Selamlar, uzun zamandır olmadığı kadar kapsamlı bi güncel. Öncelikle dün kendim bujilerimi değiştirdim. Sonrasında yaklaşık bir yıldır olan benzinde çalışmama sorununu çözelim artık diye düşünüp sanayinin yolunu tuttum. Aslında hava durumu nedeniyle ertelemiştim ama yine hava durumu nedeniyle arabayı kullanmak zorunda kalınca sanayiye de gittim. Ben ilk kez karda arabayı kullandım, yıllardır en ufak kar olduğunda toplu taşımaya yönelirken bu yıl malesef öyle bi imkan olmadı. İlk kez bu kadar kar çamur oldu yani araba, enteresan bi şekilde hoşuma giden bi görüntü bu kadar acı çekmesi
Eski-yeni bujiyi yan yana koyuyorum. İkisi de Magneti Marelli (italyan bee) Aslında hep bosch öneriyorlar ama hem 1.5 yıldır ne zaman takıldığını bilmediğim marellilerle sorun yaşamayıp hem de alacağım bosch ların orijinal çıkacağına çok inanmadığım için yine bunu tercih ettim. Eski bujileri de çıkardığım silindire göre numaralandırıp hiç yüzeylerini temizlemeden bugün ustama gösterdim, (aslında direkt orda değiştirtmek çok daha mantıklıydı ama geçen ay 60 lira verdim buji anahtarına
) yakıt ayarları dışında bi sorun olmadığını söyledi o da geçmişte yaşanan bi aşırı zengin çalışma durumu olmuştu yanlış gaz ayarı nedeniyle muhtemelen ondandır.
Sonrasında sanayide karbüratör açılacak diye beklerken bikaç ufak dokunuşla araba benzinde çalıştı ama çalışması falan pek düzenli değildi. Yakıt artırma diyaframı diye bi parça varmış alttaki fotoda sağdaki ufak metal parça; o değişti, yanındaki benzin dinlendirme ünitesi denen ne işe yaradığını bilmediğim parça değişti, bakır borular haricinde tüm benzin tesisatı filtresiyle birlikte yenilendi karbüratör sökmeden açmadan sorun çözülmüş oldu. Bu kadar kolay olacağını bilsem çok uzun zaman önce çözerdik, yanlış teşhis kurbanı oldum farklı bi usta tarafından.
Son olarak bu favoritlerin altında karter koruması haricinde 3 parçadan oluşan muhafazası varmış ben geçen şans eseri direksiyonu tam dönük park edili bir favoritin altında görüp bu bizde niye yok diye farkettim varlığını. Sağ-Orta-Sol şeklindeymiş en önemlisi ortadaki büyük olanmış, en önemsizi de soldakiymiş. Bizde soldaki zaten varmış çok ufak olduğu için varlığını bile farketmemiştim, diğerlerinin de yenisini sanayideki parçacıda bulamadık ustamda ortanın çıkması varmış yenisine (260tl sadece orta) göre çok uygun bi fiyata takabileceğini söyleyince hemen atladım. Müsait bi vakitte de sağ tarafı araştırıp onu da taktırcam. Bu muhafaza motor tarafına su falan girmesini engelliyomuş söylenene göre, malum çok eski sistem ateşlemeye sahip bi araba ve pek sıvı yalıtımı falan yok sudan geçince tekleme gibi sıkıntılar oluyodu, bakalım ne kadar faydası olacak.
Son olarak bu kış günlerinde arabasını her sabah kullanmak zorunda olanlara sabır diliyorum. Sabahın köründe kalkıp birsürü kar temizleyip donan kilit ve kapılarla boğuşup, yan ve arka camlarını geçtim ön camının bile yarısını anca temizleyen ruh hastalarıyla aynı trafiğe çıkmak gerçekten çok zormuş