Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Yazlıklara geçildi, 15 lastik ince yanağın hissiyatını özlemişim yine gülücüklerle geziyoruz . Aynı gün içerisinde kapaklara baskıdan “Compomotive” benzeri yazı bastırmıştım, baskıdaki adam yüzünden fontlar tam istenen gibi olmasa da şimdilik böyle duruversin.
Sağ aks körüğümüz(30₺) yırtılmıştı ne zamandan beri sanayiye gideyim gideyim diye diyordum şu sıralar pandemiden dolayı gün boşluklarım oluştu incik boncuk bir şeyleri tamamladık.
Bunlar nelerdi?
Daha önceden alınan ve araçta bulunan sıfır ön Ford logo ve orijinal 80 ler Ford paçalıkları da ufak bir müdahale ile yerlerine oturtuldu. (Paçalıkların renksiz düz yazısı el ile beyaza boyandı). Orijinal vites topuzunda sıkıntı vardı yerinden çıkabiliyordu altını takozla doldurduk şu an gayet iyi
Ne zamandan beri uslu uslu duran yere bakan egzoz ucu son yapılan uygulamalarla artık iyiden iyiye sırıtıyordu ona da yine araca uyacak çok da abartı durmayacak gözüme güzel gelen bir modeli kaynattık.
Son uygulamalarla birlikte iştahlı iştahlı aracı aklayıp paklamaya koyuldum sonrada elim fotoğraf çekmeye gitti buyrun
Ön tamponu seninle konuştuk, bunu çözümü Golf 3 veya Honda EF tamponu da işte orijinal yanlısı tarafım bunu kaldırmaz, Cosworth tamponu da takınca komple Cossie tarzı uygulamalar-marşpiyel-çıtalar vs- gerek şimdilik böyleyim ama şey var orijinal plastik GLS sis farlı tamponu oluyor nadir de olsa belki onu düşünebilirim ileride.
Onun haricinde plakalıklar var işte ufaktan el atılması gereken bir de 3-5 küçük detay kaldı.Sis farları gibi mesela.
Beğenmene sevindim, vallahi ölçmedim bilmiyom ki diye bir caps var ya o hesap :S ölçmedim ama müsait bir zamanda ölçünce sana yazarım. Daha büyükleri de vardı da bu daha minyon ufak güzel durdu. Daha büyüklerini koymak için egzozun komple değişmesi gerekir, yoksa sırıtabilir.
Hafiften artık şekli yön alan aracı daha da ''Ralli spec'' nasıl yaparım sorusuyla Group A'da eski rallideki livery(kostüm) görünümleri için arşiv araştırması yaparken kendimi eski ralli fotoğraflarının içinde oradan oraya savrulur halde buldum. Sonra acaba rallideki eski dereceleriyle birlikte araçların ve pilotların tam ''o andaki'' yani o rallideki etaptaki görüntülerini bulayım derken bir baktım ki neredeyse kayda değer tüm WRC Group A Sierra RS Cosworth derecelerinin ''vintage'' fotoğraflarını toparlamışım.
Bunları da siz otomobilseverlerle paylaşmayı uygun gördüm, umarım hoşunuza gider.Hepsini paylaşamayacağım çünkü cidden çok fazla sayfayı boşu boşuna yormayım, ilk 3 dereceleri ve derece olmasa da bazı ünlü pilotların fotolarını paylaşacağım.
Not: Tahmin edeceğiniz üzere fotoğraflar bana ait değildir sadece derlemesini yaptım.
1987
1000 Lakes Rally Finland
Rwd Cosworth ile hem ralli de hem de DTM-BTCC de ünlü TEXACO liveryler ile birlikte 2.cilik derecesi Ari Vatanen'e ait oluyor.
Yine aynı rallide 3.cülük ise Stiq Blomqvist'in.
GB Lombard RAC Rally
C.McRae'nin babası Jimmy McRae3.cü olarak tamamlıyor.
Aynı rallide S.Blomqvist2.oluyor onun görselinin pixeli çok düşük olduğu için gözlerinizi kanatmamak adına paylaşmıyorum.
Tour de Corse
1987 yılı içerisinde ciddi bir dereceye sahip olmasa da Tour de Corse'de güzel bir fotoğrafı bulunan daha sonraları kariyerinde ''el matador'' olarak anılacak Carlos Sainz ise burada 7.ci oluyor.Burada hem aracını hem de kendisini görebilirsiniz.
1988
Rally Sweden
1987'de aynı araç ve aynı rallide 6. olarak tamamlayan S.Blomqvist, Cosworth değil fakat 4x4 5 kapılı Sierra 4X4 ile 1988'de 2. oluyor.
Tour de Corse
Sierra'nın 1. olarak derece elde ettiği tek ralli 88'de, arkadan itiş araçtan beklenildiği gibi toprak çakıl veya karlı zeminde değil asfaltta geldi. Bunun mimarı ise eski şampiyonlardan Didier Auriol oldu.
D372 TAR plakalı araç belki ralliler arasında en ünlü plakalara sahip otomobillerden birisi keza 1000 Göller Finlandiya rallisinde tekrardan Didier Auriol ile birlikte 3. olan bu araç San Remo'da zemin şartlarından dolayı ciddi bir kaza geçiriyor.
Bu yıldan sonra da WRC'de arkadan itişli Cosworthleri bir daha derece ile göremiyoruz. Fakat 1990'ların başlarında Sapphire RS Cosworth 4x4 (4 Çeker Sedan) versiyonu ile Ford sonradan tekrardan ringe çıkmaya karar veriyor.
İlk olarak bu aracı tanıtan kişi ise daha henüz babasının başarılarının gölgesinde olan Colin McRae oluyor. GB Lombard RAC'de 1990 sezonunda 6.olmayı başararak bir sonraki sezon Subaru Legacy takımındaki yerini garantiliyor. Aracın hırpalanmış olması tabii ki klasik bir C.McRae süper atakları sonucu.
1991
Monte Carlo
Bu yıl 4 çeker Sierra'ların ilk meyvesi F.Delecour'un Monte Carlo'da aldığı 3.cülüğü ile başlamış oluyor, bu rallide son etaplara kadar 1.gelen Delecour yaşadığı problemden dolayı 3.cülükle bitiriyor. Youtube üzerinden o dönem kız arkadaşı ve aynı zamanda co-pilotu olan Anne-Pauwel ile birlikte ağlaşmalarını görebilirsiniz.
Bu yıl daha sonradan Rallye Espana'da 3.cülük ile podyumda bir derece daha alabiliyor F.Delecour.
Tour de Corse
Sierraların sevdiği asfalt rallilerden biri olan Tour de Corse'de ise 4 çeker Sierra 3.cülüğünü İtalyan pilot G.Cunico ile alıyor. Bunlar harici 1991 yılında Ford tam manasıyla beklediğini alamıyor.
1992
Sierra'nın WRC'deki son ciddi başarıları 1992 sezonu ile son buluyor, zaten bir sonraki yıl Ford Sierra'nın üretimini sonlandırıp Mondeo'ya geçerken ralli de ise 4 çeker Sedan Sierra'nın kısaltılmış ve Escort kabuğuna geçirilmiş olan versiyonu Escort RS Cosworth'lerle devam ederek resmen olmasa da teorik olarak Sierra rallilere son jubilesini bu sene yapıyor.
Jubile senesinde ise 1991'deki karamsar tablo pek görülmüyor. Bunun örneklerini ise yine asfalt rallide F.Delecour gösterirken ilginç bir şekilde o yıl en dolgun maaşla çalışan pilot olmasına rağmen Sierra'dan şikayetçi olan M.Biasion'da olayın çakıl ve toprak kısmını tarafını halletmiş.İlk önce asfalt.
Tour de Corse
F.Delecour 2.cilik.
San Remo
F.Delecour 3.cülük.
Acropolis Rally
Miki Biasion 3.cülük
Rallye de Portugal
Miki Biasion 3.Cülük.
G.Cunico'nun ise çok güzel bir San Remo fotoğrafı bulunuyor, 1992 sezonu için o ralliyi tamamlayamamış olsa da paylaşıyorum.
Bu görseller beni hem o yıllarda ralli nasılmışa götürdüğü için hem de aracımla olan bağımı kuvvetlendirdiği için çok hoşuma gittiler. Sizler nasıl buldunuz? Hangi livery(kostüm-çıkartmalı) versiyon daha çok yakışmış? . Eğer hoşunuza gittiyse başka araçların arşivlerine de biraz girdim gelmesini istiyorsanız onlardan da böyle bir yazı paylaşabilirim. Nasılsa karantinadan dolayı eve hapsolduk güzel güzel bakarız
Not: Bu arada 1.sayfadaki yazıyı bugün moderatör arkadaşlarında yardımıyla düzenleyebildim. O çok karmaşık ve yazıyla dolu gelen ilk sayfadaki tanıtım yazısını daha sade bir biçimde okumak isteyenler okuyabilirler.
Araç Hakkında Ufak Bilgiler Merhaba arkadaşlar dilim döndüğünce, klavyem çalıştıkça aracı tanıtmaya çalışacağım.Öncelikle kondisyonundan biraz bahsedeyim, aracı 2.Sahiplerinden bizzat aldık, araca hiç LPG takılmamış bu zamana kadar hep benzinde binilmiş. Aldığımız sahipleri 2003 yılından beri...
Daha önceden En Son Ne Aldınız isimli konu başlığında makyajlı 2.Nesil Sierraların bazılarında bir bir video sayesinde beyaz sinyalle geldiğini farkettim onu farkeder farketmezde aynı zamanda Transitlerde de kullanılan beyaz çamurluk sinyallerini alıp orijinal üstünden çıkan fabrika çıkış turuncu sinyalleri üzülerek de olsa çıkardım. Araçta artık turuncu detay yok ön sinyaller ve arka füme stoplu makyajlı Sierra GLS görünümü beyaz sinyalle daha hoş gözüktüğü kanaatinde olduğum için bu uygulamayı yaptım.
Beyaz sinyalli versiyonun eski bir VHS kaydı.
Ha daha önce paylaştığım bir şeyi tekrar paylaşmak için yazmadım bu postu.
Karantina süreci benim cebime zarar aracın aylardan beri hevesle yapmak istediğim genel görünümüne fayda olarak devam ediyor.
Beyaz jant kapakları benim için bir dönüm noktası olduktan sonra kabuğumu kırıp farklı uygulamaları paylaşmıştım, bugün de ne zamandan beri yapmaya cesaret edemediğim 14cm yuvarlak Maxtel kapaklı sis farlarını monte ettik sanırsam artık bir müddet daha rahatım. Yalnız bu siste de takılmaması gereken yere sonradan takıldığı için ceza yeme ihtimali oluşuyormuş artık kapaklı gezeriz biz de.
Oluşan görüntüye ise tam anlamıyla bayıldım artık aracın arkasına göre çirkin gördüğüm ön tarafın görünümü gözüme daha iyi geliyor. Geri geri de parkedebilirim . Bu arada karantina bitiminde yapmak istediğim bir şey kaldı o da bu kapaktaki Maxtel yazısı yerine eski tip Ford RS logosu düşünüyorum şundan.
Ha bazı zamanlarda eski Hella logosu da kafamı karıştırıyor siz ne düşünüyorsunuz?
Maşallahlarını esirgemeyen ve kem gözle bakmayan arkadaşlara Allah daha da güzel projeleri nasip etsin.
RS logolu kapak yakışır hele bir de RS direksiyon takarsan birbirlerini güzel tamamlar. Vites topuzuna da el atmak lazım hazır. Çok güzel oldu masallah diyelim.
Kapı çıtaları ve sis farımızla birlikte hem güncel görüntüyü paylaşayım hem de Speedometer adlı uygulama ile GPS üzerinden aldığım 0-100 sonuçlarını paylaşayım istedim.
Yormamak adına 6 bin devir üstünü çevirmedim-6600 de elektrik kesiyor diyorlar- 3 kere koştum, 0–130 140 oldu.Aynı yol üstünde(eski videodaki yol) hem gidiş hem dönüş aldım.Yani eğim farkı söz konusu da değil buyrun veriler ve fotoğraflar.(Bu arada çeyrek mil kısmında hata var sanırım 14 :S )
@fujiwara GPS ile karşılaştırdım, kadran ile arasında tam 10km/h fark var
Coupe E36 320i ile Stok Sierra’nın yükseklik farkı, bence birbirlerine çok yakınlar ve E36 nınkinde orijinal yay var mı yok mu, bilmiyorum.
Merhabalar Oktay Bey, aracın size ait olduğunu bilmiyordum sadece gözüme hoş gelen bir aracınız olduğu için paylaştım kaldırabilirim problem değil, yöneticilerle konuşup bu problemi halledebilirim. Sizin için problem olacağını tahmin etmemiştim. Kusurum varsa affola. @Berkin 9.sayfadaki postu kaldırabilir miyiz? Yahut içeriğini düzenleyebilme imkanım var mıdır?
Merhabalar Oktay Bey, aracın size ait olduğunu bilmiyordum sadece gözüme hoş gelen bir aracınız olduğu için paylaştım kaldırabilirim problem değil, yöneticilerle konuşup bu problemi halledebilirim. Sizin için problem olacağını tahmin etmemiştim. Kusurum varsa affola.
Sadece aynı hassasiyeti göstermenizi beklerdim. Kendi aracınızın plakasını sansürlerken benim aracımı bu şekilde paylaşmanız hoş olmamış. Affedilecek bir durum yok, sadece fotoları kaldırmanız yeterli olacaktır.
Sadece aynı hassasiyeti göstermenizi beklerdim. Kendi aracınızın plakasını sansürlerken benim aracımı bu şekilde paylaşmanız hoş olmamış.Affedilecek bir durum yok , sadece fotoları kaldırmanız yeterli olacaktır.
Bazen paylaşırken unutabiliyor veya dikkat etmeyebiliyorum yahut acele edebiliyorum. Bundan sonraki fotoğraflarda daha dikkatli davranırım. Fotoları kaldırmak için de gerekli yerlerle iletişime geçtim yardımcı olacaklarını tahmin ediyorum.
Eline sağlık @Bedirhan iki iş oldu sana da bundan sonra dikkatli olurum problem yok
Geçen sis kapaklarından bahsetmiştim. Madem konu hortladı onların güncel durumu da böyle.
Logo koyacağımı üstteki postlarda eklemiştim.
2. Fotoğraf arkadaki mk2 Escort sahibinin telefonu ile çekildi.
Böylelikle de büyük ölçüde yazlıklarla olan görüntü özelinde yapılacaklar tamamlanmış oldu. Fazla para harcamadan ne zamandan beri aklımda olan görüntüye biraz biraz da olsa kavuştuğumu düşünüyorum. Bundan sonraki yapılacak işlemler ya çok maliyetli ya da çok zahmetli olacağını tahmin ettiğim için şimdilik burada duraksadım.
Geçen gün benzin hortumunda sızıntı olduğu için sıkıntı yaşadım, Allah’tan ciddi bir durum olmadan problem halloldu.
Son 6 ay içerisinde kıştan bu yana kozmetik olarak,
Jant kombinasyonuna
Paçalıklara
Beyaz çamurluk sinyallerine
Ön logoya
Egzoz ucuna
Orijinal eski nesil kasetli Pioneer teybe
Plakalıklara
Yuvarlak tip sis farlarına
El attım, mekanik olaraksa aklıma gelen
Akis körüğü
Benzin hortumu
Hava filtresi
Rölanti motoru(temizlendi)
Değiştirildi, hava filtresinin zamanı gelmese de orijinal filtreyi uygun fiyata bulunca biraz erken değiştirmiş oldum. 2-3 ay sonra ise yıllık bakımı gelir, yağı yağ filtresi vs değişir.
Günlük olarak kullanıyorum yeni gelen benzin zammı canımı biraz sıksa da LPG ye karşı direniyorum. En kötüsünden başka alternatif ulaşım yollarına geçerim. Kışın tüketimi hesap etmiştim yazın şimdi bir daha hesap edeceğim.
*Sıfır orijinal gaz potansiyometresi taktım zor değil iki civata tutuyor halloldu . Şu an deniyorum ama çekişi vesaire bir tık değişti gibi sankim.
*Elektrik aynalar artık elektrikli ayarlanıyor . Bazen o aynanın bızt bızt edişinden de tatmin olabiliyor insan. Elektrik tesisatını yanlış bağlamışlar bir de aynanın soketi çıkmış kapı döşemesini usta değil de kendim toplamama rağmen nasıl 50₺ verdim bilmiyorum
Şu sıralar boşluğum olduğu için kombo yaparak ilerliyorum ilerde vaktim olmadığında sıkıntı yaşamayım diye
Bir de yolumuz halihazırda düşmüşken incik boncuk detaylar yapıldı. İşte RS etiketler sağ ön cam filmi vs vs.
Eskiden hevesli hevesli güzel fotolar çekerdim şimdi bu bazı olumsuz saçma sapan yorumlardan ötürü ayaküstü çekip geçiyorum kendim görüyorum o yetiyor bana.
RS Logolar yapılmadan önceki bir kaç foto da arşivde kalmış onları da paylaşarak nazar boncuğumuzu ekliyorum
Ha bu yapılan son uygulamlarla araç dikkat çekmeye başladı, eskisi gibi çevirmelerde hiç durdurmuyorlar ama polislerle uzun uzun bakışıyoruz.
Sanayide ustalar genellikle “piyasası kaç birader bunların muhabbetinin sonunda bana sat” diyorlar onlara nazik bir dille yok diyorum onlarda satmadan evvel haber ver diyorlar genelde bazı ustalar benden sonraki sahibinin kendisinin olabileceğini düşünerek mi nedense gereğinden fazla uğraşarak emek sarfediyor bazıları ise amaan al şu eski arabayı gözümün önünden der gibi iş yapıyor. İlk sınıftaki hevesli ustaları bulmaya çalışıyorum neyseki sayıları çok da az değil, kalifiye olanını seçmek zor. Allahtan eskiden gelen bir çevremiz ve internetteki bilgili arkadaşlarımız sayesinde işler genellikle rahatlıkla halloluyor. Hatta bir tane daha alayım da toplayım dediğim de oluyor ama içimden yani
Onun haricinde trafikte eski araçları seven ve saygı gösteren bir kitle var onlar özellikle yol verebiliyorlar, eski fordcu kitle işte mondeo-escort-taunuscularla genelde selamlaşıyoruz kornalama işlemi ile Birde orta yaşlı zamanında bu araçları televizyonlarda rallilerde görmüş ya da başka türlü eskiden görmüş olan insanlardan bana sat satarmısın muhabbeti oluyor.
Pompacılarınsa aklında tek soru sen buna benzinde nasıl biniyorsun? Diyorum ki bende bilmiyorum
Aslında ustamla görüştüm bazı potansiyometreler uymaz senin potansiyometre daha iyi çalıştırır gerek yok dedi ama içime kurt düştü bir kere değiştirdim.
Kalibre olayı da şöyle bir kaç tanesini denedim hangisinde düzgün çalıştıysa onunla devam ettim, kalibre etmeden düzgün bir şekilde devam etti.
Geçen Compomotive jantları tarzında olması için ayarladığım jant kapaklarını ayarlamaya çalışayım derken yazı fontunu stilini çapını tam olarak ayarlamamış yarıda bırakmıştım şimdi ise cuk cuk cuk oturdu .
Turuncu Escort sahibiyle de arkadaş olduk bayağı merak ettiğiniz bir şey varsa cevaplayabilirim.