 1.2 benzin
  • Şanzıman: Manuel
  • Yapılan İşlemler: kontak termiği, marş motoru revizyonu
  • Maliyet: 6.595 ₺
  • İşlem yapılan servis: Savaş Oto Elektrik
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: %50-%50
 
  • Marka: Skoda
  • Model: Favorit
  • Yıl: 1993
  • Bakıma girdiği kilometre: 244.045
  • Motor: 1.3 Karbüratör
  • Şanzıman: Manuel
  • Yapılan İşlemler: Triger zinciri değişimi, (bununla birlikte değişen çok fazla şey var, zincir hariç 8-10 kalem daha malzeme alındı büyüklü küçüklü), aks körükleri değişimi
  • Maliyet: 6000tl işçilik, yaklaşık 4000tl parça ile birlikte yaklaşık 10bin tl
  • İşlem yapılan servis: Şen Kardeşler Skoda
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Hep memnun kaldığım bi yerdi zaten, bu yaşta bi arabayla bu kadar her istediğimi yaptırabileceğim başka bir yer yoktur muhtemelen