Baba Arabası Mondeo MK4.5

işin komik tarafı büyük sorunların hepsi tam sanayide bir işlem bittikten sonra ortaya çıkıyor,
mesela 10k km bakım işlemleri bittikten hemen sonrasında beyin arızası verdi, arızayı tamir etmesi değil bulması çok uğraştırdı,
3 gün önce yağ soğutucusu patladı - aslında soğutucu değil de hortum patlamış, malzeme ömrünü tamamlamıştır dedik - tam işlemler bitti, bu sefer şanzıman gol attı,

öncesindeki problemler de hep spesifik şeyler, hatta bazıları çok nadir sorunlar (teypin aküden güç çekip kaçak testinde bir şey gözükmemesi?, sırf kablo kırığı var diye tüm park sensörlerinin devre dışı kalması, kadran ve multimedyanın beyindeki soketinin oksitlenmesi, beyinde lehim çatlağı olduğu için aracın kendini korumaya alması....)

babamın bu seneki maaşının 4'te 1'i gidecek şanzımanla beraber, baya zorluyor bizi araç,
bide bu sorunların çoğunun arka arkaya gelmesi ayrı bir olay,

bu işlemler aracın satışında çok değer kaybı uğratmaz diye umuyoruz, hakkımızda hayırlısı
Geçmiş olsun bilmiyorum bu çıkan sorunlar sizi araçtan soğutuyor mu ama ben soğurdum muhtemelen de satardım. Araç bize hizmet etmeli biz araca değil anlayışına büründüm artık. Yok alt takımdan ses gelsin yaptır yok şu yok bu.Patlayan ampul için bile sanayiye uğramak istemiyorum artık. Aynı paraya bilmem ne C segmenti dolu araç varken gidip 0 egea alan adamı anlamaya hatta öyle olmaya başladım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt
Geçmiş olsun bilmiyorum bu çıkan sorunlar sizi araçtan soğutuyor mu ama ben soğurdum muhtemelen de satardım. Araç bize hizmet etmeli biz araca değil anlayışına büründüm artık. Yok alt takımdan ses gelsin yaptır yok şu yok bu.Patlayan ampul için bile sanayiye uğramak istemiyorum artık. Aynı paraya bilmem ne C segmenti dolu araç varken gidip 0 egea alan adamı anlamaya hatta öyle olmaya başladım.
İşte tam da bu konuda yaşananların başımıza gelme potansiyeli yüzünden 800k civarına 2014-2015 Jetta Golf değil(atıyorum), 2021 Egea Cross aldık. Sanayinin ne olduğunu, tokun halinden aç anlamaz misali, sadece gitmek zorunda olanlar anlar.

Araç konforlu olacak vs eyvallah da, ilk önce so run suz olacak.

Geçmiş olsun. Umarım en az maliyet ve en kısa zamanda kurtarırsınız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: UCY ve Onur Kmnt
Geçmiş olsun bilmiyorum bu çıkan sorunlar sizi araçtan soğutuyor mu ama ben soğurdum muhtemelen de satardım. Araç bize hizmet etmeli biz araca değil anlayışına büründüm artık. Yok alt takımdan ses gelsin yaptır yok şu yok bu.Patlayan ampul için bile sanayiye uğramak istemiyorum artık. Aynı paraya bilmem ne C segmenti dolu araç varken gidip 0 egea alan adamı anlamaya hatta öyle olmaya başladım.
babam direkt mondeodan soğudu :d, aracı satma işini tamirden hemen sonra değil de önümüzdeki yaz yaparız gibi, çünkü araca ihtiyacımız olduğumuz dönemlerdeyiz,

başka araca geçmek için ekstra bir bütçe de kalmıyor, aynı fiyatta C sınıf araçlara baktığımda hem km hem de yıl olarak mondeodan farkı kalmıyor, daha yeni olsa bile bu sefer değişen sayısı fazla olan araçlar ortaya çıkıyor, belki egea - fluence - megane daha temiz bulunabiliyor ama bazı etmenlerden dolayı çok da yanaşmıyoruz (egea dar, hepsinin karoser sağlamlığı falan),

eski araçlara baksak yine fiyat olarak çok da aşağıda değiller ve kasko yapamama ihtimali - yaşa bağlı potansiyel masraf artıyor, iş iyice mide bulandırmaya başlıyor bir raddeden sonra,

araç yapılsın, bir süre kullanalım, sonra ilana koyarız gibi,

edit: kasko-sigorta-lastik hariç bugüne kadar mondeoya yaptığımız masraf 200k ₺'ye yaklaşıyor, 700k ₺ gibi fiyata satarsak zarar etmeden satmış oluruz
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99
işin komik tarafı büyük sorunların hepsi tam sanayide bir işlem bittikten sonra ortaya çıkıyor,
mesela 10k km bakım işlemleri bittikten hemen sonrasında beyin arızası verdi, arızayı tamir etmesi değil bulması çok uğraştırdı,
3 gün önce yağ soğutucusu patladı - aslında soğutucu değil de hortum patlamış, malzeme ömrünü tamamlamıştır dedik - tam işlemler bitti, bu sefer şanzıman gol attı,

öncesindeki problemler de hep spesifik şeyler, hatta bazıları çok nadir sorunlar (teypin aküden güç çekip kaçak testinde bir şey gözükmemesi?, sırf kablo kırığı var diye tüm park sensörlerinin devre dışı kalması, kadran ve multimedyanın beyindeki soketinin oksitlenmesi, beyinde lehim çatlağı olduğu için aracın kendini korumaya alması....)

babamın bu seneki maaşının 4'te 1'i gidecek şanzımanla beraber, baya zorluyor bizi araç,
bide bu sorunların çoğunun arka arkaya gelmesi ayrı bir olay,

bu işlemler aracın satışında çok değer kaybı uğratmaz diye umuyoruz, hakkımızda hayırlısı
Sizin yaşadıklarınız sorunlar ailemizin 2005-2008 yılları arasında sahip olduğu Peugeot 106 aracımızı hatırlattı bana. Mekanik ve fren konusunda çok problem yaşamıştık, ayda en az iki kez sanayide tamirdeydi. 2 kez frenleri boşaldı, egzoz patladı, termostat patladı hararet yaptı, akslar bozuldu, şanzıman dişlilerin de problem oldu, bitmeyen yağ kaçakları, eski sahibi çesme suyu kullanmış bizde bilmeden antifriz eklemesi yapınca radyatör, tüm hortumlar, blok su tapaları patladı. Buna benzer birçok sorun yaşamıştık.
Birde elektronik donanım olsaydı napardık bilemiyorum. Aracı 2008 yılında sattıktan bir yıl sonra 0km Dacia Sandero 1.4 MPİ almıştık vasat bir model olmasına rağmen sanayi yolunu unutmak o dönem epey huzur vermişti.