Arabanı eleştirebilir misin?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Zulfadli
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
2014 FORD MUSTANG 5.0 GT/CS (A/T, 427hp, 540 Nm)
  • Yağmur sensörü yok
  • 230 kmh de kesici devreye giriyor
  • Cok bakiyollar :p Nazara gelicez diye korkuyorum :D
  • Radio sadece sonu tek sayi ile biten istasyonları çekiyor (amerikadan geldigi icin)
  • geri gorus kamerasi ve park sensoru yok
  • Navigasyon var ama TR haritasi yok, yuklemek icin USA ford dan satin almak gerekiyor, (bakalim iyice arastirip yapicam galiba)
  • Anahtar daha şekilli olabilirmiş, bi de anahtarsiz calistirma olaydi iyiydi :(
  • Spolier yuzunden arka gorusu cok zayif, resmen engelliyor, arkamdan gelen arac farlarini goremiyorum, sellektor yapsa farkedemicem
  • BMW lerdeki gibi arkaya yolcu binmesi icin koltugu yatirdiginda otomatik koltugu ileri cekse cok guzel olurdu. (koltuk otomatik ama kendini one cekmiyor)
  • Emniyet kemeri cok geride, boyum 1,90 olup koltugu geride kullanmama ragmen ben bile uzanmakta zorluk cekiyorum.
  • Dip gazda arabayi yolda tutmak pek kolay olmuyor, asfalt guzel degilse genelde 0-100 denemelerim yarida kaliyor.
  • Ben seviyorum ama arkada oturanlar eksoz sesinden rahatsiz oluyor uzun yolculuklarda (tabi cok gazlarsan),100-110 la sessiz gitmek mumkun.
  • Essek kadar dokunmatik navigasyon ekrani var ama cozunurlugu yeterli degil.
  • En buyuk eksiklerinden birisi F1 vites yok :(
  • Dingil mesafesi cok uzun, arabanin donus capi cok dar (muhtemelen gazi kokleyince arkayi attigi icin iyilestirme geregi duymadilar :p )
Aslinda baska seylerde cikabilir, araci yeni aldim da, yol yaptikca gorcez, insallah daha fazla birsey cikmaz diyelim :D
 
Son düzenleme:
2010 clio 1.2 80 hp robotize expression. Direksiyonda yükseklik ayarı var ama malesef derinlik ayarı yok. Dikiz aynası çok dar açılı. Yan aynalarda ufuk çizgisi yok, hadi sağı boşver solda da yok. Teyp tuşlarının üzerindeki siyah kaplamalar çok dandik. Hız sabitleme ve sınırlama kullanışsız. El freninin olduğu bölge kötü tasarlanmış orada hiç göz yok. Kolçak yok. Baz donanım olmamasına rağmen arka camlar manuel ama kimse oturmuyo oraya Allah'tan. Kapı iç kolları çok basit, dış kollarının üstündeki gri boya kalitesiz, atıyor kısa sürede.
 
5.0 Mustang'in altına yazmak garip ama buna da şükür. Seviyorum havai fişeğimi :D 2013 Accent Blue 1.6 CRDI, 6 ileri manuel
0 km'den beri kullanıyorum, 115 bin oldu 60 binini ben yaptım diyebilirim. Bu sürede gördüğüm eksiler, benim için önemliden önemsize:
  • Direksiyonu hissiz derler değil, şöyle bir hissi var: Elektrik desteği birden bitecek, verdiği ağırlık yok olacak ve bosa dönmeye baslayacak. Bunu sadece viraj kasarken veya 170+ süratlerde giderken hissettiriyor. Kullandıkça şasiye güvenip direksiyonu yok sayıyorsunuz ama niye öyle bisey isteyeyim. Özet siz alısana kadar hiç güven vermez, aksine oldukça korkutur bu iki ekstrem durumda.
  • Süspansiyonlar sesli çalısıyor, sert çukurları sevmiyor, hızlı girerseniz affı yok bam bam bam. Yalnız çok gömdüm ama yeni i20'den daha konforlu net :)
  • Lastik sesi çok alıyor. Yalıtımı ama kötü değil genel olarak.
  • Prime donanımla gelen kemikli vites, olması gerekenden 1 tık daha kemikli.
  • Kronik direksiyon derisi yıpranma sorunu. Çok güneş altında kaldı araba ama bilemiyorum Altan bizim yüzümüzden mi.
  • Direksiyondaki şarkı değiştirme tuşu tutukluk yapıyor.
  • Direksiyon yükseklik ayarı var ama derinlik yok.
  • Led farlar otomatik modda yanmıyor.
  • Sadece sürücü tarafı tek tusla açılıyor. Ben 4 camı da çok sık açıp kaparım, benim için gerçekten ihtiyaç, sebebi bir alt maddede.
  • Klima güçten yemiyor ama tüketimde en az 1 litre fark ettiriyor. O yüzden sürekli 4 cam aç kapa İzmir sıcağında :D
  • Bagaj kapağı çok hafif, kalitesiz bir his veriyor, ayrıca bagaj dısardan açılmıyor ve bagajı kapatmak için de bir tutamak yok.
  • Bagaj kapağının hafifliğini bilmeyen insanlar sert kapattığı için kronik plaka ampülleri patlar.
  • Torpidoda soğutmayı geçtim ışık yok.
  • Dokunmatik ekran yavas çalısıyor. 350 şarkılık belleğimi takınca, müzikleri açana kadar 5 km yol katetmiş oluyorum :D
 
Skoda Octavia
-Araba gerçekten konforlu, süspansiyonlar yumuşak ama çok küçük çukurlarda birden çalışma sesi gelince insan ne oluyor ya diyor ama rahatsız etmiyor aslında arabadan konfor çok beklenildiği için oraları tolare etmesini bekliyor insan, o kadar küçük çukurda niye böyle tepkiler veriyor anlamadım, süspansiyon çalışma eşiğinin altında mı kalıyor ne oluyorsa artık.
-Yumuşak süspansiyon ile gelen virajda yatma eğilimi var. Alışınca üstüne çıkarsan eğer tutmaya devam ediyor hatta tutuşu ciddi anlamda iyi ama virajda yatıyor maalesef.
-Arka pencere camında kullanılan fitiller. Bu kronik bir sorun octavialarda gördüğüm kadarıyla. Birazcık araştırdım ve çok fazla kişi yaşıyormuş bunu. Arabanın yalıtımı iyi ama 80-90 a çıktıktan sonra içeride sadece o kelebek cam fitilinden gelen vızıltı sesi var ve insan sinirleniyor çünkü başka hiçbir ses yok arabada. Çözümü olarak söküğ silah silikon sıkıyorlar, araya sünger parçası falan da sokan varmış.
-Kışın süspansiyonlardan gelen gacur gucur sesler. Eski kamyonet kullanıyor gibi hissediyorum kendimi. Sonradan düzeliyor ama ilk yürümede yapıyor sonuçta.
-İlk vitesin uzun olması. Arabanın genel olarak vites oranları uzun zaten, üst hızlarda veya 5. viteste iyi ama ilk vites de uzun olunca şehiriçi yavaş hızlarda giderken çoğu zaman 2 den 1 e almak zorunda kalıyor insan.
Aklıma biraz daha geldi ekleme yapayım :D
-Bolca bahsedilen deri direksiyon eskime olayı bizde de var. Kendim temizlemeye düzeltmeye çalışacam biraz ama bakalım ne kadar düzeltebilecem görecez temizlik malzemeleri ile.
-Vites topuzunda nikelaj gibi bir malzeme vardı, elimle soydum ve altından bence içerinin ambiyansı ile daha uyumlu olan bej renk çıktı bence daha güzel oldu :D Ama sonuçta o kadar kolay soyulmaması gerekirdi.
-Golf 5 den gelen kumandaların çabuk soyulması.
-Şu vag grununda meşhur olan motor arıza lambası bizde de her zaman yanıyor. Tüpten dolayı diyenler de var, söndür sonra tüpe al yine yanıyor. Bugattide bile yanıyor :p
 
  • 4 cam otomatik değil sadece sürücü tarafı otomatik
  • donanım yok
  • kol dayamaya kol dayanmıyor çok aşağıda konumlanmış hareket ettirilmiyor
  • arkada hava menfezi ve kol dayama yok
  • sürüş pozisyonu yüksek b suv mpv gibi hissettiriyor
  • yerden yüksekliği diğer c sınıfı araçlara göre fazla arkadan tam leylek spec
  • vites oranlarının kısa olması son viteste dahi gaz tepkisi ve ivmelenmesine fayda sağlarken yakıt tüketimini olumsuz etkiliyor
  • yumuşak plastik yok
  • kısa farlar h11 uzunlar hb3 diye geçiyor h7 koysalardı keşke
  • el frenini kaldırınca değişik bir görüntü oluşuyor
  • torpido da aydınlatma havalandırma ve sünger kaplama yok
  • usb aux bluetooth yok sadece cd changer var
  • arka çamurluklar bölgesi aracın geri kalanına göre geniş olduğundan sürtmeye meyilli
auris 1.6 blue
 
Sana sellektör yapabilen araba var mı abi ya:):p
:D "yapsa goremicem" dedim zaten, arada oyle densizler olabilir :p isin sakasi tabi. Ama uyari amacli sehir icinde yapanlar olabilir, uzun yolda da devamli dip gaz gitmiyorum zaten. Malum artik butun araclar 180-200 leri gorebiliyor.
Bi de sellektor yapanlar genelde gaza getirmek icin yapiyor :D
Cok pis gaza gelirim @AYUU :D
 
Son düzenleme:
:D "yapsa goremicem" dedim zaten, arada oyle densizler olabilir :p isin sakasi tabi. Ama uyari amacli sehir icinde yapanlar olabilir, uzun yolda da devamli dip gaz gitmiyorum zaten. Malum artik butun araclar 180-200 leri gorebiliyor.
Bi de sellektor yapanlar genelde gaza getirmek icin yapiyor :D
Valla öyle abi ben gaza getirmek için yapıyom daha kimse gaza gelmedi :D
 
VW Passat 2016
Konfor:
Bizim aracımızda adaptif şasi olduğu için konfor seviyesi gayet tatminkar hatta başarılı ama normal versiyonuda biraz sert ayarlı süspansiyonlara sahip.

Yalıtım:
Aracı sipariş ederken opsiyon listesinde ses yalıtımlı camlar adı altında bir opsiyon olduğunu fark ettik ve onu eklettik. Standart versiyona göre gerçekten fark ettiriyor ama yine öyle kütüphane efekti yok 135 140 civarında aynalardan başlamak üzere rüzgar sesi alıyor. Yol sesi olarak fena değil sert hamurlu lastikler kullandığımızdan eski asfaltlarda biraz ses alıyor.

Trim Sesleri:
Opsiyon olarak sunulan arka cam perdelerinden cayır cuyur ses geliyor. Özellikle bozuk yollarda perdeler insanın canını sıkabiliyor. Boş vaktinde WD40 ile dalmayı düşünüyorum ama pek fayda edeceğini zannetmiyorum. B Sağ Sütunundan çok hafif ses geliyordu ama son zamanlarda kesildi havalardan dolayıdır diye düşünüyorum.

Donanım:
Highline'da front assist var diye biliyorduk ama yokmuş. Front assist sistemini deneyelim dedik tam ayarlardan açıcaz arabada olmadığını fark ettik. 2017 model yılı itibari ile active info display sisteminin standart olarak sunulması garip bir durum zira araç ilk piyasa çıktığında bu özellik opsiyondu.

Ses Sistemi ve Navigasyon:
Opsiyonel olarak sunulan dynaudio ses sisteminden aldık fakat istediğim berraklığı son seste veremiyor. Yükseklik olarak gayet başarılı ama yüksek sesteki netlik konusunda maalesef istediğim kadar başarılı değil. Navigasyon sistemi kendini güncellenmiyor, 3. köprü ve körfez köprüsü navigasyonda gözükmüyor.

Evet efendim Passarati buraya kadar sırada jipcik var.

VW Tiguan 2016:
Konfor
İlk aldığımız zamanlarda ciddi anlamda sertti. Daha sonrasında lastik basınçlarını düzenledik ve kullandıkça süspansiyonlar birazdaha yumuşadı. Şu anda konforu tatmin ediyor ama yinede çok iyi değil.

Saklama Gözleri ve Malzeme Kalitesi:
Araçta cam tavan olduğundan dolayı gözlülük yok ayrıca torpidonun içi kadife kaplı değil. Malzeme kalitesi fena değil. Arka kali üstleri sert ama pek rahatsız etmiyor beni en çok rahatsız eden unsur klima kumandalarının oralar sert plastik ve oraya genelde dizinizi dayıyorsunuz ve bir yerden sonra sert plastik dizinizi ağrıtabiliyor.

Şanzıman:
6 ileri yaş kavrama olan şanzımanın tepkileri genel olarak güzel fakat yokuş aşağıya inişlerde vites yükseltmiyor ve motoru biraz bağırtıyor aslında bu durum 1500 küsür kilo olan bir araba için çok büyük bir eksi değil zira şanzıman motor freni uygulamaya çalışıyor gibi duruyor. F1 Kulakçıkların olmaması ise sportif kullanımı biraz baltalıyor.
Benden bu kadar ağalar. VAG'cı olabilirim ama eksileri söylemeyi de severim :D.
Passat ile ilgili aklıma gelmişken ekleyeyim. Geri görüş kamerası amblemin içinden çıkıyor ve bundan mütevellit park yerlerinden çıkarken veya sokakta geri geri giderken millet arabanın arkasına atlayıp amblemle kamerayı sökmeye çalışıp veya üstüne bastırıp abi bu kırılmış yeaahhh dikkat et diyo :D:D:D:D tabi kamera olduğunu açıklamak biraz güç oluyor ama neyse :D. Tabi aslında bu iyi bir özellik bu sayede kamera yağmış çamurda kirlenmiyor.
 
Valla bizim araba 90 model, öyle şurasında tek tık yok burası böyle cam tek tıkta açılmıyo geri görüş kamerası vs birşeyler yazamayacağım :D Yaşına göre iyi, eleştirebileceğim tek nokta yakıyo nomıssız
nomissiz-vicdonsiz--i532203.jpg


Edit: düşününce harbiden ön camlar tek tık dokununca kapanmıyo veya açılmıyor, basılı tutmam gerekiyor sıkıntı :p ( ön camlar otomatik haaaa)
 
2015 i30 crdi elite manuel vites.
-içerden başlamak gerekirse arabaya ilk binerken direksiyon derisinin göze battığını söyleyebilirim. çok çok kalitesiz bir malzemeden yapılmış, yumuşak olsun diye kastıkları için kaliteyi mahvetmişler. 2 sene içinde yüzük tırnak izleri ile doldu, buna ek olarak kalitesizlik kaynaklı soyulmalar başladı. hyundai normalde garantiden değiştiriyor ama kullanıcı hatası dedi değiştirmedi. vites topuzunda da benzer sorun oluyor ama onu değiştirdim garantiden. bir daha olursa napıcam dedim gel değiştiririz dediler.
-deri-kumaş koltukların deri kısımları çok narin. hep buruş buruş oldular hatta şoför tarafında bir kısmı atmaya yırtılmaya başladı. hyundai deri işini gerçekten beceremiyor.
- gösterge camı çizilmeye çok müsaitti,çizdim :(
-teybi biliyorsunuz i30 da multimedya yok ve ses netliği iyi olmasına rağmen bass lar eksik gibi, kendim oem bir cihaz aldım. ama yine de bass eksik.
- kesinlikle direksiyon ve koltuk ısıtması isterdim, tucsonda var i30 da yok.
-silecekler sıkıntılı ve kışın özellikle buğulanma sorunundan buz tutma sorunundan ön cam sorun çıkarıyor bana.
-ön cam açısından dolayı kör noktamız var ve sola dönüşlerde özellikle kafamı sola eğip sol camdan bakmazsam hiç bir şey göremiyorum, bir kaç defa bu sebepten kaza atlattım.
-farlar çok zayıf ve uzun yolda yoruyor. baya alışmak gerekiyor. bundan önce vw touran ım vardı ve onun xenonları çok kaliteliydi.
-cam tavandan her i30 kullanıcısı ağlıyor resmen takır tukur bir türlü çözülemedi. değişim yapıyorlar ama sonradan bir daha yapıyor.
-direksiyon hissiyatı yok yola odaklanarak anlamak gerekiyor tavrı ve davranışları değişik. virajlarda normalde sıkı bir tutuşu var ama virajın ortasında gaza oturduğum zaman kafa açıp dışarı doğru süzülmeye başlıyoruz.
süspansiyonlarımız ağırlıkla baş edemiyor, yavaşken gayet konforlu ama 17 jantların da etkisiyle çukur tümsek olaylarına pek aşina değil bizimkisi ne varsa bam bam bam alıyoruz :) insanı tedirgin ediyor yani ön takımı mı dağıttım acaba diye.

son olarak yakıttan çoğu kullanıcı muzdarip ama bence çok yakmıyor. normal kullanımda uzun yolda 4-5 lt ş.içinde 6-7lt aralığında . onun dışında bir şikayetim yok :)
 
2000 fiesta,
inanılmaz konforsuz
malzeme kalitesi çok düşük ( kapı üstleri güneşten ötürü atıyor )
her yerinden trim sesi geliyor
direksiyon fazla ağır ( benim için güzel özellik )
dikkatsiz kullanımda acayip fazla yakıyor
kronik şanzıman ağlama sesi ( analog sevdiğim için hoşuma gidiyor ama bazıları ay bune ya diyor )
koltukları rahatsız
yan aynaları biraz ufak
izolasyon YOK, 40-50 ile giderken bile lastik sesi olduğu gibi içerde
şahin yok muydu ya sende :D
 
1.0 ecotsi Ibiza: konfor seviyesi düşük. b sınıfından fazla bir şey beklenemez ama kardeşimin fabia'sı daha iyi. yol sesi, rüzgar sesi de tonla. allahtan müziksiz araba kullanmıyorum. bir de bazıları için iyi bazıları için kötü özelliği direksiyon yumuşaklığı. şehir içinde işini iyi yapan direksiyon yüksek hızlarda fazla sertleşmiyor. yine fabia bu konuda daha iyi.

tucson dct 4*4 elite plus: en başta içi dışı kadar çekici değil. korelilerden pek fazla bir şey beklememek gerek ama sert plastik oranı yüksek. şoför ve ön yolcu koltuğu başlığı kullanışsız. ön koltukların arkası sert plastik. bu arkadaki yolcuların kalite algısını düşürüyor. he bir de çok yakmasını eklemezsem olmaz :)

ama genel olarak 2 araçtan da çok memnunum.