Hafiften artık şekli yön alan aracı daha da ''Ralli spec'' nasıl yaparım sorusuyla Group A'da eski rallideki livery(kostüm) görünümleri için arşiv araştırması yaparken kendimi eski ralli fotoğraflarının içinde oradan oraya savrulur halde buldum.
Sonra acaba rallideki eski dereceleriyle birlikte araçların ve pilotların tam ''o andaki'' yani o rallideki etaptaki görüntülerini bulayım derken bir baktım ki neredeyse kayda değer tüm WRC Group A Sierra RS Cosworth derecelerinin ''vintage'' fotoğraflarını toparlamışım.
Bunları da siz otomobilseverlerle paylaşmayı uygun gördüm, umarım hoşunuza gider.Hepsini paylaşamayacağım çünkü cidden çok fazla sayfayı boşu boşuna yormayım, ilk 3 dereceleri ve derece olmasa da bazı ünlü pilotların fotolarını paylaşacağım.
Not: Tahmin edeceğiniz üzere
fotoğraflar bana ait değildir sadece derlemesini yaptım.
1987
1000 Lakes Rally Finland
Rwd Cosworth ile hem ralli de hem de DTM-BTCC de ünlü TEXACO liveryler ile birlikte
2.cilik derecesi
Ari Vatanen'e ait oluyor.
Yine aynı rallide
3.cülük ise
Stiq Blomqvist'in.
GB Lombard RAC Rally
C.McRae'nin babası
Jimmy McRae 3.cü olarak tamamlıyor.
Aynı rallide
S.Blomqvist 2.oluyor onun görselinin pixeli çok düşük olduğu için gözlerinizi kanatmamak adına paylaşmıyorum.
Tour de Corse
1987 yılı içerisinde ciddi bir dereceye sahip olmasa da Tour de Corse'de güzel bir fotoğrafı bulunan daha sonraları kariyerinde ''el matador'' olarak anılacak
Carlos Sainz ise burada
7.ci oluyor.Burada hem aracını hem de kendisini görebilirsiniz.
1988
Rally Sweden
1987'de aynı araç ve aynı rallide 6. olarak tamamlayan
S.Blomqvist, Cosworth değil fakat 4x4 5 kapılı Sierra 4X4 ile 1988'de
2. oluyor.
Tour de Corse
Sierra'nın
1. olarak derece elde ettiği tek ralli 88'de, arkadan itiş araçtan beklenildiği gibi toprak çakıl veya karlı zeminde değil asfaltta geldi. Bunun mimarı ise eski şampiyonlardan
Didier Auriol oldu.
D372 TAR plakalı araç belki ralliler arasında en ünlü plakalara sahip otomobillerden birisi keza
1000 Göller Finlandiya rallisinde tekrardan
Didier Auriol ile birlikte
3. olan bu araç
San Remo'da zemin şartlarından dolayı ciddi bir kaza geçiriyor.
Bu yıldan sonra da WRC'de arkadan itişli Cosworthleri bir daha derece ile göremiyoruz. Fakat
1990'ların başlarında Sapphire RS Cosworth 4x4 (4 Çeker Sedan) versiyonu ile Ford sonradan tekrardan ringe çıkmaya karar veriyor.
İlk olarak bu aracı tanıtan kişi ise daha henüz babasının başarılarının gölgesinde olan
Colin McRae oluyor.
GB Lombard RAC'de 1990 sezonunda
6.olmayı başararak bir sonraki sezon Subaru Legacy takımındaki yerini garantiliyor. Aracın hırpalanmış olması tabii ki klasik bir C.McRae süper atakları sonucu.
1991
Monte Carlo
Bu yıl 4 çeker Sierra'ların ilk meyvesi F.Delecour'un Monte Carlo'da aldığı 3.cülüğü ile başlamış oluyor, bu rallide son etaplara kadar 1.gelen Delecour yaşadığı problemden dolayı 3.cülükle bitiriyor. Youtube üzerinden o dönem kız arkadaşı ve aynı zamanda co-pilotu olan Anne-Pauwel ile birlikte ağlaşmalarını görebilirsiniz.
Bu yıl daha sonradan
Rallye Espana'da 3.cülük ile podyumda bir derece daha alabiliyor F.
Delecour.
Tour de Corse
Sierraların sevdiği asfalt rallilerden biri olan Tour de Corse'de ise 4 çeker Sierra
3.cülüğünü İtalyan pilot G.
Cunico ile alıyor. Bunlar harici 1991 yılında Ford tam manasıyla beklediğini alamıyor.
1992
Sierra'nın WRC'deki son ciddi başarıları 1992 sezonu ile son buluyor, zaten bir sonraki yıl Ford Sierra'nın üretimini sonlandırıp Mondeo'ya geçerken ralli de ise 4 çeker Sedan Sierra'nın kısaltılmış ve Escort kabuğuna geçirilmiş olan versiyonu Escort RS Cosworth'lerle devam ederek resmen olmasa da teorik olarak Sierra rallilere son jubilesini bu sene yapıyor.
Jubile senesinde ise 1991'deki karamsar tablo pek görülmüyor. Bunun örneklerini ise yine asfalt rallide F.Delecour gösterirken ilginç bir şekilde o yıl en dolgun maaşla çalışan pilot olmasına rağmen Sierra'dan şikayetçi olan M.Biasion'da olayın çakıl ve toprak kısmını tarafını halletmiş.İlk önce asfalt.
Tour de Corse
F.Delecour 2.cilik.
San Remo
F.Delecour 3.cülük.
Acropolis Rally
Miki Biasion 3.cülük
Rallye de Portugal
Miki Biasion 3.Cülük.
G.Cunico'nun ise çok güzel bir
San Remo fotoğrafı bulunuyor,
1992 sezonu için o ralliyi tamamlayamamış olsa da paylaşıyorum.
Bu görseller beni hem o yıllarda ralli nasılmışa götürdüğü için hem de aracımla olan bağımı kuvvetlendirdiği için çok hoşuma gittiler. Sizler nasıl buldunuz? Hangi livery(kostüm-çıkartmalı) versiyon daha çok yakışmış?
. Eğer hoşunuza gittiyse başka araçların arşivlerine de biraz girdim gelmesini istiyorsanız onlardan da böyle bir yazı paylaşabilirim. Nasılsa karantinadan dolayı eve hapsolduk güzel güzel bakarız
Not: Bu arada 1.sayfadaki yazıyı bugün moderatör arkadaşlarında yardımıyla düzenleyebildim. O çok karmaşık ve yazıyla dolu gelen ilk sayfadaki tanıtım yazısını daha sade bir biçimde okumak isteyenler okuyabilirler.
Araç Hakkında Ufak Bilgiler Merhaba arkadaşlar dilim döndüğünce, klavyem çalıştıkça aracı tanıtmaya çalışacağım.Öncelikle kondisyonundan biraz bahsedeyim, aracı 2.Sahiplerinden bizzat aldık, araca hiç LPG takılmamış bu zamana kadar hep benzinde binilmiş. Aldığımız sahipleri 2003 yılından beri...
otopark.com
Herkese hayırlı Ramazanlar.