Arabalarınızın Bakım Maliyetleri

İnternet fiyatıyla benzer gibi duruyor da benim anlamadığım alt tarafı bir sis farı yani niye bu kadar pahalı onu çözemedim.

Aslında sisler için Zero modeli de var çok daha uygun ve fansız olduğu için genellikle daha uzun ömürlü oluyor. Neticede sis farı, sadece sis varken kullanılıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Fordlar ağır yükte daha dirayetli. Şimdiye kadar ambulanslarda Ford Transit, Vw Crafter, Mercedes Sprinter kullanıldığını gördüm ama Ducato ve Master’e hiç denk gelmemişimdir mesela

Yani bizim yük öyle. Bizim tek parçamız düşse adamı sakatlar o derece ağır.
Bir dönem çalıştığım hala iletişimim olan şirkette 2014 yılında tüm araçları forddan fiata geçirmişlerdi hala da kullanıyolar doblo ducato falan, Ducatolara 3 tona yakın yük atılıyor sık sık hem şehir içi hem uzun yol fren dışında bi sorn çıkarmadılar ve kilometreleri de baya yüksek şuan.Ben de dobloya bi tona yakın atıyodum iyi kötü kurtarıyodu :D Master ı bilmem ama ducatolar da fena değil yük konusunda bi transit olmasalar da
 
Bir dönem çalıştığım hala iletişimim olan şirkette 2014 yılında tüm araçları forddan fiata geçirmişlerdi hala da kullanıyolar doblo ducato falan, Ducatolara 3 tona yakın yük atılıyor sık sık hem şehir içi hem uzun yol fren dışında bi sorn çıkarmadılar ve kilometreleri de baya yüksek şuan.Ben de dobloya bi tona yakın atıyodum iyi kötü kurtarıyodu :D Master ı bilmem ama ducatolar da fena değil yük konusunda bi transit olmasalar da
Aynı şekilde bizde Boxer var, 5 ton yük atılmasına rağmen fren harici sıfır sıkıntı. Özellikle eski kasanın frenleri baya zayıf kalıyordu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Ford'dan bir cacık olmaz. Olsaydı benim gibi sadık müşterilerini bile kaybetmezlerdi. Ekstra hiçbir şey sunmayıp hizmet/ürün/fiyat denkleminde kendini bu denli üstten gören bir marka ben daha hiç görmedim Türkiye'de. Ancak müşteriyi soymayı bilirler.

Aynı şekilde biz de şu ana kadar memnunduk ve aile araçlarımızda markaya sadık kalmayı planlıyorduk. Ama bundan sonra başka bir markayı denemenin daha mantıklı olduğu kanaatindeyiz 😅
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Aynı şekilde biz de şu ana kadar memnunduk ve aile araçlarımızda markaya sadık kalmayı planlıyorduk. Ama bundan sonra başka bir markayı denemenin daha mantıklı olduğu kanaatindeyiz 😅
Forumda beni bilen bilir. 4-5 tane Ford araca sahip olmuşuzdur. Fiesta, Focus, Mondeo hepsini kullandım. Ama bu son aracımda bütçe dahilinde yeni Corsa tercih ettim. Zaten Ford'un ürünleri arasında benim gibi sınırlı bütçesi olanlar için arabası bile yok. Fiesta'yı bitirdiler. Puma'nın fiyatı evlere şenlik. Focus'un boşuna para verilmez, dolusuna zaten Astra, 308 var. Yani ortada ne ürün var ne hizmet ama fiyatlar da o biçim. Böyle saçma sapan yönetimle Otosan nasıl hala ayakta duruyor hiç anlamıyorum. Ticari sektörünü de kaybetseler de adam akıllı bir yenilenmeye gitseler bari.
 
Marka: Ford
Model: Fiesta
Yıl: 2015
KM: 124.000
Motor: 1.0 Ecoboost Powershift
Yapılan İşlemler: Triger kayışı değişimini içeren ağır bakım, periyodik yağ bakımı, vakum pompası arızası sebebiyle değişimi
İşlem yapılan servis: Ford Tepretoğulları Yetkili Servisi / İstanbul
Maliyet: ~89.000₺
Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Bugüne kadar hem yetkili servisten hem de aile aracımızdan çok memnun olsak da vakum pompasının sadece supabında yaşanan arıza sebebiyle tüm pompayı değiştirmeleri ve bunu iyi niyet garanti kapsamında değerlendirmemeleri üzücü oldu. Servis elinden geleni yaptığını söyledi; ancak Otosan talebimizi direkt reddetti. Ayrıca yeni başlayan Ford 365 Garanti programı kapsamında 10 yaşından küçük 160.000 km'den düşük periyodik bakıma gelen araçların 1 yıl mekanik ve elektrik garanti altında olduğu internet sitesinde yazıyor olsa da hem araç bu garanti kapsamına dahil edilmedi (tüm bakımları yetkilide yapılmış olmasına rağmen) hem de bu program başlatıldığı için artık iyi niyet garantisi uygulanmadığı söylendi. Bu işlemden sonraki 1 yıl için programa dahil ettiler, o kısmı biraz trajikomik oldu.

Ekli dosyayı görüntüle 47666Ekli dosyayı görüntüle 47667
Bunlarda fiyatlarda acımasızlık, Kadıköye doğru ilerledikçe artar. Basit buji değişimine bile bariz farklar vardı Sancaktepe veya Gebze tarafında
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve nıneleven
1 ay önce Transit’in bakımına 6 yaşında 17-18k kilometrede, çok acımasız bir rakam ödedik.

Sirf yetkili servis bakimli kalsin diye. Ama Adblue sistemi arizali, temizleyene kadar kili kirk yariyoruz 🫨
Ben de bizimkileri yetkili servisten güç bela vazgeçirdim. Lanet olsun ya, değer kaybı yetkili servisin doğramasından çok daha düşük olacaktır.
 
Aslında sisler için Zero modeli de var çok daha uygun ve fansız olduğu için genellikle daha uzun ömürlü oluyor. Neticede sis farı, sadece sis varken kullanılıyor.

Zero modelini kullanıyordum. Ortalama 3 sene dayandı. Onu bulamayınca Milestone taktırdım.
Ayrıca Zero modeli Start stop devreden çıkarken selektör atıyordu. Akımla ilgili bir sorun oluşturmuştu.
 
  • Marka: FİAT
  • Model: EGEA
  • Yıl: 2021
  • Bakıma girdiği kilometre: 130.000
  • Motor: 1.3 MULTIJET E6 FINAL
  • Şanzıman: MANUEL
  • Yapılan İşlemler:
CASTROL 0W-20 EDGE MOTOR YAĞI1.800,00₺
OPAR YAĞ FİLTRESİ300,00₺
OPAR HAVA FİLTRESİ550,00₺
OPAR POLEN FİLTRESİ400,00₺
OPAR YAKIT FİLTRESİ1.500,00₺
BALATA VE GENEL TEMİZLİK SPREYİ100,00₺
PHOTON H11 LED SİS AMPUL TAKIMI2.000,00₺
WURTH MOTOR TEMİZLİĞİ400,00₺
SERVİS İŞÇİLİĞİ1.200,00₺
KARTER TAPASI100,00₺
  • Maliyet: 6.958,33₺ + KDV
  • İşlem yapılan servis: Fırat Opel (İkitelli İst.)
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı?: 5 senedir müşterisiyim ve memnun kaldım.
+++++

16.000₺ + KDV enjektörleri revize ettirdim. Meme uçlarında oluşan hasar sonucu pistonlara fazla işeme, bu nedenle kara duman ve çiğ yakıt problemi vardı. Bunu da aradan çıkardım ve 130.000KM bakımı aslında bana ortalama 25.000₺'ye denk geldi.

2 hafta önce bakımdan çıkarmıştım. Enjektörler revize olmuştu ve toplam maliyet 25.000₺'idi ancak balata ve diskleri değiştirmeyi unutmuşuz.
  • Marka: FİAT
  • Model: EGEA
  • Yıl: 2021
  • Bakıma girdiği kilometre: 133.000
  • Motor: 1.3 MULTIJET E6 FINAL
  • Şanzıman: MANUEL
  • Yapılan İşlemler:
OPAR FREN DİSKİ TAKIM3.833,34₺
MOPAR LANCIA FREN BALATA TAKIMI6.250,00₺
KALİPER PİM SETİ3.334,34₺
BALATA VE GENEL TEMİZLİK SPREYİ83,33₺
SERVİS İŞÇİLİĞİ1.500,00₺
  • Maliyet: 15.000,00₺ + KDV
  • İşlem yapılan servis: Fırat Opel (İkitelli İst.)
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı?: 5 senedir müşterisiyim ve memnun kaldım.
Önceki bakım ve revizyon işlemiyle beraber bu bakım bana 40.000TL + KDV'ye denk gelmiş oldu. 😢

1.3/1.4/1.6 Egea aracına balata alacak arkadaşlar için önerim Hitachi tarafından Mopar için üretilmiş olanını satın almaları. Bazı Fiat bayilerinde ve toptancılarda bulunabiliyor. Linki burada:
 
Son düzenleme:
  • Wow
Tepkiler: Onatygt
Fordlar ağır yükte daha dirayetli. Şimdiye kadar ambulanslarda Ford Transit, Vw Crafter, Mercedes Sprinter kullanıldığını gördüm ama Ducato ve Master’e hiç denk gelmemişimdir mesela
Adana'da ceyhan devlet hastanesinde 2 ducato vardı 3.0 dizel ambulans dumanlı makinalardı :D ambulansa yakışan motorlar :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
1999 VW Polo HB 1.6 AEE Manuel yağ bakımı, tarih: 05.10.2024 km: 170.801

Liqui Moly 5W40 Motor Yağı TOP TEC 4100 4 litre: 1.673,90 TL (Daha ucuza bulunabilir miydi bilmiyorum, distribütörun sitesinden aldım)
MAHLE OC 295 Yağ Filtresi: 188,59 TL
MAHLE LX 568 Hava Filtresi: 243,79 TL
MAHLE LA 31 Polen Filtresi: 169,92 TL

Ek olarak:
Ne idüğü belirsiz balata spreyi: 100 TL
Pepsi şişesi içinde 1 LT Petrol Ofisi yeşil antifriz: 100 TL
Açılmayan şanzıman yağ tapasına somun kaynattırma: 100 TL
Sol dış aks körüğü: 250 TL

Aks körüğü değişimi ile birlikte yağ bakımı işçiliği: 1.000 TL

Bugün harcadığım toplam tutar: 3.826,20 TL. Ek olarak bugün ön disk & balatalarımın da değişmesi gerekiyordu ama bulunduğum yerde içime sinen yedek parça temininde zorlandığım için onu biraz erteledim.
 
Son düzenleme:
1997 BMW 320i manuel.

Sadece lifte kaldırıp tapayı açıp yağı boşaltmak ve yağ filtresi değişim işçiliği, özel serviste: 1500 TL.

Araç sehpası ya da platform almanın vakti geldi. Bu iş enflasyon ile açıklanabilecek kısmı geçeli çok oldu zaten.
Cuma günü Accent blue için Erzurum'da aynı işlem için 500-TL verdim. Kesinlikle işin hakkı değil. Marka Bmw Mercedes gibi premium olunca usta da araca ortak olup ücreti katlıyor malumumuz.

Gittiğim serviste karter tapa contasına tüm gücüyle asılması, filtre contalarını ben uyarmadan değiştirmemesi, yağ çubuğunu oldukça pis tozlu bir bez ile silmesi... Paranla rezil oluyorsun. Gittiğim yerlerin %90 ı böyle. En basit işlemler bile bir şekilde becerilemiyor.

1 ay kadar önce kendi aracımın altına yatarak yağ-filtre işini kendim hallettim. İlk tecrübem olmasına rağmen kafam çok daha rahat etti. Bundan sonraki bakımlar için yağ değişim ücreti karşılığında liftini yarım saat kullanmama müsaade edecek bir dükkan bulmak istiyorum. Yeter ki ellerini sürmesinler.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt
Cuma günü Accent blue için Erzurum'da aynı işlem için 500-TL verdim. Kesinlikle işin hakkı değil. Marka Bmw Mercedes gibi premium olunca usta da araca ortak olup ücreti katlıyor malumumuz.

Gittiğim serviste karter tapa contasına tüm gücüyle asılması, filtre contalarını ben uyarmadan değiştirmemesi, yağ çubuğunu oldukça pis tozlu bir bez ile silmesi... Paranla rezil oluyorsun. Gittiğim yerlerin %90 ı böyle. En basit işlemler bile bir şekilde becerilemiyor.

1 ay kadar önce kendi aracımın altına yatarak yağ-filtre işini kendim hallettim. İlk tecrübem olmasına rağmen kafam çok daha rahat etti. Bundan sonraki bakımlar için yağ değişim ücreti karşılığında liftini yarım saat kullanmama müsaade edecek bir dükkan bulmak istiyorum. Yeter ki ellerini sürmesinler.

Accent Blue demişken ben de İstanbul'da işçilik olarak 500 TL veriyorum benim ustaya, hem de komple periyodik bakım işçiliği. 1500 TL kesinlikle kabul edilir bir rakam değil. Böyle ustalar yüzünden ben de en son lift alacağım ya da kanal açacağım evin önüne, şimdi ustalar düşünsün :d
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
Accent Blue demişken ben de İstanbul'da işçilik olarak 500 TL veriyorum benim ustaya, hem de komple periyodik bakım işçiliği. 1500 TL kesinlikle kabul edilir bir rakam değil. Böyle ustalar yüzünden ben de en son lift alacağım ya da kanal açacağım evin önüne, şimdi ustalar düşünsün :d
İstanbul'da komple periyodik bakım için bence kabul edilebilir ve olması gereken rakam diyebiliriz. Erzurum'da hava ve polen filtresi de olacaksa 750 ye yaparız diyorlar genelde. Şimdi İstanbulun hayat pahalılığı nerede Erzurum nerede.. Tamam memleketim ama özellikle sanayisinde tam şark kurnazı bunlar.🤐
 
@mete25 @M.Shadows bu yaptırdığım usta, genel olarak sadece eski Bmw'lere bakıyor. Uzun atlamayı seven bir arkadaşımız, daha önce de öyleydi. Hatta ön takım yaptırırken z rotu sıkmayan çırağı sebebiyle problemi ararken direksiyon kutusu revize edildi (bir miktar boşluk vardı) ve ön amortisörler değişti (sağ ön patlak çıktı zaten) ama kimsenin aklına da değişmiş parçada sıkıntı olabileceği gelmedi.

Bu tecrübeler sebebiyle mecbur kalmadıkça bir daha uğramayı düşünmüyorum. Gerçi İzmit sanayide doğru dürüst usta kalmadığı için, çoğu eski arabayı ellemiyor araba temiz olsa da. Geneli sadece clio vs fren diski değiştirip ustayım diye geçinerek fiyat çekiyor. O yüzden seçenekler de kısıtlı.
 
2020 Skoda Scala 1.6TDI - 160bin km

Mobil1 ESP 5w-30 motor yağı, Filtron marka hava, yağ, polen ve yakıt filtreleri toplam 2500 ₺. Ustaya da 500₺ bi işçilik ateş ettik mi tamamdır...
Lifte kalkınca kayış mayış bi kontrol edilir, plan dışı masraf varsa onları da çözeriz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
1997 BMW 320i manuel.

Sadece lifte kaldırıp tapayı açıp yağı boşaltmak ve yağ filtresi değişim işçiliği, özel serviste: 1500 TL.

Araç sehpası ya da platform almanın vakti geldi. Bu iş enflasyon ile açıklanabilecek kısmı geçeli çok oldu zaten.
500 lift meşguliyeti. 300 kendi işçiliği. Geri kalanı mavi pırpırlı logo saplaması