Arabalarınızın Bakım Maliyetleri

İstanbul'da komple periyodik bakım için bence kabul edilebilir ve olması gereken rakam diyebiliriz. Erzurum'da hava ve polen filtresi de olacaksa 750 ye yaparız diyorlar genelde. Şimdi İstanbulun hayat pahalılığı nerede Erzurum nerede.. Tamam memleketim ama özellikle sanayisinde tam şark kurnazı bunlar.🤐

Kendim sanayideyim. Hidrolik hortum tedarikçisiyim ve başlıklarını kendimiz üretiyoruz. Az çok işçilik maliyetlerini çıkarabiliyorum. Periyodik bakım işçiliği için ortalama 1000TL-2500TL arası rakamlar normal.
 
Kendim sanayideyim. Hidrolik hortum tedarikçisiyim ve başlıklarını kendimiz üretiyoruz. Az çok işçilik maliyetlerini çıkarabiliyorum. Periyodik bakım işçiliği için ortalama 1000TL-2500TL arası rakamlar normal.
Şehirden şehire hayat pahalılığı çok değişiyor. İstanbul gibi bir yerde 1000-TL normal bir fiyat olabilir ama Anadolu için bana göre fazla. Bunun yanında çoğu zaman periyodik bakım kapsamına polen ve yakıt filtresi bile dahil edilmiyor. Haliyle bazı benzinliklerde ücretsiz olarak yaptırabildiğiniz yağ değişimine 500-TL ödemek benim için fırsatçılık imajı taşıyor. Misal en son geçen yıl Ankara'da gittiğim Motul yetkili satıcısı da 150-TL karşılığında değişim hizmeti veriyordu.

Belki bahsettiğiniz 1000-2500-TL gibi fiyatlar işi bilmeyen birisine göre karmaşık gözüken bu iş için işin ederi gözükebilir. En nihayetinde bilginin de bir faturası müşteriye yansıtılabilir. Ancak şahsen yapılan işlemin basitliğini ve kimi yerde bedavaya yapıldığını bildiğim için bana hakkaniyetli gelmiyor. Ayrıca eklemek gerekirse ücret tarifesi ustanın 2 dudağının arasında olduğu için sanayicinin kendi mesleğime ve diğer mesleklere göre çok daha kolay para kazandığını düşünüyorum.
 
Kendim sanayideyim. Hidrolik hortum tedarikçisiyim ve başlıklarını kendimiz üretiyoruz. Az çok işçilik maliyetlerini çıkarabiliyorum. Periyodik bakım işçiliği için ortalama 1000TL-2500TL arası rakamlar normal.
1000 TL belki kabul edilebilir ancak istanbul için bile 1500-2000-2500 benim gözümde fırsatçılıktan başka bir şey değil. İstediği kadar işçilik olsun, sanayide hangi usta adam akıllı tork değeri ile o pulu sıkıyor, kitapçığa uyar gibi yapıyor.

Güncel volkswagen yetkili serviste periyodik bakım işçiliği 2430 TL (KDV Dahil.)
Güncel hyundai yetkili serviste periyodik bakım işçiliği 1365 TL (KDV Dahil.)

Servisler bile bu fiyatı veriyor en azından bir arızi durum olduğunda karşında muhatap var. Sanayide yok o parçadan, yok bu parçacıda, parçayı ben alıyım oradan karımı koyup kazanıyım. Sen parça getirirsen yapmam. Bin dereden su getirip bezdiriyorlar.

Özetle kesinlikle bahsettiğiniz rakamların normal olduğunu düşünmüyorum. Aksine anormal olduğunu düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Kendim sanayideyim. Hidrolik hortum tedarikçisiyim ve başlıklarını kendimiz üretiyoruz. Az çok işçilik maliyetlerini çıkarabiliyorum. Periyodik bakım işçiliği için ortalama 1000TL-2500TL arası rakamlar normal.
Bizde sanayiciyiz, ağırlık olarak makina yapımı ve tadilatı üzerineydi babamın işi. Önceden babam tamirat işçiliği pahalı diye başkalarına kalitesiz malzeme ve garantisiz iş yaptıranların hepsi dönüyordu lakin babam rutin yağ değişimlerinde dediği yağ kullanıldığı sürece hiçbir şekilde ücret almadan naskl değişeceklerini gösteriyordu. Yağ değişimi çoğu araçta da makinada da olabildiğince kolay olacak şekilde tasarlanır, neden derseniz rutin ve kısa süreli bir bakımdır. 1 ay önce Land Rover Freelander v6 otomatik şanzımanlı aracımızın şanzıman yağını değiştirmek için fiyat almaya gittiğimde ya yapamayacaklarını ya da sadece tapa söküp pul değiştirip takmaya minimum 1000tl tutacağını söyleyince kapımın önünde kendim değiştim. Maalesefki ülkemizde herkes karşısındakini yolmak peşinde. Ticaret ahlakını bırakın normal ahlaki dengemiz bozuldu.
 
Hocam işçilik hesaplamasını nasıl yapıyorsunuz bilmiyorum ama kapsamlı bir periyodik bakıma aracınızı soktuğunuz zaman ortalama zaman üzerinden işçilik fiyatı çıkarılır. 10 dakika işçilik için tabii ki 1000TL fazla ama ortalama 2-3 saat aracınızın bakım süreci olacaksa 2000-2500TL rakamlar normal oluyor.
1 personel disk balata değişimi için ortalama 1 saat 30 dakika çalışsa sadece işçi gideri 500TL oluyor. Adamın kirası, personelin yemeği, damga vergisi cart curt derken 1000TL-1500TL sadece disk balata değişimi için işçilik parası vermiş oluyoruz.
Sadece yağ değişimi için bu rakamları zaten vermeyin. Tam olarak hatırlamıyorum ama bir zamanlar yağ değişiminden para alınmazdı, hatta akaryakıt istasyonları bu rekabeti başlatmışlardı.
 

Ekli dosyalar

Hocam işçilik hesaplamasını nasıl yapıyorsunuz bilmiyorum ama kapsamlı bir periyodik bakıma aracınızı soktuğunuz zaman ortalama zaman üzerinden işçilik fiyatı çıkarılır. 10 dakika işçilik için tabii ki 1000TL fazla ama ortalama 2-3 saat aracınızın bakım süreci olacaksa 2000-2500TL rakamlar normal oluyor.
1 personel disk balata değişimi için ortalama 1 saat 30 dakika çalışsa sadece işçi gideri 500TL oluyor. Adamın kirası, personelin yemeği, damga vergisi cart curt derken 1000TL-1500TL sadece disk balata değişimi için işçilik parası vermiş oluyoruz.
Sadece yağ değişimi için bu rakamları zaten vermeyin. Tam olarak hatırlamıyorum ama bir zamanlar yağ değişiminden para alınmazdı, hatta akaryakıt istasyonları bu rekabeti başlatmışlardı.

Bir disk balata değişimi nasıl 1-2 saat sürer hocam? Taş çatlasa 45dk arasında işini bilen bir ustanın yapabileceği şeyler bunlar üstelik tek kişi. Ya da benim götürdüğüm yerler insanüstü hızda çalışıp 500-1000 tl arası işçilik alıyorlar, bana mâkul gelmedi pek.

Hadi ona verilir eyvallah, ama yağ değişimine 500 liradan fazla vermek akıl işi değil, o da adamın liftini meşgul ettiğimiz için. 2-3 saatlik işler için 2500 tl işçilik vermek periyodik işlemlerde kesinlikle kabul edilir bir durum değil hele ki sanayide.
 
Bir disk balata değişimi nasıl 1-2 saat sürer hocam? Taş çatlasa 45dk arasında işini bilen bir ustanın yapabileceği şeyler bunlar üstelik tek kişi. Ya da benim götürdüğüm yerler insanüstü hızda çalışıp 500-1000 tl arası işçilik alıyorlar, bana mâkul gelmedi pek.

Geçen hafta değiştirdim işte.
Tam 1.30-2 saat sürdü.
Poryanın ve kaliperin temizlenmesi sadece 30dk sürdü.
 
Ustanız poryaları o kadar süre zımparaladıysa muhtemelen yakında diskleriniz eğilecektir😅
:)
Poryalar zaten Mayıs'ta değişmişti.
Sağlam paslanma olmuş. Sanırım önceki disk eğilme yaptığı için arada boşluk oluştu, kir çamur yapışmıştı hep..
Polisaj, zımpara demedim; basit bir temizlik dedim.hatatat
 
2011 megane 3 26bin km geç de olsa yapmış olduğum bakımım kendim yaptım liqui moly toptec 5w-40 1760 tl yağ filtresi 180 tl (açık hava filtresi var)
işçilik:2 adet sigara :D
 
  • Haha
Tepkiler: mete25
Kuzenim Güngörende taksicilerin bakıma gittiği bir yer keşfetmiş hocam :) Castrol yağ kullanmasak fiyat daha düşük olacaktı.
Hocam milattan önceki yağı kullanmış olmasınlar? Castrol'un giriş seviyesi yağları bile sizin ödediğiniz rakamın üstünde.. Aman neyse bu devirde ucuz bakım yaptırmışsınız kıllısını aramaya gerek yok.
 
Yetkili servis olsun dışardaki usta olsun fiyatlar akıl alır gibi değil şu hesapla.
Sadece yağ bakımı olarak düşünecek olursak işçilik yetmiyor. Yağ kârlılığı olmasa hepsi kepenk kapatır. Yeni usta yetişmiyor. Servisler usta bulamıyor. İyi bir usta 40-50 k maaş alıyor. Çoğu EYTden emekli, tuzu kuru takılıyor. Yetkili servisler bu durumda piyasanın belirleyicisi oluyor. Giderleri kurtaran maliyetle çalıştıklarında yetkili servis piyasaya göre pahalı kalıyor. Sanayi fiyatları da bu tavana göre rekabet ederek düşürebildiği kadar düşürüyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Chefkaya