Bu markalar neden tutmadı ?

hoodie54

Profesör
8 Ara 2019
93
1
51
1,020
balıkesir
Marka
Nissan
beyler, mazda başta olmak üzere alfa romeo , subaru gibi markalar bu ülkede neden tutmadı? distribütör beceriksizliği mi ? renault, fiat ve vw 90lı yıllarda yaratılan algının ekmeğini çok iyi yediler diye düşünüyorum. bu markalar neyi yanlış yaptı?
 

Tb96

Profesör
8 Ağu 2019
850
1,208
1,870
27
Malatya
Marka
Opel
Disbürtörün reklam beceriksizliği
Markanın ülkemize verdiği önem ve koyduğu kota
Ülkemizdeki mtv ve ötv nin motor hacmine göre alınması.
Mesela Mazda da kullanılan 1.5 skyactiv bizim gibi motor hacminden vergi alan ülkelere özel geliştirilmiş bir motor. Bu motorun orijinali 105 bg. 120 bg likleri 2.0 lar.

Yetkili servis ağının eksikliği. Benim Mazda'yı yetkili serviste bakım yaptırabilmem için 500 km yol yapmam gerekiyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Yedek parça ağı, reklam eksikliği, kötü imaj, servis yetersizliği, ülke şartlarına uygun olmayan motor seçenekleri, anlayan ustaların azlığı ve şehir efsaneleri gibi gibi uzatabilirsiniz listeyi.Küreselleşemeyen, globalleşemeyen markalar yeterli finansmana sahip olamadığından ne reklam yapabiliyor, ne bayiilik verebiliyor, ne de diğer markalarla rekabet edecek düzeyde motorlar üretemiyor. Sonuç: Bireysel keyfe göre tercih yapılma lüksü ve imkanı olmayan ülkelerde kepenk indirme.Üzgünüm keşke herkes en egzotik markasının en sıra dışı motoruna kadar alabilse.
 
Son düzenleme:

hoodie54

Profesör
8 Ara 2019
93
1
51
1,020
balıkesir
Marka
Nissan
mesela subaru coğrafi olarak engebeli bölgelerde yaygın olarak kullanılmalıydı, bir pickup modeli kesinlikle olmalıydı. simetrik awd çok üstün teknoloji neticede, siz daha ayrıntılı bilirsiniz tabii de.

mesela mx5 miata 1.5 litre motorla türkiyede en mantıklı en ekonomik sportif estetik araç, süspansiyonları da konforlu, keyifçi yaşamayı seven adamlarda bu araçları daha fazla görmeliydik.
 

Berkin

Reis
Yönetici
Admin
7 Eyl 2016
4,055
3
15,290
5,720
26
Istanbul
Marka
Honda
Aslında gerçekten pazarı hedefleyen markalar Türkiye'de başarılı oluyor. Mesela Peugeot yeni araçlarıyla uzun süredir (ve halen devam eden) ön yargıyı olabildiğince eritti, bugün Türkiye'de Qashqai gibi bir kaleyi devirdi. Yani yapan yapıyor. Eskiden Skoda o kadar görmezdik, yeni Octavia'larla Superb'leri ben görüyorum.

Ülkemizde tabi ki bazı markalara yönelik olumlu ve olumsuz algılar var. Ancak Subaru'dur Mazda'dır bu markaların Türkiye'de popülerleşmemesinin sebebinin büyük bir kısmı distribütörlerdir. Geri kalan kısmı da Türkiye'ye uygun olmayan motor tipleri.

Japon markaları Avrupa pazarını da çoğunlukla asıl hedefleri olarak almazlar, yani Türkiye'ye özel bir durum çok yok bu markalarda.
 

Mustafak

Panpa
8 Eyl 2016
1,652
4,709
3,770
31
Afyonkarahisar
Marka
Toyota
Mesela mazda açısından konuşayım Türkiye ye bir kaç bin kota koyuyor distribütör neden uğraşsınki zaten elindeki tüm arabaları satıyor. Toyota nissan honda gibi yollarda çok rastlanılmadıgı için halk tutulmuyor diye düşünüyor ustalar çok araba görmediği için öğrenmiyor tecrübe kazanmıyor bilmedikleri içinde pek tavsiye etmiyolar vs vs aynısını Subaru içinde düşünebiliriz
 

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
Mazda örneğinden gidersem, ilk seri gelen 323 626 929 bayağı sattı zamanında. Sonra ne olduysa oldu araba satamaz oldu Mazda. Tüketici ile değil üretici ile alakalı bir durum. İyi ürünü pazarladin mı güzelce, Türkiye'de gayet iyi satıyor.
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,363
2
2,945
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Mazda’da da Subaru’da da tamamen markaların genel merkezlerinin beceriksizliği olduğunu düşünüyorum. Avrupa’dan ziyade ABD pazarına yatırım yaptılar. Araçlar pahalı. Bu paranın karşılığında yeterince performans ve konfor vermezsen insanlar doğal olarak premiumlara yönelir. Bunun sonucu olarak yeterince satılmadığından yeterince servis de olmuyor. Aynı şey bence Suzuki için de geçerli. Suzuki son derece sorunsuz araçlar üretir. Yalnız malzeme kalitesi, konforu, performansı vs hep en düşük düzeydedir. Araç tam bir görev adamıdır. Normalde bu aracın Türkiye gibi bir ülkede çok tutması lazım. Ancak araç o kadar saçma fiyatlarda satılıyor ki müşteri bulmakta zorlanıyor. Swift alacağın fiyata Clio, Fiesta, İbiza, Fabia, 208, Corsa vs alabiliyorsun. Dolayısıyla niye onlardan çok daha yol sesi alan, çok daha performanssız, çok daha konforsuz, çok daha fazla yakan bir aracı alasın ki? Tamam Suzuki çok sorunsuz ama başka ne sunuyor? Aynı şeyler Subaru için de Mazda için de geçerli bence. Mazda özellikle aşırı güzel araçlar üretiyor. Ama yalıtımı zayıf, yakıt tüketimi yüksek, servis maliyeti yüksek, performansı düşük. E bu şartlarda seçmek biraz zor oluyor haliyle. Bir de üstüne servis sıkıntısı, yedek parça sıkıntısı, ikinci elde değer kaybı vs. var. Dolayısıyla zor. Bu nedenle Japon’lar Avrupa’da her geçen sene pazar payı kaybederken ABD ve Asya’da tutunuyorlar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Mazda,Subaru,Alfa Romeo gibi kült markalar neden yok buralarda deneceğine.Önce otomobil kültürünü arttırmak gerek.Sonra zaten kitle piyasa arabaya değil parasının alabileceği kendi işine zevkine özel arabalara binebilecektir.

Sıfır bayiiden araba çıkartırken siyahını beğenmesine rağmen kir göstermez daha kolay satılır diye beyazı almayı tercih eden adama dönüp de kırmızı Mazda, turuncu DS, Mavi Subaru anlatamazsın.

Kitle oluştukça Mazda ustası da olur.Subaru ustası da.Ayrıca birşey daha demek istiyorum dizeller ve belli başlı 1,6 atmosferikler dışında piyasada başka motoru al ustam sorunu hemen bulup halledersin şeklinde güvenilebilecek kaç usta var diğer markalarda da.Gerçekten az...
 

diablo1905

Profesör
17 Şub 2020
396
957
2,195
İstanbul
Marka
Alfa Romeo
Servis ağı sağlam,motor seçenekleri ülkemize uygun hangi iyi araba tutmadı ki?

Fiat Bravo tutmadı, Renault Talisman, Kadjar tutmadi, Toyotalarda tutmayan çok model var.

Bu arada espri yapıyorum ben :) servis ağı ve motor tutmaması için çok önemli sebepler. Ama Türkiye'de işin içine ön yargıdan, kafa yapısına, araba kültürsüzlüğünden, polo ile hava yapanına tutunda onlarca şey daha girer hatta daha da ağır basar bence bunlar
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bu işin müşteri seçimleriyle bir alakası yok. Elinde sadece kaliteli, doğru ve iyi mal olması yetmez. Bu malı hangi pazarda satmak istediğin, o pazara ne kadar yatırım yaptığın en önemli faktörlerin başında geliyor. Mazda iyi arabalar üretiyor ama bizim milletimiz iyi arabadan anlamaz ? Bu Mazda'nın satılmaması için tek ve en geçerli sebep değil. Ben Focus'u alırken Mazda'nın sadece atmosferik motorlu versiyonu vardı. Üstelik bana en yakın yetkili servisi 200-300 km uzaktaydı. Aldığım Focus'tan da daha pahalıydı. Yani pazara hitap edeceksin, gerekli yatırımını yapıp müşterinin ihtiyaçlarını karşılayacaksın ve özellikle tercih edilebilirliğin zayıfsa fiyat rekabeti oluşturacaksın. Yani otomobil satmayı isteyeceksin. Başka açıklaması yok.
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,363
2
2,945
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Fiat Bravo tutmadı, Renault Talisman, Kadjar tutmadi, Toyotalarda tutmayan çok model var.

Bu arada espri yapıyorum ben :) servis ağı ve motor tutmaması için çok önemli sebepler. Ama Türkiye'de işin içine ön yargıdan, kafa yapısına, araba kültürsüzlüğünden, polo ile hava yapanına tutunda onlarca şey daha girer hatta daha da ağır basar bence bunlar

Araba kültürü bu vergilerle ve fiyatlarla nasıl olsun 😃 araba alabilen binbir zorlukla alıp şükrediyor. Haliyle adam keyif alacağı değil zarar etmeyeceği arabayı arıyor. Mazda, Subaru, Alfa gibi araçlar Türkiye için bu nedenle lüks. Hepsi bir kere ikinci elde tüm dünyada Almanlara göre daha zayıf. Yani sıfırını alırken bir sıfır geridesin. Yedek parçası pahalı, servis de nispeten az. Bunun yanında daha da çok yakıyorlar. Mazda ve Subaru Almanlara göre daha düşük malzeme kalitesi ve yalıtım sunuyor. Yine Mazda ve Subaru motor/şanzıman olarak da daha performanssız. Bir de üstüne özellikle Mazda özelinde Türkiye’de bariz bir distribütör sıkıntısı var. Aynısı Mitsubishi’de de geçerli. Dolayısıyla almak zor.

Sadece Türkiye’de değil aslında tüm Avrupa’da da çok tutulmuyorlar. Mazda çok sorunsuz ve gerçekten çok güzel iç ve dış dizaynlara kavuştu. Tasarım olarak çok çok beğeniyorum. Ancak 300-400 Euro’ya diğer araçları servise sokarken Mazda sadece yağ değişimini 300 Euro’dan yapıyor. Bu nedenle gerçekten sevenler dışında alan çok azaldı.

Ben özellikle Japonların Avrupa pazarından ziyade Asya ve Amerika pazarına yöneldiğini düşünüyorum. Zaten Mitsubishi Avrupa’dan çıkıyor. Subaru ve Suzuki çok azaldı. Son kale Mazda da ömürlük olduğu ve gerçekten çok güzel olduğu için bir kitlesi hala var. Alfa ise ayrı bir dünya. Sürüş karakterini sevenler alıyor. Ancak sürüşe konfor, sorunsuzluk gibi şeylerden daha çok odaklanıyor. İnsanların da az bir kısmı sürüşü yakıttan, konfordan vs. daha çok önemsiyor. Bu nedenle de maalesef “niche” kalıyor.
 

Tb96

Profesör
8 Ağu 2019
850
1,208
1,870
27
Malatya
Marka
Opel
Fiat Bravo tutmadı, Renault Talisman, Kadjar tutmadi, Toyotalarda tutmayan çok model var.

Bu arada espri yapıyorum ben :) servis ağı ve motor tutmaması için çok önemli sebepler. Ama Türkiye'de işin içine ön yargıdan, kafa yapısına, araba kültürsüzlüğünden, polo ile hava yapanına tutunda onlarca şey daha girer hatta daha da ağır basar bence bunlar

Böyle araba sıralamadan önce neden tutmadığına göz atmak lazım.
Bravo geçen sene almaya niyetlendiğim bir araba. Bravo'nun en büyük sorunu yedek parçaları çok pahalı. Aynı parçayı linea ve doblo olarak baksanız 5 tl ise bravo da 50 tl ve iç mekanı çabuk dağılıyor. 45000 km deki arabanın içi 200000 deki katır niyetine kullandığımız Opel Zafira ayarından bile kötüydü. Opel de öyle işçilik ile öne çıkan bir marka değil.
Talisman torsiyon çubuğundan çok müşteri kaybettiğini düşünüyorum. D segmenti lükse giriş sınıfı olarak bakılır. Bu sınıfa torsiyon yakışmıyor.
Kadjar bildiğiniz gibi Qq nun aynısı. Ama Qq dan daha pahalıydı şuan durumlar ne bilmiyorum ve yeni bir şey sunmuyor. İnsanlar doğal olarak ucuz olan kardeşine yöneldi.

Her araba ile hava atılıyor. İnsan sevmiş beğenerek almış bu durumda yapacak bir şey yok. Bu vergilerle araba kültürünün gelişmesine imkan yok zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve kaanc5

diablo1905

Profesör
17 Şub 2020
396
957
2,195
İstanbul
Marka
Alfa Romeo
Böyle araba sıralamadan önce neden tutmadığına göz atmak lazım
:D Servis ağı ve motoru iyi olup tutmayan araba say dedin saydım işte. Sanki her araba iyi de bir tek bunların kimi eksiklikleri var konuyu yine ilk söylediğinden farklı şeylerle savunuyorsun.

Neyse haklısın yani ne diyeyim bu işin ve tartışmanın sonu ve anlaşması yok isteyen istediği arabayı alsın ikili muhabbete dönmesin konu
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım