Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

Dediğim arkadaşın söylediklerine göre 1000euro civarı 2.0 tdi turbosuymuş 600 700 tl yazılım , intercooler işine girmemiş. Dediğim setup bile en az 5.5 6k bütçe istiyor bu döviz kurunda ki sadece turbo ve yazılım yaparsan. Senin dediğin 40bin bi araba fiyatına geliyor keşke focusun üstüne ekleseymiş o parayı :D Ama hastalık bu sonu yok tabi bu işin. Bu sıralar döviz kurundan hiç bir şey yapılmaz zaten orası aşikar :D
O 40 binin içine tabii daha iyi frenler, diskler, spor süspansiyon falan da dahil. Malum motoru güçlendirip aracı hızlandırmakla bitmiyor iş. Bir de bunun dönmesini, durdurmasını falan sağlamak lazım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sari
O 40 binin içine tabii daha iyi frenler, diskler, spor süspansiyon falan da dahil. Malum motoru güçlendirip aracı hızlandırmakla bitmiyor iş. Bir de bunun dönmesini, durdurmasını falan sağlamak lazım :D
Evet orası öyle hocamda söylediğim setup benim golf içindi :D Fren süspansiyon diskler falan deli para olması lazım :D
 
Evet orası öyle hocamda söylediğim setup benim golf içindi :D Fren süspansiyon diskler falan deli para olması lazım :D
Onu diyorum zaten dizel golf, focus'a göre daha yumuşak huylu bir araç. Direksiyon tepkilerinden, sürüşüne kadar daha yumuşak karakterli. O aracı öyle yüklediğimiz vakit en az focus kadar masraf yapmak gerek ki her gaza basışta önler sarmasın, viraj içinde cayır cuyur kafadan kaymasın falan :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Sari
Onu diyorum zaten dizel golf, focus'a göre daha yumuşak huylu bir araç. Direksiyon tepkilerinden, sürüşüne kadar daha yumuşak karakterli. O aracı öyle yüklediğimiz vakit en az focus kadar masraf yapmak gerek ki her gaza basışta önler sarmasın, viraj içinde cayır cuyur kafadan kaymasın falan :D
Aynen öyle hocam biz standart binmeye devam 1.3 cdti dedik maşallahı var tdi kadar yakıyor, dci motor bu konularda çok başarılı her ne kadar fransız karşıtı olsamda :D
 
Dediğim arkadaşın söylediklerine göre 1000euro civarı 2.0 tdi turbosuymuş 600 700 tl yazılım , intercooler işine girmemiş. Dediğim setup bile en az 5.5 6k bütçe istiyor bu döviz kurunda ki sadece turbo ve yazılım yaparsan. Senin dediğin 40bin bi araba fiyatına geliyor keşke focusun üstüne ekleseymiş o parayı :D Ama hastalık bu sonu yok tabi bu işin. Bu sıralar döviz kurundan hiç bir şey yapılmaz zaten orası aşikar :D

2500 tl civarı 2.0 tdi turboları (garrett (cay motor için) 1549 yada (clh motor için) 1449
turbo, yazılım, egzoz ve fren sistemine girince rahat 7-8 milyar tutuyor.:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ona bütçe lazım.. Focusclubtr'de var 1.6 tdci 115 hp manuel focus'a 40 bin lira harcayıp 1.6 tdci 200 hp'ye çıkaran. Turbo, intercooler dahil her parça revize edilmiş. O işleri sağlıklı yapmak için para lazım. Ötesi motoru eline aldırıyor :D
Tanıyorum bizzat muharrem diye bir çocuk.Arabasını yaptıklarını bizzat heriften dinledim. 215 hp 450 tork almış durumda. Focusclubtr de hatta o forumda bizim araba da var belki gözüne ilişir 35 dre 93 gri rs kitli
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Uzun dönem karma tüketim verisi
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1970.JPG
    IMG_1970.JPG
    219.4 KB · Görüntüleme: 121
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Son depoyla 3 kişi sürekli klima açık Kocaeli-Çorlu-Kocaeli seferi yaptım. 1,5 saat kadar yarım debriyaj hızla İstanbul trafiğine takıldım. Arada kısa mesafe sürüşleri filan da vardı. Depo doldurmadan 30 km kadar da uzun yol sürüşü...
2001 model Corsa C 1.2. Ortalama 6.7 lt/100km :/
Son depo 6.6 lt/100km Bu klimadan böyle oldu galiba ya. :/ Gerçi tek kalınca da insan gibi gitmiyorum ama...
 
Iraq vizesi icin 1 günlüğüne ankaraya gidip geldim, 10 bin bakımından hemen sonra, her iki yonde de 120 km de cruise control le aldim butun yolu.

Giderken ort 9.1 lt
Ekli dosyayı görüntüle 13810

Donuste de ort 8.6 lt yakti
Ekli dosyayı görüntüle 13809
Kendisinden 4 kat küçük turbo motorlarla sadece 2 litre fark olması şaşırttı daha fazla beklerdim.Demek ki eski karburatörlü amerikan motorlarına bakıp ön yargıda bulunmamak gerekiyor
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
Ciddi olamazsin !!! hangi motor? ayni sartlarda mi, yani 120 km sabit hizla mi?
Şöyle Passat 1.4 150 ACT ile çakılı dolu 150 160 gidince 8.5 civarı yakıyor. Ama olsun yani 120 gidince de 6.7 civarı yakıyor full dolu olunca. Valla Mustang maşallah baya iyi yakıyor abi uzun yolda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
90'ların 2.0 atmosferikçileri iyi bilir, uzun yolda sabit 120'de gitsen 150-160'da gitsen aynı değerleri tutturuyorsun. 8 litre civarı falan işte. Hacmi büyük motorlar uzun yolda yüksek hızdan etkilenmiyor.
 
Geçen pompa hesabı connectin yakıtını hesapladım genel olarak uzun yol denebilir 120km/h hızlarda, arada dur kalklar da oldu. 6.3-6.4 lt yaktı. Fabrika verisi de karma 6.1lt.
2008 model 1.8lt 110hp
Bu tür araçlar genellikle ticari amaçlı kullanılıp doğru düzgün de bakılmadığı için yakıt tüketimi de haliyle artıyor daha sonra da Ford çok yakıyor oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Basri Amca
Ford Fiesta 1.4i 96 hp manuel
İstanbul - Çeşme, Çeşme sürekli sağa sola gidiş, Çeşme - İstanbul
1300 km, klima dönüşte full açık giderken kapalıydı.
Ortalama tüketim : 6.0lt/100km
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Diaspolis