KAPALI Focus&Golf&Jetta

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
1,376
26
Marka
Volkswagen
Hayırlı forumlar
Arkadaşlar haftada 4 gün üniversiteye git gel yapıcak(30km) hafif trafikli yol,az yakıcak araç lazım.
Bütçe 120bin TL

Aklımda belirlediğim
Focus 1.5 tdcı titanium powershift
Golf 1.6 TDI Comfortline DSG(facelift)
Jetta 1.6 TDI DSG 2015 highline

Km max 40bin olucak valla jetta almaya hiç isteğim yok ama peder biraz istekli,golf yeni ve km az olucak ama biraz boş,focus çok iyi gibi geliyor sizce nasıl seçim yapmalıyım ?

Kriterler:
Motor
Şanzıman
Konfor
Yol tutuş
Genişlik
Donanım
Bunlar önemli ama hepsinin bir arada olması şart değil yine de focus avantajlı gibi...
 
Dizel ihtiyacınız olduğuna emin misiniz? Yılda 15.000 altı km için 1.0 comfortline Golf alınabilir 2018 model olur hem de. Yada Superb bile alınabiliyor 120.000tl bütçe ile. Mondeo 1.6 tdci da olabilir. Açıkçası 120.000tl öyle bir bütçe ki her telden olabiliyor km ve yıl değişiyor sadece :) Golf un 2.el avantajı hariç açıkçası 120.000tl yi C segmentinde vermezdim
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve spartacus
Gözlemlediğim kadarıyla forumda özel bir Ford sevgisi mevcut. Tam aksi şekilde özel bir vw sevmeme durumu da mevcut olduğu için soruyu soran arkadaş test edip istediğini alsın bence.
 
Öncelikle hacim ihtiyacınız yoksa Jetta'yı bu iki arabanın yanında gündeme bile almayın derim. Çünkü Jetta'lar bambaşka bir kalite standardında, maalesef bu iki arabanın bariz gerisinde.
Aynen benim yaşadığım durum bu... ben uzun boylu biriyim ve ön koltuğu kendime göre, sadece sol dizim rahat edecek şekilde ayarlarsam (rahatlıktan kastım durumu kurtarmak diyelim), arka taraf VW Polo ayarına iniyor... öyle Golf e biner gibi langır lungur binemiyorum araba çarpıyorum orta göğüse de... bir acayip.. sadece bu araçta bu kadar zahmet çekiyorum desem yeri var
Hocam benim boy 1.79, kilo da 170 üstü. O yüzden iç hacim ferahlığı konusunda çok seçici oluyorum. Öne ve arkaya iniş biniş olarak Focus'ta bir rahatsızlık yaşamadım. Bacaklarım kısa gövdem uzun diyedir belki bilemiyorum. Ama genel hacim olarak Golf, sade tasarım artısı nedeniyle bariz daha ferah tabii ki.
İşçilik ve malzeme kalitesine gelirsem, Golf'un malzeme kalitesi olarak tek artısı ceplerdeki kadife kaplamalardır. İşçilik tarafında ise Focus'ta bazı arabalarda fiyaskolar çıkıyor. Sıfır araç alırken içine binip pazarda domates seçer gibi seçmek gerekiyor neredeyse, öyle farklılıklar oluyor. :D Belli standardı yok o konuda.

Şu ana kadar kimsenin değinmediği, benim değinmek istediğim ve önemli bulduğum bir konu var: Yakıt kalitesi ve motorların bunlara dayanımı. VAG dizelleri genel olarak ülkemiz koşullarına göre fazla "Avrupai" ve kalitesiz yakıt görürse çok kolay ciddi masraflar açabiliyor. Ford'un motorları bu konuda bir derece daha toleranslı. Bir de Ford'un sıfır araç alımında verdikleri FordClub kartıyla sürekli Opet istasyonlarından km kaydını girerek yakıt alınırsa, yakıttan kaynaklı arızalarda garanti veriyor. Böyle kullanılmış bir Focus bulursanız diğer tüm kriterleri boşverin (zaten birbirine denk araçlar), direk tercihinizi o araçtan yana kullanın. Bu yakıt meselesi, büyükşehirlerde bildiğiniz güvendiğiniz istasyonlar varsa çok baş ağrıtmayabilir ama Anadolu'ya açılırsanız yakıt sisteminde işler çirkinleşebilir. :)

Sırf bu yakıt meselesi nedeniyle bile bu arabaların 1.0 benzinli motorlarını düşünmenizi öneririm. Çünkü gerçekten ekonomik motorlar bunlar. Dizel motorun şehir içi trafikte size ciddi bir kazancı olmayacaktır.

En sonunda dayanamayıp öneri de yapacağım.:rolleyes: Bu iki arabaya alternatif olarak C sınıfı tork konvertörlü veya cvt şanzımanlı rakipleri de gündeme almanızı öneririm. (Toyota, Mazda, Peugeot)
Gözlemlediğim kadarıyla forumda özel bir Ford sevgisi mevcut. Tam aksi şekilde özel bir vw sevmeme durumu da mevcut olduğu için soruyu soran arkadaş test edip istediğini alsın bence.
Bir kişi de çıkıp şu başlığın altında Golf kötü dememişken bu mesaj buraya dinamittir.
 
Son düzenleme:
Öncelikle o kadar para verip dizel araba almayın derim. 1.0 TSI motor isterseniz ekonomik sürüş sağlar. Ama o konuda kararınızı verdiyseniz de tamamen konfor mu istiyorsunuz, sürüş keyfi mi, buna göre Focus ya da Golf arasında seçim yapın. Jetta bazı kimselerin sandığı gibi Golf'ün sedanı değildir, hiçbir zaman olmamıştır. İç mekan kalitesi olarak Polo ile Golf arasında bir yerlerdedir. Bu yüzden listeye almaya bile gerek yok.
 
Jetta konfor konusunda üzebilir ayrıca tdi-dsg uyumu hiç iyi değil yokuşu 30 ile çıkarken 3 vitesle zorluyor 2 kere şanzıman arıza verdi.
Focus maalesef tecrübe edemedim ama motor-şanzıman olarak önde gözüküyor ama içi aşırı dar.
Golf zaten hepsinin karması.

Bütün bu istekleyeceğiniz araba D sınıfında bulabilirsiniz. Superb-İnsignia ikilisi bu konuda çok iyi.
 
Jetta'yı forumda bir tek ben beğeniyorum galiba :D
Aga dış tasarımı sedan arabanın tam tanımı. Genişlik ferahlık olarak da ok. Ama başka elle tutulur yeri yok. Octavia dış tasarım haricindeki her konuda daha alınası duruyor. Aslında platformu da kaliteli eski platform ama nedense rüzgarlı havada düz yolda gidişi bile Golf kadar huzurlu değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Aga dış tasarımı sedan arabanın tam tanımı. Genişlik ferahlık olarak da ok. Ama başka elle tutulur yeri yok. Octavia dış tasarım haricindeki her konuda daha alınası duruyor. Aslında platformu da kaliteli eski platform ama nedense rüzgarlı havada düz yolda gidişi bile Golf kadar huzurlu değil.
1.2 tsi dsg comfortline olanını bayağı kullanmıştım. Aslında vw konseptinden uzak bir araç ama malzeme kalitesi ve işçilik olarak hiç fena değil. En azından malzemeler ve birleşim yerleri oldukça sıkı oturtulmuş. Yol tutuşu gayet güzel, konfor konusunda tatlı sert bir yapısı var ama daha çok serte dönük olmasına rağmen kolay kolay pat küt ettiğini de hatırlamam. Yalıtımı işte Golf seviyesinde değil ama hacim genişliğiyle birlikte onu da tolere ediyor diyebiliriz. 1.2 tsi ve dsg uyumunu da oldukça beğenmiştim. Ne bileyim, ben aslında gömüldüğü kadar kötü olduğunu düşünmüyorum. Sadece bazı konularda Golf ayarında değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ozan saatci
Başlıktaki üç arabadan tercihim benzinli olmak koşuluyla Golf olurdu. Gazlanmadıkça uygun tüketim sunuyor. Vergisi en alt dilim olduğu için dizellere göre daha uygun, daha çevreci ve benzinli araba sessizliği.

Gözlemlediğim kadarıyla forumda özel bir Ford sevgisi mevcut. Tam aksi şekilde özel bir vw sevmeme durumu da mevcut olduğu için soruyu soran arkadaş test edip istediğini alsın bence.
ni%25C3%25A7e1.jpg
 
Son düzenleme:
Gözlemlediğim kadarıyla forumda özel bir Ford sevgisi mevcut. Tam aksi şekilde özel bir vw sevmeme durumu da mevcut olduğu için soruyu soran arkadaş test edip istediğini alsın bence.
Forumda bir o kadar bmw ci, bir o kadar vagci ve bir o kadar japoncu var.

Bence forum kitlesini sınıflandırarak konuyu kötü sonlara çekmeyelim :)
 
1.2 tsi dsg comfortline olanını bayağı kullanmıştım. Aslında vw konseptinden uzak bir araç ama malzeme kalitesi ve işçilik olarak hiç fena değil. En azından malzemeler ve birleşim yerleri oldukça sıkı oturtulmuş. Yol tutuşu gayet güzel, konfor konusunda tatlı sert bir yapısı var ama daha çok serte dönük olmasına rağmen kolay kolay pat küt ettiğini de hatırlamam. Yalıtımı işte Golf seviyesinde değil ama hacim genişliğiyle birlikte onu da tolere ediyor diyebiliriz. 1.2 tsi ve dsg uyumunu da oldukça beğenmiştim. Ne bileyim, ben aslında gömüldüğü kadar kötü olduğunu düşünmüyorum. Sadece bazı konularda Golf ayarında değil.
Jettalar çok tuhaf. 1.6 tdi torsiyonlu var, 1.2 tsi torsiyonlu da var bağımsız da. Benim bi abimde bağımsız olanı var o da sürüş olarak beni tatmin etmişti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca ve Cenk
Jettalar çok tuhaf. 1.6 tdi torsiyonlu var, 1.2 tsi torsiyonlu da var bağımsız da. Benim bi abimde bağımsız olanı var o da sürüş olarak beni tatmin etmişti.
Benim kullandığımda da bağımsız vardı. Dediğim gibi direksiyon tepkisi olsun, yol tutuşu olsun ben de gayet beğenmiştim. He şimdi focus - golf - jetta üçlüsünden beğeni olarak jetta'yı alır mıyım ? Almam. Diğer ikisi varken jetta tercih etmem. Fakat genel anlamda da jetta'yı beğenirim. Dizel cephesinde de illa dizel motorlu araç alacaksam vw tercih etmem. 2 litre hacminde gayet iyiler ama düşük hacim dizel konusunda diğer markalardan geride kaldılar maalesef. Onun yerine direkt benzinli versiyonlarına yönelmek mantıklı. Oldukça da az yakıyorlar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington
Son düzenleme:
Ben de beğeniyorum. Özellikle tip olarak golf’ten de focus’tan da daha güzel bence [emoji846]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Vallahi tipe pek girmiyorum. Malum herkesin beğenisi farklı. Genel otomobil kriterleri üzerinden kişisel bir yorum yapmak gerekirse bence fena bir otomobil değil anlamında dedim. Mesela bende octavia pek sevmiyorum. Fazla fazla iç hacme sahip olması dışında herhangi bir esprisi yahut rakiplerinden artı yönde sunduğu bir şey olmadığını düşünüyorum ki sadece hacim için bile octavia tercih etmezdim. Fiyat konusunu bir kenara bırakırsak, daha iyi bir otomobili sw almak daha mantıklı gelirdi bana
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal