Arabanı eleştirebilir misin?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Zulfadli
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Golf 7 tdi dsg comfortline
-Direksiyon acaip acaip hissiz.En sevmediğim yanı diyebilirim.
-Golf 6 da amörtisörler gazlıydı 7 de yağlı amörtisöre geçmişler neden bilmiyorum tıs tıs sesi olaydı iyiydi
-İlk çalıştırmada ve soğuk havada tor tor tor sesi
-Yol tutuşunun ortalamalarda kalması
-Arka kapıların sepsert olması bastırınca oynaması
-Ses sistemi yeterli genel olarak ama bana yetmiyor :) 0 alacak olsam ilk opsiyonlarımın başında dynaudio gelir
-Esp çok panik 1 derecede giriyor namussuz :)
Aklıma gelenler bunlar


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 
Eleştirmek mi? Anasını ağlatırım. :D
- Direksiyon kutusu çok dayanıksız. Standart İstanbul yaşantısında 1 yıl ömrü var. Onarım (veya değişim) maliyeti en az 500TL
- Koltukları çok rahatsız. B sınıfı bir araba olduğu için hacimden kazanma amacıyla sırtlıklarının ince tutulmasını doğru buluyorum. Ama oturulan minder de çok sert. Bir de özellikle sırt bölümünde yan destek yok gibi birşey. Bu söylediklerim ön koltuklar için geçerli.
- Elektronik sensörü çok fazla. Ben yaşamadım ama sensör arızaları çok fazla yaşanıyor.
- Ses sistemi çok dandik. Önler bass açmazsak idare eder ama özellikle arka hoparlörler Çokoprens kadar. Arkalardan biri arabayı aldığımdan beri çalışmıyor. Muhtemelen bir lehimlik işi var. O kadar dandik ki, nasılsa önden hiç duymuyorum diye uğraşmadım.
- Araba çok sert. Genel olarak Corsa sahipleri arabalarını sınıfına göre konforlu buluyor ama ben katılmıyorum. Yol tutuşa artı etkisi var ama çok ciddi konforsuz. Arka süspansiyon zaten torsiyon. Bazıları da tam tersi araba çok yumuşak, yol tutuşu olumsuz etkileniyor diyor. İkisinden biri olumsuz özelliği ama bilemiyorum =)
- İç mekanda havalandırma ızgaraları çok dandik tasarlanmış. Kolayca kırılabiliyor. Kırmak isteyen için 10sn.lik ömrü var.
- Kışın soğuk havalarda süspansiyonlar gacır gacır ses yapıyor. Geçici olarak yağlıyorlar ediyorlar ama kalıcı çözümü yok. Kronik. Arıza da değil. Amortisörleri, yayları sıcak havada tasarlamışlar herhalde. Başka izahı yok bunun.
- Bagaj kapağı kapatılırken biraz yukarıdan bırakılırsa çok pis vuruyor. Hele o bagaj kapağını bırakmayıp kapı gibi hafif ittirerek çarpmaya kalkışan olursa cam bile patlayabilir.
- Boyası biraz ince.
- İç dikiz aynası sık sık ayarlanırsa yalama olabiliyor. Dokunulduğu anda ayarı değişecek kadar gevşek bir hale geliyor.
- Yeni nesil uçları kalın silecek takılırsa 130 km/h hızdan sonra silecek hızlı modda çalışırken ucu, sürücü tarafındaki fitil gibi lastiğe vuruyor.
- El freni çok çabuk gevşiyor. Zaten yapısal olarak çok güç uygulayarak çekiliyor ama ele hissettirdiği kadar sağlam tutmuyor. Her bakımda elden geçmesi gerekiyor. Bazen iki bakım arasında bile sıktırmak gerekebiliyor.
- Ön taraf gereğinden fazla yere yakın. Muhtemelen 10 cm'den daha azdır. AVM otoparklarında park ederken burun kazayla tekerleklerin yaslanması için konmuş olan yerdeki bariyerlere değerse, çıkarken karlığı bırakırım. Bahçedeki otlar bile bazen zedeleyebiliyor.
- İç aydınlatma düğmesini far kumandasına koymak hangi tasarımcının aklına geldiyse tüm eski Opel Corsa ve Astra sahipleri adına selamlarımı yolluyorum.

Bu kadarı yeterli mi? :)

Artık ne kadar artısı varsa, bu kadar eksiye rağmen yıllardır bayılarak kullanıyorum. :p
Ay içim şişti be ne lanet arabaymış:D
@motorsinan mı yazdı ya
 
Hadi işi gücü bıraktım yazayım.
-Arabamın dreksiyonu ayarlanamıyor. Yukseklik ayarından bahsediyorum. Sinir bir durum.
- Koltuk hep ful atak modunda, arkama yaslanamıyorum. Yaslanırımda vitese özelikle 5nci vitese takarken öne hafif eğilmem gerekiyor. Gıcık oluyorum
-Süspansiyondan bahsetmiştim.
-Teknik olarak aynı paraya İngilterede bu araba 8 havayastıkla satılırken, Ben aynı paraya 2 havayastıklı olanını almış oldum. Bu durum akılıma geldikce çıkdırıyorum.
-Bagaj denen şey bir ölü insan cesedini bile alamıyor.
-Benim arabanın özelikle debriyajı set. Çünkü bildiğin tel sistem.. Gıcık durum.
- Park edecekken fan açıyor. Stop etmesini bekliyorumki kontak kapatayım. Gıcık oluyorum.
- Aracın ampulu kliması açıkken, güccük akü yeterince besleyemediği için start sırasında Gaz pedalı sensoru hatası verebiliyor. Sensor elektrik dalgalı gelince arıza ışığı yakıyor. Tekrar motoru çalıştırınca arıza ışığı ile 20 km yol gitmeden sönmüyor. sanki motor bozukmuş gibi motor arıza ışığı yakması sinir ediyor. klimayı açık unuttup , kontak kapattığımda genelde başıma geliyor.
- Bu embesil, shellden başka yakıtla çalışmayı pek sevmiyor. Her shellde aynı yakıtı vermiyor. Bazen öyle bir lpg koyuyorlarki, araba 5 beygiri gitmiş gibi yürüyor.
- Bu çoçuk benzinde çalışıken, lpgdeki performansını vermiyor. Ne kadar tuhaf değil mi. Çünkü tek beyinli olması, map sensör ve afr ayarlarını yapması için en az 35 km yol gitmek gerekiyor. O km boyunca biraz fazla benzin yakıyor.
-Güçcük araba için, 630 tl bakım parası istiyor servis. 3 litre motor yağı alacak sadece .
-Birden ikiye takmak ve ikiden bire takmak. Bu esnada çıkan gacırtı , sinirime dokunuyor. Gacırdamadan vites geçemiyor mu.
- Koltuk geride olduğundan arkamdaki yolcu sıkışıyor, dizleri koltuga yaslayın cada direk sırtıma batıyor.
- uzun yola çıkmadan evvel, yakıt ikmali için yol üstündeki shell benzin istasyonlarını işaretliyorum. En kötü huyum ise en ucuz gaz nerde görüsem oraya dalmam. 100 km yolu 17 liraya gidiyor ve bu beni daha fazla aç gözlü kılıp, daha ucuz gaz arayışına sokuyor. 100 km yolu 14 liraya gittim egosundan kurtulamıyorum.
-Sivas merkeze 130 liraya gittiğimi söylediğimde kimse bana inanmıyor. Dalga geçtiğimi düşünüyorlar. Babam bu konuda uyardı. Kimseye söyleme dediyse de, Çenemi tutamayıp çok söyledim, herkes bana dalga geçtiğimi söylüyor ciddiye alınmıyorum. Doğru kardeşim, 130 liraya 900 km yol gittim.
-3000 devirde 90 km yapıyor olması benim canımı sıkmıyor, ama motor sesinin ancak 5000 devirde değişmesi, yani Dual cvvti devreye girmesi canımı sıkıyor. Ben o sesi duymak için o kadar yüksek devre çıkmak istemiyorum.
-Normalde 86 beygir olan motorum, bir sebebden sınırlandırılmış. 67 beygire tav edilmiş. Neden KİA neden.
 
Kafadan kaymaya yatkın
Şehir içinde fazla yakıyor
Vites oranlar çok uzun 3.vites 173te bitiyo
Yol sesi fazla
Amortisörü olmayan kaput ve bagaj kapağı
3cam oto kapanmıyor
Silecek ve far sensörü yok
Müzik sistemi yüksek seslere çıkamıyor
Sert olmasına rağmen yatması
Bel desteği olmayışı
Çok geç cevap verep vsa sistemi benim için pek sorun değil :)
 
Focus 2013 1.6 TDCİ

-orta konsol: Ford mühendislerinin ellerinde ne kadar tuş varsa neredeyse hepsini ortaya koyması.

İzolasyon: rüzgar yalıtım iyi ama lastik sesini içeriye biraz fazla alması. ( Tr yollarından da biraz kaynaklanıyor )

-Donanım: trend x paket de xenon, geri görüş kamerası vb. Gibi şeyler beklemiyorum ama insan yokuş kalkış desteği, bluettoth gibi donanımlar koymali. Ayriyetten Titanium dışındaki modellerdeki yol bilgisayarı ve orta ekranın ilkel olması. ( mondeo dışında Titanium ford alamıyorsanız donanım olarak tabiri caizse ford sizi adamdan saymıyor)

-konfor: konfor dengesi iyi ama cenk abinin de yazdığı gibi derin ve keskin çukurlardan geçince amortisör çalışma aralığının bitip bam diye vurması.
 
Eleştirebileceğim noktalar şu şekilde 1)arkaya üç iri insan oturunca direksiyon boşa çıkıyor .2)sağ ön kapinin tutma yerinin orada çitir çitir arada sesler geliyor3)güneşliklerin oradan arada sırada tıkırtılar geliyor 4)ön farların aydınlatması çok zayıftı kardeşim değiştirdi 5)bagaj kapağından bozuk yollarda tıkırtılar geliyordu serviste yapıldı 6)100 km den sonra ön kelebek camlarından rüzgar fazla giriyor. Araba clio 4
 
Arka da havalandırma yok çok büyük eksi. Öndekiler çarpılıyor araba soğuyana kadar.
1 yıl oldu koca servis kapılar kitlenince kapanan ayna ve camları kapatma şeyini yapamadılar, garantiden çıkmayacağını bilsem ben yapıcam.
Farları yetersiz.
Hiç bir yere sığmıyor yıkamacılar fazla para istiyor. Bir de dönüş açısı sınıfında en kötüsü sanırım.
Multimedya ekranı kasıyor, ekran yansıtma var ama dünyanın en saçma olayı sanırım sadece Galaxy S4 ile çalışıyor.
 
Toyota Corolla 2008 1.4 dizel manuel
-Frenleri can sıkıcı derecede çabuk şişiyor ve az tutuyor.Öndeki araçla mesafe bırakmayı öğretiyor..
-5 ileri manuel yeterli değil 6 ileri olanı tavsiye ederim alacaklara.Zaten bir sene sonra 6 ileriyi getirdiler.
-Ağır debriyaj şehiriçinde 10 dakkaya başlıyorsunuz boşa almaya
-Kısmen ince boya.Fiziksel dayanıklılığı az(çizik) ama güneş kuş pisliği artezyen su zeytin ağacından damlamalara dirençli:)
-Turbo lag i fazla
-Yalıtımı iyi değil 90 dan sonra yol sesi 120 den sonra rüzgar sesi alıyoruz
-Klimayı açınca baya bir güç emiyor.Eski tip bir klima mı neden bilmiyorum öldürüyor bayağı
-Bluetooth yok

Toyota C-hr 2016 1.2 turbo benzin
-Müzik mute düğmesi yok
-Ön süspansiyonlar iyi, büyük çukurları emiyor emmesine de yoldaki şerit kedi gözleri, küçük plastik kasislerde aha kırdım galiba dedirtiyor
-Ön süspansiyonlar sesli çalışıyor
-Direksiyon üstü tuşların oturduğu plastiği ; seneye elime alırım gibi oynuyor.
-Arka kapı kollarını bulamıyor millet.İnip ben açıyorum bazen(arabadan anlamayan kızlar vs)
-Sesli çalışan elektronik park freni
-Sunroof olmaması geceleri gerçekten geceyi yaşatıyor.Arkadakilerin yüzünü göremiyosun
-Arka cam tasarımdan dolayı fazla dar.Geri görüş bozulsa bişi olsa geri geri gidemem herhalde.
-Primacy 3 le geldi 2018 de müsait bütçem olursa değiştiricem. @CenkGs selamlar:)
Eleştirmeyi çok seviyorum daha buldukça editlerim ben burayı:)
 
Son düzenleme:
Ben arabamın bir çok huyunu sevmiyorum yaz yaz bitmez en iyisi mi sevdiklerimi yazayım gerisinin ofsayt olduğunu anlayın.(92 R9 Spring)
Arabamın
  1. Az yakıyor oluşunu çok seviyorum güzergahım içinde LPG'de genellikle 7.4-8.5 litre arası yakıyor.(100km/l)
  2. 4 yetişkine yeterli iç hacim ve bagaj hacmi sunması
  3. Parçalarının çoook ucuz olması(hava filtresi 10tl)
  4. Araba alınırken çok az para bağlanması(Piyasa 6-9 bin tl arası)
  5. Arabanın koltuklarının yumuşacık olması(yumuşak olması çok rahat olduğu anlamına gelmiyor)
  6. Tamir ve bakımının çok kolay ve ucuz olması.
  7. 5 vites kısa oranlı şanzımanının olması(uzun yolda çok kötü(konfor-yalıtım) ama izlediğim güzergah üzerinde hem atak hem de ekonomik olmasını sağlıyor)
  8. Modeline rağmen çürüğünün çok az olması
  9. Modeline rağmen sıcak havalarda rahat çalışması
  10. Beni soğuktan ve belediye otobüsünden kurtarması
  11. Aileme ekonomik bir araç olarak kendi araçlarına alternatif oluşturması
  12. ''Oldschool'' özeliklerini barındırması(elektroniksiz sensörsüz hattahidrolik direksiyonsuz bir sürüş tecrübesi)
  13. Benzinli aracın devir çevirme isteği ve güzel sesi
  14. Kendime ait olarak görmem ve yeri geldiğinde dibine kadar kullanmam
 
Golf 7 direksiyonun deri kalitesi berbat 2 yillik arabanin direksiyonun derisinde asinmalar basladi bile vw kullanici hatasi dedi herhal direksiyonu tutmamak gerekiyor
Maalesef bu mevzu ford'da da var, daha doğrusu varmış. Focus forumlarında dolanırken benzer şikayette focus sahiplerini gördüm. Değişim sonucunda 2016 model focuslarda farklı bir direksiyon malzemesi kullanımına gidilmiş. Bu problem ise en çok 2015 modellerde yani benim aracımın modellerinde görülüyormuş. Çok şükür ki ben yaz kış güneşlik kullanırım, ellerim terlemez ve yüzük v.b aparat ile direksiyonu tutmam. Bunlardan dolayı henüz soyulma olmadı direksiyonumda ama olacak belli. Yetkili servislerin ise bu konudaki mazereti; direksiyon soyulması tüketiciden tüketiciye fark gösteriyor. Kimisinin eli çok terliyor ya da yüzük v.b çizici aparatla kullanıyor ve direksiyon soyuluyor. O yüzden bunu garantiye sokamayız diyorlar. Külliyen saçma bir şey. Ford, 15 bin km'ye kadar soyulan direksiyonlarda garanti kapsamına alıyor sadece.
 
2000 fiesta,
inanılmaz konforsuz
malzeme kalitesi çok düşük ( kapı üstleri güneşten ötürü atıyor )
her yerinden trim sesi geliyor
direksiyon fazla ağır ( benim için güzel özellik )
dikkatsiz kullanımda acayip fazla yakıyor
kronik şanzıman ağlama sesi ( analog sevdiğim için hoşuma gidiyor ama bazıları ay bune ya diyor )
koltukları rahatsız
yan aynaları biraz ufak
izolasyon YOK, 40-50 ile giderken bile lastik sesi olduğu gibi içerde
 
Eleştirebileceğim noktalar şu şekilde 1)arkaya üç iri insan oturunca direksiyon boşa çıkıyor .2)sağ ön kapinin tutma yerinin orada çitir çitir arada sesler geliyor3)güneşliklerin oradan arada sırada tıkırtılar geliyor 4)ön farların aydınlatması çok zayıftı kardeşim değiştirdi 5)bagaj kapağından bozuk yollarda tıkırtılar geliyordu serviste yapıldı 6)100 km den sonra ön kelebek camlarından rüzgar fazla giriyor. Araba clio 4
2015 model 1.5 dci edc:)
 
Maalesef bu mevzu ford'da da var, daha doğrusu varmış. Focus forumlarında dolanırken benzer şikayette focus sahiplerini gördüm. Değişim sonucunda 2016 model focuslarda farklı bir direksiyon malzemesi kullanımına gidilmiş. Bu problem ise en çok 2015 modellerde yani benim aracımın modellerinde görülüyormuş. Çok şükür ki ben yaz kış güneşlik kullanırım, ellerim terlemez ve yüzük v.b aparat ile direksiyonu tutmam. Bunlardan dolayı henüz soyulma olmadı direksiyonumda ama olacak belli. Yetkili servislerin ise bu konudaki mazereti; direksiyon soyulması tüketiciden tüketiciye fark gösteriyor. Kimisinin eli çok terliyor ya da yüzük v.b çizici aparatla kullanıyor ve direksiyon soyuluyor. O yüzden bunu garantiye sokamayız diyorlar. Külliyen saçma bir şey. Ford, 15 bin km'ye kadar soyulan direksiyonlarda garanti kapsamına alıyor sadece.
10 yasinda corollada var bizde 2 yasindakki golfle ayni derileri serviste baktilar kullanici hatasi dediler yuzuk veya cizikten olsa anlayacagim asinma bariz belli bizdeki corollaya internetten 8.5 tlye deri direksiyon kilifi alip diktim mukemmel durdu vw golfte kullandigi deri de herhalde 8.5 tl lik derialiexpresten kilif siparisi verdim gelsin golfede dikecegim.
 
10 yasinda corollada var bizde 2 yasindakki golfle ayni derileri serviste baktilar kullanici hatasi dediler yuzuk veya cizikten olsa anlayacagim asinma bariz belli bizdeki corollaya internetten 8.5 tlye deri direksiyon kilifi alip diktim mukemmel durdu vw golfte kullandigi deri de herhalde 8.5 tl lik derialiexpresten kilif siparisi verdim gelsin golfede dikecegim.
Yeni nesil araçlar maalesef pek bir dayanıksız oluyor. Hele uzakdoğu ülkelerine ait arabalar falan kullanmıyorsak. 2016 ile beraber focus'ta başka bir direksiyon simidi malzemesi kullanılmaya başlanmış. Gördüm, gerçekten benimkinden farklı bir malzeme. Eğer soyulursa benimki onunla değişim yapacağım. Farklı bir malzemeye gidilmiş olmasaydı ben de sizinki gibi deri alır dikerdim sanırım.
 
Mazda 3 2011 icin yorumlarim

Çok yakıyor.10 litre altini nadir goruyorum
boyasi ince
Fabrika son hizi 190 a limitlemis cat diye kaliyor
Sadece surucu cami tek tusla aciliyor
Aftermarket hicbir urunu yok. Ozellestirmek imkansiz
4 ileri vites
Anahtardan ayna kapama yok.icerde bi tusla anca.neden yani ?
Anahtardan cam kapamada yok.belirsiz buda.
Yola cikildiginda kendi kendini kitlemiyor igrenc bir tus koymuslar
Surucunun yanindaki 4 cam otomatiginin tus isiklari yok.gece el yardimi ile bulmalisiniz
80 bin kmde vites topuzu soyuldu
Arka stop fren lambalari cok kucuk geliyor gozume yetersiz bence
Geri vites isigi tek bir stopta var.