Selamlar, sürprizli bi durum oldu bikaç hafta önce buraya da güncelleyeyim eksik kalmasın dedim. Bir gün trafikte rampa yukarı vites düşürmem gerektiği bir anda ortalık şenlendi, vites kolunun çıldırması egzozun kaçırması falan derken sağa çektik baktık motorda
buradaki videodan görebileceğiniz hareketlenme durumu yaşandı. Cuma akşamıydı eve kadar getirip pazartesiye bıraktım haftasonu aklıma gelen şeyleri kurcalarken şu alt fotoğraftaki kopuk gibi görünen alt gergiye tüm suçu atıp 100-200 liralık masraflar diye kendimi teselli ettim
Pazartesi günü sabah trafiği geçtikten sonra yavaş yavaş sanayiye doğru yol aldım ustaya durumu anlatıp arabanın altına girdikten sonra çok şaşkın bi yüz ifadesiyle çıktı. Daha önceleri de söylemişimdir, benim aracımda feliciada çıkan karbüratörlü motor var, bunu favorit motoru ile birebir aynı sanıyo olsak da öyle değilmiş. Felicialarda bu üstteki fotoğrafta koyduğum alt gergi sistemi olmadığı için o gergiyi tutan 4 adet saplama ile motor bloğuna sabitlenen ayak da yokmuş. Bu motor değişim işlemi gerçekleşirken yerleri işaretli ancak deliği kapalı olan yerler açılarak favorite uyumlu hale getirilmesi gerekiyormuş, bizim Gargamel'e bu motoru koyarken o 4 delikten sadece 2 tanesini açıp öylece takmışlar. Bu saplamalardan biri yıllara yenik düşüp kırılmış, diğeri de yükü tek başına taşıyamayınca benim nispeten sert hamleme dayanamayıp yuvasını kırmış.
Bu bahsettiğimiz yere ise neredeyse el girmiyor, bikaç saat tornacıyla uğraşıldı ancak ne açılması gereken yuvalar açılabildi ne de kırılıp içerde kalan saplama (o da saplama yerine civata takılmış hatta) çıkarılabildi. Çaresiz bir şekilde motoru komple indirmek durumunda kaldık. Bir kez motor işçiliği vermişken imkanım olan her türlü şeyi yaptırdım. Keçeler, eskiyen veya zamanla yanlış takılan civatalar benzeri biçok parça yenilendi. Soğutma sisteminin gözüme batan bazı hortumları, termostat, fan müşürü değişti ve alttaki son eksik koruma sacı da takıldı. Arabayı aldığım günden beri ilk kez başında duramadım ertesi güne kaldığı için, haliyle biçoğunun fotoğrafı yok. Motor söküldü, aliminyum kaynağa gitti kırılan kısım kaynak yapıldı, ordan tornacıya geçti saplamaların yerleri ayarlandı takıldı, ordan tekrar arabaya bindirildi. Önceki sahiplerinin ve motoru takan ustanın 2 deliği deldirmeye üşenmesi bana büyük bir işçilik maliyetine sebep oldu, sağlık olsun diyelim. Sonrasında ufak tefek 1-2 şey daha çıktı onların da bir kısmı çözüldü kalanı da zamanla halledeceğiz.