Focus RS hakkında

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

"Ön taraftaki güç ünitesi mevcut torkun %70’e kadarını arka aksa yollarken, bu torkun %100’ü arkadaki herhangi bir tekerleğe transfer edilebiliyor." Bu cümleden şimdi ne anlıyosun sen . Bu %100 harhangi BİR tekere, dediği olay bildiğin diğer araçlar gibi(rwd ve fwd Farketmez) Viraj dönerken virajın dışında kalan tekere gücünü aktarmasıdır bu işlem bildiğin sıradan kilitsiz diferansiyelde olur. Hani bu şu işe yarıyor hızlı viraja girdin ya arabayı gidip bariyere sürtmemeni sağlıyor senin kıç atma dediğin olayı engelliyor anlatabildim mi?
 
Sinan'ı da And kadar seviyor besbelli:D. tutturmuş bir kesici taklidi 7 sayfadır aynı muhabbet
 
"Ön taraftaki güç ünitesi mevcut torkun %70’e kadarını arka aksa yollarken, bu torkun %100’ü arkadaki herhangi bir tekerleğe transfer edilebiliyor." Bu cümleden şimdi ne anlıyosun sen . Bu %100 harhangi BİR tekere, dediği olay bildiğin diğer araçlar gibi(rwd ve fwd Farketmez) Viraj dönerken virajın dışında kalan tekere gücünü aktarmasıdır bu işlem bildiğin sıradan kilitsiz diferansiyelde olur. Hani bu şu işe yarıyor hızlı viraja girdin ya arabayı gidip bariyere sürtmemeni sağlıyor senin kıç atma dediğin olayı engelliyor anlatabildim mi?
Gücün %70'i iki tekere aktarılabildiği gibi bazen %70 olarak gönderilen torkun %100'ü yani tamamı tek bir tekere verilebiliyor demek. Buraya kadar eyvallah. Fakat atladığın nokta şu ki gücün tamamını tek tekere göndermediği zaman, yani arkadaki iki tekere eşit paylaştırdığında aracın arka tekerlekleri önlere göre daha fazla ve çabuk dönme eğiliminde. Bu da aracı sunni bir rwd haline getiriyor. Ön tekerleklere oranla daha hızlı dönme eğiliminde olan arka tekerlekler. Virajda kafayı içeri soktuğunda arkası hafif gelediğinde gazı kesersen, arka tekerleklerin daha fazla dönme eğiliminden dolayı arka taraf daha fazla açılacaktır. Bu durumda lastiklerin de tutmuyorsa ki michelin cup 2'nin ıslaktaki performansı pek parlak değildir, kontra vermekte yetmez hele ki hızın yüksekse.
 
cenk bey siz daha çok araştırmışsınız bu konuyu. focus rs için sürüş dinamiği hatalı üretilmişten ziyade biraz fazla zor bir araba diyebilir miyiz.
Sürüşü alışkanlık gerektiriyor. Araba awd ama gücün daha fazla bölümünü arkaya aktarabiliyor, bazen tek tekere, bazen arkadaki her iki tekere birden. Bu da aracı çoğu zaman rwd gibi gösteriyor. Golf r ise tam tersi mesela; önden çeker olarak çalışıyor, ön tekerlekler çok fazla güç kaybı yaşarsa arkaya gönderiyor. Bunlar araçların sürüş karakteristiği. Dolayısıyla focus rs için de bir kullanım süresi, zamanı gerekiyor. And da belirtti yazısında; daha çok sinan kullandı ve fazla fırsatım olmadı aracı kullanacak. Zaten daha fazla tanımak için çıktığımda hadise meydana geldi dedi. Aracın sürüşü farklı bir karakterde ve alışkanlık gerektiriyor. Ama bu kimseyi tecrübesiz ya da kötü şoför yapmaz.
 
Biraz kendinle çelişiyorun. hala diyorum araba dirft modunda değilse niye rwd gibi davransın .Yani senin dediğine göre kaza yağmurlu hava da yanlış mod seçiminden dolayı. Esp açık olsa imiş kaza olmazmış yani. Kazayı özetlemek gerekirse o araba yanlış zamanda, yanlış yerde, yanlış kişide idi.
5 yıl arabayı dsc kapalı kullanmak kurtarmaz .... arada sırada esp hayat kurtarır adamlar süs olsun diye koymuyor onu oraya
Anlatamadığım mevzu da bu ya, gönderdiğim test yazısında ne diyor ' Arka akstaki tork dağıtma becerisi sayesinde RS’in dört tekerlekten çekişli olduğunu pek nadiren hatırlıyorsunuz zira, az önce de belirttiğimiz gibi, neredeyse her virajda arka tarafıyla sürücüsüne destek olan bir sürüş karakterinden bahsediyoruz. ' yani aracın gücü arkaya göndermesi için sadece drift mode da olması gerekmiyor. Drift mode'un tek farkı; bu sürüş stili seçildiğinde sürekli olarak %70 gücü arkaya aktarıyor oluşu. Zaten arka diferansiyel ısınıyormuş dedikleri de ekseriyetle bu modda oluyor. Çünkü gücün yüksek kısmı sürekli şekilde arkaya iletiliyor. Diğer modlarda ise her zaman değil, belli aralıklarla gücün tamamı arkaya iletiliyor özellikle de virajlarda.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Fetöcü müsün Tayfun kardeş hayırdır.
ne olabilir başka :D Kurumsallaşmış ÜT başka bir şey değil .

ayıca 210 spin attım falan demesi yok işte 200'le viraj döndüm hepsi hikaye 67 km hızla arabaya zorla spin attırdı tebrik etmek lazım. turbo S videosnu tekrar izle ve izlerken gözlerine bak kendinin bile alamayacağı vrajları bala (Argo/kufurlu icerik duzenlendi) döndü . hatta bi ara fren basarken inledi resmen :D bu adam çıkıp tek hamle ile viraj aldım diyor gülerler adama . Hiç sanmıyorum ama 15.08 ve 18.40 lardan itibaren izle belki dediklerimi anlarsın.

 
Hatanın And'da olduğunu söyleyinde gitsin Tayfun. Avukatlığını yapmayın kimsenin (parasız :)).
 
Konuya geri dönelim :)

Kazalar her zaman sürücü hatasıdır arkadaşlar (öncesinde arabanın bir tarafının bozulması gibi durumlar hariç). Her arabanın artısı-eksisi (kilit var mı, arka süspansiyon bağımsız mı vb.) ve bir karakteri vardır, sürücü de ona uymak durumundadır. Eğer çok önden kayıyorsa viraja ölçülü girip sabırlı olmak; arkasını aniden bırakıyorsa smooth sürmek, kaydığı an hızlı tepkiler vermek gerekir vs.

RS'le ilgili detaylı gözlemlerimi testte paylaşıcam ama bu ya da diğer hiçbir kazada bence arabanın kabahati yok.
 
Focus sedan testini izlettirin şu bebelere.. alışmışlar katalog okumaya broşür testçileri sizi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...