Yaklaşık 3 gündür arabaya dokunmuyoken Ankara ayazında şöyle bir şey çekmek istedim, hava durumu eksileri arabadaki termometre 0 derece civarını gösterirken LPG ile ilk marş videosu. Hiç bakım yaptırmadığım karbüratörüyle 5 saniye civarı sürse de tek marşta çalışması, otomatik olduğu için beni jiklenin ayarıyla falan uğraştırmaması güzel şeyler

Selamlar, karbüratörlü ve lpgli Serçe kullanıyorum yaklaşık 3 ay oldu. Ufak bir tavsiyem var belki sendede durum aynı olur. Kontak açılır açılmaz tüp vermeye başladığı için marşa kadar çok bekleyince aracı biraz boğabiliyor. O yüzden kontağı açar açmaz marş basarsan aracın belki bir tık daha rahat çalışabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Selamlar, karbüratörlü ve lpgli Serçe kullanıyorum yaklaşık 3 ay oldu. Ufak bir tavsiyem var belki sendede durum aynı olur. Kontak açılır açılmaz tüp vermeye başladığı için marşa kadar çok bekleyince aracı biraz boğabiliyor. O yüzden kontağı açar açmaz marş basarsan aracın belki bir tık daha rahat çalışabilir.
Gaz kesici bu işe yaramıyor mu 🤔
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Selamlar, karbüratörlü ve lpgli Serçe kullanıyorum yaklaşık 3 ay oldu. Ufak bir tavsiyem var belki sendede durum aynı olur. Kontak açılır açılmaz tüp vermeye başladığı için marşa kadar çok bekleyince aracı biraz boğabiliyor. O yüzden kontağı açar açmaz marş basarsan aracın belki bir tık daha rahat çalışabilir.
Önce depodaki kesici açıyo, daha sonra kaputtaki kesici açıyo. Kaputtakinin çıt sesini duymadan basarsam daha kötü oluyo :D videoda duyulmuyo ama ben öndeki kesici açtığı an basıyorum marşa zaten. Bir de ben boğulur korkusuyla çok gaz vermeden çalıştırıyordum şimdi biraz daha gaz verince daha kolay çalıştığını farkettim
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
Bende kontak açınca hem depodan hem kaput içinden çıtlıyor. Bekletmeden basıyorum yoksa biraz daha geç çalışıyor. Tabi bu dediğim sabahları ilk çalıştırma için geçerli. Gaz vermesem soğukta hiç çalışmaz herhalde :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Bende kontak açınca hem depodan hem kaput içinden çıtlıyor. Bekletmeden basıyorum yoksa biraz daha geç çalışıyor. Tabi bu dediğim sabahları ilk çalıştırma için geçerli. Gaz vermesem soğukta hiç çalışmaz herhalde :D
Bende biraz geç oluyo dizelde kızdırma bekler gibi gazı bekliyorum :DMotor sıcakken gaz vermeden de çalışıyor ama gaz vererek anında marş alması varken gaz vermemeye inat edip uzun uzun marş basmanın anlamı yok diye ufaktan basıyorum gaza. Bi de benim için geç çalışması falan önemli değil şu kış günü benzinde çalışamayan arabam 1-2 marşta çalışıp sonrasında stop etmeden düzenli devam ediyoya o bana yetiyo :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
Çoğu zaman olduğu gibi arabayı aldığımdan beri aklımda olan bir şeyi daha hallettim. Geçen tavan döşemesini sökerken güneşlikleri kırdım, vidalarının takıldığı plastiklerin birazını kırıp birazını kaybettim bu bahaneyle yırtık güneşliklerden kurtulmuş oldum. Eskiler bu haldeydi;


IMG_20210208_124847.jpg IMG_20210208_115815.jpg IMG_20210208_124450.jpg


Yeniler de bu şekil, ruhsat yeri artısı oldu. Sadece favorit-felicia üzerine parça satan yerde 120 dediler daha çok güncel vag grubu araçlara yönelik parça satan yerde 80 liraya verdiler aynısını, favorit parçası satanı garibanın dostu sanıyoduk yanılmışız :D bikaç şeyi nasıl arayacağımı bilemediğim için bulamadım yanlış aldım vs. 10 gündür düzenli olarak tavan söküp takıyorum acayip alıştım 10 dakikada tavan döşemesinin ön kısmını güneşlik ve tavan lambasıyla birlikte komple indirip geri toplayabiliyorum
 
Son düzenleme:
Çoğu zaman olduğu gibi arabayı aldığımdan beri aklımda olan bir şeyi daha hallettim. Geçen tavan döşemesini sökerken güneşlikleri kırdım, vidalarının takıldığı plastiklerin birazını kırıp birazını kaybettim bu bahaneyle yırtık güneşliklerden kurtulmuş oldum. Eskiler bu haldeydi;




Yeniler de bu şekil, ruhsat yeri artısı oldu. Sadece favorit-felicia üzerine parça satan yerde 120 dediler daha çok güncel vag grubu araçlara yönelik parça satan yerde 80 liraya verdiler aynısını, favorit parçası satanı garibanın dostu sanıyoduk yanılmışız :D bikaç şeyi nasıl arayacağımı bilemediğim için bulamadım yanlış aldım vs. 10 gündür düzenli olarak tavan söküp takıyorum acayip alıştım 10 dakikada tavan döşemesinin ön kısmını güneşlik ve tavan lambasıyla birlikte komple indirip geri toplayabiliyorum

Eline sağlık, benim yeşil favorit'in de güneşliği kırıktı. Arabayı yeni almıştım bir gün lazım oldu bir açtım güneşliği kucağıma düştü :D
 
  • Haha
Tepkiler: Toprak
Hayirlı olsun. Ünide bi arkadaşta vardi dedigin gibi motoru guçsuz hissettirmiyor işini yapiyor ancak benim negatif olarak hissettigim tek şey güvensiz hissettiriyordu kasa genel olarak :) onun disinda bi sıkıntı yoktu.Tavsiyem torpidoyu toplaman olur avdan gelmiş gibi duruyor hatatat tekrardan hayirli olsun nice km lere diyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Hayirlı olsun. Ünide bi arkadaşta vardi dedigin gibi motoru guçsuz hissettirmiyor işini yapiyor ancak benim negatif olarak hissettigim tek şey güvensiz hissettiriyordu kasa genel olarak :) onun disinda bi sıkıntı yoktu.Tavsiyem torpidoyu toplaman olur avdan gelmiş gibi duruyor hatatat tekrardan hayirli olsun nice km lere diyorum.
Teşekkür ederim yorum için. Motoruyla en azından düzde sıkıntım yok rampalarda sol şeritte kalınca geriliyorum baya kendimi sağa atana kadar :D Güvenlik konusu da 30 yaşında ve kendi döneminin bile alt segment aracı olarak normal, pek yok. Ben genelde şehir içi kullanıyorum çevre yolunda falan da 90 civarlarını pek geçmiyorum güvenemediğim için, rüzgarda gezmesi falan oluyo biraz. Torpidoyu sanırım ilk mesajdan gördünüz, sonrasında onun güncelini de yapım aşamasındayken çektiğim fotoğraflar kaybolunca konuya eklememiştim, elimden geldiğince bir şeyler yaptım çok iyi olmadı ama en azından üstünü iğrenç şeylerle örtmeyecek kadar normal oldu :D



49644_ff3c56aa15a7601033162f0b3d90e440.jpg
 
Son düzenleme:
Teşekkür ederim yorum için. Motoruyla en azından düzde sıkıntım yok rampalarda sol şeritte kalınca geriliyorum baya kendimi sağa atana kadar :D Güvenlik konusu da 30 yaşında ve kendi döneminin bile alt segment aracı olarak normal, pek yok. Ben genelde şehir içi kullanıyorum çevre yolunda falan da 90 civarlarını pek geçmiyorum güvenemediğim için, rüzgarda gezmesi falan oluyo biraz. Torpidoyu sanırım ilk mesajdan gördünüz, sonrasında onun güncelini de yapım aşamasındayken çektiğim fotoğraflar kaybolunca konuya eklememiştim, elimden geldiğince bir şeyler yaptım çok iyi olmadı ama en azından üstünü iğrenç şeylerle örtmeyecek kadar normal oldu :D güncel halimizi de bu bahaneyle ekleyeyim



49644_ff3c56aa15a7601033162f0b3d90e440.jpg
Oo temizlemişsin baya ellerinize sağlık :) eskiden samara miz vardi bana hep onu hatirlatiyor bu araba
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Selamlar, uzun zamandır olmadığı kadar kapsamlı bi güncel. Öncelikle dün kendim bujilerimi değiştirdim. Sonrasında yaklaşık bir yıldır olan benzinde çalışmama sorununu çözelim artık diye düşünüp sanayinin yolunu tuttum. Aslında hava durumu nedeniyle ertelemiştim ama yine hava durumu nedeniyle arabayı kullanmak zorunda kalınca sanayiye de gittim. Ben ilk kez karda arabayı kullandım, yıllardır en ufak kar olduğunda toplu taşımaya yönelirken bu yıl malesef öyle bi imkan olmadı. İlk kez bu kadar kar çamur oldu yani araba, enteresan bi şekilde hoşuma giden bi görüntü bu kadar acı çekmesi :D
1613463965204.jpg

Eski-yeni bujiyi yan yana koyuyorum. İkisi de Magneti Marelli (italyan bee) Aslında hep bosch öneriyorlar ama hem 1.5 yıldır ne zaman takıldığını bilmediğim marellilerle sorun yaşamayıp hem de alacağım bosch ların orijinal çıkacağına çok inanmadığım için yine bunu tercih ettim. Eski bujileri de çıkardığım silindire göre numaralandırıp hiç yüzeylerini temizlemeden bugün ustama gösterdim, (aslında direkt orda değiştirtmek çok daha mantıklıydı ama geçen ay 60 lira verdim buji anahtarına :D ) yakıt ayarları dışında bi sorun olmadığını söyledi o da geçmişte yaşanan bi aşırı zengin çalışma durumu olmuştu yanlış gaz ayarı nedeniyle muhtemelen ondandır.
WhatsApp Image 2021-02-15 at 12.33.20 (1).jpeg WhatsApp Image 2021-02-15 at 12.33.20.jpeg
Sonrasında sanayide karbüratör açılacak diye beklerken bikaç ufak dokunuşla araba benzinde çalıştı ama çalışması falan pek düzenli değildi. Yakıt artırma diyaframı diye bi parça varmış alttaki fotoda sağdaki ufak metal parça; o değişti, yanındaki benzin dinlendirme ünitesi denen ne işe yaradığını bilmediğim parça değişti, bakır borular haricinde tüm benzin tesisatı filtresiyle birlikte yenilendi karbüratör sökmeden açmadan sorun çözülmüş oldu. Bu kadar kolay olacağını bilsem çok uzun zaman önce çözerdik, yanlış teşhis kurbanı oldum farklı bi usta tarafından.

1613463965184.jpg

Son olarak bu favoritlerin altında karter koruması haricinde 3 parçadan oluşan muhafazası varmış ben geçen şans eseri direksiyonu tam dönük park edili bir favoritin altında görüp bu bizde niye yok diye farkettim varlığını. Sağ-Orta-Sol şeklindeymiş en önemlisi ortadaki büyük olanmış, en önemsizi de soldakiymiş. Bizde soldaki zaten varmış çok ufak olduğu için varlığını bile farketmemiştim, diğerlerinin de yenisini sanayideki parçacıda bulamadık ustamda ortanın çıkması varmış yenisine (260tl sadece orta) göre çok uygun bi fiyata takabileceğini söyleyince hemen atladım. Müsait bi vakitte de sağ tarafı araştırıp onu da taktırcam. Bu muhafaza motor tarafına su falan girmesini engelliyomuş söylenene göre, malum çok eski sistem ateşlemeye sahip bi araba ve pek sıvı yalıtımı falan yok sudan geçince tekleme gibi sıkıntılar oluyodu, bakalım ne kadar faydası olacak.

1613463965179.jpg 1613478329151.jpg

Son olarak bu kış günlerinde arabasını her sabah kullanmak zorunda olanlara sabır diliyorum. Sabahın köründe kalkıp birsürü kar temizleyip donan kilit ve kapılarla boğuşup, yan ve arka camlarını geçtim ön camının bile yarısını anca temizleyen ruh hastalarıyla aynı trafiğe çıkmak gerçekten çok zormuş
 
Selamlar, uzun zamandır olmadığı kadar kapsamlı bi güncel. Öncelikle dün kendim bujilerimi değiştirdim. Sonrasında yaklaşık bir yıldır olan benzinde çalışmama sorununu çözelim artık diye düşünüp sanayinin yolunu tuttum. Aslında hava durumu nedeniyle ertelemiştim ama yine hava durumu nedeniyle arabayı kullanmak zorunda kalınca sanayiye de gittim. Ben ilk kez karda arabayı kullandım, yıllardır en ufak kar olduğunda toplu taşımaya yönelirken bu yıl malesef öyle bi imkan olmadı. İlk kez bu kadar kar çamur oldu yani araba, enteresan bi şekilde hoşuma giden bi görüntü bu kadar acı çekmesi :D

Eski-yeni bujiyi yan yana koyuyorum. İkisi de Magneti Marelli (italyan bee) Aslında hep bosch öneriyorlar ama hem 1.5 yıldır ne zaman takıldığını bilmediğim marellilerle sorun yaşamayıp hem de alacağım bosch ların orijinal çıkacağına çok inanmadığım için yine bunu tercih ettim. Eski bujileri de çıkardığım silindire göre numaralandırıp hiç yüzeylerini temizlemeden bugün ustama gösterdim, (aslında direkt orda değiştirtmek çok daha mantıklıydı ama geçen ay 60 lira verdim buji anahtarına :D ) yakıt ayarları dışında bi sorun olmadığını söyledi o da geçmişte yaşanan bi aşırı zengin çalışma durumu olmuştu yanlış gaz ayarı nedeniyle muhtemelen ondandır.
Sonrasında sanayide karbüratör açılacak diye beklerken bikaç ufak dokunuşla araba benzinde çalıştı ama çalışması falan pek düzenli değildi. Yakıt artırma diyaframı diye bi parça varmış alttaki fotoda sağdaki ufak metal parça; o değişti, yanındaki benzin dinlendirme ünitesi denen ne işe yaradığını bilmediğim parça değişti, bakır borular haricinde tüm benzin tesisatı filtresiyle birlikte yenilendi karbüratör sökmeden açmadan sorun çözülmüş oldu. Bu kadar kolay olacağını bilsem çok uzun zaman önce çözerdik, yanlış teşhis kurbanı oldum farklı bi usta tarafından.

Son olarak bu favoritlerin altında karter koruması haricinde 3 parçadan oluşan muhafazası varmış ben geçen şans eseri direksiyonu tam dönük park edili bir favoritin altında görüp bu bizde niye yok diye farkettim varlığını. Sağ-Orta-Sol şeklindeymiş en önemlisi ortadaki büyük olanmış, en önemsizi de soldakiymiş. Bizde soldaki zaten varmış çok ufak olduğu için varlığını bile farketmemiştim, diğerlerinin de yenisini sanayideki parçacıda bulamadık ustamda ortanın çıkması varmış yenisine (260tl sadece orta) göre çok uygun bi fiyata takabileceğini söyleyince hemen atladım. Müsait bi vakitte de sağ tarafı araştırıp onu da taktırcam. Bu muhafaza motor tarafına su falan girmesini engelliyomuş söylenene göre, malum çok eski sistem ateşlemeye sahip bi araba ve pek sıvı yalıtımı falan yok sudan geçince tekleme gibi sıkıntılar oluyodu, bakalım ne kadar faydası olacak.


Son olarak bu kış günlerinde arabasını her sabah kullanmak zorunda olanlara sabır diliyorum. Sabahın köründe kalkıp birsürü kar temizleyip donan kilit ve kapılarla boğuşup, yan ve arka camlarını geçtim ön camının bile yarısını anca temizleyen ruh hastalarıyla aynı trafiğe çıkmak gerçekten çok zormuş
Eline yüreğine sağlık güzel bakıyorsun araca :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak ve OguzhanC
Lpg sistemli araçların benzini unutup benzinde çalışmaması çok büyük bir eksik, en iyisini yapmışsın eski araçlara biniyoruz ne zaman yolda kalacağımız belli değil en azından içinde benzin olsun her iki sistem de aktif çalışsın. Bizim astra'da yarım depo benzini eksik etmiyorum :)
 
Lpg sistemli araçların benzini unutup benzinde çalışmaması çok büyük bir eksik, en iyisini yapmışsın eski araçlara biniyoruz ne zaman yolda kalacağımız belli değil en azından içinde benzin olsun her iki sistem de aktif çalışsın. Bizim astra'da yarım depo benzini eksik etmiyorum :)
Benimki benzini unuttuğundan değil ben benzin almayı unuttuğumdan bozuldu :D acil biyere gitmem gerekirken gaz bitti benzine çekip devam ederken benzin az olduğunu farketmedim pislik falan çekti herhalde tekledi etti bıraktıydım öyle şimdi de karbüratör sökcez sanarken diyafram boru filtre falan değişimiyle halloldu. Şimdi en az yarım depo olmasına ve en az haftada bi kere benzinde kullanmaya özen göstercem
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
1614248270497.jpg

1614248270483.jpg

Orijinal skoda logolu jantlara geçiş yaptık. Aslında çok farklı bir zamanda çok farklı bir amaçla bu jantları alacaktım ancak tanıdık aracılığıyla güvenebileceğim birisinden gelip sök tak balans kısmında ve fiyatta da yardımcı olununca kaçırmak istemedim. Jantlar orijinalinde gri, favoritin orijinal jantıyla tek farkı deliklerinin şekli ve benim arabam bir 135LX olduğu için kendisinden önceki favoritlerden farklı olarak 4x98 değil 4x100 bijon aralığına sahip. Bu nedenle favorit jantlarında bijon aralığı belirsizliği var ama feliciaların tamamı 4x100 olup benim arabayla aynı olduğu için bu daha mantıklı geliyor. Aşağıya bu jantın felicia üzerinde nasıl kullanıldığına dair bir örnek bırakıyorum, renk olarak muhtemelen o renge döneriz ama o tarz bi metal jant göbeği asla konmayacak rahat olabilirsiniz o konuda :D

Skoda_Felicia_outside_Robinson.jpg
 
Son düzenleme:
Orijinal skoda logolu jantlara geçiş yaptık. Aslında çok farklı bir zamanda çok farklı bir amaçla bu jantları alacaktım ancak tanıdık aracılığıyla güvenebileceğim birisinden gelip sök tak balans kısmında ve fiyatta da yardımcı olununca kaçırmak istemedim. Jantlar orijinalinde gri, favoritin orijinal jantıyla tek farkı deliklerinin şekli ve benim arabam bir 135LX olduğu için kendisinden önceki favoritlerden farklı olarak 4x98 değil 4x100 bijon aralığına sahip. Bu nedenle favorit jantlarında bijon aralığı belirsizliği var ama feliciaların tamamı 4x100 olup benim arabayla aynı olduğu için bu daha mantıklı geliyor. Aşağıya bu jantın felicia üzerinde nasıl kullanıldığına dair bir örnek bırakıyorum, renk olarak muhtemelen o renge döneriz ama o tarz bi metal jant göbeği asla konmayacak rahat olabilirsiniz o konuda :D

Ekli dosyayı görüntüle 33710
Jant göbeği güzelmiş aslında hatatat