Arabalarınızın Bakım Maliyetleri

Marka: Hyundai
Model: Accent Blue
Yıl: 2014
Bakıma girdiği kilometre: 148.000
Motor: 1.4 D-CVVT G4LC Euro 6
Şanzıman: K-CVT1
Yapılan İşlemler:

-Klasik Periyodik Bakım
-Alt takım kontrolü ve yağlaması
-Şanzıman yağ ve filtre değişimi
-Motor yağı flush/durulama işlemi
-Karter ve şanzıman tapa conta değişimi
-Külbütör ve triger kapak contası değişimi
-Buji değişimi
-Boğaz kelebeği temizliği

Maliyet: 0 TL (parça hariç)
İşlem yapılan servis: Ben
Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: :D
 
Marka: Subaru
Model: XV
Yıl: 2016
Bakıma girdiği kilometre: 124.000
Motor: FB16 1.6 atmosferik
Şanzıman: Lineartronic Cvt
Yapılan İşlemler:

-Ön disk balata değisimi
-Arka balata değişimi
-Cvt şanzıman yağı ve ön arka diferansiyel yağları değişimi
-Arka 2 viraj demir lastiği değişimi
-Arka sağ sol porya değişimi, teker rulmanı bozuktu kronik sayılabilir, poryayla değişiyor
-Rot ayarı

Maliyet: 28600 TL
İşlem yapılan servis: My Subaru Servis Pendik
Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Evet
 
2023 Opel Corsa 1.2 puretech 130 hp Eat8

2.yıl bakımına yetkili serviste girdim. Normalde 2 bin km daha vardı ama triger konusu önemli olduğu için bakımları erkene çekiyorum

26.000 km, yani ikinci bakim icin standart yağ, yağ filtresi, hava filtresine ek olarak bujiler değişti. Plastik aparat vasitasiyla trigerin kalınlığını olcturdum durumu iyi. Şişme, kopma da yok.

Bakimin fiyati 12.250 lira

Karter muhafazam kırılmış. Nasil oldu fikrim yok. Hic sürtmedim, vurmadım. Zaten aracın altında sürtme izi de yok. Ustayla konustum bunlar karton gibi zaten cok dayanıksız dedi ki elimle az cekistirince daha da koptu. Muhtemelen kar yagdiginda altını sürtmekten dolayı kırıldı.

20250513_143139.jpg


Bu uyduruk karter koruması 15 bin liraymış. Dedim buna bu parayı vermem ben. Ellerinde corsa ve 208 icin sac karter koruma aksesuari varmış. Normal şartlarda sac taktirmam ama 3.750'den 2.750'ye düşünce hemen kabul ettim.

Bakim + sac muhafaza 15 bin lira tuttu.
 
Son düzenleme:
2023 Opel Corsa 1.2 puretech 130 hp Eat8

2.yıl bakımına yetkili serviste girdim. Normalde 2 bin km daha vardı ama triger konusu önemli olduğu için bakımları erkene çekiyorum

26.000 km, yani ikinci bakim icin standart yağ, yağ filtresi, hava filtresine ek olarak bujiler değişti. Plastik aparat vasitasiyla trigerin kalınlığını olcturdum durumu iyi. Şişme, kopma da yok.

Bakimin fiyati 12.250 lira

Karter muhafazam kırılmış. Nasil oldu fikrim yok. Hic sürtmedim, vurmadım. Zaten aracın altında sürtme izi de yok. Ustayla konustum bunlar karton gibi zaten cok dayanıksız dedi ki elimle az cekistirince daha da koptu. Muhtemelen kar yagdiginda altını sürtmekten dolayı kırıldı.

Ekli dosyayı görüntüle 50517

Bu uyduruk karter koruması 15 bin liraymış. Dedim buna bu parayı vermem ben. Ellerinde corsa ve 208 icin sac karter koruma aksesuari varmış. Normal şartlarda sac taktirmam ama 3.750'den 2.750'ye düşünce hemen kabul ettim.

Bakim + sac muhafaza 15 bin lira tuttu.
bizde c-elysee'nin olduğu dönem babamın yaptırdığı ilk şey sac muhafaza olmuştu,

2017de balikesirde bir yere giderken yolun bi kısmı tam yapılmamıştı, bizde kestirme diye o yoldan gidelim dedik, araçta 6 kişiyiz + bagajda eşyalar var,
tam yola girdik derken aracın altından çok sağlam sürtme sesi geldi ve araba kaymaya başladı,

araba durunca araçtan indik ve altına baktığımızda 30cm'lik taşın karterin olduğu yerden arka koltuk kısmına kadar sürüklenme izini gördük, taşı alıp aracı yola çıkardık, rölantideyken çok şiddetli vibrasyon ve ses geliyordu,

araç servise gittiğinde öğrendik ki alttaki sac muhafazaya destek olan çelik boru yamulmuş (kule gergisi gibi), yamulduğu kısım muhafazaya temas ettiği için egzoz düşmüş gibi ses çıkıyordu, kartel koruma olmasaydı ya da plastik olsaydı sıfır motor takardık,

işin özü olmadık yerde işe yarayan özellik sac koruma, kaza anında ne kadar güvenli olur tartışılır

edit: yoldaki taşı da duba niyetine koymuşlardı :d
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra ve Cenk
bizde c-elysee'nin olduğu dönem babamın yaptırdığı ilk şey sac muhafaza olmuştu,

2017de balikesirde bir yere giderken yolun bi kısmı tam yapılmamıştı, bizde kestirme diye o yoldan gidelim dedik, araçta 6 kişiyiz + bagajda eşyalar var,
tam yola girdik derken aracın altından çok sağlam sürtme sesi geldi ve araba kaymaya başladı,

araba durunca araçtan indik ve altına baktığımızda 30cm'lik taşın karterin olduğu yerden arka koltuk kısmına kadar sürüklenme izini gördük, taşı alıp aracı yola çıkardık, rölantideyken çok şiddetli vibrasyon ve ses geliyordu,

araç servise gittiğinde öğrendik ki alttaki sac muhafazaya destek olan çelik boru yamulmuş (kule gergisi gibi), yamulduğu kısım muhafazaya temas ettiği için egzoz düşmüş gibi ses çıkıyordu, kartel koruma olmasaydı ya da plastik olsaydı sıfır motor takardık,

işin özü olmadık yerde işe yarayan özellik sac koruma, kaza anında ne kadar güvenli olur tartışılır

edit: yoldaki taşı da duba niyetine koymuşlardı :d
Bu sac muhafazalar hem ağır oluyor boşuna ağırlık biniyor arabaya diye hem de kaza anında motorun aşağı inmesini engelliyor diye istemiyordum ben. Sacı kaldırdım 5-10 kg arası bir şey ağırlığı. Kaza esnasında ise ustayla konuştum önden vurursanız zaten güvenlik gereği saca gerek kalmadan traversin contaları kendini bırakıyor. Komple traversten aşağı iniyor motor. O yüzden o konuda sorun yok dedi diye yaptırdım. Zaten inmese bile ne yapayım 15 bin lira o kartona veremem. En azından bundan sonra şanzıman ve yağ deposu daha güvenli olur işte.
 
Kia Sportage 1.6 gdi manuel 2014 model

Bakıma girdiği km: 114.000
Bakıma girdiği yer: Zararsız Oto Boya Kaporta Şaşmaz, Hüseyin usta (kayınpeder ;)) ve Kutluhan çırak o da ben :D .

Mann marka; yağ (w8017) hava (c26 013) polen (cu24 004) filtre değişimi: 1074 tl- Temin: Uzman Parça
Motor Yağı: Mobil Super 5w30 3000 X1 Formula FE 4+1 lt 1000 tl, Temin: Şaşmaz Şah Makina Madeni Yağ
Marş motoru bakımı temizliği yağlanması
Ön-arka fren diskleri ve balataları değişimi Hepsi Bosch marka, diskler Almanya üretimi, balatalar Çin üretimi 7200 tl. Temin: Usta Parçacı, balatalardan memnun kalmadım ses yapıyor, alışınca bir ihtimal geçebilir ama pek ümitli değilim. Bundan sonra ferodo-hi-q ya da trw deneyeceğim.

Şanzıman yağı değişimi: Mobil 75w80 multi vehicle 3 lt: 1110 tl Temin: Şaşmaz Şah Makina Madeni Yağ
Alt salıncak tabla muhafaza demiri zımpara ve boyanması iki kutu mat siyah sprey boya: 400 tl
Emniyet kemer tokası stoperı (10 tl) takılması- Temin: Şaşmaz Klips Dünyası
Torpido kapağı stoperları (85x2=170 tl)- Temin: Kia Opal Yetkili Servis
Alt karter muhafaza plastiğine atılan saçma vidaların sökülüp adam akıllı civata gereken yere civata, klips gereken yere klips takılması, yerinden oynayan tampon sis farı bağlantılarının tırnaklarının oturtulması.
Sabah 10:00 başlama akşam 16:00 paydos elimize sağlık.

Yapılan işten memnun kaldınız mı ? Usta efsane de çırak yaramaz :p

Kendiniz işin içine girince çok daha içe sinen bir iş oluyor gerçekten, hem nereden ne eksik gedik var onu görebiliyorsunuz hem de ne yapıldı ne kullanıldı emin olabiliyorsunuz, bizim kayınpeder yaşı gereği Allah sağlıklı uzun ömürler versin ya bir sene ya iki sene daha yapar bu işi, sonrasında biz yaşarsak kime güveneceğimi bilmiyorum zira bir kulağımızın arkası kaldı.
 
Son düzenleme:
Bu sac muhafazalar hem ağır oluyor boşuna ağırlık biniyor arabaya diye hem de kaza anında motorun aşağı inmesini engelliyor diye istemiyordum ben. Sacı kaldırdım 5-10 kg arası bir şey ağırlığı. Kaza esnasında ise ustayla konuştum önden vurursanız zaten güvenlik gereği saca gerek kalmadan traversin contaları kendini bırakıyor. Komple traversten aşağı iniyor motor. O yüzden o konuda sorun yok dedi diye yaptırdım. Zaten inmese bile ne yapayım 15 bin lira o kartona veremem. En azından bundan sonra şanzıman ve yağ deposu daha güvenli olur işte.
Usta doğru demiş. Motor aşağı inecek kadar darbe alırsa, çelik sacı bağlayan civataları kopartır. Hadi onlar sağlam diyelim, aracın şasisini eğen enerji, 1.5-2 mm sacı kağıt gibi büker hocam :) Sacın tek negatif yanı, eğer bakımda düzgün oturtmazsa ses yapabilir oluşu. O kadar
 
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra ve Cenk
Usta doğru demiş. Motor aşağı inecek kadar darbe alırsa, çelik sacı bağlayan civataları kopartır. Hadi onlar sağlam diyelim, aracın şasisini eğen enerji, 1.5-2 mm sacı kağıt gibi büker hocam :) Sacın tek negatif yanı, eğer bakımda düzgün oturtmazsa ses yapabilir oluşu. O kadar


Motorun ısısını arttırdığına dair de söylentiler var açıkçası bana mantıklı geldi. Özellikle klima açıkken fan devreye girmesiyle motorun tüm sıcaklığı alttan geliyor. Ben de bir ara niyetliydim ama sırf bu yüzden taktırmadım. Sonradan takılanlarda bu riskte olabilir bence
 
Motorun ısısını arttırdığına dair de söylentiler var açıkçası bana mantıklı geldi. Özellikle klima açıkken fan devreye girmesiyle motorun tüm sıcaklığı alttan geliyor. Ben de bir ara niyetliydim ama sırf bu yüzden taktırmadım. Sonradan takılanlarda bu riskte olabilir bence
Duran trafikte olabilir. Fakat akan trafikte radyatörün çalışma verimini arttırır. Motorun altını atmosfere açınca alttan hava girer yolda. Paraşüt etkisi yapar. Radyatörden geçen havanın akışıyla çarpışır. Sac koyunca aracın altında hızlanmış hava akışı, radyatöre giren havayı süpürerek çeker.
 
Son düzenleme:
Usta doğru demiş. Motor aşağı inecek kadar darbe alırsa, çelik sacı bağlayan civataları kopartır. Hadi onlar sağlam diyelim, aracın şasisini eğen enerji, 1.5-2 mm sacı kağıt gibi büker hocam :) Sacın tek negatif yanı, eğer bakımda düzgün oturtmazsa ses yapabilir oluşu. O kadar
Motorun ısısını arttırdığına dair de söylentiler var açıkçası bana mantıklı geldi. Özellikle klima açıkken fan devreye girmesiyle motorun tüm sıcaklığı alttan geliyor. Ben de bir ara niyetliydim ama sırf bu yüzden taktırmadım. Sonradan takılanlarda bu riskte olabilir bence
Kaza olayi usta anlatınca bana da mantıklı geldi. Takarken de takip ettim civatalari falan saglam. Isı olayına gelince zonguldakta trafik oluyor ama maksimum 15 20 dk kalırsın. Gerçi daha uzun kalsaydı bile kartondan korumaya 10 15 bin lira vermezdim. Aracın altını hic surtmedigim halde, sırf kara değdi diye yırtılan muhafazaya o kadar para vercem kisin yine yirtilacak. Cok dayanıksız.
 
Mitsubishi Spacestar 1.2 cvt 2022 model

Bakıma girdiği km:16.900
Bakıma girdiği yer: Şeref Oto Mitsubishi yetkili servis
Yapılan işlemler: Yağ bakımı (polen hariç): 0w20 castrol 3 lt, orijinal yağ filtresi, orijinal hava filtresi
Fren balatası ve teker bilyeleri kontrolü
Memnun kaldım mı ? işçilik evet ama o fiyatlar ne öyle, uzun zamandır yetkili ziyaret etmiyordum, sırf garanti bir sene daha atsın diye gittim ama bir daha gitmem.
Bir de bilgi eksikliği var gibi geldi bana. Mesela kullanım kılavuzunda yazan cvt şanzıman için yağ değişim aralığı zolru şartlarda 30.000 km servis danışmanı 90.000'de değişiyor dedi bu cvt şanzıman için çok tehlikeli olabilecek bir süre anlamına gelmiyor mu ?
Tekerlerden gelen uğultu sesi ile ilgili fren balatalarının sorumlu olduğunu söyledi (belki izolasyon eksikliği, ben poryadan şüphelenmiştim ama değil dediler) bu bana çok manalı gelmedi, böyle bir şey yaşayan var mı ? Fren yapmadan hızla beraber artan uğultudan bitik balatanın sorumlu olmasını en azından ben bilmiyorum. Çok anlamlı gelmedi.

Fiyatlar ekte görünüyor.

Ayrıyeten ön fren balatası için de fiyat aldım orijinali ki çok kaliteli değil 16.900de bitti ve frenleme esnasında ses yapıyor, orijinal temsadan gelen japon malına 4616 tl fiyat söylendi, ucuz seçenek olarak da ekopar diye bir marka satıyorlar (muhtemelen kale ya da mga üretimi) buna da 970 tl dendi, onun da oem numarasını aldım dışarıdan temin edip kendim takacağım.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2025-06-17 at 09.30.40.jpeg
    WhatsApp Image 2025-06-17 at 09.30.40.jpeg
    221.5 KB · Görüntüleme: 0
  • WhatsApp Image 2025-06-17 at 09.30.39.jpeg
    WhatsApp Image 2025-06-17 at 09.30.39.jpeg
    196.1 KB · Görüntüleme: 0
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Mitsubishi Spacestar 1.2 cvt 2022 model

Bakıma girdiği km:16.900
Bakıma girdiği yer: Şeref Oto Mitsubishi yetkili servis
Yapılan işlemler: Yağ bakımı (polen hariç): 0w20 castrol 3 lt, orijinal yağ filtresi, orijinal hava filtresi
Fren balatası ve teker bilyeleri kontrolü
Memnun kaldım mı ? işçilik evet ama o fiyatlar ne öyle, uzun zamandır yetkili ziyaret etmiyordum, sırf garanti bir sene daha atsın diye gittim ama bir daha gitmem.
Bir de bilgi eksikliği var gibi geldi bana. Mesela kullanım kılavuzunda yazan cvt şanzıman için yağ değişim aralığı zolru şartlarda 30.000 km servis danışmanı 90.000'de değişiyor dedi bu cvt şanzıman için çok tehlikeli olabilecek bir süre anlamına gelmiyor mu ?
Tekerlerden gelen uğultu sesi ile ilgili fren balatalarının sorumlu olduğunu söyledi (belki izolasyon eksikliği, ben poryadan şüphelenmiştim ama değil dediler) bu bana çok manalı gelmedi, böyle bir şey yaşayan var mı ? Fren yapmadan hızla beraber artan uğultudan bitik balatanın sorumlu olmasını en azından ben bilmiyorum. Çok anlamlı gelmedi.

Fiyatlar ekte görünüyor.

Ayrıyeten ön fren balatası için de fiyat aldım orijinali ki çok kaliteli değil 16.900de bitti ve frenleme esnasında ses yapıyor, orijinal temsadan gelen japon malına 4616 tl fiyat söylendi, ucuz seçenek olarak da ekopar diye bir marka satıyorlar (muhtemelen kale ya da mga üretimi) buna da 970 tl dendi, onun da oem numarasını aldım dışarıdan temin edip kendim takacağım.
Japon yürüten biri olarak fiyatlarını yetkili servis için gayet uygun gördüm. Honda servislerinin eline düşmezsiniz umarım :')
 
Usta doğru demiş. Motor aşağı inecek kadar darbe alırsa, çelik sacı bağlayan civataları kopartır. Hadi onlar sağlam diyelim, aracın şasisini eğen enerji, 1.5-2 mm sacı kağıt gibi büker hocam :) Sacın tek negatif yanı, eğer bakımda düzgün oturtmazsa ses yapabilir oluşu. O kadar
bir de çok eskiyse paslanıp çürüyebiliyor 🫣
 
Mitsubishi Spacestar 1.2 cvt 2022 model

Bakıma girdiği km:16.900
Bakıma girdiği yer: Şeref Oto Mitsubishi yetkili servis
Yapılan işlemler: Yağ bakımı (polen hariç): 0w20 castrol 3 lt, orijinal yağ filtresi, orijinal hava filtresi
Fren balatası ve teker bilyeleri kontrolü
Memnun kaldım mı ? işçilik evet ama o fiyatlar ne öyle, uzun zamandır yetkili ziyaret etmiyordum, sırf garanti bir sene daha atsın diye gittim ama bir daha gitmem.
Bir de bilgi eksikliği var gibi geldi bana. Mesela kullanım kılavuzunda yazan cvt şanzıman için yağ değişim aralığı zolru şartlarda 30.000 km servis danışmanı 90.000'de değişiyor dedi bu cvt şanzıman için çok tehlikeli olabilecek bir süre anlamına gelmiyor mu ?
Tekerlerden gelen uğultu sesi ile ilgili fren balatalarının sorumlu olduğunu söyledi (belki izolasyon eksikliği, ben poryadan şüphelenmiştim ama değil dediler) bu bana çok manalı gelmedi, böyle bir şey yaşayan var mı ? Fren yapmadan hızla beraber artan uğultudan bitik balatanın sorumlu olmasını en azından ben bilmiyorum. Çok anlamlı gelmedi.

Fiyatlar ekte görünüyor.

Ayrıyeten ön fren balatası için de fiyat aldım orijinali ki çok kaliteli değil 16.900de bitti ve frenleme esnasında ses yapıyor, orijinal temsadan gelen japon malına 4616 tl fiyat söylendi, ucuz seçenek olarak da ekopar diye bir marka satıyorlar (muhtemelen kale ya da mga üretimi) buna da 970 tl dendi, onun da oem numarasını aldım dışarıdan temin edip kendim takacağım.

TRW balatalarla 62 bin km yapmış ve hala yapan biti olarak bir balatanın ne kadar kötü olursa olsun fren sisteminde bir hata yoksa 20 binden aşağı bitebileceğine inanmıyorum, bence bitti diye yarı durumdaki balataları değiştiriyorlar. Boşa israf. Yetkili servis adetidir, gözle görmeden değiştirmelerine asla müsaade etmemenizi öneririm. Balata mutlaka kaliteli bir malzeme olsun.

30 binde bir değişim CVT için oldukça müsrif diyebiliriz, bunu 36 bin km yapıp sırf içim rahat olsun diye kendi atölyemde değişirken gördüm, yağın viskozitesi ve şanzıman içi tertemizdi. 30 bin km eğer zorlu sürüş şartları diye bahsedilen 2-3 maddeden daha fazla şekilde şartları sağlıyorsanız değiştirebilirsiniz içiniz rahat olur, 90-100 bin km max, 60 bin ideal değişim denilebilir. Şahsen ben ilk değişimi kendi aracımda 112 binde yapmıştım, bir sorun yaşamadım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra
Japon yürüten biri olarak fiyatlarını yetkili servis için gayet uygun gördüm. Honda servislerinin eline düşmezsiniz umarım :')
Düşmemem lazım :D :D ha şunu da ifade etmekte fayda var, servis danışmanı Furkan bey gerçekten çok yardımcı oldu, fren balatasını dışarıdan al garanti bozulmaz, polen değiştirmeyelim dedim ona da tamam o da garantiyi etkilemez dedi, sağolsun kendi oem numaraların tek tek verdi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
TRW balatalarla 62 bin km yapmış ve hala yapan biti olarak bir balatanın ne kadar kötü olursa olsun fren sisteminde bir hata yoksa 20 binden aşağı bitebileceğine inanmıyorum, bence bitti diye yarı durumdaki balataları değiştiriyorlar. Boşa israf. Yetkili servis adetidir, gözle görmeden değiştirmelerine asla müsaade etmemenizi öneririm. Balata mutlaka kaliteli bir malzeme olsun.

30 binde bir değişim CVT için oldukça müsrif diyebiliriz, bunu 36 bin km yapıp sırf içim rahat olsun diye kendi atölyemde değişirken gördüm, yağın viskozitesi ve şanzıman içi tertemizdi. 30 bin km eğer zorlu sürüş şartları diye bahsedilen 2-3 maddeden daha fazla şekilde şartları sağlıyorsanız değiştirebilirsiniz içiniz rahat olur, 90-100 bin km max, 60 bin ideal değişim denilebilir. Şahsen ben ilk değişimi kendi aracımda 112 binde yapmıştım, bir sorun yaşamadım.
Valla işte güven vermediği için kendim söküp bakacağım, bana da bitme ihtimali çok gerçekçi gelmedi, zaten şikayet var bu araçla ilgili en fazla şikayet balata ve servisin balata değiştirelim yaklaşımında.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
TRW balatalarla 62 bin km yapmış ve hala yapan biti olarak bir balatanın ne kadar kötü olursa olsun fren sisteminde bir hata yoksa 20 binden aşağı bitebileceğine inanmıyorum, bence bitti diye yarı durumdaki balataları değiştiriyorlar. Boşa israf. Yetkili servis adetidir, gözle görmeden değiştirmelerine asla müsaade etmemenizi öneririm. Balata mutlaka kaliteli bir malzeme olsun.

30 binde bir değişim CVT için oldukça müsrif diyebiliriz, bunu 36 bin km yapıp sırf içim rahat olsun diye kendi atölyemde değişirken gördüm, yağın viskozitesi ve şanzıman içi tertemizdi. 30 bin km eğer zorlu sürüş şartları diye bahsedilen 2-3 maddeden daha fazla şekilde şartları sağlıyorsanız değiştirebilirsiniz içiniz rahat olur, 90-100 bin km max, 60 bin ideal değişim denilebilir. Şahsen ben ilk değişimi kendi aracımda 112 binde yapmıştım, bir sorun yaşamadım.
Hondacılar 40-60 arasında değişiyor diye biliyorum, bunun kitapçığında da böyle bir ifade görünce acaba dedim ama içimi rahatlattınız, o zaman en azından 60 bine kadar devam...