Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

Aslında babam oldukça sakin kullanır. Ama araba gitmediği için gaza fazla yükleniyor olabilir. Benim garibime gidiyor valla anlam verebilmiş değilim Dizel diye verildi az daha zorlasak TSI ı geçecek nerdeyse :D.
Bu motor emsiyon mevzularından sonra düzenleme geçirmiş euro 6 motor mu peki ? Malum, siz mk7,5 kasayı aldınız. Önce ki 1.6 tdi motorlar bu hususta problemli olduğu için sonra ki sürüm 1.6 tdi'lar da düzenlemeye gitmişlerdir diye düşünüyorum.
 
Bu motor emsiyon mevzularından sonra düzenleme geçirmiş euro 6 motor mu peki ? Malum, siz mk7,5 kasayı aldınız. Önce ki 1.6 tdi motorlar bu hususta problemli olduğu için sonra ki sürüm 1.6 tdi'lar da düzenlemeye gitmişlerdir diye düşünüyorum.
Euro 6 larda emisyon problemi yoktu abi ondan dolayı bu makinalarda bi güncelleme olmadı. Bundan 6 7 ay önce Tiguan yerine anneme Passat ikame verildiğinde de araba neredeyse bizim 1.4 Passat kadar yakıyordu. Genel olarak TDI euro 6 1.6 yakan bir motor bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Euro 6 larda emisyon problemi yoktu abi ondan dolayı bu makinalarda bi güncelleme olmadı. Bundan 6 7 ay önce Tiguan yerine anneme Passat ikame verildiğinde de araba neredeyse bizim 1.4 Passat kadar yakıyordu. Genel olarak TDI euro 6 1.6 yakan bir motor bence.
Bu 110'luk motorlar emsiyon sorunu olan motorlar değil miydi yanlış mıyım ? Şimdi size gelenler ise 120'lik motor oluyor. Yani emsiyon konusu halledilmiş motorlar. O bakımdan dedim 110'luk motorlar bildiğim oldukça az yakıyor. Buna mukabil 110'luğu revize ettiler, emisyon sorununu halledip 120'liği koydular diye biliyorum. İşte bu revize işleminden ötürü yeni nesil tdi motorların, emisyon sorunlu önceki tdi motorlardan daha fazla yaktığını duymuştum ben yanlış hatırlamıyorsam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bu 110'luk motorlar emsiyon sorunu olan motorlar değil miydi yanlış mıyım ? Şimdi size gelenler ise 120'lik motor oluyor. Yani emsiyon konusu halledilmiş motorlar. O bakımdan dedim 110'luk motorlar bildiğim oldukça az yakıyor. Buna mukabil 110'luğu revize ettiler, emisyon sorununu halledip 120'liği koydular diye biliyorum. İşte bu revize işleminden ötürü yeni nesil tdi motorların, emisyon sorunlu önceki tdi motorlardan daha fazla yaktığını duymuştum ben yanlış hatırlamıyorsam.
Yok abim 110 luklar değil 105 likler sıkıntılı. Şu anda da 115 zaten bizim golfler passat lar 120 lik ama motorlar aynı. Esas sıkıntı 105 lik euro 5 ler euro6 lar problemsiz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
d3c2713d8d53f205dbc43c550bcad069.jpg

@Cenk Ankara’dan dönüş yakıtımız 5 kişi dolu bu sefer 120-160 arası arada 180-190 görmeli bu şekilde.Bence Ceyhun’un babasının ayağı uzun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Yok abim 110 luklar değil 105 likler sıkıntılı. Şu anda da 115 zaten bizim golfler passat lar 120 lik ama motorlar aynı. Esas sıkıntı 105 lik euro 5 ler euro6 lar problemsiz.
Tamam, ben iyice karıştırmışım o kısımları :D O tüketim değeri normal değil. Öyle bir ortalama hızda vag grubunun dizelleri az yakıyor. @DuzboruDownpipe aracından da biliyoruz zaten bunu. İlk bakıma kadar bir bekleyin derim. Ben yarım ile 1 litre arası düşüş olabileceği düşüncesindeyim.
 
d3c2713d8d53f205dbc43c550bcad069.jpg

@Cenk Ankara’dan dönüş yakıtımız 5 kişi dolu bu sefer 120-160 arası arada 180-190 görmeli bu şekilde.Bence Ceyhun’un babasının ayağı uzun.
Ben de daha önce vag grubunun dizellerinin fazla yaktığını hiç görmedim. Altyapısından tut şanzıman ve motoruna kadar hepsi ekonomi odaklı bir üretime sahip. Haliyle biraz daha beklenmesi taraftarıyım. Ceyhunların aracında ki değer normal değil.
 
d3c2713d8d53f205dbc43c550bcad069.jpg

@Cenk Ankara’dan dönüş yakıtımız 5 kişi dolu bu sefer 120-160 arası arada 180-190 görmeli bu şekilde.Bence Ceyhun’un babasının ayağı uzun.
Valla babama diyorum sen çok basıyorsun diye diyor ki valla basmıyorum ama yakıyor :D:D.
Ben de daha önce vag grubunun dizellerinin fazla yaktığını hiç görmedim. Altyapısından tut şanzıman ve motoruna kadar hepsi ekonomi odaklı bir üretime sahip. Haliyle biraz daha beklenmesi taraftarıyım. Ceyhunların aracında ki değer normal değil.
Ali'lerin araba baya az yakıyor onlar üflettirdi arabaya :p. Inşallah daha az yakar abi bakımdan sonra yoksa dizelin bi mantığı kalmıyor madem TSI gibi yürümüyor en azından az yaksın :D:rolleyes:
 
Valla babama diyorum sen çok basıyorsun diye diyor ki valla basmıyorum ama yakıyor :D:D.

Ali'lerin araba baya az yakıyor onlar üflettirdi arabaya :p. Inşallah daha az yakar abi bakımdan sonra yoksa dizelin bi mantığı kalmıyor madem TSI gibi yürümüyor en azından az yaksın :D:rolleyes:
Benim son Antalya gezisinde 1000 km'lik ortalamam 4.2 litreydi ki ben en az 100 km'lik yol boyunca Toros dağlarını tırmandım. Hızım da 100-120 arasıydı. Ona rağmen 4.2 litre yaktım. Normal şartlarda tsi - tdi ikileminde uzun yolda sakin kullanımda birbirine yakın değerler tutturabilirsin ama dizelin mevzusu zaten gazladığında az yakması. Sen opel'de ki 320 torklu, focus'da ki 300 torklu yahut 308'in hafif gövdesiyle 300 torklu motorları kullansan yine tsi kadar performanslı gelmez ama en azından 125'lik tsi motordan çok çok geride diye hissetmezsin. Vw'nin dizel motorlarında torku arttırmaya gitmesi lazım artık 250 tork maalesef az geliyor.
 
Benim son Antalya gezisinde 1000 km'lik ortalamam 4.2 litreydi ki ben en az 100 km'lik yol boyunca Toros dağlarını tırmandım. Hızım da 100-120 arasıydı. Ona rağmen 4.2 litre yaktım. Normal şartlarda tsi - tdi ikileminde uzun yolda sakin kullanımda birbirine yakın değerler tutturabilirsin ama dizelin mevzusu zaten gazladığında az yakması. Sen opel'de ki 320 torklu, focus'da ki 300 torklu yahut 308'in hafif gövdesiyle 300 torklu motorları kullansan yine tsi kadar performanslı gelmez ama en azından 125'lik tsi motordan çok çok geride diye hissetmezsin. Vw'nin dizel motorlarında torku arttırmaya gitmesi lazım artık 250 tork maalesef az geliyor.
Fena gitmiyor aslında 5 kişi+bagaj ile 200 falan gidebiliyosun düz yolda ama tork artık cidden yeter diyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Porsche
Benim son Antalya gezisinde 1000 km'lik ortalamam 4.2 litreydi ki ben en az 100 km'lik yol boyunca Toros dağlarını tırmandım. Hızım da 100-120 arasıydı. Ona rağmen 4.2 litre yaktım. Normal şartlarda tsi - tdi ikileminde uzun yolda sakin kullanımda birbirine yakın değerler tutturabilirsin ama dizelin mevzusu zaten gazladığında az yakması. Sen opel'de ki 320 torklu, focus'da ki 300 torklu yahut 308'in hafif gövdesiyle 300 torklu motorları kullansan yine tsi kadar performanslı gelmez ama en azından 125'lik tsi motordan çok çok geride diye hissetmezsin. Vw'nin dizel motorlarında torku arttırmaya gitmesi lazım artık 250 tork maalesef az geliyor.
Aynen öyle katılıyorum abi. Bu arada o dediğin motorlarla 125 likten kat kat daha iyi hissedersin bence hele hele 308 zaten cok hafif o konuda çok başarılı geçen teste aldığımızda ağzım açık kaldı diyebilirim. 250 tork TSI da kabul ama TDI a az geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Fena gitmiyor aslında 5 kişi+bagaj ile 200 falan gidebiliyosun düz yolda ama tork artık cidden yeter diyor :D
Benimki de 270 tork neticede, hani benimki artık euro 5 motor neticede eskidi ama bana yetiyor gidişi. Bu biraz da aracın yapısıyla alakalı. Tdi + dsg kombinasyonu da biraz ekonomi odaklı. Gaz pedalı ayarları da ona göre. Buna bir de golf'ün yalıtımı ve 250 tork eklenince hızlanma, top speed gibi şeyler düşük görünüyor olabilir.
 
Benimki de 270 tork neticede, hani benimki artık euro 5 motor neticede eskidi ama bana yetiyor gidişi. Bu biraz da aracın yapısıyla alakalı. Tdi + dsg kombinasyonu da biraz ekonomi odaklı. Gaz pedalı ayarları da ona göre. Buna bir de golf'ün yalıtımı ve 250 tork eklenince hızlanma, top speed gibi şeyler düşük görünüyor olabilir.
Araba 200 e kadar rahat hizlaniyor osmangazi yolunda uzun süre 200 le gittik hissettirmedi ama 8. Hatta 9. Vitesi istediği bi gerçek bunu TDI ve TSI olarak genel anlamda diyorum. Merc in kullandığı 9g tronic uzun yolda acaip keyifli bi şanzıman.
 
Aynen öyle katılıyorum abi. Bu arada o dediğin motorlarla 125 likten kat kat daha iyi hissedersin bence hele hele 308 zaten cok hafif o konuda çok başarılı geçen teste aldığımızda ağzım açık kaldı diyebilirim. 250 tork TSI da kabul ama TDI a az geliyor.
Aynen öyle. Netice itibariyle dizel motora tork lazım ki zaten dizelin mevzusu orada başlıyor. 308 çok hafif yolda tutamıyorsun, 1.5 tdci ps focus'un gaz pedalı çok hassas bastığında kafa kaldıra kaldıra gidiyor. 320'lik astra'nın şanzımanı biraz törpülese de 320 tork ciddi ara hızlanma sunuyor. Yani tork lazım :D
 
Araba 200 e kadar rahat hizlaniyor osmangazi yolunda uzun süre 200 le gittik hissettirmedi ama 8. Hatta 9. Vitesi istediği bi gerçek bunu TDI ve TSI olarak genel anlamda diyorum. Merc in kullandığı 9g tronic uzun yolda acaip keyifli bi şanzıman.
Düşün ki benim 6 ileri manuel. Ben çoğu zaman araç 6'dayken boşa alıp 7'yi arıyorum istemsizce :D Golf gibi yalıtımlı ve yumuşak huylu bir araçta yeterliden daha fazla bir ara hızlanma istiyorsan ciddi tork artışı gerekiyor. Yalıtımı daha düşük ve sert bir otomobile golf'ün motorunu koy sana uçuyor gibi hissettirir. Dediğim gibi gücün yetersiz geliyor oluşu biraz da golf'ün karakteriyle de alakalı.
 
Düşün ki benim 6 ileri manuel. Ben çoğu zaman araç 6'dayken boşa alıp 7'yi arıyorum istemsizce :D Golf gibi yalıtımlı ve yumuşak huylu bir araçta yeterliden daha fazla bir ara hızlanma istiyorsan ciddi tork artışı gerekiyor. Yalıtımı daha düşük ve sert bir otomobile golf'ün motorunu koy sana uçuyor gibi hissettirir. Dediğim gibi gücün yetersiz geliyor oluşu biraz da golf'ün karakteriyle de alakalı.
Panpa çare soft yazılım 2.0 tdi turbosu 200hp 450 küsür tork tamamdır bu iş :D youtubede smokemotion var gayet sağlıklı dumansız yürüyor..
 
Panpa çare soft yazılım 2.0 tdi turbosu 200hp 450 küsür tork tamamdır bu iş :D youtubede smokemotion var gayet sağlıklı dumansız yürüyor..
Ona bütçe lazım.. Focusclubtr'de var 1.6 tdci 115 hp manuel focus'a 40 bin lira harcayıp 1.6 tdci 200 hp'ye çıkaran. Turbo, intercooler dahil her parça revize edilmiş. O işleri sağlıklı yapmak için para lazım. Ötesi motoru eline aldırıyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Sari
Ona bütçe lazım.. Focusclubtr'de var 1.6 tdci 115 hp manuel focus'a 40 bin lira harcayıp 1.6 tdci 200 hp'ye çıkaran. Turbo, intercooler dahil her parça revize edilmiş. O işleri sağlıklı yapmak için para lazım. Ötesi motoru eline aldırıyor :D
Dediğim arkadaşın söylediklerine göre 1000euro civarı 2.0 tdi turbosuymuş 600 700 tl yazılım , intercooler işine girmemiş. Dediğim setup bile en az 5.5 6k bütçe istiyor bu döviz kurunda ki sadece turbo ve yazılım yaparsan. Senin dediğin 40bin bi araba fiyatına geliyor keşke focusun üstüne ekleseymiş o parayı :D Ama hastalık bu sonu yok tabi bu işin. Bu sıralar döviz kurundan hiç bir şey yapılmaz zaten orası aşikar :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk