Arabalarınızın Bakım Maliyetleri

İnternet fiyatıyla benzer gibi duruyor da benim anlamadığım alt tarafı bir sis farı yani niye bu kadar pahalı onu çözemedim.

Aslında sisler için Zero modeli de var çok daha uygun ve fansız olduğu için genellikle daha uzun ömürlü oluyor. Neticede sis farı, sadece sis varken kullanılıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Fordlar ağır yükte daha dirayetli. Şimdiye kadar ambulanslarda Ford Transit, Vw Crafter, Mercedes Sprinter kullanıldığını gördüm ama Ducato ve Master’e hiç denk gelmemişimdir mesela

Yani bizim yük öyle. Bizim tek parçamız düşse adamı sakatlar o derece ağır.
Bir dönem çalıştığım hala iletişimim olan şirkette 2014 yılında tüm araçları forddan fiata geçirmişlerdi hala da kullanıyolar doblo ducato falan, Ducatolara 3 tona yakın yük atılıyor sık sık hem şehir içi hem uzun yol fren dışında bi sorn çıkarmadılar ve kilometreleri de baya yüksek şuan.Ben de dobloya bi tona yakın atıyodum iyi kötü kurtarıyodu :D Master ı bilmem ama ducatolar da fena değil yük konusunda bi transit olmasalar da
 
Bir dönem çalıştığım hala iletişimim olan şirkette 2014 yılında tüm araçları forddan fiata geçirmişlerdi hala da kullanıyolar doblo ducato falan, Ducatolara 3 tona yakın yük atılıyor sık sık hem şehir içi hem uzun yol fren dışında bi sorn çıkarmadılar ve kilometreleri de baya yüksek şuan.Ben de dobloya bi tona yakın atıyodum iyi kötü kurtarıyodu :D Master ı bilmem ama ducatolar da fena değil yük konusunda bi transit olmasalar da
Aynı şekilde bizde Boxer var, 5 ton yük atılmasına rağmen fren harici sıfır sıkıntı. Özellikle eski kasanın frenleri baya zayıf kalıyordu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Ford'dan bir cacık olmaz. Olsaydı benim gibi sadık müşterilerini bile kaybetmezlerdi. Ekstra hiçbir şey sunmayıp hizmet/ürün/fiyat denkleminde kendini bu denli üstten gören bir marka ben daha hiç görmedim Türkiye'de. Ancak müşteriyi soymayı bilirler.

Aynı şekilde biz de şu ana kadar memnunduk ve aile araçlarımızda markaya sadık kalmayı planlıyorduk. Ama bundan sonra başka bir markayı denemenin daha mantıklı olduğu kanaatindeyiz 😅
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Aynı şekilde biz de şu ana kadar memnunduk ve aile araçlarımızda markaya sadık kalmayı planlıyorduk. Ama bundan sonra başka bir markayı denemenin daha mantıklı olduğu kanaatindeyiz 😅
Forumda beni bilen bilir. 4-5 tane Ford araca sahip olmuşuzdur. Fiesta, Focus, Mondeo hepsini kullandım. Ama bu son aracımda bütçe dahilinde yeni Corsa tercih ettim. Zaten Ford'un ürünleri arasında benim gibi sınırlı bütçesi olanlar için arabası bile yok. Fiesta'yı bitirdiler. Puma'nın fiyatı evlere şenlik. Focus'un boşuna para verilmez, dolusuna zaten Astra, 308 var. Yani ortada ne ürün var ne hizmet ama fiyatlar da o biçim. Böyle saçma sapan yönetimle Otosan nasıl hala ayakta duruyor hiç anlamıyorum. Ticari sektörünü de kaybetseler de adam akıllı bir yenilenmeye gitseler bari.
 
Marka: Ford
Model: Fiesta
Yıl: 2015
KM: 124.000
Motor: 1.0 Ecoboost Powershift
Yapılan İşlemler: Triger kayışı değişimini içeren ağır bakım, periyodik yağ bakımı, vakum pompası arızası sebebiyle değişimi
İşlem yapılan servis: Ford Tepretoğulları Yetkili Servisi / İstanbul
Maliyet: ~89.000₺
Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Bugüne kadar hem yetkili servisten hem de aile aracımızdan çok memnun olsak da vakum pompasının sadece supabında yaşanan arıza sebebiyle tüm pompayı değiştirmeleri ve bunu iyi niyet garanti kapsamında değerlendirmemeleri üzücü oldu. Servis elinden geleni yaptığını söyledi; ancak Otosan talebimizi direkt reddetti. Ayrıca yeni başlayan Ford 365 Garanti programı kapsamında 10 yaşından küçük 160.000 km'den düşük periyodik bakıma gelen araçların 1 yıl mekanik ve elektrik garanti altında olduğu internet sitesinde yazıyor olsa da hem araç bu garanti kapsamına dahil edilmedi (tüm bakımları yetkilide yapılmış olmasına rağmen) hem de bu program başlatıldığı için artık iyi niyet garantisi uygulanmadığı söylendi. Bu işlemden sonraki 1 yıl için programa dahil ettiler, o kısmı biraz trajikomik oldu.

Ekli dosyayı görüntüle 47666Ekli dosyayı görüntüle 47667
Bunlarda fiyatlarda acımasızlık, Kadıköye doğru ilerledikçe artar. Basit buji değişimine bile bariz farklar vardı Sancaktepe veya Gebze tarafında
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve nıneleven
1 ay önce Transit’in bakımına 6 yaşında 17-18k kilometrede, çok acımasız bir rakam ödedik.

Sirf yetkili servis bakimli kalsin diye. Ama Adblue sistemi arizali, temizleyene kadar kili kirk yariyoruz 🫨
Ben de bizimkileri yetkili servisten güç bela vazgeçirdim. Lanet olsun ya, değer kaybı yetkili servisin doğramasından çok daha düşük olacaktır.
 
Aslında sisler için Zero modeli de var çok daha uygun ve fansız olduğu için genellikle daha uzun ömürlü oluyor. Neticede sis farı, sadece sis varken kullanılıyor.

Zero modelini kullanıyordum. Ortalama 3 sene dayandı. Onu bulamayınca Milestone taktırdım.
Ayrıca Zero modeli Start stop devreden çıkarken selektör atıyordu. Akımla ilgili bir sorun oluşturmuştu.