Arabanı eleştirebilir misin?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Zulfadli
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ben başlayayım.Aracım 2.0 crdi Tucson ilk kasa.Süspansiyon sönümlemesi olarak çok kötü.Arka bağımsız olmasına rağmen çok gergin ve sesli çalışıyor.Otobandaki dalgalanmalar vb gibi geniş alanlı değişimlerde yaylanması güzel olmasına rağmen yoldaki her türlü bozukluğu abartarak hissettiriyor.Üzerindeki 235 60 r16 lastiklerle birde.
Koltuklar geniş ancak baldır desteği yetersiz olmakla birlikte hiç sarmıyor.
Sanayide bu tür araçlarla uğraşmak istememeleri de cabası;
Şanzıman yağı değiştirmek istediğimi söylediğim adam bunların değişmiyor deyip koşarak uzaklaşıyor.
 
Eleştirmek mi? Anasını ağlatırım. :D
- Direksiyon kutusu çok dayanıksız. Standart İstanbul yaşantısında 1 yıl ömrü var. Onarım (veya değişim) maliyeti en az 500TL
- Koltukları çok rahatsız. B sınıfı bir araba olduğu için hacimden kazanma amacıyla sırtlıklarının ince tutulmasını doğru buluyorum. Ama oturulan minder de çok sert. Bir de özellikle sırt bölümünde yan destek yok gibi birşey. Bu söylediklerim ön koltuklar için geçerli.
- Elektronik sensörü çok fazla. Ben yaşamadım ama sensör arızaları çok fazla yaşanıyor.
- Ses sistemi çok dandik. Önler bass açmazsak idare eder ama özellikle arka hoparlörler Çokoprens kadar. Arkalardan biri arabayı aldığımdan beri çalışmıyor. Muhtemelen bir lehimlik işi var. O kadar dandik ki, nasılsa önden hiç duymuyorum diye uğraşmadım.
- Araba çok sert. Genel olarak Corsa sahipleri arabalarını sınıfına göre konforlu buluyor ama ben katılmıyorum. Yol tutuşa artı etkisi var ama çok ciddi konforsuz. Arka süspansiyon zaten torsiyon. Bazıları da tam tersi araba çok yumuşak, yol tutuşu olumsuz etkileniyor diyor. İkisinden biri olumsuz özelliği ama bilemiyorum =)
- İç mekanda havalandırma ızgaraları çok dandik tasarlanmış. Kolayca kırılabiliyor. Kırmak isteyen için 10sn.lik ömrü var.
- Kışın soğuk havalarda süspansiyonlar gacır gacır ses yapıyor. Geçici olarak yağlıyorlar ediyorlar ama kalıcı çözümü yok. Kronik. Arıza da değil. Amortisörleri, yayları sıcak havada tasarlamışlar herhalde. Başka izahı yok bunun.
- Bagaj kapağı kapatılırken biraz yukarıdan bırakılırsa çok pis vuruyor. Hele o bagaj kapağını bırakmayıp kapı gibi hafif ittirerek çarpmaya kalkışan olursa cam bile patlayabilir.
- Boyası biraz ince.
- İç dikiz aynası sık sık ayarlanırsa yalama olabiliyor. Dokunulduğu anda ayarı değişecek kadar gevşek bir hale geliyor.
- Yeni nesil uçları kalın silecek takılırsa 130 km/h hızdan sonra silecek hızlı modda çalışırken ucu, sürücü tarafındaki fitil gibi lastiğe vuruyor.
- El freni çok çabuk gevşiyor. Zaten yapısal olarak çok güç uygulayarak çekiliyor ama ele hissettirdiği kadar sağlam tutmuyor. Her bakımda elden geçmesi gerekiyor. Bazen iki bakım arasında bile sıktırmak gerekebiliyor.
- Ön taraf gereğinden fazla yere yakın. Muhtemelen 10 cm'den daha azdır. AVM otoparklarında park ederken burun kazayla tekerleklerin yaslanması için konmuş olan yerdeki bariyerlere değerse, çıkarken karlığı bırakırım. Bahçedeki otlar bile bazen zedeleyebiliyor.
- İç aydınlatma düğmesini far kumandasına koymak hangi tasarımcının aklına geldiyse tüm eski Opel Corsa ve Astra sahipleri adına selamlarımı yolluyorum.

Bu kadarı yeterli mi? :)

Artık ne kadar artısı varsa, bu kadar eksiye rağmen yıllardır bayılarak kullanıyorum. :p
 
Üfff tam benlik.. Övmekten çok yermeye bayılırım. Nereden başlasam ?? En çok gözüme batanları anlatayım.

- Donanım. Ford'u yıllardır bu konuda anlayamadım, artık anlamaya da çalışmayacağım. Titanium donanım focus alıyorsun ne önde ne arkada herhangi bir led aydınlatma yok. Led aydınlatma olmadığı gibi full donanımda bi xenon aydınlatma yok. Otomatik park asistanını opsiyon yapıp bi xenon'u standart koymayı denemelisin Ford. Park asistanını ' acaba çalışıyor mu ' düşüncesiyle 2 defa kullanmışımdır. Neyse ki philips ampullerle bu sorunu çözdüm de rahatladım biraz. Anahtarsız çalıştırma koyuyorsun ama anahtarsız giriş yok bravo. Ya ses sistemi ? Mart üretimli banttan çıkan titanium focus'a Sony ses sistemini koyuyorsun da 3 ay sonra yani mayıs ayında banttan çıkan titanium donanım araçtan Sony ses sistemini neden kaldırıyorsun ? Kasa mı değiştirdin, makyaj mı yaptın standart donanımı 3 ay sonra ürettiğin araçtan kaldırmak nedir?

- Trim sesleri. Sağ arka c sütun taraflarından başladı, b sütunu olarak devam etti, ön konsolda son buldu. Çok muntazam ve sıralı gitti özel olarak ayarlasan bu formatta başlamazdı sanırım sesler. Nasıl çözüleceğini de bilemiyorum, artık çözmek için de uğraşmıyorum.

- Debriyaj balatası veya volandan geldiğini düşündüğüm, ilk kalkışın yapılmasının zor olduğu durumlarda demirin demire sürtünme sesine benzer bir ses geliyor. Debriyaj balatasında asbest kimyasalının kullanımının yasaklanmasından kaynaklı olduğunu düşündüğüm bir ses. Debriyaj balatam değişti ama ses hala kesilmedi. Neyse ki bunun yüzünden manuel araç kaldırma ustası oldum, ses ben istemediğim zaman çıkmıyor. Servise vermem lazım arabayı iyice bir kontrol edilmesi gerekiyor. Hayırlısı.

- Konfor. Genel anlamda oldukça memnunum ama şu derin çukurlar ve keskin yol birleşimleri yok mu beni deli ediyor. Amortisör çalışma aralığı bir anda bitip tak diye vuruyor. Bu tarz yol bozukluğundan usturuplu geçersen hiç sıkıntı yok da unutup dan dun geçersen sıkıntı büyük. Çare mondeo vol1.

- Yalıtım. Rüzgar yalıtımında hiç sorun yok da şu yol gürültüsüyle başım dertte. Saçma sapan asfalt kalitemizden de olsa gerek sürekli beni tatmin etmeyen bir yol gürültüsüyle muhattap oluyorum. Temiz ve kaliteli asfalta geçince acayip sessizleşiyor araba ama ülkede böyle kaç tane güzel asfalt var tartışılır. Çare mondeo vol2.

- Yol tutuş. Bu aracın yol tutuşu bana oldukça ilginç geliyor. Sabit ve yüksek hızla alınan tatlı virajlarda araç sanki biraz fazla yana yatıyor gibi geliyor ama keskin virajlara sert girişler yaptığımda da otomobil sanki hiç yatmıyor, esnemiyor, tren gibi girip çıkıyor. Açıkçası bu durum bana biraz ilginç geliyor. Beni rahatsız eden mevzu ise kafamı karıştırıyor oluşu.
 
Son düzenleme:
Opel Mokka 2014 1.4T AT, Yüksek, ağır, gitmiyo, frenleri kötü, ses sistemi kötü, oturuş pozisyonu kötü ama baya bi kötü, bagajı bildiğimiz sanayide sac ustalarına yaptırılmış, vites geçiş yeri fazla saçma, yağ sıcaklık-basınç göstergesi yok hatta sensörü bile yok....
 
Yakıyor , yaktığı için mecburen tüplü buda bagaj hacmini azaltıyor .

En çok elestiracegim husus ise 6.Vitesinin olmaması .
Aracın motor yalıtımı fazla iyi olmadığından iceriye motor sesi biraz geliyor . Bu şehir içinde veya kısa mesafelerde çok rahatsız etmesede uzun yolda 120Km/h ile sabit giderseniz yaklaşık 4000rpm devir çeviriyor . Eee biraz başınızı agritiyor ...



Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ben dert etmiyorum ama dert eden başka insanlar var. Arabamın süspansiyonları sert, hemde çok sert. Bizim kilomuz esnetmeye yetmiyor. Araba içinde 3 kişi olmadan yumuşamıyor. Tek başıma olunca sert, eşimle ve bebekle oluncada aynı sertlik devam ediyor. Anneyide alırsam anca yumuşuyor. İçine adam oturmadıkca yumuşamayan bir araba.
 
ön yolcu koltuğu tarafından gelen trim sesleri
rüzgar ve yol gürültüsü aslında tamamen yalıtım diyebiliriz
kapılarda kullanılan taştan hallice olan plastikler
 
Micra 1.2 cvt 2016 için yazayım.

Camlar tek tuşla inip kalkmıyor.sofor tarafı tek tuşla iniyor ama kalkmıyor.arka camlar manuel.bence çok kötü bir durum.en full donanım alıyorsun karşılaştığın duruma bak.

Arka kapı iç kısmında eşya koyacak cep hiç yapmamislar.yillarca b sınıfı araç kullandım.boylesini ilk defa görüyorum.

1.5 TDCİ connect powershift için yazayım;

Ford servisleri araca doğru yağ koymuyor her seferinde sorun oluyor (araçla alakalı değil ama yazmak istedim )

Yıl olmuş 2016 bir led gündüz farı koymamış,farlar hala halojen en dolu paketi alsanız bile yok.serit takip sistemi var,kör nokta uyarı sistemi var,ama farlar taş devrinden kalma.

30 bin km oldu.tirim sesi hiç yok yada ben duymuyorum.

Genel olarak her 2 araçtan da memnunum.zaten sorunsuz araç yok gibi bişey sorun yoksa bile birşeyler hep eksik oluyor.bunada şükür diyorum
 
Skoda Octavia
-Araba gerçekten konforlu, süspansiyonlar yumuşak ama çok küçük çukurlarda birden çalışma sesi gelince insan ne oluyor ya diyor ama rahatsız etmiyor aslında arabadan konfor çok beklenildiği için oraları tolare etmesini bekliyor insan, o kadar küçük çukurda niye böyle tepkiler veriyor anlamadım, süspansiyon çalışma eşiğinin altında mı kalıyor ne oluyorsa artık.
-Yumuşak süspansiyon ile gelen virajda yatma eğilimi var. Alışınca üstüne çıkarsan eğer tutmaya devam ediyor hatta tutuşu ciddi anlamda iyi ama virajda yatıyor maalesef.
-Arka pencere camında kullanılan fitiller. Bu kronik bir sorun octavialarda gördüğüm kadarıyla. Birazcık araştırdım ve çok fazla kişi yaşıyormuş bunu. Arabanın yalıtımı iyi ama 80-90 a çıktıktan sonra içeride sadece o kelebek cam fitilinden gelen vızıltı sesi var ve insan sinirleniyor çünkü başka hiçbir ses yok arabada. Çözümü olarak söküğ silah silikon sıkıyorlar, araya sünger parçası falan da sokan varmış.
-Kışın süspansiyonlardan gelen gacur gucur sesler. Eski kamyonet kullanıyor gibi hissediyorum kendimi. Sonradan düzeliyor ama ilk yürümede yapıyor sonuçta.
-İlk vitesin uzun olması. Arabanın genel olarak vites oranları uzun zaten, üst hızlarda veya 5. viteste iyi ama ilk vites de uzun olunca şehiriçi yavaş hızlarda giderken çoğu zaman 2 den 1 e almak zorunda kalıyor insan.
 
Araç 2016 Fiat Egea.
1- En üst donanım olmasına rağmen gördüğüm en kötü farlardan birine sahip kendileri. Abartmadan söyleyeyim rski aracımız olan Fiorino'daki farlar daha başarılıydı. Led far olmaması zaten eksi bari düzgün halojen koyaydınız mübarekler.
2- Fabrika çıkışlı lastikleri hiç beğenmedim, aracın limitlerini düşürüyorlar ve lastik sesi geliyor(bunda yalıtımın etkiside büyük).
3- Görüş açıları çok kötü. Sanki 1.70 hadi en fazla 1.80lik adama göre yapmışlar. Çoğu ıvır zıvırı istemeyen-gereksiz bulan babam ve ben bile kör nokta uyarı sistemini istedik bu araçta.
4- Direksiyondan vitesi kumanda edebilmeyi isterdim.
5- B sütununun sürücü tarafından gelen tıkırtılar vardı. Şu an geçti, büyük ihtimal sıcaklardan dolayı oluyordu. Şükürler olsun onun harici trim sesi yok şu anlık.
6- Saklama alanı olarak ortalamada kalıyor ancak gözlük yeri daçma bir biçimde yok. Sürücü tarafına tutunacak yer koyulacağına gözlük kabı koyulabilirdi.
7- Arka havalandırma ızgarası yok.
Bunlar benim için eksik olan kısımlardı. Yardımcı asistanları isteyen kişiler için ayrı hayal kırıklığı yaratacaktır. O konuda cimri bir araba ancak bu fiyatlarda genellikle iyi çalışmadığı için ve benimde olacaksa tam olsun gibi bir huyum olduğundan aramıyorum.
 
VW Passat 2016
Konfor:
Bizim aracımızda adaptif şasi olduğu için konfor seviyesi gayet tatminkar hatta başarılı ama normal versiyonuda biraz sert ayarlı süspansiyonlara sahip.

Yalıtım:
Aracı sipariş ederken opsiyon listesinde ses yalıtımlı camlar adı altında bir opsiyon olduğunu fark ettik ve onu eklettik. Standart versiyona göre gerçekten fark ettiriyor ama yine öyle kütüphane efekti yok 135 140 civarında aynalardan başlamak üzere rüzgar sesi alıyor. Yol sesi olarak fena değil sert hamurlu lastikler kullandığımızdan eski asfaltlarda biraz ses alıyor.

Trim Sesleri:
Opsiyon olarak sunulan arka cam perdelerinden cayır cuyur ses geliyor. Özellikle bozuk yollarda perdeler insanın canını sıkabiliyor. Boş vaktinde WD40 ile dalmayı düşünüyorum ama pek fayda edeceğini zannetmiyorum. B Sağ Sütunundan çok hafif ses geliyordu ama son zamanlarda kesildi havalardan dolayıdır diye düşünüyorum.

Donanım:
Highline'da front assist var diye biliyorduk ama yokmuş. Front assist sistemini deneyelim dedik tam ayarlardan açıcaz arabada olmadığını fark ettik. 2017 model yılı itibari ile active info display sisteminin standart olarak sunulması garip bir durum zira araç ilk piyasa çıktığında bu özellik opsiyondu.

Ses Sistemi ve Navigasyon:
Opsiyonel olarak sunulan dynaudio ses sisteminden aldık fakat istediğim berraklığı son seste veremiyor. Yükseklik olarak gayet başarılı ama yüksek sesteki netlik konusunda maalesef istediğim kadar başarılı değil. Navigasyon sistemi kendini güncellenmiyor, 3. köprü ve körfez köprüsü navigasyonda gözükmüyor.

Evet efendim Passarati buraya kadar sırada jipcik var.

VW Tiguan 2016:
Konfor
İlk aldığımız zamanlarda ciddi anlamda sertti. Daha sonrasında lastik basınçlarını düzenledik ve kullandıkça süspansiyonlar birazdaha yumuşadı. Şu anda konforu tatmin ediyor ama yinede çok iyi değil.

Saklama Gözleri ve Malzeme Kalitesi:
Araçta cam tavan olduğundan dolayı gözlülük yok ayrıca torpidonun içi kadife kaplı değil. Malzeme kalitesi fena değil. Arka kali üstleri sert ama pek rahatsız etmiyor beni en çok rahatsız eden unsur klima kumandalarının oralar sert plastik ve oraya genelde dizinizi dayıyorsunuz ve bir yerden sonra sert plastik dizinizi ağrıtabiliyor.

Şanzıman:
6 ileri yaş kavrama olan şanzımanın tepkileri genel olarak güzel fakat yokuş aşağıya inişlerde vites yükseltmiyor ve motoru biraz bağırtıyor aslında bu durum 1500 küsür kilo olan bir araba için çok büyük bir eksi değil zira şanzıman motor freni uygulamaya çalışıyor gibi duruyor. F1 Kulakçıkların olmaması ise sportif kullanımı biraz baltalıyor.
Benden bu kadar ağalar. VAG'cı olabilirim ama eksileri söylemeyi de severim :D.
 
2016 Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4WD Elite Plus
  • Navigasyonu ve dokunmatik hassasiyeti çok iyi olmasına rağmen multimedya ekranından genel olarak memnun değilim. Çözünürlüğü beni tatmin etmiyor, Android Auto vs. gibi özellikler eksik, çok temel işlevlere sahip aslına bakılırsa. Bu kadar donanımlı bir aracın ekranında daha fazla oyuncak olmasını isterdim.
  • Araç en yüksek donanıma sahip ama benzinlinin en yüksek donanımı 2 litrelik dizelin donanımından daha düşük seviyede. 2 litrelik dizel Tucson ve kardeşi Sportage'daki havalandırmalı ön koltuklar, elektrikli yolcu koltuğu, far yıkama ve belki de en önemlisi olan elektrikli bagaj kapağı yok. Ben belki 5 bin lira daha vereceğim bu özelliklerin olması için, ne hakla beni sınırlandırıyorsunuz?
  • Statik dönüş farları bile LED iken uzun farların halojen olması, hatta gördüğüm en kötü halojenlerden biri olması. Kendi çözümümü uygulamak zorunda kaldım.
  • Direksiyonda paddle shift isterdim. Özellikle kardeşi Sportage'da ve yeni i30'da (opsiyon bile olsa) varken bu araçta olmaması daha da rahatsız edici.
  • ACC'nin olmaması da büyük eksiklik. Bu araç çıkmadan uzun süre önce C segmenti araçlarda kullanılmaya başlanmıştı ACC, bu araçta da olmalıydı. Cruze kontrolü sürekli kullanıyorum ve öndeki trafiğin yavaşlaması sinir bozucu bir hal alıyor. Sürekli hızı düşürmek ve yükseltmek için müdahale etmek hoşuma gitmiyor.
  • Yalnızca sürücü camı tam otomatik. Normalde seyehat sırasında cam açmam fakat açmam gerektiğinde de diğer camların açılmasını veya kapanmasını beklemek eziyete dönüşüyor.
  • Auto Hold özelliği her ne kadar 10 numara çalışsa da aracı her çalıştırdığımızda tekrardan aktive etmemiz gerekiyor. Araç çalıştığında Auto Hold standart olarak devreye girmeli, biz istersek devreden çıkmalıydı.
  • Konsol tasarımı çok sıradan, çirkin değil ama sıradan. Daha renkli, ambiyans aydınlatmalı falan olmasını isterdim.
  • Arka ortadaki koltuğun kemeri bagaj tavanından geliyor. Geriye bakınca havada kemer gözüküyor.
  • Araç yaklaşık olarak 14 aylık ve 15 bin km oldu ve cam tavandan hafif trim sesi gelmeye başladı.
  • Ön ve arkdadaki iç aydınlatmalar LED olmasına karşın güneşliklerdeki ve bagajdaki aydınlatma sarı ampul. LED'e geçirmek çok zor olmaz fakat bunlarla uğraşmam gerekmemeliydi.
 
2016 Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4WD Elite Plus
  • Navigasyonu ve dokunmatik hassasiyeti çok iyi olmasına rağmen multimedya ekranından genel olarak memnun değilim. Çözünürlüğü beni tatmin etmiyor, Android Auto vs. gibi özellikler eksik, çok temel işlevlere sahip aslına bakılırsa. Bu kadar donanımlı bir aracın ekranında daha fazla oyuncak olmasını isterdim.
  • Araç en yüksek donanıma sahip ama benzinlinin en yüksek donanımı 2 litrelik dizelin donanımından daha düşük seviyede. 2 litrelik dizel Tucson ve kardeşi Sportage'daki havalandırmalı ön koltuklar, elektrikli yolcu koltuğu, far yıkama ve belki de en önemlisi olan elektrikli bagaj kapağı yok. Ben belki 5 bin lira daha vereceğim bu özelliklerin olması için, ne hakla beni sınırlandırıyorsunuz?
  • Statik dönüş farları bile LED iken uzun farların halojen olması, hatta gördüğüm en kötü halojenlerden biri olması. Kendi çözümümü uygulamak zorunda kaldım.
  • Direksiyonda paddle shift isterdim. Özellikle kardeşi Sportage'da ve yeni i30'da (opsiyon bile olsa) varken bu araçta olmaması daha da rahatsız edici.
  • ACC'nin olmaması da büyük eksiklik. Bu araç çıkmadan uzun süre önce C segmenti araçlarda kullanılmaya başlanmıştı ACC, bu araçta da olmalıydı. Cruze kontrolü sürekli kullanıyorum ve öndeki trafiğin yavaşlaması sinir bozucu bir hal alıyor. Sürekli hızı düşürmek ve yükseltmek için müdahale etmek hoşuma gitmiyor.
  • Yalnızca sürücü camı tam otomatik. Normalde seyehat sırasında cam açmam fakat açmam gerektiğinde de diğer camların açılmasını veya kapanmasını beklemek eziyete dönüşüyor.
  • Auto Hold özelliği her ne kadar 10 numara çalışsa da aracı her çalıştırdığımızda tekrardan aktive etmemiz gerekiyor. Araç çalıştığında Auto Hold standart olarak devreye girmeli, biz istersek devreden çıkmalıydı.
  • Konsol tasarımı çok sıradan, çirkin değil ama sıradan. Daha renkli, ambiyans aydınlatmalı falan olmasını isterdim.
  • Arka ortadaki koltuğun kemeri bagaj tavanından geliyor. Geriye bakınca havada kemer gözüküyor.
  • Araç yaklaşık olarak 14 aylık ve 15 bin km oldu ve cam tavandan hafif trim sesi gelmeye başladı.
  • Ön ve arkdadaki iç aydınlatmalar LED olmasına karşın güneşliklerdeki ve bagajdaki aydınlatma sarı ampul. LED'e geçirmek çok zor olmaz fakat bunlarla uğraşmam gerekmemeliydi.
Koreliler son 6-7 yıldır falan donanımı iyi ve ucuz olan arabalarla isim değerini yükseltmişti (Hyundai-Kia yani) ama sizin şikayetleri görünce ve yeni elantradaki donanım eksiklerini görünce artık bu politikadan vazgeçmeye başladılar herhalde diye düşünmeye başladım ki bu kötü olur bence gelecekleri açısından, sonuçta hiçbir araba ucuz değil ki hyundai da artık eskisi gibi ucuz değil, doğru orantılı olarak satışları düşecek ve müşteri kaybedecek bence en azından Türkiyede. Amerikada fiyat fayda olarak hala çok iyi düzeyde bundan dolayı da çok satıyor.
 
Koreliler son 6-7 yıldır falan donanımı iyi ve ucuz olan arabalarla isim değerini yükseltmişti (Hyundai-Kia yani) ama sizin şikayetleri görünce ve yeni elantradaki donanım eksiklerini görünce artık bu politikadan vazgeçmeye başladılar herhalde diye düşünmeye başladım ki bu kötü olur bence gelecekleri açısından, sonuçta hiçbir araba ucuz değil ki hyundai da artık eskisi gibi ucuz değil, doğru orantılı olarak satışları düşecek ve müşteri kaybedecek bence en azından Türkiyede. Amerikada fiyat fayda olarak hala çok iyi düzeyde bundan dolayı da çok satıyor.
Donanım kesinlikle az değil Tucson'da. Yalnızca dizeldeki 4 donanım eksik ve bu durum tamamen Türkiye'de geçerli. Yurtdışında en yüksek donanımı benzinli versiyonda almak mümkün, multimedya ekranı da yurtdışında daha fazla özelliğe sahip. Hatta Amerika'daki Tucson'larda arabayı telefondan çalıştırıp klimayı açmamız gibi birçok özelliğe sahip olan Blue Link bile var. Muhtemelen Türkiye'deki vergiler ve marka imajından dolayı fiyatı daha makul tutmaya çalışmışlar ama zamanında 120'ye aldığımız araca 5-6 bin lira daha verip bu donanımları almak koymazdı ki seçeneğimiz olsaydı kesinlikle daha fazla verip alırdım bu donanımları.