Focus RS hakkında

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Öncelikle yaşanan kazadan dolayı geçmiş olsun . Yaklaşık 2-3 senedir otopark.com test videolarını takip ediyorum. Ara sırada siteye girip haberleri incelerim.
Takip ettiğimiz sürede otoparkın gelişimine tanık olduk , bu gelişime bugüne kadar bir çok kişinin emeği geçti ve bugünlere geldi.
Bu sürede test yapan farklı kanallarda yaygınlaştı , aynı şekilde onlarında gelişimlerini izledik , gördük. Doğan Beyin ekibe katılmasıyla birlikte gelişim süreci dahada hızlandı.
Kazanın eleştrilme sebebi ve yayılma nedeni Türkiye'ye 1 adet gelmiş olan aracın daha tam olarak incelenmemişken kaza yapmış olması.
Eleştirilerin artma sebebide kaza ile yapılan açıklamaların yetersizliği.
Son açıklama kazanın nasıl olduğu aracın hatasını mı yada kullanıcı hatası olduğunu mu söylemek yerine tamamen kendi öven bir yazı içeriği olmuş ve TechTurkey'e karşı öfkelenerek yazılmış.
TechTurkey kurumsal bir firma değil bir forum ortamıdır , kişilerin yazdığı yorumlar tamamen bir foruma yüklenilip suçlanılamaz.Forum üyeleri yapılan açıklamaların yetersizliğinden ve kaza kayıtlarının olmamasından dolayı kullanıcı hatası olarak ortak yorumlar yazmış durumda ki bu gayet doğal.Bende bu şekilde düşünüyorum .
Yapılan ilk açıklamada And Bey daha öncesinde aracı bir çok modda kullanıp herhangi bir problem yaşamadığını , yemek molasında işini sevdiğinden dolayı araç boş kalmasın diye bir tur atmak istediğini ve bu turda yapılan kazanın 8. virajda nasıl olduğu bende anlamadım dedikten sonra olay büyüdü. And Bey yazdığı yazıda önceki turlarda Sinan Beyin kullandığını , kendisi piste çıktığı ilk turda kaza yaptığını yazdı. Peki bir kişi ne kadar usta tecrübeli bir pilotta olsa arabanın limitlerini bilmeden ilk turda arabayı zorlar mı ?
Diyelim ki zorlamadı , o zaman bu kaza nasıl gerçekleşti ? Arabadan kaynaklı bir kaza ise pist yönetiminde kaza videoları mevcut , pilotaj hatası değil ise kendilerinden kaza videosunu yayınlamasını isteyecek bir çok kişi vardır. Argo ve küfür içerikli olmadığı sürece eleştrilere açık olmalısınız , yapıcı ve kırıcı eleştiriler olucaktır. Eleştirileri dikkate almanız firmanıza faydası olucaktır.
 
Son düzenleme:
Öncelikle yaşanan kazadan dolayı geçmiş olsun . Yaklaşık 2-3 senedir otopark.com test videolarını takip ediyorum. Ara sırada siteye girip haberleri incelerim.
Takip ettiğimiz sürede otoparkın gelişimine tanık olduk , bu gelişime bugüne kadar bir çok kişinin emeği geçti ve bugünlere geldi.
Bu sürede test yapan farklı kanallarda yaygınlaştı , aynı şekilde onlarında gelişimlerini izledik , gördük. Doğan Beyin ekibe katılmasıyla birlikte gelişim süreci dahada hızlandı.
Kazanın eleştrilme sebebi ve yayılma nedeni Türkiye'ye 1 adet gelmiş olan aracın daha tam olarak incelenmemişken kaza yapmış olması.
Eleştirilerin artma sebebide kaza ile yapılan açıklamaların yetersizliği.
Son açıklama kazanın nasıl olduğu aracın hatasını mı yada kullanıcı hatası olduğunu mu söylemek yerine tamamen kendi öven bir yazı içeriği olmuş ve TechTurkey'e karşı öfkelenerek yazılmış.
TechTurkey kurumsal bir firma değil bir forum ortamıdır , kişilerin yazdığı yorumlar tamamen bir foruma yüklenilip suçlanılamaz.Forum üyeleri yapılan açıklamaların yetersizliğinden ve kaza kayıtlarının olmamasından dolayı kullanıcı hatası olarak ortak yorumlar yazmış durumda ki bu gayet doğal.Bende bu şekilde düşünüyorum .
Yapılan ilk açıklamada And Bey daha öncesinde aracı bir çok modda kullanıp herhangi bir problem yaşamadığını , yemek molasında işini sevdiğinden dolayı araç boş kalmasın diye bir tur atmak istediğini ve bu turda yapılan kazanın 8. virajda nasıl olduğu bende anlamadım dedikten sonra olay büyüdü. And Bey yazdığı yazıda önceki turlarda Sinan Beyin kullandığını , kendisi piste çıktığı ilk turda kaza yaptığını yazdı. Peki bir kişi ne kadar usta tecrübeli bir pilotta olsa arabanın limitlerini bilmeden ilk turda arabayı zorlar mı ?
Diyelim ki zorlamadı , o zaman bu kaza nasıl gerçekleşti ? Arabadan kaynaklı bir kaza ise pist yönetiminde kaza videoları mevcut , pilotaj hatası değil ise kendilerinden kaza videosunu yayınlamasını isteyecek bir çok kişi vardır. Argo ve küfür içerikli olmadığı sürece eleştrilere açık olmalısınız , yapıcı ve kırıcı eleştiriler olucaktır. Eleştirileri dikkate almanız firmanıza faydası olucaktır.
Yanlış anlamayın ama ben artık her olay anında buraya gelip üye olup, "ben sizin takipçinizim ama arada yazıyorum" girizgahıyla giden seviyeli veya seviyesiz kaba veya kibar haklı veya haksız iyi niyetli veya kötü niyetli yorum kasan akıllı bıdıklardan çok sıkıldım. Gerçek bir otopark takipçisiyseniz eleştiri yapmak için üye olmadan evvel aktif olup iyi günde kötü günde destek olmanız daha inandırıcı olurdu
 
Yanlış anlamayın ama ben artık her olay anında buraya gelip üye olup, "ben sizin takipçinizim ama arada yazıyorum" girizgahıyla giden seviyeli veya seviyesiz kaba veya kibar haklı veya haksız iyi niyetli veya kötü niyetli yorum kasan akıllı bıdıklardan çok sıkıldım. Gerçek bir otopark takipçisiyseniz eleştiri yapmak için üye olmadan evvel aktif olup iyi günde kötü günde destek olmanız daha inandırıcı olurdu

Forum ne zaman açıldı tam olarak bilmiyorum , forumdan youtubedeki video sayesinde haberim olmuştu. Video yayınlanalı neredeyse 1 ay olmuş.
Forumun daha öncesi var mıydı bilmiyorum , veritabanı kaybı yoksa mesajlara bakılınca yeni olduğu belli. Bu durumda gerçek bir otopark takipçisi olup olmadığıma nasıl karar verdiniz ? Yaptığım yorumda eleştiri otopark.com'a değil And Bey'e.

Aracın Ford Focus Rs olması ve Türkiye'deki tek araç olması sosyal medyada kısa süre içerisinde yayılmasına neden oldu.
Rs değilde sıradan herhangi bir otomobil olsa bu kadar yayılmazdı. Burda paylaşılan fotoğraflar sosyal medyadan alıntı fotoğraflar, başka yerlerde paylaşılanlarda.
Sosyal medyada paylaşılmasa burdaki bir çok kişide o gün olaydan haberdar olmayacaktı.
Olayı sadece otopark takipçisi olarak değil showroomda aracı inceleyecek biri , dergi editörü , test pilotu olarakda düşünün.
Aracı merakla incelemeyi bekleyen birisiniz. Tepki vermez misiniz. Tek test aracıysa elbette alakası olanda tepki verip eleştirir alakası olmayanda. Bu eleştirilere açık olunmalı.
Kaza sonrasında olayın şoku atlatılıp sakinleştikten kısa süre içerisinde kaza hakkında bilgilendirici yazı yazılsaydı bu kadar üstüne gidilmeyecekti.
10 gün sonrasında yapılan açıklamada sert olunca yapılan yorumlarda sert oldu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheMachinist
Forum ne zaman açıldı tam olarak bilmiyorum , forumdan youtubedeki video sayesinde haberim olmuştu. Video yayınlanalı neredeyse 1 ay olmuş.
Forumun daha öncesi var mıydı bilmiyorum , veritabanı kaybı yoksa mesajlara bakılınca yeni olduğu belli. Bu durumda gerçek bir otopark takipçisi olup olmadığıma nasıl karar verdiniz ? Yaptığım yorumda eleştiri otopark.com'a değil And Bey'e.

Aracın Ford Focus Rs olması ve Türkiye'deki tek araç olması sosyal medyada kısa süre içerisinde yayılmasına neden oldu.
Rs değilde sıradan herhangi bir otomobil olsa bu kadar yayılmazdı. Burda paylaşılan fotoğraflar sosyal medyadan alıntı fotoğraflar, başka yerlerde paylaşılanlarda.
Sosyal medyada paylaşılmasa burdaki bir çok kişide o gün olaydan haberdar olmayacaktı.
Olayı sadece otopark takipçisi olarak değil showroomda aracı inceleyecek biri , dergi editörü , test pilotu olarakda düşünün.
Aracı merakla incelemeyi bekleyen birisiniz. Tepki vermez misiniz. Tek test aracıysa elbette alakası olanda tepki verip eleştirir alakası olmayanda. Bu eleştirilere açık olunmalı.
Kaza sonrasında olayın şoku atlatılıp sakinleştikten kısa süre içerisinde kaza hakkında bilgilendirici yazı yazılsaydı bu kadar üstüne gidilmeyecekti.
10 gün sonrasında yapılan açıklamada sert olunca yapılan yorumlarda sert oldu.
bakınız gözden kaçırdığınız bir nokta var, kaza olduktan kısa süre sonra örn. olarak techturkey'de başlık açılıp "vutututu,rafine,yumuşak plastik,kullanamıyorsan Sinan'a bırak vb." cümleler ile çok sığ ve sert eleştiriler yapıldı. bunların hiç birisinin sonra gelen açıklama ile alakası yok bilakis sizin sert olarak tanımladığınız köşe yazısının yazılmasında bu manasız söylemler pay sahibi oldu.Sebep oldu demiyorum bakın, pay sahibi oldu. Dolayısıyla yapılan fütursuz eleştirilerin köşe yazısı ile alakası yok. Burada amacım kimseyi korumak değil ancak haksızlık yapılıyorsa bizde otopark.com takipçileri olarak tepki gösterebiliriz. Zaten kimse getirelen aklı selim eleştirilere bir söz söylemedi.
 
@and büyük geçmiş olsun. Bu kadar araba kullanan insanın pilotajını sorgulamam, 18 yıldır araba kullanmama rağmen sana tavsiye verecek kadar sürücülük tecrübeme güvenmem. sadece kaza tecrüben azmış, benim 1,5 :) o yüzden şöyle bir tavsiyem olabilir. sonraki testlerde biraz ürkeklik gelip elin titreyebilir. "daha fazla dene, daha fazla yanıl" mottosuna benzer şekilde elini korkak alıştırma. bugüne kadar kazasız belasız nasıl bu kadar performanslı sürüş yaptıysan bundan sonra da aynı şekilde devam et derim.
Forumda zamanında yazmıştım, ben de yağmurlu havada 500x testinde Küçükyalı'da ağır kaza atlatmıştım. Daha sonra Skoda Fabia ile de Maltepe'de ceza yemiştim. Bunlar son test sürüşlerim olmadı :)
İyi çalışmalar, iyi testler dilerim. :) Tekrar geçmiş olsun.
 
Konuya geri dönelim :)

Kazalar her zaman sürücü hatasıdır arkadaşlar (öncesinde arabanın bir tarafının bozulması gibi durumlar hariç). Her arabanın artısı-eksisi (kilit var mı, arka süspansiyon bağımsız mı vb.) ve bir karakteri vardır, sürücü de ona uymak durumundadır. Eğer çok önden kayıyorsa viraja ölçülü girip sabırlı olmak; arkasını aniden bırakıyorsa smooth sürmek, kaydığı an hızlı tepkiler vermek gerekir vs.

RS'le ilgili detaylı gözlemlerimi testte paylaşıcam ama bu ya da diğer hiçbir kazada bence arabanın kabahati yok.
Hahahahahahah aha :DŞu yazıyı okuduktan sonra yüzünüzü merak ettim.
Tayfun.O 1 otopert ailesi 0 maç sonucu
 
Forum ne zaman açıldı tam olarak bilmiyorum , forumdan youtubedeki video sayesinde haberim olmuştu. Video yayınlanalı neredeyse 1 ay olmuş.
Forumun daha öncesi var mıydı bilmiyorum , veritabanı kaybı yoksa mesajlara bakılınca yeni olduğu belli. Bu durumda gerçek bir otopark takipçisi olup olmadığıma nasıl karar verdiniz ? Yaptığım yorumda eleştiri otopark.com'a değil And Bey'e.

Aracın Ford Focus Rs olması ve Türkiye'deki tek araç olması sosyal medyada kısa süre içerisinde yayılmasına neden oldu.
Rs değilde sıradan herhangi bir otomobil olsa bu kadar yayılmazdı. Burda paylaşılan fotoğraflar sosyal medyadan alıntı fotoğraflar, başka yerlerde paylaşılanlarda.
Sosyal medyada paylaşılmasa burdaki bir çok kişide o gün olaydan haberdar olmayacaktı.
Olayı sadece otopark takipçisi olarak değil showroomda aracı inceleyecek biri , dergi editörü , test pilotu olarakda düşünün.
Aracı merakla incelemeyi bekleyen birisiniz. Tepki vermez misiniz. Tek test aracıysa elbette alakası olanda tepki verip eleştirir alakası olmayanda. Bu eleştirilere açık olunmalı.
Kaza sonrasında olayın şoku atlatılıp sakinleştikten kısa süre içerisinde kaza hakkında bilgilendirici yazı yazılsaydı bu kadar üstüne gidilmeyecekti.
10 gün sonrasında yapılan açıklamada sert olunca yapılan yorumlarda sert oldu.

Kendiniz diyosunuz forum varmıydı yokmuydu diye :D :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Yanlış anlamayın ama ben artık her olay anında buraya gelip üye olup, "ben sizin takipçinizim ama arada yazıyorum" girizgahıyla giden seviyeli veya seviyesiz kaba veya kibar haklı veya haksız iyi niyetli veya kötü niyetli yorum kasan akıllı bıdıklardan çok sıkıldım. Gerçek bir otopark takipçisiyseniz eleştiri yapmak için üye olmadan evvel aktif olup iyi günde kötü günde destek olmanız daha inandırıcı olurdu

Kesinlikle katılıyorum hala andın şoförlüğüne laf atıyorlar adam sürüyor kıskanmaya gerek yok 18 yaşındayım inşallah and ve sinan abim gibi sürücü olabilirim bunun için 1 kere kaza yapmam gerekir sanırım :) her neyse kazanın neyini anlatıcak adam normal yapmış işte.Bazıları and yerine arabayı düşünüyor önemli olan insan canıdır kim olursa olsun.Ne yarışçılar gördüm ben spin atan,bariyere giren.Ne şoförler gördüm ben dünyanın her yerinde focus rs'le bariyerlere giriyorlar gayet doğal.
 
Dürüst olmak gerekirse bu mevzular olduğundan beri şu tt denen forumda ne olup bitiyor merakımı cezbettiği için bakıyorum. Ne yorum yapıyorlar, olaya nasıl yaklaşıyorlar, genel düşünceler nasıl diye.. İşin trajikomik yanı, otopark kitlesini ' bebe ' olarak, ' 15-16 yaş ergenleri ' olarak değerlendiren bu zümrenin yaptığı yorumlarda yaşlarına bakıyorum 27-30-35 yaş, bazıları da 20-25 yaş aralığında. İnanın ne diyeceğimi de bilemiyorum, fütursuz kelimeler, lakayıt davranışlar, cıvık cıvık hareketler, vicdansız ve merhametsizce eleştiriler.. Araç kaza yaptıysa yaptı. Tam 6 aydır hergün şu aracın testini bekliyorum. Üzüldüm mü ? evet üzüldüm. Ama hiç bir makine, dünya malı bir insandan daha önemli değildir, olamaz. Bir insanın kalbini kırmaktan da öte olamaz. Gerçekten tüm bu yapılanlar tek kelimeyle ayıp. Başka bir şey diyemiyorum.
 
Hahahahahahah aha :DŞu yazıyı okuduktan sonra yüzünüzü merak ettim.
Tayfun.O 1 otopert ailesi 0 maç sonucu
s-cf39b47e63faac1f2c05aeb799d1e93bd2215795.webp
 
Hahahahahahah aha :DŞu yazıyı okuduktan sonra yüzünüzü merak ettim.
Tayfun.O 1 otopert ailesi 0 maç sonucu
Gayet düzgün bir açıklama yapılmış. Olgun bir şekilde kusurun kendisinde olduğunu belirtmiş. Belki çok limitte bir örnek olacak fakat Koenigsegg ile patlayan Stig'e de şahit olduk. Aracı düzeltip, spoiler takıp geri gönderdiler. Kaza yapmak bir kişinin kötü sürücü olduğu anlamına gelmez. Siz de hala yeni hesap açıp "kin kusmaya" devam edin.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...