Araçlarımızın iyi yönlerinden bahsetmeden mutsuz eden her türlü detayını paylaşalım..
Koreliler son 6-7 yıldır falan donanımı iyi ve ucuz olan arabalarla isim değerini yükseltmişti (Hyundai-Kia yani) ama sizin şikayetleri görünce ve yeni elantradaki donanım eksiklerini görünce artık bu politikadan vazgeçmeye başladılar herhalde diye düşünmeye başladım ki bu kötü olur bence gelecekleri açısından, sonuçta hiçbir araba ucuz değil ki hyundai da artık eskisi gibi ucuz değil, doğru orantılı olarak satışları düşecek ve müşteri kaybedecek bence en azından Türkiyede. Amerikada fiyat fayda olarak hala çok iyi düzeyde bundan dolayı da çok satıyor.2016 Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4WD Elite Plus
- Navigasyonu ve dokunmatik hassasiyeti çok iyi olmasına rağmen multimedya ekranından genel olarak memnun değilim. Çözünürlüğü beni tatmin etmiyor, Android Auto vs. gibi özellikler eksik, çok temel işlevlere sahip aslına bakılırsa. Bu kadar donanımlı bir aracın ekranında daha fazla oyuncak olmasını isterdim.
- Araç en yüksek donanıma sahip ama benzinlinin en yüksek donanımı 2 litrelik dizelin donanımından daha düşük seviyede. 2 litrelik dizel Tucson ve kardeşi Sportage'daki havalandırmalı ön koltuklar, elektrikli yolcu koltuğu, far yıkama ve belki de en önemlisi olan elektrikli bagaj kapağı yok. Ben belki 5 bin lira daha vereceğim bu özelliklerin olması için, ne hakla beni sınırlandırıyorsunuz?
- Statik dönüş farları bile LED iken uzun farların halojen olması, hatta gördüğüm en kötü halojenlerden biri olması. Kendi çözümümü uygulamak zorunda kaldım.
- Direksiyonda paddle shift isterdim. Özellikle kardeşi Sportage'da ve yeni i30'da (opsiyon bile olsa) varken bu araçta olmaması daha da rahatsız edici.
- ACC'nin olmaması da büyük eksiklik. Bu araç çıkmadan uzun süre önce C segmenti araçlarda kullanılmaya başlanmıştı ACC, bu araçta da olmalıydı. Cruze kontrolü sürekli kullanıyorum ve öndeki trafiğin yavaşlaması sinir bozucu bir hal alıyor. Sürekli hızı düşürmek ve yükseltmek için müdahale etmek hoşuma gitmiyor.
- Yalnızca sürücü camı tam otomatik. Normalde seyehat sırasında cam açmam fakat açmam gerektiğinde de diğer camların açılmasını veya kapanmasını beklemek eziyete dönüşüyor.
- Auto Hold özelliği her ne kadar 10 numara çalışsa da aracı her çalıştırdığımızda tekrardan aktive etmemiz gerekiyor. Araç çalıştığında Auto Hold standart olarak devreye girmeli, biz istersek devreden çıkmalıydı.
- Konsol tasarımı çok sıradan, çirkin değil ama sıradan. Daha renkli, ambiyans aydınlatmalı falan olmasını isterdim.
- Arka ortadaki koltuğun kemeri bagaj tavanından geliyor. Geriye bakınca havada kemer gözüküyor.
- Araç yaklaşık olarak 14 aylık ve 15 bin km oldu ve cam tavandan hafif trim sesi gelmeye başladı.
- Ön ve arkdadaki iç aydınlatmalar LED olmasına karşın güneşliklerdeki ve bagajdaki aydınlatma sarı ampul. LED'e geçirmek çok zor olmaz fakat bunlarla uğraşmam gerekmemeliydi.
Donanım kesinlikle az değil Tucson'da. Yalnızca dizeldeki 4 donanım eksik ve bu durum tamamen Türkiye'de geçerli. Yurtdışında en yüksek donanımı benzinli versiyonda almak mümkün, multimedya ekranı da yurtdışında daha fazla özelliğe sahip. Hatta Amerika'daki Tucson'larda arabayı telefondan çalıştırıp klimayı açmamız gibi birçok özelliğe sahip olan Blue Link bile var. Muhtemelen Türkiye'deki vergiler ve marka imajından dolayı fiyatı daha makul tutmaya çalışmışlar ama zamanında 120'ye aldığımız araca 5-6 bin lira daha verip bu donanımları almak koymazdı ki seçeneğimiz olsaydı kesinlikle daha fazla verip alırdım bu donanımları.Koreliler son 6-7 yıldır falan donanımı iyi ve ucuz olan arabalarla isim değerini yükseltmişti (Hyundai-Kia yani) ama sizin şikayetleri görünce ve yeni elantradaki donanım eksiklerini görünce artık bu politikadan vazgeçmeye başladılar herhalde diye düşünmeye başladım ki bu kötü olur bence gelecekleri açısından, sonuçta hiçbir araba ucuz değil ki hyundai da artık eskisi gibi ucuz değil, doğru orantılı olarak satışları düşecek ve müşteri kaybedecek bence en azından Türkiyede. Amerikada fiyat fayda olarak hala çok iyi düzeyde bundan dolayı da çok satıyor.