BMW 116i Sport Line

Lastik yani pnömatik; karkas yapısını bozmadan esnemek ve tabanı yolu kavramak için yapılmış mükemmel bir teknolojidir. Otomobili var eden ve vazgeçemediğimiz temel ekipmanlardan biridir. 1 asırdan fazladır kullanılıyor. Markalara göre mühendisleri aşağı yukarı hepsi aynısını üretiyor. Michelin'deki arge mühendisi karısına kızıp Continental'a geçmiştir, Continental'daki diğer mühendis patronuna kızıp Brigestone'a geçmiştir vs vs. Şunu söylemek istiyorum teknoloji aynıdır mantık aynıdır. CocaCola'nın formülü gibi saklı gizli bir şey yok.

RunFlat lastik içinde basınç varken normal bir esneme yapar diğerlerinde göre biraz sert olur ancak bunu ben, sen ve onun anlaması mümkün değildir. Bunu anlamak için öyle bir çukura gireceksin ki sönümleme noktasında anlarsın, bu aşamada lastik ya yarılır veya havası kaçar... Son olarak patlak runflat lastikle hiç yol aldınız mı? Benim başıma çok geldi; lastik bildiğiniz lastik görevlerini yalnızca düşük hızlarda yapıyor, çukura tümseklere kaldırımlara çıkıp girebilirsiniz. Sert olduğu durumu düşünün içindeki yanak koruma doğalıyla lastiği keser...

Pazarda bulabileceğin RunFlat teknolojili lastikler aşağıda sıraladım. Jant korumalı sistemi anlamadım ama kullanılan teknoloji diğer markalarda aynısı veya benzerdir, sadece apelasyonları farklıdır, geri kalan kısımları bildiğimiz kara lastik.

ROF (Run On Flat) : Goodyear/Dunlop.
EMT (Extended Mobility Technology) : Goodyear. Üretimi yok eski adı
SST (Self Supporting Tyre) : Goodyear/Dunlop.
SSR (Self Supporting Runflat) : Continental.
ZP (Zero Pressure) : Michelin.
R/F (Run/Flat) : Pirelli.
Euforia : Pirelli (Pzero Runflat).
EXT (Extended Terme) : Sadece Mercedes’e özgü.
ZPS: Yokohama
VRFC: Vredestein
TRF : Toyo
XRP: Kumho
Not: Aşağıdaki modellerde vardır
BSR (Bridgestone Support Ring) : Yalnızca Toyota RAV4 için lastiğin sökülmesi ancak servislerde mümkündür. Yüzük şeklinde bir koruması vardır. Bizde yok.
Spacity ve Pax System: : Michelin’nin Scénic için ürettiği 20” ‘lik lastik. Sökme zorluğu vardır. Jantları özeldir. Renault Mais bu aracı daha ithal edemedi. Zira Renault Scenic 20" lik standart lastikle tüketiciye sunulmuştur.
Lastiğin formülü zaten belli, petrol. Yalnız demek istediğim nokta o değil. Ben şu anda da rft lastikler kullanıyorum, birkaç kere de lastiğim patladı, yani biliyorum rft lerin ne işe yaradığını. Demek istediğim şu; lastiğin patlak durumda yol alabilmesini sağlamak için lastik yanakları özel korumalı ve normalden kalın. Bundan ötürü lastiğin kendi süspansiyon değerleri rft olmayan bir lastiğe göre daha "konforsuz". Firmaların da yapmaya çalıştığı şey rft lastikleri olabildiğince konforlu yapabilmek, buna kimsenin itirazı olmaz herhalde. Sonuç olarak, iki rft olmayan lastiği karşılaştırsak dediğinizde haklısınız, ama rft lastiklerin daha konforsuz olduğunu bizzat aynı jant takımında deneyerek gördüm.
 
Valla Özcan Bey benim uzun yıllar deneyimim yok, sadece uzun yıllardır BMW geçmişim var.

Anlattıklarınız doğrudur da bize de Borusan'dan verilen bilgiler bu yönde. BMW'nin ırkçı olduğunu iddia etmedim, satış sonrası müdürlerinden birine gidin çıkartsın size çizelgeyi. Ukraine Pack'i sorun anlatsınlar amortisör olayını. Diğer söylediklerinizi bende biliyorum, evet ülkelere göre farklı opsiyon ve paket içerikleri mevcut ancak hala Ukraine Pack'i açıklamıyor. Ukrayna ile bizimkilerin ne alakası var o zaman? Onu da ben anlamadım.

İşin derinliklerinde ne oluyor ne bitiyor, ben son kullanıcı olarak bilemem, sürekli takip edemem, anca öğrendiklerimi paylaşırım.

Lastik konusuna gelince, X bir noktadaki bir çukura aynı hava basıncı ve aynı sürat ile 2 farklı marka RFT ile girdiğimde birinde amrtisörler tak tak vurup beni rahatsız ediyor, diğerinde bum bum diye geçerek konfor sağlıyorsa, diğeri benim için sert lastiktir ve tercih etmem bir dahaki sefere. Son kullanıcı olarak lastiğin yapısal değişikliği vs beni ilgilendirmiyor çünkü, ne kadar rahatsız ettiğine bakarım, yapısına değil. Sonuçta profesyonel değilim.

Ayrıca şu konular neden "garaj" başlığı altında konuşuluyor ve uzayıp gidiyor onu anladım.

Bilginizi teknik bölümünde paylaşın lütfen. Oradan devam edelim.
 
Son düzenleme:
japonların gozunu seveyım ya cıdden :D hıc soyle ugrastıgımı bır defa hatırlamıyorum 85 bın km yaptım zorladım - 10 lara gırdım artı 40 lara cıktım dag tepe cıktım tık yok. olsada masraf ucuz zaten . eskıden alman derlerdı alman muhendıslıgı alman mekanıgı ıste su an hıc bır artısı gozume gelmıyor yahu
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
japonların gozunu seveyım ya cıdden :D hıc soyle ugrastıgımı bır defa hatırlamıyorum 85 bın km yaptım zorladım - 10 lara gırdım artı 40 lara cıktım dag tepe cıktım tık yok. olsada masraf ucuz zaten . eskıden alman derlerdı alman muhendıslıgı alman mekanıgı ıste su an hıc bır artısı gozume gelmıyor yahu
F20 böyle çıktı valla bende anlamadım. Ya da benim araba böyle çıktı.0

Bundan önce kaç BMW kullandıysam periyodik bakım ve biten parçalar (disk, balata, buji vs) harici bende servise gitmedim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
F20 böyle çıktı valla bende anlamadım.

Bundan önce kaç BMW kullandıysam periyodik bakım ve biten parçalar (disk, balata, buji vs) harici bende servise gitmedim.
Bi ara bende niyetlenmistim gucum bmw ye yetmedi ama gene alman diye tabir edilen vw bakmistim malum japonlar onlar kadar guclu degildir diye yag yakma sorunlari dsg falan derken kacmistim . Bu aralar bmw audi mercedes gibi pahali almanlarda cidden dahada pahali hale geldiler ister istemez devletten dolayi sanirim bir sure daha 0 baktigim takdirde bmw markasina sahip olmam zor anca ufak kullanmalarla edinilen tecrubeler. Boyle sizler bahsedince cok anlamasamda kafamin bir kosesinde yer ediyor cozumleri bu bakimdan guzel baslik
 
Bi ara bende niyetlenmistim gucum bmw ye yetmedi ama gene alman diye tabir edilen vw bakmistim malum japonlar onlar kadar guclu degildir diye yag yakma sorunlari dsg falan derken kacmistim . Bu aralar bmw audi mercedes gibi pahali almanlarda cidden dahada pahali hale geldiler ister istemez devletten dolayi sanirim bir sure daha 0 baktigim takdirde bmw markasina sahip olmam zor anca ufak kullanmalarla edinilen tecrubeler. Boyle sizler bahsedince cok anlamasamda kafamin bir kosesinde yer ediyor cozumleri bu bakimdan guzel baslik
Ve çözümleri allahtan kolay oluyor, uğraştırmıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Ve çözümleri allahtan kolay oluyor, uğraştırmıyor.
Yanı gecen gun @gtepro aıle araclarında on konsol calındı cıkan fıyat muazzam parcaları bana genelde pahalı gelıyor bana. zamanında su 1 serısını agzına kadar dolu degıldır ama 80 kusura satmıslardı almadık ona ayrı uzulurum gorunce masallah hocam sızınkınede gule gule kullanın sorununuz hallolur ınsallah kısa surede
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Yanı gecen gun @gtepro aıle araclarında on konsol calındı cıkan fıyat muazzam parcaları bana genelde pahalı gelıyor bana. zamanında su 1 serısını agzına kadar dolu degıldır ama 80 kusura satmıslardı almadık ona ayrı uzulurum gorunce masallah hocam sızınkınede gule gule kullanın sorununuz hallolur ınsallah kısa surede
Sorun basit yahu, ufacık bir pompa değişimi ile hallolacak bir şey zaten. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Valla Özcan Bey benim uzun yıllar deneyimim yok, sadece uzun yıllardır BMW geçmişim var.

Anlattıklarınız doğrudur da bize de Borusan'dan verilen bilgiler bu yönde. BMW'nin ırkçı olduğunu iddia etmedim, satış sonrası müdürlerinden birine gidin çıkartsın size çizelgeyi. Ukraine Pack'i sorun anlatsınlar amortisör olayını. Diğer söylediklerinizi bende biliyorum, evet ülkelere göre farklı opsiyon ve paket içerikleri mevcut ancak hala Ukraine Pack'i açıklamıyor. Ukrayna ile bizimkilerin ne alakası var o zaman? Onu da ben anlamadım.

İşin derinliklerinde ne oluyor ne bitiyor, ben son kullanıcı olarak bilemem, sürekli takip edemem, anca öğrendiklerimi paylaşırım.

Lastik konusuna gelince, X bir noktadaki bir çukura aynı hava basıncı ve aynı sürat ile 2 farklı marka RFT ile girdiğimde birinde amrtisörler tak tak vurup beni rahatsız ediyor, diğerinde bum bum diye geçerek konfor sağlıyorsa, diğeri benim için sert lastiktir ve tercih etmem bir dahaki sefere. Son kullanıcı olarak lastiğin yapısal değişikliği vs beni ilgilendirmiyor çünkü, ne kadar rahatsız ettiğine bakarım, yapısına değil. Sonuçta profesyonel değilim.

Ayrıca şu konular neden "garaj" başlığı altında konuşuluyor ve uzayıp gidiyor onu anladım.

Bilginizi teknik bölümünde paylaşın lütfen. Oradan devam edelim.

Ukrayna paketi ile Türkiye paketi aynı olabilir buna itirazım yok, Borusan CEO'suna da sorsam bana paket listesini verecek... Dediğiniz doğrudur; uzatmaya gerek yok, amortisör hassasiyeti "spesifik" Türkiye ve Ukrayna olarak kabul edelim. :)...
Saygılar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Ukrayna paketi ile Türkiye paketi aynı olabilir buna itirazım yok, Borusan CEO'suna da sorsam bana paket listesini verecek... Dediğiniz doğrudur; uzatmaya gerek yok, amortisör hassasiyeti "spesifik" Türkiye ve Ukrayna olarak kabul edelim. :)...
Saygılar
Özcan Bey, aklıma ciddi anlamda takılınca oturdum araştırdım bu Ukraine Package'i ve sadece bir yerde içeriği hakkında detay buldum.

Kodu P7R3A. Bazı yerlerde Ukraine Package adı altında bazı yerlerde Package 1 adı altında geçmekte.

Söylenene göre bu paketin içeriği 3 opsiyondan oluşuyor.

- Isıtmalı silecek & far suyu deposu
- Far yıkama
- Çift taraflı klima (otomatik klima)

Yanlız bu bilgi sanırım yanlış.

Isıtmalı silecek suyu deposu mantıklı.

Ama far yıkama sadece Bi-Xenon ile beraber gelen bir opsiyon ya da LED aydınlatma alınırsa onun yanında ayrıca opsiyon ile sunuluyor. Üstelik normal halojen farlara sahip olan araçlarda da var bu paket.

Yine çift taraflı klima dedikleri otomatik klima oluyor ve bunun opsiyon kodu zaten farklı.

Ben tekrar soracağım ancak Borusan'a değil direk Almanya'ya, ciddi anlamda ikilemde kaldım çünkü şu anda.
 
Son düzenleme:
Özcan Bey, aklıma ciddi anlamda takılınca oturdum araştırdım bu Ukraine Package'i ve sadece bir yerde içeriği hakkında detay buldum.

Kodu P7R3A. Bazı yerlerde Ukraine Package adı altında bazı yerlerde Package 1 adı altında geçmekte.

Söylenene göre bu paketin içeriği 3 opsiyondan oluşuyor.

- Isıtmalı silecek & far suyu deposu
- Far yıkama
- Çift taraflı klima (otomatik klima)

Yanlız bu bilgi sanırım yanlış.

Isıtmalı silecek suyu deposu mantıklı.

Ama far yıkama sadece Bi-Xenon ile beraber gelen bir opsiyon ya da LED aydınlatma alınırsa onun yanında ayrıca opsiyon ile sunuluyor. Üstelik normal halojen farlara sahip olan araçlarda da var bu paket.

Yine çift taraflı klima dedikleri otomatik klima oluyor ve bunun opsiyon kodu zaten farklı.

Ben tekrar soracağım ancak Borusan'a değil direk Almanya'ya, ciddi anlamda ikilemde kaldım çünkü şu anda.

Almanya sizi Borusan Otomotiv İthalat ve Dağıtım A.Ş. yönlendirecektir... https://www.bmdecoder.com/ 'den veya https://www.bmwvin.com/ VIN numaranızı girin aracın fabrika çıkış paketi ortaya çıkacaktır. Yukarıdaki kod 3 series le alakalı olabilir.
 
Son düzenleme:
Biliyorum VIN sistemini tüm parça işlerim içinde etk.cc adresini kullanırım. Borusan'a yönlendirmedikleri de oldu zamanında. Sadece paket içeriği bilgisini paylaşacaklar zaten.

P7R3A kodu tüm modellerde aynı. VIN digit ile bakıldığında da bu pakete sahip tüm araçlarda P7R3A olarak geçiyor. F20 1 serisi'nde de bu var, F15 X5'te de, F06 6 serisi GranCoupe'de de.
 
  • Beğeni
Tepkiler: OzcanSAHAN
@Ozgur Gunes

Gittim Uzlar'da yaptırdım. Bizim anritifirizin rengi maviymiş. Genleşme kabının sarımsı rengi yüzünden bildiğin yeşil görünüyor. İçini açıp bakıyorsun yeşil görünüyor. Ustada dedi herkes yeşil zannediyor diye.

Soğutma sistemi sıvısı boşaltılırken bir baktım içerden cayır cayır mavi su çıkıyor.

3 lt Castrol Radiacool'un tamamı eklendi artı üstüne 1.5 lt kadar su eklendi. Toplamda 4 - 4.5 lt bir kapasitesi var.

Parça kodunun karşılığında ilave su pompası yazıyor. Artık kendisi mi sapıttı, sensörü mü sapıttı bilemiyorum. Bu zamana kadar hiç antifiriz eklemeyle uğraşmadığım için (diğer araçlarda da üstüne ekleme şeklinde yapıyordu Borusan) yeşil diyordum.

Bunu da öğrenmiş olduk. Gerçi konuştuğumuz gibi renk önemli değil organik ya da inorganik olması önemli.

IMG_0687.JPG


Kendisi şu üç borunun birleştiği parça.

Bunu da bu şekilde atlatmış olduk. :)

Bu parçanın yaşattığı sıkıntı yakıt tüketimini etkiler mi dedim ustaya, pek etkilemez abi dedi ama ilginçtir, 9.2 lt yakan araç eve gelene kadar (Şaşmaz - Koru) 9 lt'ye düştü. Bir gariplik var bu işte ama ne? Anlayamadım.
 
Son düzenleme:
Sorunu halletiginize sevindim, antifreeze rengini soyledigin icin tesekkurler, zaten benim usta mavi(total) eklemisti, heyecan yapmam gereken bir durum yok yani.
 
@Ozgur Gunes

Motul Motul dedin, yedin beni bitirdin. :D

Gittim 8100 X-Max 0w 40 aldım Tuğsan'dan. 1 litreliğini getirtmedikleri için İstanbul'la papaz olduk, Fransa'ya da yazdım. Artık onlar düşünsün. :D

Mecbur 2 adet 4 lt şeklinde aldım.

Şimdi gelelim işin ilginç tarafına. Benim araba son 1.5 senedir ilginç bir şekilde yazın en düşük 8.4, kışın 9.2 lt yakıyordu şehiriçinde. Eco Pro iyice tepkisizleşmişti. Aldığım yakıt Shell Nitro+, yer Eskişehir Yolu Ağaçlı Shell (artık Shell'in kendi istasyonu, Shell TR Ağaçlı'ya kira ödüyor). 1.5 sene boyunca yakıtı dandik olup bakımdan sonra mükemmel yakıt gelecek hali yok.

Aracı kullanma şeklim aynı. Zorlamam, basmam. Anca kendi sikletimde biri delirtecek arkadan, e hadi gel bakalım diye Sport'a alıp gazlayacağım.

Neyse, bu yağı alırken Motul Engine Clean'de aldım 50 ₺'ye. Servise gittim, engine clean'i boşalttım içine. Kutusunda yazdığı gibi 15 dakika rölantide çalıştı. Stop edip kaldırdık lifte, alttan tıpayı söktük, bildiğim siyah yağ akmaya başladı. Dedim ulan bari biraz tortu mortu gelseydi. Yağ azalmaya başlayınca böyle tortumsu şeyler görür gibi oldum, dedim yanlış mı görüyorum acaba? Sonra bekledim ince ince kurumlu yağ gelmeye başladı. Hah dedim güzel, güzelde bu kurum dibe çökmüştür şimdi. Karter kapağını da açtırmam. Oradan 4 lt en ucuzundan bir yağ aldık, maksat kalan kurumu atıp motor içini yağ ile durulamak diyelim. Doldurduk, çalıştırdık bir 15 dakika daha rolantide. Tekrar kapatıp boşalttık ki o kurum sağolsun sıfır yağla birlikte kahverengi bir şekilde çıktı. Ardından yağ filtresini değiştirdik, yağ filtresininde çok hafif kurum topladığını gördüm. Artık 74.000 km'ye gelmiş bir araçta bu kadar kurum normal mi? Hakikaten Castrol'ün fok yemesi mi yoksa ben hep Eco Pro'da düşük devir gidiyorum ondan mı, bilemiyorum?!

Üstüne Motul'ü koyduk. Yağ filtresini de değiştirdik, ilk defa NGK buji aldım onları da taktık. Birde polen filtresini değiştirdim. Hava filtresini geçen Ekim'de değiştirdiğim için değiştirme gereği duymadım zaten henüz dolmamış, hava tuttuk hafif bi toz çıktı üzerinden o kadar. Ancak yağlı tip ile (K&N) uğraşmak istemediğimden belki bu aralar kuru tip BRC hava filtresi alabilirim. Biraz daha nefes alır motor.

İçimden "ulan Özgür bu kdr para harcattın bana inşallah bir halta yarar" dedim. :D

Şaşmaz'dan çıktım depoyu fulledim Shell'de, başladım kullanmaya.

Şimdi son durum şu:

1) Motor bir tık sessizleşti. Kesinlikle psikolojik değil.

2) Motor cold startta, sıcakken çalıştırmada ve ışıklarda, trafikte durduğumda start stop yaparken daha sarsıntısız çalışmaya ve durmaya başladı.

3) İlginç bir şekilde düşük hızda giderken motor salınımı azaldı. Kesinlikle psikolojik değil.

4) Son 1.5 yıldır, ondan önceki 3 senedir ne yakıyorsa onu yakmaya başladı ki 102 km oldu ve 7.4 lt yaktı, 39 km hız ortalamasıyla.

5) Eco Pro'da eskisi gibi daha istekli gitmeye başladı.

6) Henüz Sport'a alıp dip gaz denemedim ama aracın maksimum performansı neyse onu verecektir ondan eminim yani ekstra bir performans alamam zaten.

Şimdi tartışmamız gereken konular şunlar:

1) Castrol gerçekten bu kadar kurum yapan bir yağ ise ben onun geçmişini ssssorgulayım. :mad:

2) Motul Engine Clean ile ağır kurumun gittiği falan yok (ağır kurum varsa tabii) ve en azından motor üst kapağını açıp öncesi & sonrası şeklinde video çekenlerde de bunu görüyoruz. Ama hafif kurum söktüğü kesin. Ayrıca bu Würth ve Motul'ün bu grup ürünleri araştırmalarıma göre solvent içermiyor. Çünkü solvent aşındırıcı etkiye sahip bir kimyasaldır ve sürekli kullanılırsa sistemde aşınmaya sebep olabilir. Hoş, solvent olsa da 15 dakika çalıştırmakla hiçbir şeyi aşındıramaz diyorum. Arttıran varsa yazsın...

3) Motorun sessizleşmesi, daha az yakmaya başlaması, daha sarsıntısız çalışması ve Eco Pro'da daha istekli gitmesi Motul'ün daha akışkan olması yüzünden mi? Kurum söküldüğü için mi? Yoksa bunda NGK bujilerinde etkisi olabilir mi?

4) Diğer otomobillerimize de bundan sonra uygun Motul yağı alıp, Motul Engine Clean ekleyerek yağ değişimi yapıp ve NGK buji takarak sonuçları yazacağım.

Başlayın tartışmaya... :)
 
Son düzenleme:
@Ozgur Gunes

Motul Motul dedin, yedin beni bitirdin. :D

Gittim 8100 X-Max 0w 40 aldım Tuğsan'dan. 1 litreliğini getirtmedikleri için İstanbul'la papaz olduk, Fransa'ya da yazdım. Artık onlar düşünsün. :D

Mecbur 2 adet 4 lt şeklinde aldım.

Şimdi gelelim işin ilginç tarafına. Benim araba son 1.5 senedir ilginç bir şekilde yazın en düşük 8.4, kışın 9.2 lt yakıyordu şehiriçinde. Eco Pro iyice tepkisizleşmişti. Aldığım yakıt Shell Nitro+, yer Eskişehir Yolu Ağaçlı Shell (artık Shell'in kendi istasyonu, Shell TR Ağaçlı'ya kira ödüyor). 1.5 sene boyunca yakıtı dandik olup bakımdan sonra mükemmel yakıt gelecek hali yok.

Aracı kullanma şeklim aynı. Zorlamam, basmam. Anca kendi sikletimde biri delirtecek arkadan, e hadi gel bakalım diye Sport'a alıp gazlayacağım.

Neyse, bu yağı alırken Motul Engine Clean'de aldım 50 ₺'ye. Servise gittim, engine clean'i boşalttım içine. Kutusunda yazdığı gibi 15 dakika rölantide çalıştı. Stop edip kaldırdık lifte, alttan tıpayı söktük, bildiğim siyah yağ akmaya başladı. Dedim ulan bari biraz tortu mortu gelseydi. Yağ azalmaya başlayınca böyle tortumsu şeyler görür gibi oldum, dedim yanlış mı görüyorum acaba? Sonra bekledim ince ince kurumlu yağ gelmeye başladı. Hah dedim güzel, güzelde bu kurum dibe çökmüştür şimdi. Karter kapağını da açtırmam. Oradan 4 lt en ucuzundan bir yağ aldık, maksat kalan kurumu atıp motor içini yağ ile durulamak diyelim. Doldurduk, çalıştırdık bir 15 dakika daha rolantide. Tekrar kapatıp boşalttık ki o kurum sağolsun sıfır yağla birlikte kahverengi bir şekilde çıktı. Ardından yağ filtresini değiştirdik, yağ filtresininde çok hafif kurum topladığını gördüm. Artık 74.000 km'ye gelmiş bir araçta bu kadar kurum normal mi? Hakikaten Castrol'ün fok yemesi mi yoksa ben hep Eco Pro'da düşük devir gidiyorum ondan mı, bilemiyorum?!

Üstüne Motul'ü koyduk. Yağ filtresini de değiştirdik, ilk defa NGK buji aldım onları da taktık. Birde polen filtresini değiştirdim. Hava filtresini geçen Ekim'de değiştirdiğim için değiştirme gereği duymadım zaten henüz dolmamış, hava tuttuk hafif bi toz çıktı üzerinden o kadar. Ancak yağlı tip ile (K&N) uğraşmak istemediğimden belki bu aralar kuru tip BRC hava filtresi alabilirim. Biraz daha nefes alır motor.

İçimden "ulan Özgür bu kdr para harcattın bana inşallah bir halta yarar" dedim. :D

Şaşmaz'dan çıktım depoyu fulledim Shell'de, başladım kullanmaya.

Şimdi son durum şu:

1) Motor bir tık sessizleşti. Kesinlikle psikolojik değil.

2) Motor cold startta, sıcakken çalıştırmada ve ışıklarda, trafikte durduğumda start stop yaparken daha sarsıntısız çalışmaya ve durmaya başladı.

3) İlginç bir şekilde düşük hızda giderken motor salınımı azaldı. Kesinlikle psikolojik değil.

4) Son 1.5 yıldır, ondan önceki 3 senedir ne yakıyorsa onu yakmaya başladı ki 102 km oldu ve 7.4 lt yaktı, 39 km hız ortalamasıyla.

5) Eco Pro'da eskisi gibi daha istekli gitmeye başladı.

6) Henüz Sport'a alıp dip gaz denemedim ama aracın maksimum performansı neyse onu verecektir ondan eminim yani ekstra bir performans alamam zaten.

Şimdi tartışmamız gereken konular şunlar:

1) Castrol gerçekten bu kadar kurum yapan bir yağ ise ben onun geçmişini ssssorgulayım. :mad:

2) Motul Engine Clean ile ağır kurumun gittiği falan yok (ağır kurum varsa tabii) ve en azından motor üst kapağını açıp öncesi & sonrası şeklinde video çekenlerde de bunu görüyoruz. Ama hafif kurum söktüğü kesin. Ayrıca bu Würth ve Motul'ün bu grup ürünleri araştırmalarıma göre solvent içermiyor. Çünkü solvent aşındırıcı etkiye sahip bir kimyasaldır ve sürekli kullanılırsa sistemde aşınmaya sebep olabilir. Hoş, solvent olsa da 15 dakika çalıştırmakla hiçbir şeyi aşındıramaz diyorum. Arttıran varsa yazsın...

3) Motorun sessizleşmesi, daha az yakmaya başlaması, daha sarsıntısız çalışması ve Eco Pro'da daha istekli gitmesi Motul'ün daha akışkan olması yüzünden mi? Kurum söküldüğü için mi? Yoksa bunda NGK bujilerinde etkisi olabilir mi?

4) Diğer otomobillerimize de bundan sonra uygun Motul yağı alıp, Motul Engine Clean ekleyerek yağ değişimi yapıp ve NGK buji takarak sonuçları yazacağım.

Başlayın tartışmaya... :)

Ben de geçen hafta motul 8100 x-clean+ 5w30 ile yağ filtre bakımı yaptırdım. Yağ filtresi mahle, hava filtresi mann kullandım.

Motorun sessizleşmesi kesinlikle doğru. Ayrıca bahsettiğiniz eco pro performansı buji ile alakalı değil çünkü ben yağ filtre bakımını yaptırmadan önce ngk platin, beru platin ve bosch iridyum denedim 1 er ay aralıklarla, 3ü arasında ne yakıt ne performans farkı vardı.
Fakat motul yağ değişiminden sonra eco proyu geçtim comfort moddaki performans arttı. Daha sport ve eco proyu denemedim. Normalde 1000-2000 düşük devirlerde gaza yüklendiğim zaman hafif boğulmalar, motordaki malum boğulma sesi, geç hızlanma, performans kayıplarını ciddi şekilde hissediyordum. Özellikle yoğun trafikte seri olmak istediğim zamanlar beni zorluyordu. Şimdi 3-4-5-6. ci viteslerde deviri düşürüyorum gaza yükleniyorum ne boğulma var ne de performans düşüklüğü. Gaza dokunduğum gibi alıyor gidiyor. Tabi bu filtreler ile mi alakalı yoksa yağ ile mi bilemiyorum ama bence yağ ile alakalı. Aracın resmen kimyası değişti.

Yanlız şöyle birşey daha var, bir önceki bakımı yetkili serviste yaptırmıştım 2018 martta, sanırım shell yağ kullanıyorlar, bakımdan önce aracım yine performans açısından bu şekildeydi, bakımdan sonra zamanla performans düşmeye başladı. Eğer shell ise yetkili servisin kullandığı ben bu shelli beğenmedim. Tabi motul zamanla ne olacak bakacağız.
 
Son düzenleme:
Eco Pro'da yine sakin ama daha istekli gitmesi kesinlikle yağdan zaten, bujiden değil ama ben o zaman motorun huyunun suyunun o derece değiştiğini görünce "bujiden mi acaba?" diye ister istemez düşündüm.

Maşallah, yağ gibi akıyor hala motor.

@yenice
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Eco Pro'da yine sakin ama daha istekli gitmesi kesinlikle yağdan zaten, bujiden değil ama ben o zaman motorun huyunun suyunun o derece değiştiğini görünce "bujiden mi acaba?" diye ister istemez düşündüm.

Maşallah, yağ gibi akıyor hala motor.

@yenice

Konu icinde motulun LL04 ozelligini karsilamadigini yazmissiniz. Fakat 8100 xclean+ karsiliyor. Yag seciciden de cikiyor. O zamanlar bu yag yok muydu? Viskoziteyi de servis 5w30 olarak onerdi ama siz 0w40 x-max kullanmissiniz. Sebebi nedir?
 
O kadar yağ denedim, açık ara her konuda en iyisi xclean+ 5w30 oldu, aracı da sattık artık :)