Arkadaşlar,
Siz olayı biraz karıştırdınız veya konu başka yere gitti. İşin özü şu ki bizim kullandığımız, özellikle 1.6lt altında ki motorlara konulan turbo beslemelerin amacı “benzer güçleri daha küçük hacimden çıkartmak ve tüketim, emilsiyon ve performansı optimum seviyeye” getirmek. Hatta son dönemde silindir de azaltarak aracı biraz daha hafifletmek..
Bu turboların eti ne, budu ne?
Baya küçük turbo uygulamaları bunlar. Haliyle alt devirleri canlı ama üst devirleri boş araçlar. Vites düşürüp 5k rpm de 3 veya 4 de gazlamıyorsunuz değil mi bu tip araçlar ile ?
Üst devirlerin canlı olmasını beklemek hayal ki zaten canlı olsalar motor güçleri de çok saha yüksek olur. Atmosferik araçlar en yüksek tork değerlerine, tıpkı en yüksek güç değerlerine eriştikleri gibi genellikle çok yüksek devir de ulaşırlar.
Motorun en yüksek tork değeri hangi devir aralığında ise siz devir saatinin en hızlı yikselişini o devir bandında görürsünüz. Bu sebeple küçük turbolu, ekonomi amaçlı turbo tasarımı içeren bir motoru yüksek devir de boğmak ile, normal bir atmosferik motorlu aracı alt devirde hızlandırmaya çalışmak aşşa yukarı aynı tecrübeyi (gitmeme durumu) verir.
Eğer yazılanlar dan ben yanlış anladıysam kusura bakmayın...
Siz olayı biraz karıştırdınız veya konu başka yere gitti. İşin özü şu ki bizim kullandığımız, özellikle 1.6lt altında ki motorlara konulan turbo beslemelerin amacı “benzer güçleri daha küçük hacimden çıkartmak ve tüketim, emilsiyon ve performansı optimum seviyeye” getirmek. Hatta son dönemde silindir de azaltarak aracı biraz daha hafifletmek..
Bu turboların eti ne, budu ne?
Baya küçük turbo uygulamaları bunlar. Haliyle alt devirleri canlı ama üst devirleri boş araçlar. Vites düşürüp 5k rpm de 3 veya 4 de gazlamıyorsunuz değil mi bu tip araçlar ile ?
Üst devirlerin canlı olmasını beklemek hayal ki zaten canlı olsalar motor güçleri de çok saha yüksek olur. Atmosferik araçlar en yüksek tork değerlerine, tıpkı en yüksek güç değerlerine eriştikleri gibi genellikle çok yüksek devir de ulaşırlar.
Motorun en yüksek tork değeri hangi devir aralığında ise siz devir saatinin en hızlı yikselişini o devir bandında görürsünüz. Bu sebeple küçük turbolu, ekonomi amaçlı turbo tasarımı içeren bir motoru yüksek devir de boğmak ile, normal bir atmosferik motorlu aracı alt devirde hızlandırmaya çalışmak aşşa yukarı aynı tecrübeyi (gitmeme durumu) verir.
Eğer yazılanlar dan ben yanlış anladıysam kusura bakmayın...