2013 1.5 tdci fiesta 120den sonra direksiyon cok hafiflesiyo hic guven vermiyo duman atiyor arada.Trim sesleri var bir kac yerden.ön konsol tasarimi model yilina gore diger segmentlerden daha monoton geliyor bana
Ay içim şişti be ne lanet arabaymışEleştirmek mi? Anasını ağlatırım.
- Direksiyon kutusu çok dayanıksız. Standart İstanbul yaşantısında 1 yıl ömrü var. Onarım (veya değişim) maliyeti en az 500TL
- Koltukları çok rahatsız. B sınıfı bir araba olduğu için hacimden kazanma amacıyla sırtlıklarının ince tutulmasını doğru buluyorum. Ama oturulan minder de çok sert. Bir de özellikle sırt bölümünde yan destek yok gibi birşey. Bu söylediklerim ön koltuklar için geçerli.
- Elektronik sensörü çok fazla. Ben yaşamadım ama sensör arızaları çok fazla yaşanıyor.
- Ses sistemi çok dandik. Önler bass açmazsak idare eder ama özellikle arka hoparlörler Çokoprens kadar. Arkalardan biri arabayı aldığımdan beri çalışmıyor. Muhtemelen bir lehimlik işi var. O kadar dandik ki, nasılsa önden hiç duymuyorum diye uğraşmadım.
- Araba çok sert. Genel olarak Corsa sahipleri arabalarını sınıfına göre konforlu buluyor ama ben katılmıyorum. Yol tutuşa artı etkisi var ama çok ciddi konforsuz. Arka süspansiyon zaten torsiyon. Bazıları da tam tersi araba çok yumuşak, yol tutuşu olumsuz etkileniyor diyor. İkisinden biri olumsuz özelliği ama bilemiyorum =)
- İç mekanda havalandırma ızgaraları çok dandik tasarlanmış. Kolayca kırılabiliyor. Kırmak isteyen için 10sn.lik ömrü var.
- Kışın soğuk havalarda süspansiyonlar gacır gacır ses yapıyor. Geçici olarak yağlıyorlar ediyorlar ama kalıcı çözümü yok. Kronik. Arıza da değil. Amortisörleri, yayları sıcak havada tasarlamışlar herhalde. Başka izahı yok bunun.
- Bagaj kapağı kapatılırken biraz yukarıdan bırakılırsa çok pis vuruyor. Hele o bagaj kapağını bırakmayıp kapı gibi hafif ittirerek çarpmaya kalkışan olursa cam bile patlayabilir.
- Boyası biraz ince.
- İç dikiz aynası sık sık ayarlanırsa yalama olabiliyor. Dokunulduğu anda ayarı değişecek kadar gevşek bir hale geliyor.
- Yeni nesil uçları kalın silecek takılırsa 130 km/h hızdan sonra silecek hızlı modda çalışırken ucu, sürücü tarafındaki fitil gibi lastiğe vuruyor.
- El freni çok çabuk gevşiyor. Zaten yapısal olarak çok güç uygulayarak çekiliyor ama ele hissettirdiği kadar sağlam tutmuyor. Her bakımda elden geçmesi gerekiyor. Bazen iki bakım arasında bile sıktırmak gerekebiliyor.
- Ön taraf gereğinden fazla yere yakın. Muhtemelen 10 cm'den daha azdır. AVM otoparklarında park ederken burun kazayla tekerleklerin yaslanması için konmuş olan yerdeki bariyerlere değerse, çıkarken karlığı bırakırım. Bahçedeki otlar bile bazen zedeleyebiliyor.
- İç aydınlatma düğmesini far kumandasına koymak hangi tasarımcının aklına geldiyse tüm eski Opel Corsa ve Astra sahipleri adına selamlarımı yolluyorum.
Bu kadarı yeterli mi?
Artık ne kadar artısı varsa, bu kadar eksiye rağmen yıllardır bayılarak kullanıyorum.
Maalesef bu mevzu ford'da da var, daha doğrusu varmış. Focus forumlarında dolanırken benzer şikayette focus sahiplerini gördüm. Değişim sonucunda 2016 model focuslarda farklı bir direksiyon malzemesi kullanımına gidilmiş. Bu problem ise en çok 2015 modellerde yani benim aracımın modellerinde görülüyormuş. Çok şükür ki ben yaz kış güneşlik kullanırım, ellerim terlemez ve yüzük v.b aparat ile direksiyonu tutmam. Bunlardan dolayı henüz soyulma olmadı direksiyonumda ama olacak belli. Yetkili servislerin ise bu konudaki mazereti; direksiyon soyulması tüketiciden tüketiciye fark gösteriyor. Kimisinin eli çok terliyor ya da yüzük v.b çizici aparatla kullanıyor ve direksiyon soyuluyor. O yüzden bunu garantiye sokamayız diyorlar. Külliyen saçma bir şey. Ford, 15 bin km'ye kadar soyulan direksiyonlarda garanti kapsamına alıyor sadece.Golf 7 direksiyonun deri kalitesi berbat 2 yillik arabanin direksiyonun derisinde asinmalar basladi bile vw kullanici hatasi dedi herhal direksiyonu tutmamak gerekiyor
2015 model 1.5 dci edcEleştirebileceğim noktalar şu şekilde 1)arkaya üç iri insan oturunca direksiyon boşa çıkıyor .2)sağ ön kapinin tutma yerinin orada çitir çitir arada sesler geliyor3)güneşliklerin oradan arada sırada tıkırtılar geliyor 4)ön farların aydınlatması çok zayıftı kardeşim değiştirdi 5)bagaj kapağından bozuk yollarda tıkırtılar geliyordu serviste yapıldı 6)100 km den sonra ön kelebek camlarından rüzgar fazla giriyor. Araba clio 4
10 yasinda corollada var bizde 2 yasindakki golfle ayni derileri serviste baktilar kullanici hatasi dediler yuzuk veya cizikten olsa anlayacagim asinma bariz belli bizdeki corollaya internetten 8.5 tlye deri direksiyon kilifi alip diktim mukemmel durdu vw golfte kullandigi deri de herhalde 8.5 tl lik derialiexpresten kilif siparisi verdim gelsin golfede dikecegim.Maalesef bu mevzu ford'da da var, daha doğrusu varmış. Focus forumlarında dolanırken benzer şikayette focus sahiplerini gördüm. Değişim sonucunda 2016 model focuslarda farklı bir direksiyon malzemesi kullanımına gidilmiş. Bu problem ise en çok 2015 modellerde yani benim aracımın modellerinde görülüyormuş. Çok şükür ki ben yaz kış güneşlik kullanırım, ellerim terlemez ve yüzük v.b aparat ile direksiyonu tutmam. Bunlardan dolayı henüz soyulma olmadı direksiyonumda ama olacak belli. Yetkili servislerin ise bu konudaki mazereti; direksiyon soyulması tüketiciden tüketiciye fark gösteriyor. Kimisinin eli çok terliyor ya da yüzük v.b çizici aparatla kullanıyor ve direksiyon soyuluyor. O yüzden bunu garantiye sokamayız diyorlar. Külliyen saçma bir şey. Ford, 15 bin km'ye kadar soyulan direksiyonlarda garanti kapsamına alıyor sadece.
Yeni nesil araçlar maalesef pek bir dayanıksız oluyor. Hele uzakdoğu ülkelerine ait arabalar falan kullanmıyorsak. 2016 ile beraber focus'ta başka bir direksiyon simidi malzemesi kullanılmaya başlanmış. Gördüm, gerçekten benimkinden farklı bir malzeme. Eğer soyulursa benimki onunla değişim yapacağım. Farklı bir malzemeye gidilmiş olmasaydı ben de sizinki gibi deri alır dikerdim sanırım.10 yasinda corollada var bizde 2 yasindakki golfle ayni derileri serviste baktilar kullanici hatasi dediler yuzuk veya cizikten olsa anlayacagim asinma bariz belli bizdeki corollaya internetten 8.5 tlye deri direksiyon kilifi alip diktim mukemmel durdu vw golfte kullandigi deri de herhalde 8.5 tl lik derialiexpresten kilif siparisi verdim gelsin golfede dikecegim.