Baba Arabası Mondeo MK4.5

işin komik tarafı büyük sorunların hepsi tam sanayide bir işlem bittikten sonra ortaya çıkıyor,
mesela 10k km bakım işlemleri bittikten hemen sonrasında beyin arızası verdi, arızayı tamir etmesi değil bulması çok uğraştırdı,
3 gün önce yağ soğutucusu patladı - aslında soğutucu değil de hortum patlamış, malzeme ömrünü tamamlamıştır dedik - tam işlemler bitti, bu sefer şanzıman gol attı,

öncesindeki problemler de hep spesifik şeyler, hatta bazıları çok nadir sorunlar (teypin aküden güç çekip kaçak testinde bir şey gözükmemesi?, sırf kablo kırığı var diye tüm park sensörlerinin devre dışı kalması, kadran ve multimedyanın beyindeki soketinin oksitlenmesi, beyinde lehim çatlağı olduğu için aracın kendini korumaya alması....)

babamın bu seneki maaşının 4'te 1'i gidecek şanzımanla beraber, baya zorluyor bizi araç,
bide bu sorunların çoğunun arka arkaya gelmesi ayrı bir olay,

bu işlemler aracın satışında çok değer kaybı uğratmaz diye umuyoruz, hakkımızda hayırlısı
Geçmiş olsun bilmiyorum bu çıkan sorunlar sizi araçtan soğutuyor mu ama ben soğurdum muhtemelen de satardım. Araç bize hizmet etmeli biz araca değil anlayışına büründüm artık. Yok alt takımdan ses gelsin yaptır yok şu yok bu.Patlayan ampul için bile sanayiye uğramak istemiyorum artık. Aynı paraya bilmem ne C segmenti dolu araç varken gidip 0 egea alan adamı anlamaya hatta öyle olmaya başladım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt
Geçmiş olsun bilmiyorum bu çıkan sorunlar sizi araçtan soğutuyor mu ama ben soğurdum muhtemelen de satardım. Araç bize hizmet etmeli biz araca değil anlayışına büründüm artık. Yok alt takımdan ses gelsin yaptır yok şu yok bu.Patlayan ampul için bile sanayiye uğramak istemiyorum artık. Aynı paraya bilmem ne C segmenti dolu araç varken gidip 0 egea alan adamı anlamaya hatta öyle olmaya başladım.
İşte tam da bu konuda yaşananların başımıza gelme potansiyeli yüzünden 800k civarına 2014-2015 Jetta Golf değil(atıyorum), 2021 Egea Cross aldık. Sanayinin ne olduğunu, tokun halinden aç anlamaz misali, sadece gitmek zorunda olanlar anlar.

Araç konforlu olacak vs eyvallah da, ilk önce so run suz olacak.

Geçmiş olsun. Umarım en az maliyet ve en kısa zamanda kurtarırsınız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: UCY ve Onur Kmnt
Geçmiş olsun bilmiyorum bu çıkan sorunlar sizi araçtan soğutuyor mu ama ben soğurdum muhtemelen de satardım. Araç bize hizmet etmeli biz araca değil anlayışına büründüm artık. Yok alt takımdan ses gelsin yaptır yok şu yok bu.Patlayan ampul için bile sanayiye uğramak istemiyorum artık. Aynı paraya bilmem ne C segmenti dolu araç varken gidip 0 egea alan adamı anlamaya hatta öyle olmaya başladım.
babam direkt mondeodan soğudu :d, aracı satma işini tamirden hemen sonra değil de önümüzdeki yaz yaparız gibi, çünkü araca ihtiyacımız olduğumuz dönemlerdeyiz,

başka araca geçmek için ekstra bir bütçe de kalmıyor, aynı fiyatta C sınıf araçlara baktığımda hem km hem de yıl olarak mondeodan farkı kalmıyor, daha yeni olsa bile bu sefer değişen sayısı fazla olan araçlar ortaya çıkıyor, belki egea - fluence - megane daha temiz bulunabiliyor ama bazı etmenlerden dolayı çok da yanaşmıyoruz (egea dar, hepsinin karoser sağlamlığı falan),

eski araçlara baksak yine fiyat olarak çok da aşağıda değiller ve kasko yapamama ihtimali - yaşa bağlı potansiyel masraf artıyor, iş iyice mide bulandırmaya başlıyor bir raddeden sonra,

araç yapılsın, bir süre kullanalım, sonra ilana koyarız gibi,

edit: kasko-sigorta-lastik hariç bugüne kadar mondeoya yaptığımız masraf 200k ₺'ye yaklaşıyor, 700k ₺ gibi fiyata satarsak zarar etmeden satmış oluruz
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99
işin komik tarafı büyük sorunların hepsi tam sanayide bir işlem bittikten sonra ortaya çıkıyor,
mesela 10k km bakım işlemleri bittikten hemen sonrasında beyin arızası verdi, arızayı tamir etmesi değil bulması çok uğraştırdı,
3 gün önce yağ soğutucusu patladı - aslında soğutucu değil de hortum patlamış, malzeme ömrünü tamamlamıştır dedik - tam işlemler bitti, bu sefer şanzıman gol attı,

öncesindeki problemler de hep spesifik şeyler, hatta bazıları çok nadir sorunlar (teypin aküden güç çekip kaçak testinde bir şey gözükmemesi?, sırf kablo kırığı var diye tüm park sensörlerinin devre dışı kalması, kadran ve multimedyanın beyindeki soketinin oksitlenmesi, beyinde lehim çatlağı olduğu için aracın kendini korumaya alması....)

babamın bu seneki maaşının 4'te 1'i gidecek şanzımanla beraber, baya zorluyor bizi araç,
bide bu sorunların çoğunun arka arkaya gelmesi ayrı bir olay,

bu işlemler aracın satışında çok değer kaybı uğratmaz diye umuyoruz, hakkımızda hayırlısı
Sizin yaşadıklarınız sorunlar ailemizin 2005-2008 yılları arasında sahip olduğu Peugeot 106 aracımızı hatırlattı bana. Mekanik ve fren konusunda çok problem yaşamıştık, ayda en az iki kez sanayide tamirdeydi. 2 kez frenleri boşaldı, egzoz patladı, termostat patladı hararet yaptı, akslar bozuldu, şanzıman dişlilerin de problem oldu, bitmeyen yağ kaçakları, eski sahibi çesme suyu kullanmış bizde bilmeden antifriz eklemesi yapınca radyatör, tüm hortumlar, blok su tapaları patladı. Buna benzer birçok sorun yaşamıştık.
Birde elektronik donanım olsaydı napardık bilemiyorum. Aracı 2008 yılında sattıktan bir yıl sonra 0km Dacia Sandero 1.4 MPİ almıştık vasat bir model olmasına rağmen sanayi yolunu unutmak o dönem epey huzur vermişti.
 
durum güncellemesi:

bıraktığımız yere gittik, usta erkenden geldiği için biz yanındayken kontrol edebildi aracı:

1- kadranda aynı uyarılar devam ediyor lakin usta OBD üzerinden baktığında hata kodu vermedi şanzımanla ilgili, ABS ön tekerlerden arıza kodu vermiş,

2- Usta OBD'den baktığı esnada araç P konumundayken 'tak tak tak' şeklinde ses çıkarıp vites geçmeye çalıştı, diğer konumlardayken şanzıman kavrama yapabildi ama P'ye alınca aynı durum tekrarlandı,

3- araçla hızlıca tur atabildi usta, ama biraz daha gitse yolda kalır dedi, sıra olduğu için pazartesi şanzımanı indirip kontrol etmesi gerektiğini söyledi, duruma göre revizyon ya da çıkma şanzıman takılıp yapılabilirmiş, kendi ustamızla konuşup sorunu dinleyince biraz daha farklı nedenden dolayı da kaynaklanıyor olabilirmiş,

tahmini 100k ₺'ye kadar giden bir masraf söz konusu, sorunun tam neyden kaynaklı olduğu belirsiz olduğu için direkt nokta atışı gidilemiyor,

bakacağız
2.5 hafta sonrasında gelen güncelleme:

Aracın işlemleri bitmedi, işlemler süreçle yapıldı, yapılan işlemleri babam bana söyledi;

1- Debriyajın yay takımı değişmiş, önceki hali nasıl bilmiyoruz, büyük ihtimal içindeki yayları tutan plastikler kırılmıştır, metal plaka zarar görmüştür,

2- kavramaya revizyon yapılmış,

3- şanzıman beyni değişmiş, kalibrasyon tutmadığı için yüksek ihtimal,
Lakin hâlâ kalibrasyonu yapılamamış, 3 aşamalı kalibrasyonda 3. aşama geçilememiş, birkaç defa tekrar edilmişti ama sonuçlanmamıştı henüz,

tabi kalibrasyon tutmadığı için tekrar söküp kontrol etmişler falan,

işlemlerin bu kadar uzun sürmesine kendi ustamız bile şaşırdı, 3. haftada yapılır diye ümit ediyoruz artık, şanzımanı yapan usta da işlem bitmeden vermek istemiyor sıkıntı çıkmasın diye,

bakalım nasıl olacak

edit: önceden 2'den 1'e geçerken olan vuruntu tüm viteslerde vardı en son ustanın dediğine göre
 
Son düzenleme:
1.5 Ecoboost gömdüğümüz için oldu bunlar 😅
160.000'de blok çatlatıyor ya, o blok çatlatma (R9M falan da dahil) meselelerini öğrendikten sonra piston kırma - turbo değişimi vs. gözüme normal gözükmeye başladı demiştim..

Vallahi en kötüsü böyle süpriz - gizemli arızalar.
Blok çatlatan arabaya bile uzun süre bir daha yapmayacağından emin olduktan sonra o parayı harcarsın. Ama bu tip arızalar bir de bizim üstün pratik zekaya sahip ustalarımızın hünerli elleriyle birleşince.. Adamları maaşa bağlamış gibi oluyor. Parayı da geç, o stres.. araba sanayide yatıyor.. Kimin bindiği - teste çıktığı belli değil zor şeyler.

Baba çok sabırlı bu arada 🫡 Bizimkinin 2011'de B5 Passat satmasının nedeni fan kablosunun oksitlenmesi 🤣 Tamam biraz şenlikli olmuştu ama onun hatası.. Çanakkale'de hararetin yükseldiğini görüyor, feribota yetişsin diye durmuyor 🤓 Bir de motor kapalı, boğaz havası yiyince en azından feribottan çıkarır diye düşünüyor..

Sonra feribotta tekrar açınca bakıyor hararet hızlı gidiyor, iterek çıkıyoruz feribottan. Sanayide fan kablosunu değiştiriyorlar 3-4 saat sanayide bekliyoruz.. Bak gün içinde halloluyor he 😅

Sonra birşey yok tatili yapıp geri dönüyoruz..
6-8 ay daha kullanıyoruz hala birşey yok sonra müşteri de çıkınca satıyor 😀 100.000KM'de tüp takılmamış 1.6 Hitler sattı adam..

Bir de anlatıyor alamen erabası 10 yaşını geçince salar kendini diye.. 😅 Ne oldu ? Fan kablosu oksitlendi 😤 Yolda kaldık 🤬
 
1.5 Ecoboost gömdüğümüz için oldu bunlar 😅
160.000'de blok çatlatıyor ya, o blok çatlatma (R9M falan da dahil) meselelerini öğrendikten sonra piston kırma - turbo değişimi vs. gözüme normal gözükmeye başladı demiştim..

Vallahi en kötüsü böyle süpriz - gizemli arızalar.
Blok çatlatan arabaya bile uzun süre bir daha yapmayacağından emin olduktan sonra o parayı harcarsın. Ama bu tip arızalar bir de bizim üstün pratik zekaya sahip ustalarımızın hünerli elleriyle birleşince.. Adamları maaşa bağlamış gibi oluyor. Parayı da geç, o stres.. araba sanayide yatıyor.. Kimin bindiği - teste çıktığı belli değil zor şeyler.

Baba çok sabırlı bu arada 🫡 Bizimkinin 2011'de B5 Passat satmasının nedeni fan kablosunun oksitlenmesi 🤣 Tamam biraz şenlikli olmuştu ama onun hatası.. Çanakkale'de hararetin yükseldiğini görüyor, feribota yetişsin diye durmuyor 🤓 Bir de motor kapalı, boğaz havası yiyince en azından feribottan çıkarır diye düşünüyor..

Sonra feribotta tekrar açınca bakıyor hararet hızlı gidiyor, iterek çıkıyoruz feribottan. Sanayide fan kablosunu değiştiriyorlar 3-4 saat sanayide bekliyoruz.. Bak gün içinde halloluyor he 😅

Sonra birşey yok tatili yapıp geri dönüyoruz..
6-8 ay daha kullanıyoruz hala birşey yok sonra müşteri de çıkınca satıyor 😀 100.000KM'de tüp takılmamış 1.6 Hitler sattı adam..

Bir de anlatıyor alamen erabası 10 yaşını geçince salar kendini diye.. 😅 Ne oldu ? Fan kablosu oksitlendi 😤 Yolda kaldık 🤬
araç yapılsa bi nebze rahatlayacağız ama yapılamıyor, çıkan fatura da az olmayacak belli,
araç yapılana kadar orduya gidip gelindi, 4 günlük tatil yapıldı falan,

en büyük tesellimiz bu tip şeylerle dağ başında karşılaşmamış olmak :d ,
tek arabanın geçebildiği yokuş yukarı çakıllı toprak olan bir yolda arızaya düşse ne çekici gelip kurtarabilir ne biz bir şey yapabiliriz, keza beyin arızası da köyde yaşansaydı orada arabayı çekecek birini bulmak da zor olurdu....

sabırlı olmayı gerektiren günlerdeyiz, başka yere götürseydik süreç nasıl olurdu acaba