BMW 116i Sport Line

Konu icinde motulun LL04 ozelligini karsilamadigini yazmissiniz. Fakat 8100 xclean+ karsiliyor. Yag seciciden de cikiyor. O zamanlar bu yag yok muydu? Viskoziteyi de servis 5w30 olarak onerdi ama siz 0w40 x-max kullanmissiniz. Sebebi nedir?
Şu anda nerede yazdığımı bulamadım ancak LL04 onayının olmadığı yağ Motul X-cess 5w 40. LL04 onayı yok ama LL01 onayı var. Ona değinmişimdir, xclean+ ile karıştırmış olabilirim.

Şimdi bildiğim kadarıyla BMW LL01 onayı hem benzinli hem dizel motorlarda kullanılıyor. Ancak BMW LL04 sadece benzinli motorlar için verilen bir onay. Araştırmalarımda edindiğim bilgi bu şekildeydi.

Benim motora ilk bakımından itibaren Borusan hep Castrol Edge Professional 0w 30 koydu. Bu motor bloğu aynı zamanda PSA'nın motoru biliyorsunuz. Peugeot ve Citroen'de 1.6 115bg turbo motorlarda kullanılan motor bloğu ile aynı. Ben hatta işi abartıp Ankara Bayraktar Oto'ya gidip oradaki ustalara da sormuştum. Bu motora 0w 30 koyuyoruz bizde demişlerdi. Dolayısıyla 0w 30 ya da 0w 40'tan devam etmek istediğim için X-Max almak zorunda kaldım. Benim motora uygun yağ kategorisinde (Motul) diğerleri 5w 30 ve 5w 40 olarak çıkıyor. Kullanma kılavuzunda izin verilen yağların viskozite değerleri 0w 30, 0w 40, 5w 30 ve 5w 40, onayları da LL01, LL01 FE, LL04 olarak verilmekte. ACEA standartlarında da A3/B4 olması isteniyor. Motorumda yağ yakma ya da yağ kaçağı gibi bir problem olmadığı için viskoziteyi de yükseltmeyi düşünmüyorum. O yüzden bu sınıf şimdilik bence iyi.

Servisin 5w 30 önermesinin sebebi Shell'e geçmeleri ve artık güncel F20 LCI 118i'ye de F90 M5 Competition'a da 5w 30 koymalarından ileri geliyor. Ben şimdi yetkili servise gitsem motora Shell 5w 30 koyacaklar. O çok net.
 
@Ozgur Gunes, X-Max kullandınız mı acaba? N13 için cold starttaki yağlama kabiliyeti/sessizlik, yakıt tüketimi ve performans açısından X-Max 0W-40 mı yoksa X-Clean+ 5w-30'dan mı daha çok memnun eder sizce?

Xmax ı arkadaşın 320i ed sinden kullandık, memnun kaldı fakat şahsi olarak kullanmadım. 5w30 daha ince bir yağ galiba, o yüzden cold startta daha iyi bir performans verebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ege
@Ozgur Gunes, X-Max kullandınız mı acaba? N13 için cold starttaki yağlama kabiliyeti/sessizlik, yakıt tüketimi ve performans açısından X-Max 0W-40 mı yoksa X-Clean+ 5w-30'dan mı daha çok memnun eder sizce?
Bende cold startta rolanti oynaması vardı.

Beru ngk bosch 3 buji denedim hiç fark etmedi. Bobinleri değiştirdim bir süre iyiydi sevindim ama sonra yine yapmaya başladı. Yağı değiştirdiğimden beri hiç denk gelmedi ama bu namussuza belli olmuyor bir hafta iyi sonra bakıyorsun yine yapıyor o yüzden 1 hafta daha gözlemleyeyim yazarım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ege
BMW 116i
ALP BEYAZI
"TRACK" SİYAH KUMAŞ / KIRMIZI ŞERİT

TÜRKİYE PAKETİ
- SPOR DERİ DİREKSİYON
- VELUR HALI PASPASLAR
- REFLEKTÖR / İLK YARDIM ÇANTASI
- RADYO / BMW PROFESSIONAL CD (EKRANLI)
- TÜRKÇE ÖN PANEL
- AKUSTİK KEMER UYARISI
- OTOMATİK KAPI KİLİT FONKSİYONU
- KARTER KORUMASI

BASIC
- OTOMATİK ŞANZIMAN / 8 İLERİ
- ÇOK FONKSİYONLU DİREKSİYON
- ÖN SİS FARLARI
- YAĞMUR SEZİCİSİ
- KATLANIR ARKA KOLTUK BAŞLIKLARI
- 7R3

COMFORT
- ELEKTROKROM İÇ AYNA
- PARK MESAFE KONTROL / ARKA
- OTOMATİK KLİMA
- İÇ AYDINLATMA PAKETİ
- 912

TECHNO
- FAR YIKAMA SİSTEMİ
- BI-XENON FARLAR (502 İLE BİRLİKTE)
- HANDS-FREE VE USB BAĞLANTISI
- GELİŞMİŞ GÖSTERGE PANELİ
- 976

SPORT LINE
- HMJ / YILDIZ KOLLU, STİL 376, 16" ÇELİK JANT
- SPOR ÖN KOLTUKLAR
- ÖN KOL DAYAMA
- PARLAK SİYAH İÇ KAPLAMA
- MAT KIRMIZI İÇ KAPLAMA ŞERİDİ
- SPORT LINE

EXTRA DONANIMLAR

- ELEKTRİKLİ AÇILIR CAM TAVAN

Benimki 4 silindir 136bg olan versiyon. 3 silindirli versiyonlar 2015 Mart ayında gelen makyajdan sonra satışına başladı. Aslında orada da bir karışıklık söz konusu.

Makyajla beraber Borusan ilk 118i siparişlerini 4 silindir 136bg olarak geçti. Hatta Sinan Koç ve Doğan Kabak'ın kullandıkları makyajlı 1 serisi ne yazık ki 1.5lt 3 silindirli motor değil benim motordan. Ancak 1.5 lt diye anlatmışlar.

1.5 lt 3 silindirli 118i'yi hiç kullanmadım. Ancak çekmeme gibi bir durum olacağını sanmıyorum çünkü zaten turbolu bu araçlar ve gaz tepkilerine gereken cevabı 1.350d/d sonrası zaten cevap veriyorlar. Yani neredeyse gaza dokunur dokunmaz turbo çalışmaya başlıyor diyebiliriz.

Yakıt tüketimine gelecek olursak, şehiriçi ve şehirdışı katalog verilerini tutturdum. Yani 7.2lt ve 4.7lt olarak tutturmayı başardım ancak bu değerler 1 deponun tamamı ECO PRO'da sürülerek, ani hızlanmalar yapılmadan ve şehiriçi de şehirdışı da 90 - 110km süratin üstüne çıkmayarak elde edildi.

1 depo ile tamamı şehirdışı yol ile yanılmıyorsam 921 km gitti. Şehiriçi de sanırım 741 km gitmiştim. Hepsinin resimleri var. Ama bulmam lazım bir ara atarım.
Bizim 318i maximum torku 1250 devirde veriyor ve müthiş birşey,çok iyi iş başarmışlar öyle ekstra gidişi yok ama sesi cidden sizi dürtüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ShadoWalkn
Bende cold startta rolanti oynaması vardı.

Beru ngk bosch 3 buji denedim hiç fark etmedi. Bobinleri değiştirdim bir süre iyiydi sevindim ama sonra yine yapmaya başladı. Yağı değiştirdiğimden beri hiç denk gelmedi ama bu namussuza belli olmuyor bir hafta iyi sonra bakıyorsun yine yapıyor o yüzden 1 hafta daha gözlemleyeyim yazarım.
Yapman gereken her şeyi yapmışsın. Kafama takılan son bir şey var. Yakıt rölesini değiştirdin mi? Sağ arka koltuğun kenarından biraz zorlayarak ulaşabileceğin mavi bir soket kendisi.

ZXQq6z.png
 
Yapman gereken her şeyi yapmışsın. Kafama takılan son bir şey var. Yakıt rölesini değiştirdin mi? Sağ arka koltuğun kenarından biraz zorlayarak ulaşabileceğin mavi bir soket kendisi.

ZXQq6z.png

Hayır değiştirmedim. Olay tam olarak şöyle gerçekleşiyor. Üşenmedim gün gün denedim.

Arabayı parka çektim. Eğer 12 saat ve üzeri araba park halinde kalırsa, isterse 2 gün binmeyeyim, çalıştıracağım zaman sabah hava 1 derece bile olsa hiçbir sorun yok. Araba normal çalışıyor.



Fakat 12 saat ve altında kalırsa, 3-4-5-6-7-8-9-10-11 saat sonra çalıştırmak istersem hava da 15 derece olsun farketmiyor hem rolanti oynuyor hem de o esnada egzozdan kesik kesik ses geliyor, videodan belki hissedilmez. Zaten 3 saatin altında motor soğumadığı için 1. ve 2. saatlerde sıkıntı yok.

Bu süre şuan 3 saate kadar indi. Hatta son denememde 3 saatte de normal çalıştı. Tamamen düzelmiş bile olabilir.

Son 2 aydır würth enjektör temizleyiciyi kullanıyorum. 2 depoda 2 adet kullandım. Faydası olmuş mudur bilmiyorum. Ya da motul yağ değişiminin etkisi olur mu onu da bilmiyorum. Fakat hergün 18:00 işten çıktığımda arabanın park halinde durma süresi 9.5 saatti ve çalışması şu şekildeydi:


Bu 2 video aynı gün çekildi. Yaklaşık 14 saat evde durduktan sonra ilk video sabah 08:30'da gayet normal çalışıyor, 5km mesafe kullanıyorum işe geliyorum 2. videoda da 18:00 işten çıktığımda oynak rolantili çalışması. Ben böyle saçmalık görmedim :)

Ama yaklaşık 3 haftadır 1 kez bile yapmadı. Son 1 ayda yaptıklarım yağ değişimi ve würth kullanımı.

Şuan takipteyim, bu defa 2 saatten başlayarak 12 saate kadar yine denemeler yapacağım. 2 haftaya yine yapmaz ise zaten ya yağ değişimi ya da würth sorunu çözdü. Bana würth daha mantıklı geliyor.
 
Son düzenleme:
Hayır değiştirmedim. Olay tam olarak şöyle gerçekleşiyor. Üşenmedim gün gün denedim.

Arabayı parka çektim. Eğer 12 saat ve üzeri araba park halinde kalırsa, isterse 2 gün binmeyeyim, çalıştıracağım zaman sabah hava 1 derece bile olsa hiçbir sorun yok. Araba normal çalışıyor.



Fakat 12 saat ve altında kalırsa, 3-4-5-6-7-8-9-10-11 saat sonra çalıştırmak istersem hava da 15 derece olsun farketmiyor hem rolanti oynuyor hem de o esnada egzozdan kesik kesik ses geliyor, videodan belki hissedilmez. Zaten 3 saatin altında motor soğumadığı için 1. ve 2. saatlerde sıkıntı yok.

Bu süre şuan 3 saate kadar indi. Hatta son denememde 3 saatte de normal çalıştı. Tamamen düzelmiş bile olabilir.

Son 2 aydır würth enjektör temizleyiciyi kullanıyorum. 2 depoda 2 adet kullandım. Faydası olmuş mudur bilmiyorum. Ya da motul yağ değişiminin etkisi olur mu onu da bilmiyorum. Fakat hergün 18:00 işten çıktığımda arabanın park halinde durma süresi 9.5 saatti ve çalışması şu şekildeydi:


Bu 2 video aynı gün çekildi. Yaklaşık 14 saat evde durduktan sonra ilk video sabah 08:30'da gayet normal çalışıyor, 5km mesafe kullanıyorum işe geliyorum 2. videoda da 18:00 işten çıktığımda oynak rolantili çalışması. Ben böyle saçmalık görmedim :)

Ama yaklaşık 3 haftadır 1 kez bile yapmadı. Son 1 ayda yaptıklarım yağ değişimi ve würth kullanımı.

Şuan takipteyim, bu defa 2 saatten başlayarak 12 saate kadar yine denemeler yapacağım. 2 haftaya yine yapmaz ise zaten ya yağ değişimi ya da würth sorunu çözdü. Bana würth daha mantıklı geliyor.
Aga seni Tubitak’a transfer edelim, bu ne :D ben olsam şimdiye arabayı satmıştım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Aga seni Tubitak’a transfer edelim, bu ne :D ben olsam şimdiye arabayı satmıştım :D

Arıza kaydı vermediği için servisler birşey diyemedi. Olay çok garip. Sabah basıyorsun herşey normal, akşam iş çıkışı basıyorsun araba bir garip çalışıyor. Stop edip tekrar basıyorum yine normal. 3 gün arabaya binmedim basıyorum normal. Baktım ki park halinde 3-12 saat arası beklenip ilk çalıştırdığında yapıyor sadece. Sonra ben de hergün 1 er saat ara ile denemeler yaptım. Sekmedi hiç 3-12 saat arası hep rolanti oynadı ilk çalıştırmalarda. Ama 12 saati geçsin milim oynamıyor yukarıda da aynı güne ait videoları görmüşsünüzdür. Bu 12 saatlik sürede motorun soğuması ile birlikte yakıt, hava veya elektronik olarak her ne oluyorsa demek ki aracın ilk çalışmasını olumsuz etkiliyor. Hatta buna normal diyenler bile oldu.
3 haftadır çok şükür hiç olmadı. Geçen ay yağ değişimi yaptım, bir de 2 depodur würth enjektör temizliyici koyuyorum. Birazdan cumaya gideceğim saat 9 gibi geldim işe bugün. 3.5-4 saat kadar park halinde bekledi. Videoyu atarım.
 
Rölanti dalgalanması değil, bildiğin LPG'li araç gibi pat pat yapmasını bekliyor insan.

Genel bir arıza, sorun olsa saat ayrımı farketmeksizin hep yapar. Ancak motor ve yağ değişimi sonrası yoksa bana da Würth Enjektör Temizleyici mantıklı geldi. Yakıt rölesini değiştir dememdeki amaç şu idi. Bazen benim araba sanki benzini yokmuş gibi marşı uzun süre basıyor. Yani normalde 1 saniyede motor hareketini alıp çalışıyorsa bende bu süre 5 - 6 saniyelere varıyordu. Geçenlerde, 6 sene sonra ilk defa çalışmadığı gibi stop etti ve motor çalışmıyor gibi bir uyarı verdi.

Daha önceki farklı modellerdeki tecrubelerime dayanarak bu aralar yakıt rölesini değiştireceğim. Zaten çok ucuz bir parça. Arızalanmıyor ancak yılda 2 ya da 3 kez bu sorunu yapıyor.

Bu Enjektör Temizleme Katkıları'nı ben daha önce hiç denemedim. "Acaba denesem mi?" diye düşünmüyor değilim. Tek düşüncem enjektörlerde sıkıntı çıkart mı? Gerçi bizim enjektör takımı para değil (dizellerin yanında). Bozulsa da değiştiririz artık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Rölanti dalgalanması değil, bildiğin LPG'li araç gibi pat pat yapmasını bekliyor insan.

Genel bir arıza, sorun olsa saat ayrımı farketmeksizin hep yapar. Ancak motor ve yağ değişimi sonrası yoksa bana da Würth Enjektör Temizleyici mantıklı geldi. Yakıt rölesini değiştir dememdeki amaç şu idi. Bazen benim araba sanki benzini yokmuş gibi marşı uzun süre basıyor. Yani normalde 1 saniyede motor hareketini alıp çalışıyorsa bende bu süre 5 - 6 saniyelere varıyordu. Geçenlerde, 6 sene sonra ilk defa çalışmadığı gibi stop etti ve motor çalışmıyor gibi bir uyarı verdi.

Daha önceki farklı modellerdeki tecrubelerime dayanarak bu aralar yakıt rölesini değiştireceğim. Zaten çok ucuz bir parça. Arızalanmıyor ancak yılda 2 ya da 3 kez bu sorunu yapıyor.

Bu Enjektör Temizleme Katkıları'nı ben daha önce hiç denemedim. "Acaba denesem mi?" diye düşünmüyor değilim. Tek düşüncem enjektörlerde sıkıntı çıkart mı? Gerçi bizim enjektör takımı para değil (dizellerin yanında). Bozulsa da değiştiririz artık.

Role için 240TL yazmışlar ama daha uygun fiyata bulursanız ben de alayım bir tane @AlkanExclusive :)

@Ozgur Gunes

3.5-4 saatlik motor dinlenme sonrası ilk çalıştırma süper. Uzun süre sonra özlemişim aracım eski haline döndü.


Bu olay bir önceki bakımdan hemen sonra başladı. Önceki bakım yetkili serviste yapılmıştı. Denk gelmiş de olabilir bilemiyorum. Ama 3 haftadır 1 kez bile denk gelmedi. Geçen aydan beri yaptığım şeyler de dediğim gibi yağ değişimi ve würth enjektör temizliyici kullanımı. Artık hangisi ise bilemiyorum ama başına gelen olursa ikisini birden deneyebilir.
 
Role için 240TL yazmışlar ama daha uygun fiyata bulursanız ben de alayım bir tane @AlkanExclusive :)

@Ozgur Gunes

3.5-4 saatlik motor dinlenme sonrası ilk çalıştırma süper. Uzun süre sonra özlemişim aracım eski haline döndü.


Bu olay bir önceki bakımdan hemen sonra başladı. Önceki bakım yetkili serviste yapılmıştı. Denk gelmiş de olabilir bilemiyorum. Ama 3 haftadır 1 kez bile denk gelmedi. Geçen aydan beri yaptığım şeyler de dediğim gibi yağ değişimi ve würth enjektör temizliyici kullanımı. Artık hangisi ise bilemiyorum ama başına gelen olursa ikisini birden deneyebilir.

Ben yağ değişimine bağlıyorum. Benim poloda çok benzerini arada bir yapmaya başladı yetkili serviste bakıma girdikten sonra. Bence sorun dandik castrol yağ, biraz km geçsin döküp motul koycam.
 
Yani ateşleme sisteminin bir parçası, eğer sıkıntı çözülmediyse artık oraya el atmak lazım. Cihaza yeniden bağlat bence. Hangi ildeydin?

Bir sıkıntım yok çok şükür. Sorunlu çıkan delphi bobinleri geri verdim iadeyi kabul ettiler. Onun yerine NGK 48206 kodlu bobini aldım. Bujiler Bosch zr7si332s olarak 3 ay önce falan değişti. Bobinler daha gelmedi birkaç güne gelir. Sadece buji kablolarının değişim periyodu var mı, varsa onu da değiştireyim diye sormak istemiştim aslında. Bobinleri takmadan önce bujiler hazır yeniyken kabloları da değiştirsem mi diye düşündüm. Kablolarda inceden bir problem varsa yeni bobinlerime zarar vermesin niyetim o aslında. İstanbul'dayım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Bir sıkıntım yok çok şükür. Sorunlu çıkan delphi bobinleri geri verdim iadeyi kabul ettiler. Onun yerine NGK 48206 kodlu bobini aldım. Bujiler Bosch zr7si332s olarak 3 ay önce falan değişti. Bobinler daha gelmedi birkaç güne gelir. Sadece buji kablolarının değişim periyodu var mı, varsa onu da değiştireyim diye sormak istemiştim aslında. Bobinleri takmadan önce bujiler hazır yeniyken kabloları da değiştirsem mi diye düşündüm. Kablolarda inceden bir problem varsa yeni bobinlerime zarar vermesin niyetim o aslında. İstanbul'dayım :)
20 yıllık olsaydı araban değiş derdim de imkansız :)
 
Yani ateşleme sisteminin bir parçası, eğer sıkıntı çözülmediyse artık oraya el atmak lazım. Cihaza yeniden bağlat bence. Hangi ildeydin?
Maalesef burda özel servislere birşey söylenmiyor. Hava filtre hortumunu değiştirmek istemiştim. Orjinalini 1000TL ye, yan sanayiyi 500TL ye değiştiririz dediler. Ertürk Bmw var orjinal yedek parçacı, birçok bmw özel servisi de parçaları zaten oradan almakta. Bana şahıs olarak verdikleri fiyat Orjinal boru 450TL idi, yan sanayi 250TL idi. Bu durumda özel servis orjinalde 500TL işçilik+kar elde etmiş oluyor, yan sanayide 250TL :) Yapacağı işçilik oysa aynı :D 5 Birkaç servis takmadı parçayı aldım diye. Bir tanesi de 200TL işçilik istedi. En son 100TL ye taktı. Aslında yapılacak iş basit hazır sanayideyken taktırıp çıkayım dedim.
20 yıllık olsaydı araban değiş derdim de imkansız :)

O halde bobinlerimi gönül rahatlığı ile değiştirebilirim :) Bujiler bosch olduğu için bobini de bosch almak istemiştim ama yokmuş. ngk bobin aldım. bobin ve buji ikisi de aynı marka olması şuan çok içime siniyor, o yüzden kaşıntı yapıyor :) aslında elimde ngk platin var ama bosch iridyum sanki biraz daha performanslı geldi, o yüzden ngk bobin ile ngk iridyum buji denemek istiyorum.
 
Maalesef burda özel servislere birşey söylenmiyor. Hava filtre hortumunu değiştirmek istemiştim. Orjinalini 1000TL ye, yan sanayiyi 500TL ye değiştiririz dediler. Ertürk Bmw var orjinal yedek parçacı, birçok bmw özel servisi de parçaları zaten oradan almakta. Bana şahıs olarak verdikleri fiyat Orjinal boru 450TL idi, yan sanayi 250TL idi. Bu durumda özel servis orjinalde 500TL işçilik+kar elde etmiş oluyor, yan sanayide 250TL :) Yapacağı işçilik oysa aynı :D 5 Birkaç servis takmadı parçayı aldım diye. Bir tanesi de 200TL işçilik istedi. En son 100TL ye taktı. Aslında yapılacak iş basit hazır sanayideyken taktırıp çıkayım dedim.


O halde bobinlerimi gönül rahatlığı ile değiştirebilirim :) Bujiler bosch olduğu için bobini de bosch almak istemiştim ama yokmuş. ngk bobin aldım. bobin ve buji ikisi de aynı marka olması şuan çok içime siniyor, o yüzden kaşıntı yapıyor :) aslında elimde ngk platin var ama bosch iridyum sanki biraz daha performanslı geldi, o yüzden ngk bobin ile ngk iridyum buji denemek istiyorum.

Maslak Atatürk Sanayi Sitesi - BMW Abarth - Talha Usta (nam-ı diğer elektromekanik).. Mutlaka uğra yanına..
 
Son düzenleme: