Arabanı eleştirebilir misin?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Zulfadli
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
xc60 için;
-Kısa darbelerde süspansiyonları sert kalıyor(du şuan daha iyi).
-Arka koltukların diz mesafeleri kısa artı arka da direkt tekerin üstünde oturuyorsunuz diye sanırım arkasının konforu önünden kötü.
-Gaza oturduğunuzda tork steering e meilli.
-Coming home living home manuel şekilde çalıştırılıyor.
 
2015 Captur 1.5 dci edc outdoor
Araba sert baya baya sert. Hafif arazide yumuşuyo ilginç bi şekilde.
Ses sistemi "Benden bass bekleme" diyo. Beklersen pafpuf çat gibi sesler geliyo.
Malzeme kalitesi yok. Golf topu gibi desenli falan. Taş gibi ama trim sesi yapmıyo(ilginç).
28bin km oldu. 2 kere rot yapıldı. Yolda giderken yolun 1 metresini kesmiş(15cm kadar) belediyenin gazabına uğradım tekeri bırakmadığıma mutluyum.
Klima otomatik ama fazla otomatik. AC kapalıyken kafasına göre sıcak soğuk ılık buz gibi ortamları tattırıyor. Yüksek hızda her türlü soğuk hava veriyor.
Hararet göstergesi yok!?
Ben bi daha yazıyım müzik sistemi FACİA. Sayesinde bass olmayan müzikleri dinlemeye başladım:/
 
Opel Mokka 2014 1.4T AT, Yüksek, ağır, gitmiyo, frenleri kötü, ses sistemi kötü, oturuş pozisyonu kötü ama baya bi kötü, bagajı bildiğimiz sanayide sac ustalarına yaptırılmış, vites geçiş yeri fazla saçma, yağ sıcaklık-basınç göstergesi yok hatta sensörü bile yok....
+++ Bagaj için söylediklerim aynen tavan için de geçerli, her yağmur damlasını beynimde hissetmeme sebep oluyor.
 
Vw Passat 2010 1.6 Mpi

- Kısaca iç mekandan ve donanımdan bahsetmek gerekirse malzeme kalitesi ön konsol yumuşak plastik ve arka kapılara kadar uzanıyor kalite zamanın sınıf standartlarında sürücü koltuğunda binince ve inince gıcırtı geliyor insanı sinir ediyor. Sağ ön yolcu koltuğunda yükseklik ayarı yok bu nedenle sağ tarafta oturan rahatsız oluyor. Ses sistemi sınıf standartlarının altında diye bilirim. Ses seviyesini biraz yükseltince sağ ön taraftan trim sesi geliyor. Unutmadan arkada oturanlar için şaft tüneli üçün kişinin oturmasını baltalıyor. Araçtaki farlar bu arada vassat diyebilirim. Fren pedalı çok yumuşak.

- Yol tutuş ve konfordan bahsetmek gerekirse şöyle söyleyeyim 2012 connect sonra passat geçince konfor neymiş öğrenmiş oldum diye bilirim.
aracın süspansiyon sönümleme sinde hiçbir zaman sona ulaştığını görmedim ama sesli çalışıyorlar. İnce tümseklerden geçerken hissettirmiyor bu hoşunuza gidebiliyor. Ama derin çukurlarda sizi üzüyor. Yol tutuş da ise yüksek süratlara çıkmadım ama şöyle söyleyeyim direksiyon tepkilerinde ne yapmasını istiyorsanız onu yapıyor. Motor kısmına gelince gidiyor diyeyim size sadece gidiyor performans falan beklentiniz olmasın. Yakıt konusunda lpg ile avantajlı ekonomik bir motor. Bu arada sesi güzel ama ciğeri yetmiyor.

Passat tan önce albea,palio,clio,connect kullanmış ve çok tecrübe sahibi biri olmadığım için passatta bu araçların sınıflarında olmadığı için kısaca kendimce anlatmaya çalıştım.
 
Son düzenleme:
Birazda ben ekleme yapayım;
Ön farların uzun-kısa ayrı olmayıp h4 olması,dolayısıyla tek reflektörden iki tür yansıma almaya çalışıp performansı düşüren far tipi..
A sütununun sağa dönüşlerde görüşü ciddi anlamda engellemesi.
Limiti aşınca kafadan kayması bununla kalmayıp,sabit gazda kafa düzelince küt diye arkayı bırakması..
Frenlerin soğukken çok iyi tepki vermesine güvenerek azıcık oynayınca şişip kalması.(balata değişiminden sonra büyük ölçüde iyileşti gerçi)
Aracın ilk çalıştığında direksiyon,debriyaj,vites geçişleri yumuşacık olmasına rağmen ısındıkça sertleşmesi.
Stepne bölmesinin abartı bir büyüklükte ayrılmış olması,o kısım bölmelendirilerek bagaja dahil edilebilirdi.En az 200 litrelik bir alan çünkü..
Klimanın yakıtı kafadan 1 litre arttırması,güçtende hissedilir düzeyde çalması.
Arka koltukların derisinin aşırı kaygan olması düzgün oturmak için ciddi çaba sarfetmek gerekiyor.
3 yıldır şöför koltuğunun ayarını yapamamış olmam,kısaca rahat ettirmiyor.
Bazı plastik dış parçaların ankara soğuklarında kırılganlaşması.Dodik tırnakları vb gibi..
 
1998 Accent.
  • 2 cam otomatik ve bu mekanizma 4 5 yılda bir bozuluyor veya yavaşlıyor.
  • Kliması güzel soğutuyor fakat motordan çok güç alıyor.
  • Geri vites ilk çalıştırmada 3 4 saniye tam geçmiyor. Bu kronik olabilir.
  • Bardaklık olmasını isterdim.
  • Far yükseklik ayarlama normalde olmasına rağmen, Türkiye'de ki çoğu Accent'te yok.
  • Radyoda bir kanalı kayıt ettiğinizde bir süre aklında tutuyor sonra unutuyor.(bunu ben beceremiyor olabilirim)
  • Abs yok, fren pedalı hemen şişiyor, bir süre sonra anında yumuşuyor.
  • Gaz ve fren pedallarının konumlandırılmasından ötürü yoğun trafikte sağ ayak bileğimi ağrıtıyor.
  • Silecekler yoğun yağışlı havalarda yetersiz.
  • Bozuk yolda 100 üzeri giderken araç düz gitmek istemiyor, kontrol ediliyor ama bir süre sonra yoruyor.
  • Yol tutuşu zayıf. Birden bırakmıyor ama arkası kaymaya müsait.
  • Tavan aydınlatması sadece ortada var ve bazen işinizi görmüyor, aydınlatma yetersiz.
  • Çamurluk sinyal farı yok. Akşamları karşıdan gelen sinyalimi geç farkediyor.
  • Kronik göğüs çatlaması var, trim sesi yapıyor bu yüzden. Genel kullanılan malzeme uzun ömürlü değil.
 
Renault 9
-Arabayı yükselticez diye bir yerlerine takoz gibi bir şey eklemişler araba esneyemiyor saçma sapan bir konfor seviyesi var.Yıllar sonra süspansiyonlarda sıkıntı var dememin sebebini geçen babam bu yükseltme mevzusunu anlatınca anladım.
-Kışların gece gidip marş basmak gerek sabah kesin çalışması için.
-Renault, 9 ve 11 serisi ile F-Type motoru tanıttı yani bildiğiniz Flash motoru lakin Türkiye'de bu motoru barındıran 9 yok.Haa C2J'nin çok iyi olduğu konular da mevcut.
-Yorgun vücudunu ne kadar yaptırırsanız yaptırın çürüyor.
-Debriyaj ilk kullananlar için ya da yeni nesil otomobillere alışmışlar için zor ve sert.Lakin alışınca keyif alıyorsunuz en azından sert oluşu benim hoşuma gidiyor aynı şekilde kemikli vitesleri.
 
2003 Focus 1.8 tdci sw için yazayım:
Birinci vites 1500 rpm gibi giderken dip gaz yapınca en iyi zeminde bile sarıyor.
Arkası dar diz mesafesi çok yetersiz.
Klima rolantide soğutmuyor seyir halinde iyi durunca pişiyoruz,ayrıca çok sesli çalışıyor.
120 km/sa hızdan sonra içeride çok ciddi uğultu oluşuyor yanımdakini duyamıyorum.Rüzgar yalıtımı zayıf.
Frenler kötü gittiği gibi durmuyor.

En önemlisi debriyaj:
Kullandıklarım arasında en kötüsü;kimi yukarıda kavrar kimi aşağıda buna kavrama noktası koymayı unutmuşlar.
Yarım cmden daha azdır kavradığı nokta,aracı bilmeyen acemi gözüyle bakıyor rampada kaldırmaya çalışırken.

Fabrikasyon kumandalı anahtarın sinyali çok zayıf bir metreden falan ancak alıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
Ehliyeti alınca bu konuya yazmayı çok isterim ama şimdilik pederin iş için kullandığı makinayı eleştiriyim.
2010 1.5Dci 130-140k arası kmde hiç bakıma girmemiş, lastikler 2011 tarihliydi yanılmıyorsam. Hangi motor,hangi donanım bilmiyorum. Arka camlar mandallı ve klima manuel diye geçiyor galiba üst donanımlarında dijital oluyor. Aslında arabanın sevdiğim yanı yok. Belki iş arabası olarak kullanılmasından belkide bana hiç hitap etmemesinden.
-Motor sesi çok alıyor.
-Konfor, azıcık engebeli bir yolda 10 kere zıplatıyor neredeyse duracak gibi hızda gidilmesine rağmen.
-Koltuklar, yanal destek yok sağa sola uçuyorsunuz tutunmazsanız.
-Fren pedalı çok saçma, başta çok yumuşak sonra birden sertleşiyor ve o sertleştiğinde sonuna kadar abanılmış gibi duruyor. Kısaca dengesiz.
-Arka kapı kollarının konumu çok saçma biyerde, kapıyı açmak için eğilmeniz gerekiyor.
 
Hyundai i30 2013 manuel dizel
Aracın ilk başta önceki hyundai aracımda da olan şanzıman saçmalığı var, araba 6 vites ama 5-6 vites arasında 200 devir civarı bişey oynuyo, e ne anladım 6. Vitesten.. 6. Vites 2000 de 98 yapıyo 2500 devirde 125. Gene ne anladım.. Buna rağmen uzun yol 4.2-5 lt arası şartlara göre değişiyo. Şehir içi 5.2-5.6 arası değişiyo yakıttan memnunum.
Süspansiyon sistemi bir garip, arka bağımsız, türkiye yollarındaki saçmalıklarda bam diye vuruyo nedeni limit yakın ve limite gelince of be dedirtiyo, ancak limite gelene kadar kendini hiç bozmadan normal kasisli logarlı yolda giderken calısıyo gayet üzmüyo. 5 kişinin üstüne cıkarsanızda salınmaları çok yaşıyosunuz.
Araç çok ağır, bu nedir abi yani 1450 kg süspansiyon meselesini ben buna bağlıyorum zaten, bi 100 kg hafif olsa bu kadar dar bi limitte calısmayacak.
Yol sesi baya baya alıyo ben bunu yeni teker alarak azalttım ancak ciddi anlamda kaymak yolda sıfır sesle giderken bi anda değişen yol da bu kadar fazla değişimi olması normal değil. Rüzgar sesi iyi
Malzeme kalitesi (koltuk direksiyon vites topuzu) uzun ömürlü değil özenli olmanız gerek.
Cidden A sütunu görüşü engelliyo sola dönüşlerde özellikle.
Ha bide oturma pozisyonu biraz daha alçak olabilirdi, arka koltukta diz mesafesi çok iyi baş mesafesi kötü.
Geriye kalan meselelerden memnunum ve ya ortalama diyebilirim.
Bir daha araba alırsam yalıtım ve konfor ilk tercihim olur.
Arabada mercekli far var ve fabrika çıkışı far faydasız, ben philips xtreme vision la değiştirdim şu an gayet memnunum. Yolu bi yere kadar aydınlatıyo yeterli, sağ ve soldaki kedi gözlerini güzel bi uzaklığa kadar görmeye devam ediyosunuz.
 
Son düzenleme:
VW Passat 2016
Konfor:
Bizim aracımızda adaptif şasi olduğu için konfor seviyesi gayet tatminkar hatta başarılı ama normal versiyonuda biraz sert ayarlı süspansiyonlara sahip.

Yalıtım:
Aracı sipariş ederken opsiyon listesinde ses yalıtımlı camlar adı altında bir opsiyon olduğunu fark ettik ve onu eklettik. Standart versiyona göre gerçekten fark ettiriyor ama yine öyle kütüphane efekti yok 135 140 civarında aynalardan başlamak üzere rüzgar sesi alıyor. Yol sesi olarak fena değil sert hamurlu lastikler kullandığımızdan eski asfaltlarda biraz ses alıyor.

Trim Sesleri:
Opsiyon olarak sunulan arka cam perdelerinden cayır cuyur ses geliyor. Özellikle bozuk yollarda perdeler insanın canını sıkabiliyor. Boş vaktinde WD40 ile dalmayı düşünüyorum ama pek fayda edeceğini zannetmiyorum. B Sağ Sütunundan çok hafif ses geliyordu ama son zamanlarda kesildi havalardan dolayıdır diye düşünüyorum.

Donanım:
Highline'da front assist var diye biliyorduk ama yokmuş. Front assist sistemini deneyelim dedik tam ayarlardan açıcaz arabada olmadığını fark ettik. 2017 model yılı itibari ile active info display sisteminin standart olarak sunulması garip bir durum zira araç ilk piyasa çıktığında bu özellik opsiyondu.

Ses Sistemi ve Navigasyon:
Opsiyonel olarak sunulan dynaudio ses sisteminden aldık fakat istediğim berraklığı son seste veremiyor. Yükseklik olarak gayet başarılı ama yüksek sesteki netlik konusunda maalesef istediğim kadar başarılı değil. Navigasyon sistemi kendini güncellenmiyor, 3. köprü ve körfez köprüsü navigasyonda gözükmüyor.

Evet efendim Passarati buraya kadar sırada jipcik var.

VW Tiguan 2016:
Konfor
İlk aldığımız zamanlarda ciddi anlamda sertti. Daha sonrasında lastik basınçlarını düzenledik ve kullandıkça süspansiyonlar birazdaha yumuşadı. Şu anda konforu tatmin ediyor ama yinede çok iyi değil.

Saklama Gözleri ve Malzeme Kalitesi:
Araçta cam tavan olduğundan dolayı gözlülük yok ayrıca torpidonun içi kadife kaplı değil. Malzeme kalitesi fena değil. Arka kali üstleri sert ama pek rahatsız etmiyor beni en çok rahatsız eden unsur klima kumandalarının oralar sert plastik ve oraya genelde dizinizi dayıyorsunuz ve bir yerden sonra sert plastik dizinizi ağrıtabiliyor.

Şanzıman:
6 ileri yaş kavrama olan şanzımanın tepkileri genel olarak güzel fakat yokuş aşağıya inişlerde vites yükseltmiyor ve motoru biraz bağırtıyor aslında bu durum 1500 küsür kilo olan bir araba için çok büyük bir eksi değil zira şanzıman motor freni uygulamaya çalışıyor gibi duruyor. F1 Kulakçıkların olmaması ise sportif kullanımı biraz baltalıyor.
Benden bu kadar ağalar. VAG'cı olabilirim ama eksileri söylemeyi de severim :D.
Volkswagen Passat 1.4 TSI 150HP DSG ACT Highline+Bol opsiyon

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 150HP DSG ACT Highline+ Az opsiyon
 
Ben de yazayım. Aracım Peugeot 308 2015 1.6 BlueHDi EAT6.

- Arka süspansiyonların çok sert ve sesli olması. Tamam araba muazzam yol tutuyor iyi lastiklerle ama kötü yollarda böbrek taşı bıraktırmıyor. Konfor düzgün yolda çok iyi, bozuk yollarda benim opsiyonel aldığım 17' jantlar yüzünden bezdirebiliyor. Standart 16' daha konforlu ama güzel görünmüyor :)
- Dijital ekran manuel klima. 2015 Ekim'de aldım arabayı 2016 Ocak'da benim donanım paketine de çift bölge otomatik klima eklediler. Makyaj falan da yemedi neden böyle oldu anlamadım.
-Arka koltuklar için havalandırma full pakette bile yok.
-Full pakkette full led farlar olduğu için orta pakette halojen aydınlatmalar ile geliyor ve çok yeterli değil. Philips ampul alıp sorunu çözmeyi düşünüyorum.
- Auto hold özelliğinin olmaması. Araçta iyi bir tork konvertörlü şanzıman var ama auto hold yok, ışıklarda beklerken sürekli frene basmak ya da N ye almanız gerekiyor. Hafif eğim varsa N'ye de almak yetmiyor yine frene basmanız gerekiyor.
- Saklama alanları az. Ön torpido rakiplerine göre baya büyük, kapı cepleri de öyle ama orta konsol üzerinde telefon cüzdanı rahatlıkla alacak bir göz yok, kolçak çok büyük değil. Cam tavan olduğundan gözlüklük de yok ancak cam tavansız olmayanında da yokmuş.
-Arka görüş açıları çok dar ve kalın C sütunundan dolayı köşeleri göremiyorsunuz. Neyse ki geri görüş kamerası(opsiyonel) 179 derecelik açı sunuyor ve baya iyi görebiliyorum ama o kadar alıştım ki ilerde arka kamerasız ya da kötü kameralı bir araç alırsam parklarda bocalayabilirim :)

Düşündüm ama daha fazla bulamadım, bunlara rağmen çok memnunum aracımdan. Otopark.com testi beni Leon'dan vazgeçirmişti ki iyi ki öyle olmuş diyorum.
 
Volkswagen Golf 2005 1.6 FSİ
  • Arka kapı plastikleri tok, kaliteli, ama sert.
  • Yağmur sensörü, Far sensörü, hız sabitleme, arka-ön kol dayama daha alt seviye donanımlarda da olmalı.
  • Far anahtarı, cam açma-kapama tuşları, orta konsol malzemesi vb. kronik soyuluyor.
  • Orta konsoldan kronik trim sesleri geliyor.
  • Şaft tünelinin çok yüksek.
  • Bagaj kapağının tam kapanması için biraz sert davranmak gerek.
  • Lastik yanağının fabrika ölçülerine göre fazla geniş. (65)
  • Debriyaj yolu uzun, (performanslı kullanımda farkediliyor)
  • Çok nadir kronik EPC ışığı yakıyor. (Stop edip biraz bekledikten sonra düzeliyor)
 
Test yazımda bahsettiğim üzere sağ camın yarı otomatik olması
Ses sisteminde bassların yetersizliği
Klimanın gaz tepkisini ciddi anlamda öldürmesi.(Performans kaybı yok ama gaz teli sanki eco moduna almışsınız gibi gevşiyor)
Arka silecek olması gerekenden bir tık sesli çalışıyor gibime geliyor.(Bana öyle geliyor da olabilir)
Yağmurlu havalarda derin su birikintilerinden hızlıca geçince direksiyonun çok hisli ve atik olmasının dezavantajını hissediyorsunuz :)
 
2001 Primera

Dönüş Çapı:
Berbat kırmızı ışıkta U yaparken önümdeki kamyon gayet güzel bir şekilde tek manevrada dönerken ben genişten alarak veya 2 manevrada dönüyorum.

Süspansiyon:
Şehir içi kilitli taş yolda darbeleri tam ememiyor ama büyük çukurlar sıkıntısız.

Trim sesi:
Yaşından kaynaklı her yerden geliyor.

Radyo çekim gücü:
Dönüş çapında olduğu gibi aşırı vasat çoğu radyoyu çekmiyor elle ince ayar yaptığınız zaman bi istasyona bağlandıysanız (şans eseri) o istasyon hep çekiyo ama diğer türlü berbat.
 
2009 Citroen C4 Picasso 1.6 Hdi Mcp
Ufak bir ekleme yapayım. Bu arabanın sorunu mu yetkili servisin.... Lığımı bilmiyorum. Arabanın kumandasının pili bitmişti bende hazır yolumun üstündeyken yetkili servise götürüp pil aldım (ocak ayının sonu) ve 4 ay geçti ve kumandanın pili yine bitmiş. Aslında sahibi olmasak eğlenceli bir araba :D

1500 kiloluk araba ortalama 5.8 yakıyor ve kalbimi kazanıyor :D
 
Şirket arabası fluence'ı biraz öveyim size(!)
abi o motor sesi nedir öyle ya çalıştırınca bir başlıyor gargargargargar gideceğiniz yere varınca arabayı stop ettiğinizde motor beyninizde çalışmaya devam ediyor

Edc şanzıman :) bir türlü hangi vitese geçeceğine karar veremiyor geri kaçırıyor vs.

Şimdi bu fluence c segmenti diye mi satılıyor emin değilimde abi araba en baz donanım 2 hoparlörle geliyor. Arkadakileri boşver :D onlar müzik dinlemesin :D

İç plastik kokusu yemin ederim adam zehirler yav ne plastiğinden yapıyorsunuz bunun iç trimlerini :D
 
Son düzenleme: