Genelle yapmayı doğru bulmuyorum. Çünkü ihtimaller dahilinde her markanın kullanıcısında bu tarz şeylerle karşılaşabiliriz.

Ama çoğunlukla filo araçlarında bu tarz durumlarla karşılaşmak mümkün. Renault, Peugeot/Citroen, Fiat markaları filoda yaygın olduğundan sıkça karşılaşıyor olabilirsiniz.
Hiç sakin kullanan kişiye denk gelmedim 😂
 
  • Haha
Tepkiler: FocusMonster
Yok ne kusuru düşünenler bilgi edinsin diye açtım zaten. Bu yağ yakma olayının yağ kaynaklı olduğunu söyleyenler var, ama bizde ilk 3-4bin km den sonra eksiltmediği için rodajdandır diyoruz şimdilik. Bakımı yetkilide yaptırdığımız için opar kondu, sorduk yağımızı kendimiz getirebilir miyiz diye olmaz dediler mecbur opar koyduk. Araçta sık sık ufak tefek sıkıntılar çıkıyor biz de garanti hizmetinden memnun olduğumuz için 5 yıl boyunca muhtemelen opar yağ kullanılacak


Söyledik olmaz dediler opar kondu

alfada motula geçince eksiltme dibe vurmuştu ;)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Merhaba, bizimde kullanmakta olduğumuz 2018 model henüz 3000km'de olan 1.4 urban paket bir egea'mız var. Deneyimlediğim kadarıyla öyle ezber bozan bir araba değil :) şehir içinde yakıt ortalama 7.5litrelerde dolanıyor bence kasasına ve performansına göre fazla, uzun yolda ise 110km hızdan sonra güven veren bir araba değil onun dışında işimizi görüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Bakımdan 6 ay sonrası günceli

6 ay 2500km kadar vakit geçti bakımı yapılalı, eskisi kadar olmasa da çubukta seviye yine biraz düşmüş (tahmini 150-200ml arası) farklı herhangi bir sıkıntı çıkmadı.

Bakıma kadar 10 litrenin biraz üstünde seyreden tüketim 9 küsürlere düştü (ortalama hız 11km/h klima daima açık)

10bin km sonucunda hala sağ ön kapıdaki bi ses dışında trim sesi yok o da camı sonuna kadar bir kere açıp kapatınca bikaç ay kayboluyor ortadan. Memnunuz mutluyuz
 
Bir ben mi öyle düşünüyorum bilmiyorum ama Fiat Egea süspansiyon konforunda bana çok başarılı geliyor. Bayağı bir C sınıfı araç kullandım ve başarılı buluyorum bu konuda. Hele benim aracımdan sonra (Alfa Romeo Giulietta)
 
Bir ben mi öyle düşünüyorum bilmiyorum ama Fiat Egea süspansiyon konforunda bana çok başarılı geliyor. Bayağı bir C sınıfı araç kullandım ve başarılı buluyorum bu konuda. Hele benim aracımdan sonra (Alfa Romeo Giulietta)
Karşılaştıracak kadar alternatif deneme fırsatım olmadı ama biz memmunuz genel olarak
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Bir ben mi öyle düşünüyorum bilmiyorum ama Fiat Egea süspansiyon konforunda bana çok başarılı geliyor. Bayağı bir C sınıfı araç kullandım ve başarılı buluyorum bu konuda. Hele benim aracımdan sonra (Alfa Romeo Giulietta)
Fiyatının üzerinde bir konforu var. Egea'dan önce Focus 3 vardı. Konfor anlamında Focus'u aratmıyor diyebilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Bakımdan 6 ay sonrası günceli

6 ay 2500km kadar vakit geçti bakımı yapılalı, eskisi kadar olmasa da çubukta seviye yine biraz düşmüş (tahmini 150-200ml arası) farklı herhangi bir sıkıntı çıkmadı.

Bakıma kadar 10 litrenin biraz üstünde seyreden tüketim 9 küsürlere düştü (ortalama hız 11km/h klima daima açık)

10bin km sonucunda hala sağ ön kapıdaki bi ses dışında trim sesi yok o da camı sonuna kadar bir kere açıp kapatınca bikaç ay kayboluyor ortadan. Memnunuz mutluyuz
O günden bugüne biraz daha yol yaptıktan sonra kesin bilgiler içeren bi güncel;

O 150-200 ml dediğimiz aslında 50-60 ml civarıymış, egealarda yağ çubuğunun minimumu ile maximum seviyesi arası ciddi derecede ufakmış(aslında arabanın yağ kapasitesi de alışık olduğumuz 4 litre değil o yüzden biraz farklı, tüm yağı boşaltıp 3 litre yağ koyduğmuzda minimum seviyesinin üstüne çıkıyor 3.2 koyunca maximum seviyesine geliyor). 3500km civarı abim çubukta yağ çok az bi servise götür dedi (karanlıkta bakmış görememiş :D ) Gittik servise orda bekledikten sonra çektik çubuğu yağ seviyesi idealdeydi. Bana çubuktaki mesafenin ne kadar yağa denk geldiğini göstermek için çay bardağıyla ölçerek yarım çay bardağı kadar yağ eklediler ve çubuktaki min-max arasındaki seviyede %25-30 civarı bi artış oldu. Araç 3500km - 9 ayda toplamda yarım çay bardağı kadar yağ eksiltmiş özetle.

1605078352770.jpg
Bu arada servisin ilgisi gerçekten çok iyi, tekrar tekrar farklı kişiler bakıp hepsi durumu tek tek açıkladı. Bir sonraki bakıma girdiğinde bizim tedirginliğimizi ortadan kaldırmak için yağı tartılarak kaydedilecek, bizim istediğimiz km sonucunda yağı tamamen boşaltılıp tekrar hem litre hem gram olarak ölçülecek. Zaten şuan gözümle gördüğüm için ben ikna oldum ama yine de bunu teklif ettiler.

Bir de yakıt tüketimi 9-9,5 litrelerde geziyor abimin kullanımında. Kendisi biraz agresif kullanıyor benim kullanımımda aynı şartlarda 8-8.5 litre civarları tutturabiliyorum fazla kasmadan. Herhangi bir 1.4-1.6 atmosferiğin en tasarruflusu 7 üstü dolaşır bu rotada
 
Son düzenleme:
Selamlar, bir güncel de buraya atayım. 2. yılı dolmak üzereyken tatsız bir kazaya karıştı. Aniden duran trafikte arkadan frensiz giren bir a3, ıslak zeminde kayarak öndekine giren bir egea hikayesi. Ön arka tampon tamir, ön alt üst panjur değişim, sol far değişim ile oluşan tatsız bir tramer :) Her şeyinin kaydı olsun en azından diyerek direkt olarak yetkilide yaptırdık işlemlerini. 2x tampon tamiri, boya işçiliği, 1x far, 2x panjur, ön logo, çeki demiri kapağı şeklinde bir faturası çıktı. Tampon demirleri, şasi uçları, arka tarafta bagaj havuzu falan çok şükür herhangi bir zarar görmemiş. Yapılan işlemlerden memnun kaldık, tamirler yapılan boyaların tonları falan çok güzel olmuş ama tamponları tamir edip sadece bir ayağı kırılan farı komple değiştirmeleri saçma geldi ki gündüz ledli mercekli bir egea farı bugün serviste +3000tl. Servisten çıkarkenki fotoğrafını ekliyorum, bu ay içinde de bakımı vardı ancak tam kapanma haberinden sonra kapanma sonrasına erteledik 14500km civarı 2. bakımına girecek

1619475205607.jpg
 
Son düzenleme:
Selamlar, bir güncel de buraya atayım. 2. yılı dolmak üzereyken tatsız bir kazaya karıştı. Aniden duran trafikte arkadan frensiz giren bir a3, ıslak zeminde kayarak öndekine giren bir egea hikayesi. Ön arka tampon tamir, ön alt üst panjur değişim, sol far değişim ile oluşan tatsız bir tramer :) Her şeyinin kaydı olsun en azından diyerek direkt olarak yetkilide yaptırdık işlemlerini. 2x tampon tamiri, boya işçiliği, 1x far, 2x panjur, ön logo, çeki demiri kapağı şeklinde bir faturası çıktı. Tampon demirleri, şasi uçları, arka tarafta bagaj havuzu falan çok şükür herhangi bir zarar görmemiş. Yapılan işlemlerden memnun kaldık, tamirler yapılan boyaların tonları falan çok güzel olmuş ama tamponları tamir edip sadece bir ayağı kırılan farı komple değiştirmeleri saçma geldi ki gündüz ledli mercekli bir egea farı bugün serviste +3000tl. Servisten çıkarkenki fotoğrafını ekliyorum, bu ay içinde de bakımı vardı ancak tam kapanma haberinden sonra kapanma sonrasına erteledik 14500km civarı 2. bakımına girecek

Ekli dosyayı görüntüle 35090
Geçmiş olsun. Allah daha beterinden korusun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve Toprak
Öncelikle merhabalar. Kendi aracımdan sonra ailemizin diğer aracı olan abimin Egeasını tanıtmak istedim. Kendisi 2019 model 1.4 Fire Urban Plus Sedan bir Egea. Mart sipariş Nisan 26 teslim. Gün itibariyle tam 4 aylık yaklaşık 4bin km de. Alış hikayesinden kısaca bahsedersek, önceki aracımızdan kurtulmak istememiz ve Fiat bayisinin takasta tüm galerilerden çok daha iyi bir teklif vermesiyle Easy Egea almaya gittik. Easy nin stoklarda olmaması nedeniyle 4bin zamlı fiyattan almak zorunda kalmamız, Urban Plus donanımı ise zamsız olarak bi önceki ayın stoğundan alabilmemiz nedeniyle Easy-Urban Plus arasında normalde 10bin tl olan fark 6bin tl ye düşmüştü. Sıralayacağım farklar nedeniyle bu fırsatı kaçırmak istemedik.
  • Ekransız bir teyp yerine 7 inç dokunmatik ekranlı teyp(malesef carplay kapalı), ve 4 adet ekstra hoparlör ile toplamda 6 hoparlör.
  • Normal far yerine mercekli halojen ve beraberinde halojen gündüz aydınlatmaları yerine gündüz ledi
  • 15 inç kapaklı jant yerine 16inç alaşım jant.
  • Her ne kadar ispatlanamamış olsa da benim ve birçok Egea kullanıcısının inandığı yalıtım farkı
  • Hız sabitleyici, daha gelişmiş yol bilgisayarı ekranı
  • Deri direksiyon, deri vites topuzu
  • Tek yönlü otomatik dijital klima (easy donanımda analog klima geliyor)
  • Direksiyona göre yanan sis farları, birkaç ufak görünüm detayı
  • Belki de en önemlisi 6 adet hava yastığı ve sayamadığım ufak tefek bir çok farklılık.

Bence 6bin tl ye değdi, sizce?

(Fotoğraflara tıklayarak büyütebilirsiniz kötü görünmemesi adına küçük olarak ekledim, araç şahsıma ait olmadığı için de plakası kapalı)
Ekli dosyayı görüntüle 20428

Bu fotoğrafı aldığımızın ertesi günü henüz 26km de iken cam filminden dakikalar önce çekmiştim. Ailemizde çocuk olduğu için arka camlar ciddi derecede koyu, ön kapılar ve en arka cam sürüşü engellemeyecek şekilde güneşi kesmesi için orta koyulukta filmli. Ek olarak o gün fabrikanın sonradan çaldığı ön 2 kapının alt tarafı için fitil ve kaputun ön tarafı için fitil alındı. Kapı fitilleri yalıtımda kaput fitili de motor bölümünün temizliğinde fark yarattı. İkisi toplamda 80tl gibi bi para yapıyodu o gün, bunu okuyan egea kullanıcısı var ise zaman kaybetmeden alıp takmalı faydasını görür


Aracımızın içi ise bu şekilde. Ön taraf ciddi anlamda yumuşak. Önceki aracımız B5 Passat ile karşılaştırırsak bi miktar daha yumuşak diyebilirim. Tokluğu konusunda da bi tık daha düşük diyebiliriz ama rahatsı edecek bi durum yok. Ön kapılar da benzer bir malzemeyle yumuşak ama arkalar bildiğimiz sert plastik. 4000km de köy yollarına da girdik ciddi kötü yollardan da geçtik, şuan için trim sesi tamamen sıfır.
Ses sistemi de 4 büyük hoparlör 2 de tweeter olmak üzere 6 hoparlörlü, aracın fiyatını düşünürsek bu fiyat için gayet iyi bence. Önceden olan aux kaldırılmış usb, blueetoth mevcut. Ayrıca teypte sesli komut özelliği de mevcut ancak navigasyonumuz olmadığı için anca arama yapıyoruz. Telefon bağlıyken gelen mesajları sesli okuma gibi huyları da var :D

Malesef elimde kaput içinin fotoğrafı olmadan performansı hakkında konuşacağım. Aracımız hantallığıyla bilinen 1.4 Fire motorun 16v 95hp 127nm torklu versiyonu (yani tüm Egea modellerindeki motor). İnanılmaz kısa oranlı 6 ileri manuel şanzıman. 6. vites 3000rpm de yaklaşık 120km/h. Şehir içi kullanımlarda 65-70km/h gibi son vitesi isteyen, dur kalklarda elimizi vitesten bırakamadığımız bi şanzıman yani. Peki nasıl bu arabanın gidişi? Gerçekten aşırı dik yokuşlarda lastik tutunduğu sürece bu oranlarla gidemeyeceği yer yok. Sıfırdan kalktığımız zaman 60-70 li hızlara kadar çok atik hissettiriyor, daha sonrasında ivmelenmesi azalıyor. Uzun yolda ise uzun rampalarda 4. viteste devir çevirdiğimiz oluyor malum atmosferik motor. Yine bir önceki aracımız atmosferik B5 passat ile karşılaştırırsak, son hız hariç baya benzerler.

Gelelim yakıt konusuna. Tamamen şehir içi, ortalama hız 20km/h altı kullanıyoruz 8x2 km olarak sabah ve akşam günün en yoğun saatlerinde toplamda günde 16km kullanıldığı koşullarda 10litre/100km gibi bi tüketim söz konusu. Şehir dışı tüketim olarak da Ankara-Antalya yaptı 3 kişi + orta-dolu bagaj ile mümkün olduğunca 100-105 sabitleyici ile toroslarda dediğim gibi 4. vitesde devir çevirerek 4.8 yakmış, aynı yolun dönüşünü kayda değmeyecek yük farkıyla 5.4 ile tamamladı. Tamamen düz rotalarda 4.5 civarına inebilir ama daha altını sanmıyorum.

Yukarıdaki tüketimler tamamen klimalı kullanım, hatta 4bin km sinin en az 3500km sinde kliması açıktır. Klima performansı olarak da Fiat grubu araçlar genelde beğenilir zaten. Yanılmıyorsam fan hızı 6-7 kademeli, daha 2. kademeyi geçmedik. Ön cam için buğu çözme tuşu da ekstrası. Komple buğulanmış camı 2 saniyede tertemiz yapabiliyor sevdiğim bir özellik.


Fotoğraftan da görebileceğiniz üzere aracı pek sakınmıyoruz, yani konfor konusunda baya tecrübe edindik. Egea'dan kesinlikle 150bin tl üzeri C segment arabaların konforunu beklememelisiniz. Boyut olarak birçok C sınıfı araçla karşılaştırılıp başarılı çıkabilir, ancak konfor ve kalite konusunda B+ dediğimiz segmente daha denk. Hatta Easy donanıma direkt B sınıfı demekte bi sakınca görmüyorum.


Arabayı kötü hatırlamayın diye az önceki toz içindeki fotoğrafından sonra yeni yıkanmış halinin fotoğrafıyla yazımı bitirmek istiyorum. Gelelim sadete; Ezber Bozdu mu? Bu aracın bir Fiat olduğunu ve Lineanın devamı niteliğinde olduğunu düşünürsek evet, ama otomobil dünyasında yeni bir devir açar mı dersek alakası bile yok. Özellikle aldığımız dönemdeki fiyat ve segment rakiplerine nazaran başarılı olduğunu düşünüyorum.

Araba hakkında çok bilgi verememiş olabilirim, başlarda neredeyse abimden çok sürmüş olsam da kendisini son zamanlarda kendi arabam dolayısıyla pek göremiyorum. Yolcu olarak değil ama sürücüsü olarak tecrübem bu kadarına elverdiği için nelerden bahsedebileceğim hakkında pek fikrim yok. Ancak sizlerin soruları olursa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim. Vaktinizi ayırıp buraya kadar okuyan herkese teşekkür ederim :)
merak ettiğim birkaç konu var
1-araç ne kadar seri ve atik
2- yağ yakma durumu oluyor mu bazen duyuyoruz doğrumu
3-araçta çok güzel olmuş dediğiniz en beğendiğiniz özellik nedir
 
merak ettiğim birkaç konu var
1-araç ne kadar seri ve atik
2- yağ yakma durumu oluyor mu bazen duyuyoruz doğrumu
3-araçta çok güzel olmuş dediğiniz en beğendiğiniz özellik nedir
1- Araç 127nm 95 hp, iş görüyor mu dersek evet ama güçlü mü dersek hayır. Yer yer devir çevirmek gerekiyor. Aracı normal kullanımda en azından 2000 devir üstü tutarsanız tepkiler fena değil kurtarıyor
2- yağ yakma konusunu sanıyorum önceki mesajlarda anlattım, 5bin km de 50-60ml kadar bir eksiltme mevcut bizim aracımızda ki bu gayet doğal. Ama daha çok veya daha az eksilten araçlar da görüyorum. Yıllardır çeşitli egea topluluklarındayım yağdan dolayı motorunda sorun çıkan ben görmedim, çünkü 2 bakım arasında tehlikeli seviyeye kadar düşürecek bir eksiltme yok
3- aracımız öyle aman aman dolu değil ancak bizim aldığımız dönemki fiyatını düşünürsem açık renk döşemeler, mercekli far, otomatik klima dikkat çeken özellikler benim için. Ek olarak geri görüş kamerasını çok kolay bir şekilde bağladığımız ekranını söyleyebilirim.


Hazır mesaj atmışken konuya bir güncel daha atayım, 2. Bakımına götürdüm buji takımı, fren hidroliği, tüm filtreler ve yağ bakımı yapıldı. Bu sefer selenia yağ kullandık (+80tl yağ farkı) 1050tl (1150-100) ücreti oldu. Buji takımı ve fren hidroliği normal bakıma ek 400tl, yani bunların olmadığı bir bakım hala fiatta 700tl altına hallolabiliyor
 
Son düzenleme:
1- Araç 127nm 95 hp, iş görüyor mu dersek evet ama güçlü mü dersek hayır. Yer yer devir çevirmek gerekiyor. Aracı normal kullanımda en azından 2000 devir üstü tutarsanız tepkiler fena değil kurtarıyor
2- yağ yakma konusunu sanıyorum önceki mesajlarda anlattım, 5bin km de 50-60ml kadar bir eksiltme mevcut bizim aracımızda ki bu gayet doğal. Ama daha çok veya daha az eksilten araçlar da görüyorum. Yıllardır çeşitli egea topluluklarındayım yağdan dolayı motorunda sorun çıkan ben görmedim, çünkü 2 bakım arasında tehlikeli seviyeye kadar düşürecek bir eksiltme yok
3- aracımız öyle aman aman dolu değil ancak bizim aldığımız dönemki fiyatını düşünürsem açık renk döşemeler, mercekli far, otomatik klima dikkat çeken özellikler benim için. Ek olarak geri görüş kamerasını çok kolay bir şekilde bağladığımız ekranını söyleyebilirim.


Hazır mesaj atmışken konuya bir güncel daha atayım, 2. Bakımına götürdüm buji takımı, fren hidroliği, tüm filtreler ve yağ bakımı yapıldı. Bu sefer selenia yağ kullandık (+80tl yağ farkı) 1050tl (1150-100) ücreti oldu. Buji takımı ve fren hidroliği normal bakıma ek 400tl, yani bunların olmadığı bir bakım hala fiatta 700tl altına hallolabiliyor
Teşekkürler Toprak Bey
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
1- Araç 127nm 95 hp, iş görüyor mu dersek evet ama güçlü mü dersek hayır. Yer yer devir çevirmek gerekiyor. Aracı normal kullanımda en azından 2000 devir üstü tutarsanız tepkiler fena değil kurtarıyor
2- yağ yakma konusunu sanıyorum önceki mesajlarda anlattım, 5bin km de 50-60ml kadar bir eksiltme mevcut bizim aracımızda ki bu gayet doğal. Ama daha çok veya daha az eksilten araçlar da görüyorum. Yıllardır çeşitli egea topluluklarındayım yağdan dolayı motorunda sorun çıkan ben görmedim, çünkü 2 bakım arasında tehlikeli seviyeye kadar düşürecek bir eksiltme yok
3- aracımız öyle aman aman dolu değil ancak bizim aldığımız dönemki fiyatını düşünürsem açık renk döşemeler, mercekli far, otomatik klima dikkat çeken özellikler benim için. Ek olarak geri görüş kamerasını çok kolay bir şekilde bağladığımız ekranını söyleyebilirim.


Hazır mesaj atmışken konuya bir güncel daha atayım, 2. Bakımına götürdüm buji takımı, fren hidroliği, tüm filtreler ve yağ bakımı yapıldı. Bu sefer selenia yağ kullandık (+80tl yağ farkı) 1050tl (1150-100) ücreti oldu. Buji takımı ve fren hidroliği normal bakıma ek 400tl, yani bunların olmadığı bir bakım hala fiatta 700tl altına hallolabiliyor
şu bakım fiyatları cidden çok iyi. Bazı markalar da insanlar servis fiyatlarından dolayı bakımı dışarıda yaptırıp garantiyi bozmayı göze alıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb ve Toprak