Arabalarınızın Bakım Maliyetleri

  • Marka: BMW
  • Model: 520i
  • Yıl: 1998
  • Bakıma girdiği kilometre: 196000
  • Motor: 2.0
  • Şanzıman: Otomatik
  • Yapılan İşlemler: Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, buji değişimi
  • Maliyet: 700 tl
  • İşlem yapılan servis: Shell Mini Servis
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Tavsiye etmem. Diğer ustalar dolu diye yaptırdım.
2x 4 litre Liqui moly super leichtlauf 10w40 318 tl ( 6.5 litre yağ alıyor :( )
Mann hava ve yağ filtresi, altı adet Bosch buji 280 tl
İşçilik- Açıkçası hatırlamıyorum ama sanırım 100 tl'ydi.
 
  • Marka: Opel
  • Model: Insignia
  • Yıl: 2012
  • Bakıma girdiği kilometre: 125000
  • Motor: 1.6 turbo
  • Şanzıman: Manuel
  • Yapılan İşlemler: Aşağıda var :) Her lpg'li opel, bir gün o kapağı açacak. (Lpg'de 60 bin oldu) Bakmayın, bazı parçalar aslında gümlemedi ama açmışken sağlam iş yapalım diye girdik, iyi ki de yapmışız.
  • Maliyet: 7590 tl
  • İşlem yapılan servis: Bertan Otomotiv / Körfez sanayi izmit
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Her zaman gittiğim yer. Oldukça beğenirim ama müşteri seçer şimdiden söyleyeyim :)
Triger kayış ve rulman seti-orijinal GM - 700 tl
Üst takım conta 650 tl
Yağ filtresi 25 tl
Sıvı conta 35 tl
Ön krank keçesi 40 tl
Yağ pompası blok contası 100 tl
4 adet balata spreyi 60 tl
Supap takımı / stellit kaplama-lpg uyumlu 550 tl
Supap gayd takımı 200 tl
5 litre motul 5w30 x-clean efe yağ 250 tl

Yetti mi ? Yetmedii.

3 litre GM organik kırmızı antifriz 150 tl
Kapak saplaması takımı victor reinz 180 tl
Yağ soğutucu komple- orijinal GM (patlamadı ama 20-30 bin içinde patlasa tam kanser, hararet yapsa topladığımız motoru bir daha yaptıracağız, gerek yok) 1900 tl
Turbo yağ geri dönüş hortumu ve bağlantı aparatı komple - orijinal GM 600 tl
Kapak açılmışken silindirler ölçüldü. Bir sıkıntı gözlemlenmedi.

Rektifiyeci 750 tl
Ustanın toplam işçiliği 1400 tl (Kaput altının yarısı söküldü, geri takıldı)
Yağ soğutucu 14 ayar altın herhalde :'D
Valla kapsamlı girişmişsin, güzel de olmuş. Güle güle 60k daha kullan. :)

  • Marka: BMW
  • Model: 520i
  • Yıl: 1998
  • Bakıma girdiği kilometre: 196000
  • Motor: 2.0
  • Şanzıman: Otomatik
  • Yapılan İşlemler: Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, buji değişimi
  • Maliyet: 700 tl
  • İşlem yapılan servis: Shell Mini Servis
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Tavsiye etmem. Diğer ustalar dolu diye yaptırdım.
2x 4 litre Liqui moly super leichtlauf 10w40 318 tl ( 6.5 litre yağ alıyor :( )
Mann hava ve yağ filtresi, altı adet Bosch buji 280 tl
İşçilik- Açıkçası hatırlamıyorum ama sanırım 100 tl'ydi.
Şu işlemde memnun bırakmayacak ne yapabildiler acaba :D
 
Son düzenleme:
  • Haha
Tepkiler: alfhonso
Yağ soğutucu 14 ayar altın herhalde :'D
Valla kapsamlı girişmişsin, güzel de olmuş. Güle güle 60k daha kullan. :)


Şu işlemde memnun bırakmayacak ne yapabildiler acaba :D
Yeni supaplar stellit kaplama, sıcakta korozyon dayanımı var. Supap boşlukları da fabrikasyondan bir tık fazla veriliyor. 60 değil, 120 km dolaylarında bekliyorum. Zaten o zaman da motor 250 bine dayanmış olacak 🤷‍♂️

Tavırlar biraz garipti. Araçta bir iki şey göstereceğim, onu bu ustaya git sor, şunu ona git sor. E o zaman sen ne iş yapıyorsun ? Arabanın 3 tane abs sensörü değişmiş, biri yaşlı. Diyorum ki hangisi, bakalım değiştireyim. Abs lamban mı yanıyor, niye değiştiriyorsun ki diyor. İçimden dedim tamam, kesin gelirim sana.
 
Kışa girerken şöyle bir tazelenelim dedik ve başımıza gelenler. Memnunuz.
  • Marka: BMW
  • Model: 525i 160kw
  • Yıl: 2006
  • Kilometre: 267000
  • Motor: N52B25
  • Şanzıman: ZF-6HP26
  • Yapılan İşlemler: Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, buji, bobin ve antifriz değişimi
  • Maliyet: 1125 tl
  • İşlem yapılan servis: Yok (Kendi garajımda kendim yapıyorum)
Yağ: 2 x 4lt Mobil Süper 3000 X1 5w-40 140tl*2=280 tl
Yağ Filtresi: Mahle 75 tl
Hava Filtresi: Fil Filter 50 tl
Buji: 6 adet Bosch 260 tl
Bobin: 2 adet Bosch 2*200tl=400 tl
Antifriz: Shell Konsantre 3 litre 60 tl
İşçilik: Beleş
 
  • Marka: Toyota
  • Model: Corolla
  • Yıl: 2016
  • Bakıma girdiği kilometre: 74000
  • Motor: 1.33 vvt-i
  • Şanzıman: Manuel
  • Yapılan İşlemler: Periyodik bakım, NIBK marka disk ve balata değişimi (tümü), Toyota Fren hidroliği, Motul şanzıman yağı, Aisin debriyaj seti
  • Maliyet: 4300₺
  • İşlem yapılan servis: Tem Servis Maslak
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Aşırı dercede memnun kaldım. Tüm Toyota sahiplerine tavsiye edebileceğim bir servis.
  • http://www.temservis.com/tr/iletisim/servis.html
Nibk disk balata yorumlarınızı merak ediyorum, zira kullananlar çok övüyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: cingoz debriyaj
Yeni supaplar stellit kaplama, sıcakta korozyon dayanımı var. Supap boşlukları da fabrikasyondan bir tık fazla veriliyor. 60 değil, 120 km dolaylarında bekliyorum. Zaten o zaman da motor 250 bine dayanmış olacak 🤷‍♂️

Tavırlar biraz garipti. Araçta bir iki şey göstereceğim, onu bu ustaya git sor, şunu ona git sor. E o zaman sen ne iş yapıyorsun ? Arabanın 3 tane abs sensörü değişmiş, biri yaşlı. Diyorum ki hangisi, bakalım değiştireyim. Abs lamban mı yanıyor, niye değiştiriyorsun ki diyor. İçimden dedim tamam, kesin gelirim sana.
Stellit kaplama supapları nereden temin ettiniz hocam? Veya daha doğrusu markası nedir diye sorayım. Fiyatı uygun geldi, sanırım yerli üretim. Bizimkiler kaplama tipine göre ayırıyorsa ürettikleri supapları gerçekten iyiymiş.
 
Stellit kaplama supapları nereden temin ettiniz hocam? Veya daha doğrusu markası nedir diye sorayım. Fiyatı uygun geldi, sanırım yerli üretim. Bizimkiler kaplama tipine göre ayırıyorsa ürettikleri supapları gerçekten iyiymiş.
Markası Supar'dı sanırım. Emin değilim. Güneş marka vardı bir aralar. Bir tane vardı da bilmiyorum. Yerli üretimler evet. Muhtemelen normalinde de vardır ama bizimkilerin kaplama kalınlığı daha fazladır gibi.

Sanayide "çelik supap" diye bilinenler aslında bunlar. Aslında orijinalleri de çelik. Kim uydurduysa, öyle kalmış gitmiş. Magnezyum supap varmış. Motor içi sıcaklığa uzun süre dayanacak magnezyum alaşımı varsa hemen kullanayım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J
  • Yıl: 2010
  • Bakıma girdiği kilometre: 179.700
  • Motor: 1.6 Atmosferik
  • Şanzıman: Automatic
  • Yapılan İşlemler: Periyodik bakım
  • Maliyet: 450₺
  • İşlem yapılan servis: Çınar Oto
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Kesinlikle evet.
  • Konum : Çınar Oto Opel
man yağ filtresi
5 litre motul 5 30 x clean efe yağ
filtron hava filtresi
filtron polen filtresi

Hepsi 400 tele

50 lira da işçilik :)
 
Son düzenleme:
Micra K11
Antifriz değişimi: 50tl 3 litre konsantre antifriz + 5tl 8 litre su
Radyatör hortumları: 250tl
Motul 6100 synergie 4 litre: 140tl, işçilik 20 lira
Yağ filtresi: 42tl
Hava filtresi: 40tl
Benzin filtresi: 32tl
Buji takımı: 80tl
Debriyaj: 560tl, işçilik 300, yağ da vardı ama hatırlamıyorum fiyatını
Boğaz kelebeği, rölanti motoru, gaz konum sensörü, debimetre: 560tl
Direksiyon hidroliği: 20tl
Fren hidroliği + işçilik: 100tl

Bugüne kadar toplam maliyetim: 2200TL + Şanzıman yağı
 
Micra K11
Antifriz değişimi: 50tl 3 litre konsantre antifriz + 5tl 8 litre su
Radyatör hortumları: 250tl
Motul 6100 synergie 4 litre: 140tl, işçilik 20 lira
Yağ filtresi: 42tl
Hava filtresi: 40tl
Benzin filtresi: 32tl
Buji takımı: 80tl
Debriyaj: 560tl, işçilik 300, yağ da vardı ama hatırlamıyorum fiyatını
Boğaz kelebeği, rölanti motoru, gaz konum sensörü, debimetre: 560tl
Direksiyon hidroliği: 20tl
Fren hidroliği + işçilik: 100tl

Bugüne kadar toplam maliyetim: 2200TL + Şanzıman yağı
1000 lira da motor takozları, enjektör değişimi, elektrik arızası ıvır zıvır falan vardır 3000 civarı yemiş, canı sağolsun.
 
Son düzenleme:
Bakım sonrası konuyu ana sayfada görünce yazayım demiştim ama unuttum sonra. Geçen ayki bakıma ait yani fiyatlar hala yakın sayılır.
  • Marka: Volvo
  • Model: S40
  • Yıl: 20001
  • Bakıma girdiği kilometre: 325,040
  • Motor: 1.8
  • Şanzıman: Otomatik
  • Yapılan İşlemler: Rutin yağ bakımı
  • Maliyet: 380 TL
  • İşlem yapılan servis: Kendim
Orj. yağ filtresi, 90 TL.
Meyle hava filtresi, 50 TL. Aslında tercihim Mann fakat stoklarda yoktu.
5 litre Motul x-cess 5w40, 236 TL.
 
Alfa Romeo Giulietta 60.000 km benzinli ve otomatik için yapılan işlemler ve toplam tutar;

Filtreler: Filtron
Motor yağı: Motul
Şanzıman TCT ünitesi yağı: Opar
Balatalar: Ön TRW, arka Bosch

Ek olarak şanzıman kalibrasyonu, genel bir kontrol soğutma sıvısı, disk taşlama, temizlik ve yağlama spreyleri, arka sis far değişimi ve işte bütün işçilik durumu

Toplam tutar 1950₺

Yer: Ailemizin Alfa'cısı Bostancı Sportivo
 
Son düzenleme:
Arabayı aldığımdan bu yana 1 sene geçmiş. İlk sahibi 28bin km de yakıt filtresini değiştirdiği için 29bin km de ben aldığımda yakıt filtresi değiştirtmemiştim. Fakat artık üstünden 1 sene de geçince aklımda kalmasın diye 37 bin km de servise götürdüm.
  • Marka: Ford
  • Model: Fiesta
  • Yıl: 2014
  • Kilometre: 37.000
  • Motor: 1.5 TDCi
  • Şanzıman: 5 ileri Manuel
  • Yapılan İşlemler: Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, yakıt filresi, 7.yıl bakımı(?)
  • Maliyet: 1100 tl
  • İşlem yapılan servis: Ford Otokoç

Tek rahatsız olduğum konu. Elimde Liqui Moly 5w-30 kaliteli 5 litrelik 0 yağım vardı. Servis bunu koyamayacağını ve kendi kullandıkları yağdan koymak zorunda olduğunu söyleyip 3.8 litre 5w-30 Opet (muhtemelen Fuchs) yağı için benden 380tl almış oldu. Bir daha bu tarz bakımlar için Otokoç'a gitmeyi düşünmüyorum.
 
Son düzenleme:
  • Marka: Kia
  • Model: Ceed
  • Yıl: 2016
  • Bakıma Girdiği Kilometre: 90.000
  • Motor: CRDI 136 hp/100 kw
  • Şanzıman: Manuel
  • Yapılan İşlemler: Hava filtresi,yağ filtresi,polen filtresi,motor yağı, hidrolik yağı
  • Maliyet: 1100 TL
  • İşlem yapılan servis: KIA Yetkili Bayi
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Evet
bak.jpg
 
  • Marka: Volkswagen
  • Model: Caddy
  • Yıl: 2014
  • Bakıma girdiği kilometre: 120.000
  • Motor: 1.6 TDI (CAY)
  • Şanzıman: DSG DQ200
  • Yapılan İşlemler: Yağ Bakımı(mazot filtresi dahil) + Triger set değişimi(devirdaim dahil) + akışmetre + arka amortisörler + kızdırma bujisi + antifiriz
  • Maliyet: 5.000₺
  • İşlem yapılan servis: Ankara - Nam Oto
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Genel olarak memnum kaldım, işçilik özenliydi, kaliteli parçalar (vw filtreler, continental kayışlar ve akışmetre, bosch kızdırma bujisi, kyb amortisörler) kullanıldı. Parçaları ben alıp götürmedim, onları parçacıdan temin edip gitseydim daha uyguna hallolurdu artık o da tecrübe olsun :)
Kalem kalem harcamalar da şu şekilde:
15BAF51B-646A-4B78-B710-9E96EDD4FDB8.jpeg
 
  • Marka: FIAT
  • Model: Panda 1.2
  • Yıl: 2011
  • Bakıma girdiği kilometre: 190.000
  • Motor: 1.2 69HP Benzin/LPG
  • Şanzıman: Manuel
  • Yapılan İşlemler: Periyodik Bakım (Engine flush, Yağ, Yağ filtresi, Hava filtresi)
  • Maliyet: 250₺
  • İşlem yapılan servis: Ben.
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Evt.

Kullanılan ürünler;
- LM Engine Flush
- Mobil Super 3000 5w-40
- Yağ filtresi (Ricambi Original)
- Hava filtresi (Grat)

Sarf malzemeleri de, Balata spreyi, bez vs.
 
Son düzenleme:
Marka: Hyundai
Model: Accent Era 1.6 Expo platinum otomatik
Yıl:2020
Bakıma girdiği kilometre:150.000
Motor:1.6 atmosferik 112 HP
Şanzıman:4 ileri otomatik
Yapılan İşlemler:triger seti değişimi (gmb bilya, Gates kayış), sağ ön amortisör tamiri, buji (ngk), yağ motul 5w30, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi hepsi yan sanayi, fren ayarı, on silecekler rbw
Maliyet:900 TL
İşlem yapılan servis: Arıkan başkent sanayi, Ankara
Verilen hizmetten memnun kaldınız mı:Onur usta dürüst bir insan, fiyatlar makul, iletişimi iyi, aşırı teknik sorunlarda eksiklikleri var ama rutin bakımlarda Hyundai için adresim olur, bu arada taksicilerin Era yi niye bu kadar sevdiğini bakımdan sonra daha iyi anladım :)
 
Marka: Hyundai
Model: Accent Era 1.6 Expo platinum otomatik
Yıl:2020
Bakıma girdiği kilometre:150.000
Motor:1.6 atmosferik 112 HP
Şanzıman:4 ileri otomatik
Yapılan İşlemler:triger seti değişimi (gmb bilya, Gates kayış), sağ ön amortisör tamiri, buji (ngk), yağ motul 5w30, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi hepsi yan sanayi, fren ayarı, on silecekler rbw
Maliyet:900 TL
İşlem yapılan servis: Arıkan başkent sanayi, Ankara
Verilen hizmetten memnun kaldınız mı:Onur usta dürüst bir insan, fiyatlar makul, iletişimi iyi, aşırı teknik sorunlarda eksiklikleri var ama rutin bakımlarda Hyundai için adresim olur, bu arada taksicilerin Era yi niye bu kadar sevdiğini bakımdan sonra daha iyi anladım :)
Eklemeyi unutmuşum arka teker bijonlari da değişmişti