Abiler selam daha yaşım 16 ve açıkcası bu tip simülasyon oyunlarına sarmayı hiç düşünmezken YouTube dan Atakan Tarkan sağolsun başladık bu oyuna
Öncelikle xboxta gamepadle oynuyorum ve nfs forza türevi arcade oyunlarda büyüdüğüm için çok tuhaf geliyor bu oyun genelde direksiyonu kafadan kaymayı önleyecek şekilde ayarlıyor bu oyundan şimdi ise bunun önüne geçemiyorum ve virajdayken arkayı salmadan dönerken çok zorlanıyorum neler önerirsiniz bu hevesli kardeşinize
NFS Forza onlarda gaza abanıp inanırsanız istediğiniz virajdan dönersiniz, simülasyon tarzı oyunlara geçiş yaptığınızda bildiğiniz her şeyi unutmanız lazım. Pistlerde kerbler bile sizin spin atmanıza sebebiyet verebiliyor, lazerle analiz edilip çiziliyor haritalar.
Keza arabalarda öyle, aracı çok iyi tanımak lazım. Çok büyük farklılıklar var. Simülasyonda bu sebepten dolayı keyfe göre araç değiştirip yeni bir şeyler denemek pek avantajlı olmuyor. Ben uzun bir süre boyunca iRacing'de Ferrari GT3 kullandıktan sonra Porsche Cup'a geçtiğimde "oha ne oluyoruz" demiştim. Araç ne duruyordu ne dönüyordu. Bir de işin setup kısmı var, aracı kendi sürüş tarzına ve piste göre ayarlaman lazım. O zaten bambaşka bir konu. Yani anlatmak istediğim bir aracı pistte optimum şekilde sürebilmek ve rakipleri geçebilmek için çok etken var.
Yakın geçmişte küçük bir turnuvada Ferrari GT3 kullanacaktık. O aracın mesela standart setupı var. Ama turnuva için özel setup yapıldı ve herkes aynı setupı kullandı. Setupı yüklediğimde 2 saniye daha hızlı dönebiliyordum aynı araçla o kadar söyleyeyim etkisini yani. Ha her zaman değil yalnız bu etki, setup yavaş adamı hızlandırmaz. Zaten sen en hızlı konumundasındır artık daha fazlası olmuyordur, setup belki o zaman biraz daha iyileştirir seni.
Gamepad ile ne kadar halledilebilir bilemiyorum yani ikinci üçüncü dördüncü el olur bir direksiyon almak (Logitech DFGT en azından) düzgün sürebilmenizi sağlar.
Çünkü direksiyon ile sürdüğünüz zaman araç önden veya arkadan kaydığında, frenleri kilitlediğinizde hissediyorsunuz. Gamepad ile bu mümkün değil. Tabi diğer bir dezavantajı da, her ne kadar arka tetikler ayarlanabilir olsa da bazen öyle hassas fren ve gaz ayarları gerekiyor ki bazı pistlerde, 200 tur atmama rağmen halen düzgün giremediğim virajlar oluyordu düzgün gaz ve fren ayarı yapamamamdan dolayı.
Peki nasıl hızlı dönülür?
Assetto'yu burada gamepad ile kullanan var mı bilmiyorum, eğer varsa lütfen yardımcı olsunlar. Belki bir ayar çekilmesi filan gerekiyordur bilemiyorum. Ama dönemiyorsan hızlı gidiyorsundur sebebi budur

Simülasyonların en büyük dezavantajı (bazılarımız bunu halletmek için VR kullanıyor) hız algısının olmaması. Bu yüzden yavaş girmemiz gereken virajlara çok hızlı girip hep patlıyoruz.
Öncelikle en güzel kaynak YouTube. YouTube'u açıp, aynı araç ve aynı pist ile kaç dönüyorlar ona bak. (Pist sıcaklığı gibi etkenleri baz alman lazım yalnız 2-3 derece bile çok büyük farklılık yaratır tur süresinde) Sonrasında adamın pistte virajları kaçıncı viteste ve hangi hızla döndüğüne bak, iyice analiz et.
Sürüşe çık, çok yavaş sür. Her tur yavaş yavaş hızlan. Bu benim şahsi uyguladığım tekniktir. Bir virajı halletmeden diğer viraja asla geçmem. Öbür türlü hiç düzgün tur atamıyorsun hep patlıyorsun hep pite geri dönüyorsun. Pek mantığı yok zaman kaybı yaratıyor. Her virajda dönebilmeye başlayınca da yavaş yavaş hızlanıp aracı limitlere taşımaya başlaman lazım. İşte orada artık yapman gerekenleri kendin fark edeceksin. Bu esnada yine bol bol youtube'dan aynı araçla aynı pistte ne yapmışlar hep izlemek analiz etmek lazım.
Son olarak not: Ekipmanın en iyisi de hızlandırmaz bu arada. Simülasyon hobi işidir ve daha fazla zevk alabilmek için bu işe daha fazla para dökülür tabi ki ama her şeyin dozunda olması en iyisi

Çünkü bir kere atılınca böyle bir şeye, eğer para da varsa hep en iyi ekipmanı almak istiyorsun. Ben pek o topa girmeyi önermiyorum.