Arabalarınızın Bakım Maliyetleri

Sadece yağ bakımı olarak düşünecek olursak işçilik yetmiyor. Yağ kârlılığı olmasa hepsi kepenk kapatır. Yeni usta yetişmiyor. Servisler usta bulamıyor. İyi bir usta 40-50 k maaş alıyor. Çoğu EYTden emekli, tuzu kuru takılıyor. Yetkili servisler bu durumda piyasanın belirleyicisi oluyor. Giderleri kurtaran maliyetle çalıştıklarında yetkili servis piyasaya göre pahalı kalıyor. Sanayi fiyatları da bu tavana göre rekabet ederek düşürebildiği kadar düşürüyor.
Burada ara ara sürekli konuşulur bu konu zaten.Tabi ki kar olacak, tabi ki kirası,vergisi, işçi maliyeti vs.eklenecek.Ama bahsedilen yağ ve filtrelerin değişimi en ucuz markanın en ucuz servisinde 4000 TL'den aşağı çıkmaz.
 
Sadece yağ bakımı olarak düşünecek olursak işçilik yetmiyor. Yağ kârlılığı olmasa hepsi kepenk kapatır. Yeni usta yetişmiyor. Servisler usta bulamıyor. İyi bir usta 40-50 k maaş alıyor. Çoğu EYTden emekli, tuzu kuru takılıyor. Yetkili servisler bu durumda piyasanın belirleyicisi oluyor. Giderleri kurtaran maliyetle çalıştıklarında yetkili servis piyasaya göre pahalı kalıyor. Sanayi fiyatları da bu tavana göre rekabet ederek düşürebildiği kadar düşürüyor.
Ustalarda iyi kazanıyormuş, aşçılığı bırakıp sanayiye mi geçiş yapsam.
 
Insignia 1.6 SIDI periyodik bakım:

5.5L Motul Dexos1 Gen2 yağ
Wunder marka yağ, hava, polen filtreleri (Kendim almadığım için bu markalar oldu, daha önce de kullanmıştım orta kalitede)
Malzeme toplamı ~2800TL
+ Downpipe 5000TL
İşçilik 1000TL
Toplam ~8800TL

Wunder daha önce ben de deneyimledim sanayi esnafının gözdesidir, f/p ‘sı iyidir kısa vadede sorun çıkarmaz ama bu kadar performanslı bir motor ve yağın hakkı bu filtreler değil bence. İşçilik bir tık yüksek gibi ama parça fiyatları ile uyguna gelmiş. Hayırlı olsun iyi günlerde kazasız belasız kullanın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: HaniBanaDemiş