Ekli dosyayı görüntüle 16450 Ekli dosyayı görüntüle 16451
Polo Classic'te ve Polo'da (6K,6KV2,6N) bulunan efsane AEE kodlu 1.6 motorun ufak revizyonlu hali,ALM motor..(Aynı blokta ve görünümde onlarca çeşiti var.Tek nokta enjeksiyonlusu,karbüratörlüsü,1.0'ı,1.4'ü hepsi aynı blokta.Sadece ufak tefek revizeler ve teknolojiler ile son varyasyonu olan ALM motora çevrildi.Yani 1992'de üretime başlanıp son halini 2001'de aldı ve üretimi durdu.)
1.6 75 HP,145 nm torku vardır,75 Beygiri 5200 devirde,145nm torkuda 2800 devirde veriyor,8 valf ve OHC egzantrikli bir MPI motor.Bu fotoğrafları da bizzat ben çektim 2001 Polo Classic'ten.Çoğu insan için bir anlam ifade etmese de benim daha 1 yaşımdayken içime işlemiş bir motor,sesini nerede duysam tanırım.Alt devirlerde çok canlı,üst devirlerde de 75 HP'nin tam hakkını veriyor.Çok yakar ama çok sağlam bir motordur.En sevdiğim motor aynı zamanda.
Ekli dosyayı görüntüle 16452
Bir diğer sevdiğim makine ise 2.0 TDI 190 HP motor,bu motor gerçekten çok verimli ve mükemmel bir esnekliğe sahip.1750-3000 devir arası 400nm torku veriyor,3800-4200 devirde de 190 hp yi sürekli veriyor.Yakıtı çok ekonomik,sesi de güzel(özellikle turbo sesi).Şirket aracımız sayesinde(A4 B9 quattro) tanıştım bu motorla,Polo Classic'teki kadar olmasa da(hiçbir motor olamaz)bu motorda içime işledi diyebilirim.
Ekli dosyayı görüntüle 16453
Bu da 2.2 CDI 2.Nesil Sprinter'ın motoru.Bir sürü varyasyonu var,308 CDI olanı 88 hp,311 CDI olanı 109 HP,313 CDI olanı(ülkemizde en yaygını) 129 HP 300nm torka sahip.Bu motoru bende özel kılan şey 1750 devir dolaylarındaki egzoz homurdanması,gerçekten bu motordan beklenmeyecek güzellikte.Mercedes'in 2.2 CDI'larını zaten sevmişimdir,ama şuan Piyasadaki Euro 4,5,6 2.2'lerindense,bu resimdeki Euro 3 motoru daha çok sevdiğimi söyleyebilirim.Bu arada bu motor 2007-2009 arası yeni kasa Sprinter'larda da kullanıldı,yeni kasada kullanılan bunun 150 HP'ye revizyonlu haliydi.Euro normları değişmedi,Euro 3 olarak kaldı.Sonra 2010-2012 yılları arasında belkide Sprinter'da kullanılan en sorunlu motor olan Euro 4'e geçtiler,tabii uzun sürmedi.Motorun bir çok aksamı değiştirilerek Euro 5 motora geçtiler,epey süre Euro 5 motoru kullanan Mercedes,2015'ten itibaren Euro 5 motoru ufak revizyonlarla(SCR-Adblue) Euro 6 ya çevirdiler.
Ekli dosyayı görüntüle 16454
1.6 TDI Euro 5 CAY motor,bu motorla da yine şirket aracımız sayesinde tanıştım(Mk5.5 Jetta Primeline,Exclusive,Mk6 Trendline).105 hp olmasına rağmen döneminde oldukça etkileyici performansı vardı bunu da 1500-2500 devirde gelen 250nm torka borçlu,öte yandan 105 hp yi 4400 devirde vermesi de üst devirlere çıkıldığında normal bir dizel motordan farklı olarak biraz daha geç ölmesine neden oluyor,yani esnek bir motor diyebiliriz.Maalesef emisyon hileli bir motor,kronik sorunları olan bir motor.Şahsen 3 araçta da kronik sorunlarını yaşamadık ama epey yaşayan olduğu için dile getiriyorum,enjektör sorunu var.CAY motorun 3 farklı versiyonu var,A B C diye,yani CAYA motor 75 hp/200nm torka sahip(Yurtdışındaki 2009-2013 Pololarda ve Caddy'lerde var,Türkiye'ye gelmedi.)CAYB Motor 90 HP/230nm Torka sahip(Golf 6'da ve Polo'da kullanıldı.),CAYC motor'da 105 HP 250nm Torklu motor(Polo,Jetta,Passat ve Golf'te kullanıldı.)olarak sunuldu.Bu motor daha sonra yerini CLHA motora,ondan sonra da CXXB ve türevlerine bırakarak Euro 6 110 hp oldu ardından da 115,116 ve 120 hp olarak revizyon edilerek günümüzde kullanılmaya devam ediyor.
Bonus;
Ekli dosyayı görüntüle 16455
LT-28-35-46'ları hepimiz biliyoruzdur,eskilerinden değil 1996-2006 arasındaki modellerinden bahsediyorum.Bunlarda 2.5 TDI ve 2.8 TDI motor vardır,ülkemizde en yaygını 2.5 TDI 109 beygir 5 silindirli olanı,herkes mutlaka bir yerde denk gelmiştir.Ancak hiç denk gelmediğiniz bir motor olan,2.5 TDI'ın turbosuz versiyonu 2.5 SDI'de var 1998-2001 arasında üretilen.Bu motor dediğim gibi Volt'taki 2.5 TDI motorun sadece turbosuz versiyonu.Ateşleme sistemi olsun,Vertieler Pumpe(VEP) yakıt pompası olsun,enjektörler olsun birebir TDI ile aynı.75 HP ve 160nm torku var,5 silindir

5 silindirli makinelerin sesi nasıl güzelse bununda o kadar güzel bir sesi var,atmosferik olduğundan daha bir belirgin hönkürüyor alet

Türkiye'de hiç yok,olması da pek mantıklı mı bilinmez hatta hiç varolmasa bile olurmuş.Bu motorun tek bir kullanım amacı var,o da uzun ömürlülük.Gerçekten milyonlar gidecek bir yapıya ve dayanıklılığa sahip bir motor,ama Türkiye'de olması mantıklı görülmediği için getirilmemiş.Bende Almanya'da binmiştim,performans niyetine hiçbir şey yok,yakıtı fazla,sesli çalışıyor ama güzel sesi var,sorunsuz ve dertsiz bir motor.