HABER En SORUNSUZ otomobil hangisi? | Otopark.com Soruyor #1

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Valla hem atmosferik hem de düşük hacim turbo kullanmış biri olarak hacimden dolayı bir eksiklik ben hissetmedim. Hatta ne yalan söyleyeyim hissettiğim şey küçük hacim turbonun her anlamda daha güçlü olduğu. Benim fikrim bu yönde
Mevzu daha iyi performans vermesi değil. Maalesef başlıkta anlam karmaşası yaşanıyor. Salt hızlanma performansı üzerinden motor karşılaştırması yapılamaz. Neticede aracın ağırlığı, aerodinamisi, şanzıman başarısı da motorun yanında büyük önem arz ediyor. 1.0 motora çift kavrama koymuşlar, 1.6 atmosferiğe eski nesil tam otomatik veya cvt koymuşlar. Bu durumda motorların hızlanma performansını turbo vs atmosferik diye karşılaştırmak anlamsız.

Bizim bahsettiğimiz konu; sabit yüksek hızla seyir halinde motorun hacminden dolayı o hızda daha rahat stabil kalabiliyor olması. Örneğin; 1.0 turbo motorlu bir araçla sabit 160'la gitmekle 1.6 atmosferik araçla sabit 160'la gitmek arasında fark var. Bunu üreticiler ölçmüyor. Ölçülebilir bir veri de değil zaten. Sadece hacim avantajından kaynaklı motorun o yüksek hızda sabit gidebilmesi daha kolay hale geliyor. Sürüş sırasında bu direkt fark edilebiliyor.
 
Son düzenleme:
Ole deme simdi sen servislerde vakit gecirmeye alisiksin :p
Birde sen daha iyi bilirsin japonlar ole guzel donanim koyuyorlar ki turboyu bulamamislar diyemeyiz. Simdi sen soyle yag yakan orasi burasi bozulan motormu yoksa yag degistirip devam edilen motormu? Youtube da hangi videoyu acsam ozellikle vag tarafinda genelde ilk bahsedilen su motorun burasi surasi soyle arizaliydi kotuydu simdi duzelttiler deniyor. Dizel konusuna girmiyorum bile. Biraz daha guc icin onca cileye degermi mesela
Marifet bozuluyor diye turbo koymamak değil ki marifet sağlamını yapmak. Özgür de onu söylemiş zaten Japonlar bozulan birsey koymuyor demekki turbo benzinli koysa Japon da bozulacak eskiyi devam ettirdiği için sağlamlar geriden geliyorlar
 
Mevzu daha iyi performans vermesi değil. Maalesef başlıkta anlam karmaşası yaşanıyor. Salt hızlanma performansı üzerinden motor karşılaştırması yapılamaz. Neticede aracın ağırlığı, aerodinamisi, şanzıman başarısı da motorun yanında büyük önem arz ediyor. 1.0 motora çift kavrama koymuşlar, 1.6 atmosferiğe eski nesil tam otomatik veya cvt koymuşlar. Bu durumda motorların hızlanma performansını turbo vs atmosferik diye karşılaştırmak anlamsız.

Bizim bahsettiğimiz konu; sabit yüksek hızla seyir halinde motorun hacminden dolayı o hızda daha rahat stabil kalabiliyor olması. Örneğin; 1.0 turbo motorlu bir araçla sabit 160'la gitmekle 1.6 atmosferik araçla sabit 160'la gitmek arasında fark var. Bunu üreticiler ölçmüyor. Ölçülebilir bir veri de değil zaten. Sadece hacim avantajından kaynaklı motorun o yüksek hızda sabit gidebilmesi daha kolay hale geliyor. Sürüş sırasında bu direkt fark edilebiliyor.
Oyle deme simdi turbo koyan iyidir koymayanda geri kafalidir geriden geliyordur:P
Hep dedigim birsey var . Marifet turboda degil. Skstirma oranini yukseltebilen tek marka mazda idi atmosferikler arasinda. Yakit ve motor verimliligini arttirmayi buldular. Marifet turbo koyup motora yag yaktirmak bir onculuk ise aman kalsin :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Cvt den dolayı olabilir mi
Bu revize edilmis cvt zaaar diye kalmiyor yoksa bende cvt almazdim gozunu kapat tk gibi davraniyor. Zaten hali hazirda kullandigim pederin astra 1.4 te bir tik oyleydi ama o gucluydu baya hemen toparliyordu. Fiesta 1.0 kullandim ayni. 1.0 dsg kullanmadimda genelde yorumlarda bunlara paralel hacim meselesi.
Yani olay 0 100 veya yakit degil. Ne olursa olsun hacim kucuk turbo kucuk. Nefesini atmosferikle karsilastirmayiz zaten .
 
Son düzenleme:
Oyle deme simdi turbo koyan iyidir koymayanda geri kafalidir geriden geliyordur:p
Hep dedigim birsey var . Marifet turboda degil. Skstirma oranini yukseltebilen tek marka mazda idi atmosferikler arasinda. Yakit ve motor verimliligini arttirmayi buldular. Marifet turbo koyup motora yag yaktirmak bir onculuk ise aman kalsin :D
Düşük hacim atmosferiği alt devirlerde de yürütebilecek, dolayısıyla hem yakıt hem hızlanma verimliliği sağlayabilecek bir hale getirmişlerse benim de atmosferikten yana bir sıkıntım olmaz. Ama 1.5 - 1.6 atmosferik kullanıp da ' abiii çok iyi devir çeviriyor, acayip zevkli ' deyip cayır cuyur yakıt harcamanın, alt devirleri ölü kullanmanın bir manası yok. He 2-3 litre atmosferiğe biner devir çevirme zevki neymiş görürsen, anlarsan o zaman belki turbo motorun verimliliğinden bir nebze feragat edebilirsin.

Yani işin özü; yüksek hacimli atmosferik zevktir, neşe verir, devir çevirme isteği neymiş görürsün. Ama düşük hacim atmosferiğin böyle bir keyfi yok. Özellikle yüksek hacimlileri tecrübe ettikten sonra dönüp bakmazsın bile. O sebeple düşük hacim turbo motorları, düşük hacim bir çok atmosferiğe göre daha mantıklı buluyorum. Mazda'nın yeni nesil skyactive motorları istisna tuttuğum tek atmosferiktir. Evet, düşük hacim turbo kadar verimli değil, ama geleneksel atmosferikler kadar da verimsiz değil.
 
Oyle deme simdi turbo koyan iyidir koymayanda geri kafalidir geriden geliyordur:p
Hep dedigim birsey var . Marifet turboda degil. Skstirma oranini yukseltebilen tek marka mazda idi atmosferikler arasinda. Yakit ve motor verimliligini arttirmayi buldular. Marifet turbo koyup motora yag yaktirmak bir onculuk ise aman kalsin :D
Mazda takdir edilecek markadır lakin yapabilen tek marka çünkü diğer markalar Mazda nin bu yolla elde etmeye çalıştığını turbo ile yıllardır çok daha verimli şekilde zaten elde ediyorlar diğer markaların kaybı Mazda nin artısı yok yani. Atmosferik 120bg 180 torklu benzinli koyacağına 1.5 Turbo 200bg 300 tork motor koysun daha çok satar daha da güzel olur Mazda atmosferikle kazanmıyor kaybediyor
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: spartacus
Mevzu daha iyi performans vermesi değil. Maalesef başlıkta anlam karmaşası yaşanıyor. Salt hızlanma performansı üzerinden motor karşılaştırması yapılamaz. Neticede aracın ağırlığı, aerodinamisi, şanzıman başarısı da motorun yanında büyük önem arz ediyor. 1.0 motora çift kavrama koymuşlar, 1.6 atmosferiğe eski nesil tam otomatik veya cvt koymuşlar. Bu durumda motorların hızlanma performansını turbo vs atmosferik diye karşılaştırmak anlamsız.

Bizim bahsettiğimiz konu; sabit yüksek hızla seyir halinde motorun hacminden dolayı o hızda daha rahat stabil kalabiliyor olması. Örneğin; 1.0 turbo motorlu bir araçla sabit 160'la gitmekle 1.6 atmosferik araçla sabit 160'la gitmek arasında fark var. Bunu üreticiler ölçmüyor. Ölçülebilir bir veri de değil zaten. Sadece hacim avantajından kaynaklı motorun o yüksek hızda sabit gidebilmesi daha kolay hale geliyor. Sürüş sırasında bu direkt fark edilebiliyor.
Demek istediğinizi anladım. Zaten bu sebepten düşük hacim güçlü araçlar biraz daha yağ yakma eğiliminde. Fakat akıntıya karşı yüzemezsiniz maalesef. Artık bu tsi, ecoboost motorlar atmosferikleri yabana attı. (Not. Atmosferik kullanıcısıyım)
 
Bizim konustugumuz denk motorlar icindi hocam. 1.2 turbo vs 1.6 atmosferik gibi
Hocam ben Cenk beye katılıyorum. Özellikle yüksek hızda sabit giderken atmosferik yüksek hacim sanki daha az yoruluyormuş gibi. Hatta yazdığım üzere belki de bu yüzden düşük hacim turbolar biraz yağ yakıyor. Fakat hızlanma anlamında ben düşük hacim turboyu daha başarılı buluyorum. Haa benim kullandığım bütün düşük hacim turbolar dsg şanzımanlıydı. (kısa süre edc ve powershiftli de kullandım fakat onları hatırlamıyorum tam olarak. Uzun zaman oldu) burada aktarma da önemli. Dsg de motordan tekere giderken güç aktarma verimliliği kullandığım Manuelden bile iyidir belki. Aracın ağırlığı bunun içinde bir etken. Farklı düşünene de saygı duyuyorum hocam :) iyi akşamlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Demek istediğinizi anladım. Zaten bu sebepten düşük hacim güçlü araçlar biraz daha yağ yakma eğiliminde. Fakat akıntıya karşı yüzemezsiniz maalesef. Artık bu tsi, ecoboost motorlar atmosferikleri yabana attı. (Not. Atmosferik kullanıcısıyım)
Öyle tabii. Daha ekonomik ve verimli oldukları için üreticilerin de tercihleri o yönde oluyor. Keza tüketicilerin de büyük kısmının talebi bu yönde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
İlkel olduğunu hala düşünüyorum lakin bu ilkellik tr sartlarinda kötü değil lpg takar az yakarım sorunsuz sanayiye uğramam birde uygun fiyata alırım. Lakin toyota da uygun fiyata alamıyorsam mantıklı değil Rakipleri uygun fiyata veriyor Mazda Kia Hyundai Opel Ford hepsi uygun fiyata veriyor

Baz donanım manuel 1,6 tivct focus 130.000 tl
Kia da 1,0 turbo(120hp) ve 1,4 litre nispeten eskimiş bir motor(100 hp) arasında 8 bin lira fark var.
Opel de 1,2 atmosferik 82 hp manuel ile 1,2 turbo 110 hp otomatik arasında 6 bin tl fark var
En dolu 1,6 corolla ise 129.000 tl. İnsaf yahu. Önce eskiden Toyota pahalıya satıyordu imdi ucuza diyordunuz.Ben ucuz satması en boş opsiyon araba getirdiler dedim.Tekrar Toyota 1,6 yı pahalıya satıyor diyorsunuz.

Türkiyede bence toyota ve honda nin asıl sorunu o Atmosferik ilkel motora fahiş fiyat istemeleri. Birkaç sene önce Corolla Atmosferik ile Muadil turbo benzinli C ler aşağı yukarı aynı paraydı ve ben kimseye toyota önermezdim çünkü pahalı fiyatını haketmiyordu. Bugün ise tıpkı renault yada opel in Atmosferik motorlu araçlarına ortalama 15.000 daha az istemesi gibi toyota da az istiyor ve mantıklı artık oneriyorum. Lakin honda hala uçup kaçmaya devam ediyor geçmişte olduğu gibi bugunde parasini haketmedigini düşünüyorum ki Atmosferik fiyatlar turbo düzeyinde olduğu için turbo dizel versiyonda D segmenti fiyatında maaşallah
En dolu corolla 159.000 bin tl dizeli.

Sonuç itibariyle: Toyota 1,6 atmosferiği arkadaşlarınıza önermeye devam edebilirsiniz.Mantıklı bir araba olacaktır.
 
Baz donanım manuel 1,6 tivct focus 130.000 tl
Kia da 1,0 turbo(120hp) ve 1,4 litre nispeten eskimiş bir motor(100 hp) arasında 8 bin lira fark var.
Opel de 1,2 atmosferik 82 hp manuel ile 1,2 turbo 110 hp otomatik arasında 6 bin tl fark var
En dolu 1,6 corolla ise 129.000 tl. İnsaf yahu. Önce eskiden Toyota pahalıya satıyordu imdi ucuza diyordunuz.Ben ucuz satması en boş opsiyon araba getirdiler dedim.Tekrar Toyota 1,6 yı pahalıya satıyor diyorsunuz.


En dolu corolla 159.000 bin tl dizeli.

Sonuç itibariyle: Toyota 1,6 atmosferiği arkadaşlarınıza önermeye devam edebilirsiniz.Mantıklı bir araba olacaktır.
Şuan zaten öneriyoruz ben eskiden pahalıydi önermiyordum dedim. Ford daki liste fiyatları ile hiç kiyaslamayın bayide vw de olduğu gibi baya iyi indirimler var toyota gibi liste ile bayi uyuşmuyor yoksa opel de astrayi renault da Megane ford da focus u atmosferik hali ile toyota ile aşağı yukarı aynı paraya satıyor birtek toyota ucuz değil. Eskiden toyota atmosferik olmasına rağmen turbo gibi para istiyordu rakipleri atmosferik haliyle toyota dan ucuzdu toyota pahalı kalıyordu dedim. Bugün zaten uygun olduğunu ve önerdiğimizi söyledim yanlış anladınız
 
Son düzenleme:
Cop demedim hocam. 0 100 gazcilari icin hatta cok iyi motorlar.
Yanliz benim gibi daha yuksek hizlarda viraj kasayim vb seylerin pesinde olanlar icin 1.2 yerine ayni gucteki 1.6 atmosferik daha canli ust hizlarda o kadar tercih meselesi tamamen.
Yani 7 sene 1.6 atmosferik kullandim simdide bi kac aydir 1.2 turbo kullaniyorum . nefes kesilmesi var yani siz yok desenizde hani hergun sahit oluyorum zaten :D nefes kesilme bariz var hacimden dolayi.
150 den 100 e dusunce atmosferikte nefes kesilme olmaz zaten turbosu yok en basta. Dediklerinize katilmiyorum bu konuda. Ara hizlanmalarda ki farki bariz yasiyorum cunku.
Gene diyorum yakit olarak daha iyi olabilir 1.2 turbo (ki evet daha az yakiyor baya ) emisyondada vs haklisinizda hergun tecrube ettigim motorlarida bana anlatmayin isterseniz.
İsin ozeti 1.2 turbo 0 100 gazcilarina hitap eder mutluda eder. Ama kisi yakiti onemsemiyorsa kesinlikle 1.6 atmosferik viraj kasip yuksek hizlara cikanlar icin daha iyi.
Ama tabi dusuk tuketim vergi emisyon gibi konularda 1.2 fazlasiyla onde.
Şu olayı bizzat yaşadım.5-6 yıl önce tüplü 1.6 mazda 3 ümüzle maaile+full bagaj zonguldak yolundayken işte 15 yaşında falanım babam ilk defa geç demişti direksiyona, akçakoca-alaplı arası çok uzun olmasada 9 adet tünel ve çift şerit sahilyolundan oluşur ve virajlıdır deniz kenarından gidersiniz bilen bilir.Tabi ilk defa uzun yolda direksiyona geçmenin verdiği endişe+keyifle her anını hatırlıyorum olayın.Tünellerdeki hız sınırına uygun hareket ederken yanımdan megane 1 saatte 2 kmh gibi çok küçük bir farkla beni geçiyordu 5. viteste giderken tünel biter bitmez acaba çeker mi deyip bastığım anda aldı yürüdü ama benim amacım vites küçültmekti malum ilk defa geçmişim her şeyin tadına bakmak istiyorum.Bu olay 4-5 tünel ardarda devam etti tünel her bittiğinde gaza %20 basıyorsam %30 a çıkardım öyle aşırı basmıyordumda malum ilk defa geçmişim şansımı kaybetmek istemem ve araba yürüdü. Çok şaşırmıştım o güne kadar duyduklarım yalan gibi gelmişti.Gelin görün ki bu sene 1.2 tsi bir üniteyle aynı yolu giderken artık tünellerin aktif olmadığını da biliyoruz viraj kasma keyfi yapıyoruz, herneyse bir ara toros atladı önüme çekilince 120 dolaylarında yürüyen tsi yürümemeye karar verdi ben o an şoka girdim.Her ne kadar 2 vites düşürüp yürütmeye çalıştıysam da çok zorladı.Yürüdü yürümesine ama çok sonra ve canından can aldığımı hissettim.Araç devir çevirdikçe kendini yırtıyor ama yakıt tüketiminden başka arabada yükselen bir şey yok. O gün bugündür bir kaç farklı 1.0 1.2 gibi ufak hacim üniteler kullandım ama şunu anladım ki belirli hızdan sonra hacim yoksa gazın arkasında kimsede yok ne kadar çalarsanız çalın kapıyı.
 
Şu olayı bizzat yaşadım.5-6 yıl önce tüplü 1.6 mazda 3 ümüzle maaile+full bagaj zonguldak yolundayken işte 15 yaşında falanım babam ilk defa geç demişti direksiyona, akçakoca-alaplı arası çok uzun olmasada 9 adet tünel ve çift şerit sahilyolundan oluşur ve virajlıdır deniz kenarından gidersiniz bilen bilir.Tabi ilk defa uzun yolda direksiyona geçmenin verdiği endişe+keyifle her anını hatırlıyorum olayın.Tünellerdeki hız sınırına uygun hareket ederken yanımdan megane 1 saatte 2 kmh gibi çok küçük bir farkla beni geçiyordu 5. viteste giderken tünel biter bitmez acaba çeker mi deyip bastığım anda aldı yürüdü ama benim amacım vites küçültmekti malum ilk defa geçmişim her şeyin tadına bakmak istiyorum.Bu olay 4-5 tünel ardarda devam etti tünel her bittiğinde gaza %20 basıyorsam %30 a çıkardım öyle aşırı basmıyordumda malum ilk defa geçmişim şansımı kaybetmek istemem ve araba yürüdü. Çok şaşırmıştım o güne kadar duyduklarım yalan gibi gelmişti.Gelin görün ki bu sene 1.2 tsi bir üniteyle aynı yolu giderken artık tünellerin aktif olmadığını da biliyoruz viraj kasma keyfi yapıyoruz, herneyse bir ara toros atladı önüme çekilince 120 dolaylarında yürüyen tsi yürümemeye karar verdi ben o an şoka girdim.Her ne kadar 2 vites düşürüp yürütmeye çalıştıysam da çok zorladı.Yürüdü yürümesine ama çok sonra ve canından can aldığımı hissettim.Araç devir çevirdikçe kendini yırtıyor ama yakıt tüketiminden başka arabada yükselen bir şey yok. O gün bugündür bir kaç farklı 1.0 1.2 gibi ufak hacim üniteler kullandım ama şunu anladım ki belirli hızdan sonra hacim yoksa gazın arkasında kimsede yok ne kadar çalarsanız çalın kapıyı.
Hocam ehliyeti olan araba tecrubesi olanlarin sorulari zaten belli belirli materyal uzerinden soru soruluyor konusuluyor.agirlik hava direnci vites motor konusuluyor oyle olunca forum bilgilendirici oluyor.
Foruma yeni gelen biri ole bisi yok neden cunku ben oyle diyorum tarzinda konusan olunca konu dagiliyor :D
Yoksa dediginizi eminim cogu kisi anlamistir ki bende benzer olayi yasadim :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal

Ben aslında ''bir çok sorunu kullanıcıları bilerek alıyor'' kısmına takıldığım için yazmıştım çünkü sorun çıkartacağını bilerek almak pek mantıklı gelmedi bana, attığınız başlıkların çoğunu biliyorum. Güncel kasa hakkında fikrim yok ama önceki kasada dizel motorda yağ yakma, dpf (kocaeli kaya arkadaşımın aurisindeki sorunu çözemeyince arkadaşımın ısrarıyla piyasasının biraz altında geri satın almıştı), cam kumandası gibi küçük elektroniklerle alakalı benzer sorunlar toyotada bile mevcut.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Şu olayı bizzat yaşadım.5-6 yıl önce tüplü 1.6 mazda 3 ümüzle maaile+full bagaj zonguldak yolundayken işte 15 yaşında falanım babam ilk defa geç demişti direksiyona, akçakoca-alaplı arası çok uzun olmasada 9 adet tünel ve çift şerit sahilyolundan oluşur ve virajlıdır deniz kenarından gidersiniz bilen bilir.Tabi ilk defa uzun yolda direksiyona geçmenin verdiği endişe+keyifle her anını hatırlıyorum olayın.Tünellerdeki hız sınırına uygun hareket ederken yanımdan megane 1 saatte 2 kmh gibi çok küçük bir farkla beni geçiyordu 5. viteste giderken tünel biter bitmez acaba çeker mi deyip bastığım anda aldı yürüdü ama benim amacım vites küçültmekti malum ilk defa geçmişim her şeyin tadına bakmak istiyorum.Bu olay 4-5 tünel ardarda devam etti tünel her bittiğinde gaza %20 basıyorsam %30 a çıkardım öyle aşırı basmıyordumda malum ilk defa geçmişim şansımı kaybetmek istemem ve araba yürüdü. Çok şaşırmıştım o güne kadar duyduklarım yalan gibi gelmişti.Gelin görün ki bu sene 1.2 tsi bir üniteyle aynı yolu giderken artık tünellerin aktif olmadığını da biliyoruz viraj kasma keyfi yapıyoruz, herneyse bir ara toros atladı önüme çekilince 120 dolaylarında yürüyen tsi yürümemeye karar verdi ben o an şoka girdim.Her ne kadar 2 vites düşürüp yürütmeye çalıştıysam da çok zorladı.Yürüdü yürümesine ama çok sonra ve canından can aldığımı hissettim.Araç devir çevirdikçe kendini yırtıyor ama yakıt tüketiminden başka arabada yükselen bir şey yok. O gün bugündür bir kaç farklı 1.0 1.2 gibi ufak hacim üniteler kullandım ama şunu anladım ki belirli hızdan sonra hacim yoksa gazın arkasında kimsede yok ne kadar çalarsanız çalın kapıyı.
Arttırıyorum: 1.2tsi Leon ile 120-130'un üstüne çıkmak istemiyorum. Çünkü benim atmosferik 1.2 motorlu ileri seviye low cost arabam bile 130'dan sonra kendisinden 10 yaş genç Leon kadar yürümeye başlıyor:D Bunlar sırtını turboya yaslamış motorlar, o yüzden yüksek hız ve yüksek devirlerdeki verimliliğine kesinlikle özen gösterilmiyor. 1.6 ti-vct ve 1.0eb Focus'u karşılaştırdığımda da durum aynı. 1.0 devir yükselince tıkanıyor. Zaten bunlar markaların giriş seviyesi motorları. "Ben sakin sürücüyüm, performans aramıyorum" diyen insanlara hitap etmesi gereken motorlar. Markalar da bu motorları geliştirip pazarlarken TR dışında her yerde emisyon üzerine iddialar sunuyor. Sadece TR'de milleti performanslı diye kandırmaya çalışıyor, sağolsun kullanıcılarımızın da büyük bölümü bu pazarlamaya kanıp bu motorların performansını savunuyor. :) Turbo beslemeyi desteklemem için hacmen de büyük olan 2.3eb, 2.0tfsi filan kullanmam gerek.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...