VW Passat 2016
Konfor:
Bizim aracımızda adaptif şasi olduğu için konfor seviyesi gayet tatminkar hatta başarılı ama normal versiyonuda biraz sert ayarlı süspansiyonlara sahip.
Yalıtım:
Aracı sipariş ederken opsiyon listesinde ses yalıtımlı camlar adı altında bir opsiyon olduğunu fark ettik ve onu eklettik. Standart versiyona göre gerçekten fark ettiriyor ama yine öyle kütüphane efekti yok 135 140 civarında aynalardan başlamak üzere rüzgar sesi alıyor. Yol sesi olarak fena değil sert hamurlu lastikler kullandığımızdan eski asfaltlarda biraz ses alıyor.
Trim Sesleri:
Opsiyon olarak sunulan arka cam perdelerinden cayır cuyur ses geliyor. Özellikle bozuk yollarda perdeler insanın canını sıkabiliyor. Boş vaktinde WD40 ile dalmayı düşünüyorum ama pek fayda edeceğini zannetmiyorum. B Sağ Sütunundan çok hafif ses geliyordu ama son zamanlarda kesildi havalardan dolayıdır diye düşünüyorum.
Donanım:
Highline'da front assist var diye biliyorduk ama yokmuş. Front assist sistemini deneyelim dedik tam ayarlardan açıcaz arabada olmadığını fark ettik. 2017 model yılı itibari ile active info display sisteminin standart olarak sunulması garip bir durum zira araç ilk piyasa çıktığında bu özellik opsiyondu.
Ses Sistemi ve Navigasyon:
Opsiyonel olarak sunulan dynaudio ses sisteminden aldık fakat istediğim berraklığı son seste veremiyor. Yükseklik olarak gayet başarılı ama yüksek sesteki netlik konusunda maalesef istediğim kadar başarılı değil. Navigasyon sistemi kendini güncellenmiyor, 3. köprü ve körfez köprüsü navigasyonda gözükmüyor.
Evet efendim Passarati buraya kadar sırada jipcik var.
VW Tiguan 2016:
Konfor
İlk aldığımız zamanlarda ciddi anlamda sertti. Daha sonrasında lastik basınçlarını düzenledik ve kullandıkça süspansiyonlar birazdaha yumuşadı. Şu anda konforu tatmin ediyor ama yinede çok iyi değil.
Saklama Gözleri ve Malzeme Kalitesi:
Araçta cam tavan olduğundan dolayı gözlülük yok ayrıca torpidonun içi kadife kaplı değil. Malzeme kalitesi fena değil. Arka kali üstleri sert ama pek rahatsız etmiyor beni en çok rahatsız eden unsur klima kumandalarının oralar sert plastik ve oraya genelde dizinizi dayıyorsunuz ve bir yerden sonra sert plastik dizinizi ağrıtabiliyor.
Şanzıman:
6 ileri yaş kavrama olan şanzımanın tepkileri genel olarak güzel fakat yokuş aşağıya inişlerde vites yükseltmiyor ve motoru biraz bağırtıyor aslında bu durum 1500 küsür kilo olan bir araba için çok büyük bir eksi değil zira şanzıman motor freni uygulamaya çalışıyor gibi duruyor. F1 Kulakçıkların olmaması ise sportif kullanımı biraz baltalıyor.
Benden bu kadar ağalar. VAG'cı olabilirim ama eksileri söylemeyi de severim
.