Mevzu daha iyi performans vermesi değil. Maalesef başlıkta anlam karmaşası yaşanıyor. Salt hızlanma performansı üzerinden motor karşılaştırması yapılamaz. Neticede aracın ağırlığı, aerodinamisi, şanzıman başarısı da motorun yanında büyük önem arz ediyor. 1.0 motora çift kavrama koymuşlar, 1.6 atmosferiğe eski nesil tam otomatik veya cvt koymuşlar. Bu durumda motorların hızlanma performansını turbo vs atmosferik diye karşılaştırmak anlamsız.Valla hem atmosferik hem de düşük hacim turbo kullanmış biri olarak hacimden dolayı bir eksiklik ben hissetmedim. Hatta ne yalan söyleyeyim hissettiğim şey küçük hacim turbonun her anlamda daha güçlü olduğu. Benim fikrim bu yönde
Bizim bahsettiğimiz konu; sabit yüksek hızla seyir halinde motorun hacminden dolayı o hızda daha rahat stabil kalabiliyor olması. Örneğin; 1.0 turbo motorlu bir araçla sabit 160'la gitmekle 1.6 atmosferik araçla sabit 160'la gitmek arasında fark var. Bunu üreticiler ölçmüyor. Ölçülebilir bir veri de değil zaten. Sadece hacim avantajından kaynaklı motorun o yüksek hızda sabit gidebilmesi daha kolay hale geliyor. Sürüş sırasında bu direkt fark edilebiliyor.
Son düzenleme: