Klasik bir şehir içi.Yakıt aldıktan sonra şehir içi ortalamamız 5.5-6.5 arası geziyor.
benim şehir dışı 5.8 sen düşün
Klasik bir şehir içi.Yakıt aldıktan sonra şehir içi ortalamamız 5.5-6.5 arası geziyor.
Yardım
Yeni bir Focus 2 aldık 2007 model ghia 1.6 tdci.
Aracı 2 gündür ş.içi günübirlik deneme amaçlı kullanıyoruz aldığımızda verileri sıfırladım ort. Hızımız 16 km/h ort. yakıt 10Litre eğer böyle yakmaya devam ederse işimiz zor yani.
Bundan önce atmosferik vardı acaba yüksek devirli mi kullanıyoruz bu yüzden mi yüksek yakıt acaba ?
Kaç bindevirde vites değiştirmeliyiz ?
Birde aracı az az da olsa performansı nasıl diye birazcık bastık açıkçası ondan da fazla olabilir mi yakıt ?
Daha yeni olduğu için açıkçası devire dikkat etmedim pek. Bir daha ki kullanımda dikkat edeceğim inşallah.2000-2500 devir arasi vites degistirebilirsiniz duz yolda. Torklu motor sonucta
Daha yeni olduğu için açıkçası devire dikkat etmedim pek. Bir daha ki kullanımda dikkat edeceğim inşallah.
Aynen öyle atmosferik benzinli megane'dı.Kullandiginiz eski arac atmosferik ve benzinliyse ondan kalma bir aliskanlik olabilir. Babamin 65hp dizel Kangoo’sunda bile 2000 devirde gayet rahat araba devirini almis bir bicimde vites degistirilebiliyor.
ortalama hız 16 km/h olunca ben arabanın park halinde çalıştığı ihtimalini de göz önünde bulunduruyorum. O kadar düşük ortalama hızda 10 da çıkar, 12 de çıkar.Yardım
Yeni bir Focus 2 aldık 2007 model ghia 1.6 tdci.
Aracı 2 gündür ş.içi günübirlik deneme amaçlı kullanıyoruz aldığımızda verileri sıfırladım ort. Hızımız 16 km/h ort. yakıt 10Litre eğer böyle yakmaya devam ederse işimiz zor yani.
Bundan önce atmosferik vardı acaba yüksek devirli mi kullanıyoruz bu yüzden mi yüksek yakıt acaba ?
Kaç bindevirde vites değiştirmeliyiz ?
Birde aracı az az da olsa performansı nasıl diye birazcık bastık açıkçası ondan da fazla olabilir mi yakıt ?
Evet park halinde de bir süre çalıştı. Hem kontrol edilirken hemde kendim bakınırken çalıştı araç.ortalama hız 16 km/h olunca ben arabanın park halinde çalıştığı ihtimalini de göz önünde bulunduruyorum. O kadar düşük ortalama hızda 10 da çıkar, 12 de çıkar.
Aşırı yük veya dik yokuşlar gibi en olumsuz koşulda bile yaklaşık 3500rpm civarı değiştirseniz sizin için yeterli olur. Zaten 4000rpm civarı motor sağırlaşır, fazla güç vermeyip sürücüyü değiştirmeye kendi ikna eder. =) Düz yolda normal kullanımda @byilmaz ın dediği gibi 2000-2500rpm civarları değişim sizi kurtarır. Sonraki viteste motor, turbonun toparladığı devirlerde bulsun kendini yeter. Kısa sürede arabayı tanıyıp onu en iyi kendiniz tutturursunuz zaten.
Ama herşeye rağmen o tüketim 7'nin altına düşmezse arabada sıkıntı var demektir. Normalde İstanbul koşullarında 6 filan da, arabanın yaşına veriyorum +1lt 'yi. Tüketim inmezse mutlaka kontrole götürün.
İstanbul çok bozmuştur belki. Lastik kondisyonu filan da etkiler. Siz de deneyimleyin bakalım.Evet park halinde de bir süre çalıştı. Hem kontrol edilirken hemde kendim bakınırken çalıştı araç.
İlerleyen günlerde her şey daha netleşecektir muhtemelen.
Aldığımız kullanıcıda tanıdık bu arada o da klima açık ist. Ş.içi 7.5 civarı geziyorum dedi.
Bakalım bu hafta epey yol yapacağım biraz dikkatli sürüş yapalım. bakımları da yeni yapılmış aracın ama bir şeyi yoktur uumarımİstanbul çok bozmuştur belki. Lastik kondisyonu filan da etkiler. Siz de deneyimleyin bakalım.
Bu ortalama hızlara göre tüketim fazla. Ama bunun sebebi aracın henüz yeni olması diye düşünüyorum. İlk bakıma doğru 0.5 - 1 litre arası düşüş olur gibi geliyor.Golf 4.000 kilometreye Bayram tatili dönüşü geldi. Ancak şimdi paylaşıyorum unutmusum galeriyi temizlerken gördüm . Boşuna VAG'ın 1.6 dizelleri kötü demiyorum. Araba 4.000 km sonunda dizel olmasına rağmen TSI'dan sadece 1.4 litre fark ettirmiş halbuki arada güç farkı bulunuyor. Dizel alacaksanız 1.6 TDI 'ın euro6 larından yakıt tüketimi ve performans konusunda hiç ümitli olmayın can sıkıyorlar tavsiye etmiyorum.
4.000km ortalamasi
Eskişehir İstanbul adapazarı yolu üzerinden 100 110 arası hızla edinilen tüketim (çok sabir gerektiriyor valla)
İstanbul sehir içi, istanbul eskişehir uzun yok, eskişehir şehir içi, eskişehir istanbul dönüş, adapazarı şehir içi ve istanbul şehir içi karma tüketim (ACT TSI olsa maks 7.5 olurdu)
Fotoğrafını çekmeyi unutmusum ama istanbul şehir içi + osmangazi köprüsünden eskişehir 170 200 arası hızla 7.2 litre yaktı eskişehir e girişte 140 civarına düştük sadece radar ihtimaline karşı.
Özetle 1.6 TDI yakıyor ve gitmiyor. Eğer alacaksanız yazılım şart veya direk gidip 1.6CDTi üniteye bakın. Hem atak hem de TDI kadar yakmıyor şanzımana rağmen.
Bilemiyorum valla abi ya. 3 farklı aynı motora sahip TSI ACT Passat kullandık ilk 500km den sonra hepsi aynı düşük değerleri verdi bu araba ise 4000km geçiyor hala yakıyor. Cidden dizelleri özellikle 1.6 TDI üniteyi pek sevmiyordum iyicene sevmiyorum artık rakiplerine göre artısı yok eskisi bol. Tek avantajı rakiplere göre daha sessiz aslında o da arabanın yalıtımı ile alakalı.Bu ortalama hızlara göre tüketim fazla. Ama bunun sebebi aracın henüz yeni olması diye düşünüyorum. İlk bakıma doğru 0.5 - 1 litre arası düşüş olur gibi geliyor.
Normalde sizin yaptığınız km ve ortalama hızlarla ben 4-5 litre arasında geziniyorum uzun yolda. Sizin ortalama hızlar oldukça yüksek ama bunu yaparken gaza hor mu davranıyorsunuz ? Yüksek hız, yokuşlarda gazlama, fazla devir çevirme gibi şeyler var mı ?Bilemiyorum valla abi ya. 3 farklı aynı motora sahip TSI ACT Passat kullandık ilk 500km den sonra hepsi aynı düşük değerleri verdi bu araba ise 4000km geçiyor hala yakıyor. Cidden dizelleri özellikle 1.6 TDI üniteyi pek sevmiyordum iyicene sevmiyorum artık rakiplerine göre artısı yok eskisi bol. Tek avantajı rakiplere göre daha sessiz aslında o da arabanın yalıtımı ile alakalı.
Aslında babam oldukça sakin kullanır. Ama araba gitmediği için gaza fazla yükleniyor olabilir. Benim garibime gidiyor valla anlam verebilmiş değilim Dizel diye verildi az daha zorlasak TSI ı geçecek nerdeyse .Normalde sizin yaptığınız km ve ortalama hızlarla ben 4-5 litre arasında geziniyorum uzun yolda. Sizin ortalama hızlar oldukça yüksek ama bunu yaparken gaza hor mu davranıyorsunuz ? Yüksek hız, yokuşlarda gazlama, fazla devir çevirme gibi şeyler var mı ?