@Ozgur Gunes
Motul Motul dedin, yedin beni bitirdin.
Gittim 8100 X-Max 0w 40 aldım Tuğsan'dan. 1 litreliğini getirtmedikleri için İstanbul'la papaz olduk, Fransa'ya da yazdım. Artık onlar düşünsün.
Mecbur 2 adet 4 lt şeklinde aldım.
Şimdi gelelim işin ilginç tarafına. Benim araba son 1.5 senedir ilginç bir şekilde yazın en düşük 8.4, kışın 9.2 lt yakıyordu şehiriçinde. Eco Pro iyice tepkisizleşmişti. Aldığım yakıt Shell Nitro+, yer Eskişehir Yolu Ağaçlı Shell (artık Shell'in kendi istasyonu, Shell TR Ağaçlı'ya kira ödüyor). 1.5 sene boyunca yakıtı dandik olup bakımdan sonra mükemmel yakıt gelecek hali yok.
Aracı kullanma şeklim aynı. Zorlamam, basmam. Anca kendi sikletimde biri delirtecek arkadan, e hadi gel bakalım diye Sport'a alıp gazlayacağım.
Neyse, bu yağı alırken Motul Engine Clean'de aldım 50 ₺'ye. Servise gittim, engine clean'i boşalttım içine. Kutusunda yazdığı gibi 15 dakika rölantide çalıştı. Stop edip kaldırdık lifte, alttan tıpayı söktük, bildiğim siyah yağ akmaya başladı. Dedim ulan bari biraz tortu mortu gelseydi. Yağ azalmaya başlayınca böyle tortumsu şeyler görür gibi oldum, dedim yanlış mı görüyorum acaba? Sonra bekledim ince ince kurumlu yağ gelmeye başladı. Hah dedim güzel, güzelde bu kurum dibe çökmüştür şimdi. Karter kapağını da açtırmam. Oradan 4 lt en ucuzundan bir yağ aldık, maksat kalan kurumu atıp motor içini yağ ile durulamak diyelim. Doldurduk, çalıştırdık bir 15 dakika daha rolantide. Tekrar kapatıp boşalttık ki o kurum sağolsun sıfır yağla birlikte kahverengi bir şekilde çıktı. Ardından yağ filtresini değiştirdik, yağ filtresininde çok hafif kurum topladığını gördüm. Artık 74.000 km'ye gelmiş bir araçta bu kadar kurum normal mi? Hakikaten Castrol'ün fok yemesi mi yoksa ben hep Eco Pro'da düşük devir gidiyorum ondan mı, bilemiyorum?!
Üstüne Motul'ü koyduk. Yağ filtresini de değiştirdik, ilk defa NGK buji aldım onları da taktık. Birde polen filtresini değiştirdim. Hava filtresini geçen Ekim'de değiştirdiğim için değiştirme gereği duymadım zaten henüz dolmamış, hava tuttuk hafif bi toz çıktı üzerinden o kadar. Ancak yağlı tip ile (K&N) uğraşmak istemediğimden belki bu aralar kuru tip BRC hava filtresi alabilirim. Biraz daha nefes alır motor.
İçimden "ulan Özgür bu kdr para harcattın bana inşallah bir halta yarar" dedim.
Şaşmaz'dan çıktım depoyu fulledim Shell'de, başladım kullanmaya.
Şimdi son durum şu:
1) Motor bir tık sessizleşti. Kesinlikle psikolojik değil.
2) Motor cold startta, sıcakken çalıştırmada ve ışıklarda, trafikte durduğumda start stop yaparken daha sarsıntısız çalışmaya ve durmaya başladı.
3) İlginç bir şekilde düşük hızda giderken motor salınımı azaldı. Kesinlikle psikolojik değil.
4) Son 1.5 yıldır, ondan önceki 3 senedir ne yakıyorsa onu yakmaya başladı ki 102 km oldu ve 7.4 lt yaktı, 39 km hız ortalamasıyla.
5) Eco Pro'da eskisi gibi daha istekli gitmeye başladı.
6) Henüz Sport'a alıp dip gaz denemedim ama aracın maksimum performansı neyse onu verecektir ondan eminim yani ekstra bir performans alamam zaten.
Şimdi tartışmamız gereken konular şunlar:
1) Castrol gerçekten bu kadar kurum yapan bir yağ ise ben onun geçmişini ssssorgulayım.
2) Motul Engine Clean ile ağır kurumun gittiği falan yok (ağır kurum varsa tabii) ve en azından motor üst kapağını açıp öncesi & sonrası şeklinde video çekenlerde de bunu görüyoruz. Ama hafif kurum söktüğü kesin. Ayrıca bu Würth ve Motul'ün bu grup ürünleri araştırmalarıma göre solvent içermiyor. Çünkü solvent aşındırıcı etkiye sahip bir kimyasaldır ve sürekli kullanılırsa sistemde aşınmaya sebep olabilir. Hoş, solvent olsa da 15 dakika çalıştırmakla hiçbir şeyi aşındıramaz diyorum. Arttıran varsa yazsın...
3) Motorun sessizleşmesi, daha az yakmaya başlaması, daha sarsıntısız çalışması ve Eco Pro'da daha istekli gitmesi Motul'ün daha akışkan olması yüzünden mi? Kurum söküldüğü için mi? Yoksa bunda NGK bujilerinde etkisi olabilir mi?
4) Diğer otomobillerimize de bundan sonra uygun Motul yağı alıp, Motul Engine Clean ekleyerek yağ değişimi yapıp ve NGK buji takarak sonuçları yazacağım.
Başlayın tartışmaya...