IMG_20210308_131608_114.jpg


İnstagramda -apaçilerden- şöyle espirili bir şey gördüm ben de yaptım :D bu bahaneyle arabayı ilk alıp kapının önüne getirdiğim an aileme göstermek için çektiğim fotoğrafı ile bir öncesi-sonrası yapmış olalım. İyisiyle kötüsüyle 20 aydır birlikteyiz Gargamel'le :)
 
Son düzenleme:
Babamın sahip olduğu ilk araba buymuş. Anlatırdı bana problemi bitmez diye. Bütün parçalarını boş vaktinde söküp tamir ettiğini anlatmıştı. Bende de ince bir skoda aşkı var. Anlatımın çok hoşuma gitti eğlenerek okudum gerçekten. Hayırlı uğurlu olsun güzel günlerde kullan.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Babamın sahip olduğu ilk araba buymuş. Anlatırdı bana problemi bitmez diye. Bütün parçalarını boş vaktinde söküp tamir ettiğini anlatmıştı. Bende de ince bir skoda aşkı var. Anlatımın çok hoşuma gitti eğlenerek okudum gerçekten. Hayırlı uğurlu olsun güzel günlerde kullan.
Teşekkür ederim. Bizde de 16-17 yıl önce vardı, tüm orijinal parçaları rahatlıkla bulunduğu halde o dönem biz de yürütmekte zorlanıyorduk. Küçüktüm hayal meyal hatırlıyorum sürekli hararetle falan uğraşırdı babam. Çok enteresan bulur çevremdekiler geçmişte çok sıkıntı çektiğimiz bi modeli tekrar almamı :D elbet sıkıntılar yaşadım ama şimdilik o kadar ciddi sorunlarımız olmadı bakalım ilerde neler olacak
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: diesel_s3
Ekli dosyayı görüntüle 33927

İnstagramda -apaçilerden- şöyle espirili bir şey gördüm ben de yaptım :D bu bahaneyle arabayı ilk alıp kapının önüne getirdiğim an aileme göstermek için çektiğim fotoğrafı ile bir öncesi-sonrası yapmış olalım. İyisiyle kötüsüyle 20 aydır birlikteyiz Gargamel'le :)

yaptıklarını biriktirip toplu okuyup keyif alıyorum ama şu yaptığın mükemmel olmuş :D tekrar maşallah diyelimde nazar değmesin :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Selamlar, sürprizli bi durum oldu bikaç hafta önce buraya da güncelleyeyim eksik kalmasın dedim. Bir gün trafikte rampa yukarı vites düşürmem gerektiği bir anda ortalık şenlendi, vites kolunun çıldırması egzozun kaçırması falan derken sağa çektik baktık motorda buradaki videodan görebileceğiniz hareketlenme durumu yaşandı. Cuma akşamıydı eve kadar getirip pazartesiye bıraktım haftasonu aklıma gelen şeyleri kurcalarken şu alt fotoğraftaki kopuk gibi görünen alt gergiye tüm suçu atıp 100-200 liralık masraflar diye kendimi teselli ettim :D
1619473889738.jpg
Pazartesi günü sabah trafiği geçtikten sonra yavaş yavaş sanayiye doğru yol aldım ustaya durumu anlatıp arabanın altına girdikten sonra çok şaşkın bi yüz ifadesiyle çıktı. Daha önceleri de söylemişimdir, benim aracımda feliciada çıkan karbüratörlü motor var, bunu favorit motoru ile birebir aynı sanıyo olsak da öyle değilmiş. Felicialarda bu üstteki fotoğrafta koyduğum alt gergi sistemi olmadığı için o gergiyi tutan 4 adet saplama ile motor bloğuna sabitlenen ayak da yokmuş. Bu motor değişim işlemi gerçekleşirken yerleri işaretli ancak deliği kapalı olan yerler açılarak favorite uyumlu hale getirilmesi gerekiyormuş, bizim Gargamel'e bu motoru koyarken o 4 delikten sadece 2 tanesini açıp öylece takmışlar. Bu saplamalardan biri yıllara yenik düşüp kırılmış, diğeri de yükü tek başına taşıyamayınca benim nispeten sert hamleme dayanamayıp yuvasını kırmış.
1619473869102.jpg

Bu bahsettiğimiz yere ise neredeyse el girmiyor, bikaç saat tornacıyla uğraşıldı ancak ne açılması gereken yuvalar açılabildi ne de kırılıp içerde kalan saplama (o da saplama yerine civata takılmış hatta) çıkarılabildi. Çaresiz bir şekilde motoru komple indirmek durumunda kaldık. Bir kez motor işçiliği vermişken imkanım olan her türlü şeyi yaptırdım. Keçeler, eskiyen veya zamanla yanlış takılan civatalar benzeri biçok parça yenilendi. Soğutma sisteminin gözüme batan bazı hortumları, termostat, fan müşürü değişti ve alttaki son eksik koruma sacı da takıldı. Arabayı aldığım günden beri ilk kez başında duramadım ertesi güne kaldığı için, haliyle biçoğunun fotoğrafı yok. Motor söküldü, aliminyum kaynağa gitti kırılan kısım kaynak yapıldı, ordan tornacıya geçti saplamaların yerleri ayarlandı takıldı, ordan tekrar arabaya bindirildi. Önceki sahiplerinin ve motoru takan ustanın 2 deliği deldirmeye üşenmesi bana büyük bir işçilik maliyetine sebep oldu, sağlık olsun diyelim. Sonrasında ufak tefek 1-2 şey daha çıktı onların da bir kısmı çözüldü kalanı da zamanla halledeceğiz.
 
Selamlar, sürprizli bi durum oldu bikaç hafta önce buraya da güncelleyeyim eksik kalmasın dedim. Bir gün trafikte rampa yukarı vites düşürmem gerektiği bir anda ortalık şenlendi, vites kolunun çıldırması egzozun kaçırması falan derken sağa çektik baktık motorda buradaki videodan görebileceğiniz hareketlenme durumu yaşandı. Cuma akşamıydı eve kadar getirip pazartesiye bıraktım haftasonu aklıma gelen şeyleri kurcalarken şu alt fotoğraftaki kopuk gibi görünen alt gergiye tüm suçu atıp 100-200 liralık masraflar diye kendimi teselli ettim :D
Pazartesi günü sabah trafiği geçtikten sonra yavaş yavaş sanayiye doğru yol aldım ustaya durumu anlatıp arabanın altına girdikten sonra çok şaşkın bi yüz ifadesiyle çıktı. Daha önceleri de söylemişimdir, benim aracımda feliciada çıkan karbüratörlü motor var, bunu favorit motoru ile birebir aynı sanıyo olsak da öyle değilmiş. Felicialarda bu üstteki fotoğrafta koyduğum alt gergi sistemi olmadığı için o gergiyi tutan 4 adet saplama ile motor bloğuna sabitlenen ayak da yokmuş. Bu motor değişim işlemi gerçekleşirken yerleri işaretli ancak deliği kapalı olan yerler açılarak favorite uyumlu hale getirilmesi gerekiyormuş, bizim Gargamel'e bu motoru koyarken o 4 delikten sadece 2 tanesini açıp öylece takmışlar. Bu saplamalardan biri yıllara yenik düşüp kırılmış, diğeri de yükü tek başına taşıyamayınca benim nispeten sert hamleme dayanamayıp yuvasını kırmış.
Bu bahsettiğimiz yere ise neredeyse el girmiyor, bikaç saat tornacıyla uğraşıldı ancak ne açılması gereken yuvalar açılabildi ne de kırılıp içerde kalan saplama (o da saplama yerine civata takılmış hatta) çıkarılabildi. Çaresiz bir şekilde motoru komple indirmek durumunda kaldık. Bir kez motor işçiliği vermişken imkanım olan her türlü şeyi yaptırdım. Keçeler, eskiyen veya zamanla yanlış takılan civatalar benzeri biçok parça yenilendi. Soğutma sisteminin gözüme batan bazı hortumları, termostat, fan müşürü değişti ve alttaki son eksik koruma sacı da takıldı. Arabayı aldığım günden beri ilk kez başında duramadım ertesi güne kaldığı için, haliyle biçoğunun fotoğrafı yok. Motor söküldü, aliminyum kaynağa gitti kırılan kısım kaynak yapıldı, ordan tornacıya geçti saplamaların yerleri ayarlandı takıldı, ordan tekrar arabaya bindirildi. Önceki sahiplerinin ve motoru takan ustanın 2 deliği deldirmeye üşenmesi bana büyük bir işçilik maliyetine sebep oldu, sağlık olsun diyelim. Sonrasında ufak tefek 1-2 şey daha çıktı onların da bir kısmı çözüldü kalanı da zamanla halledeceğiz.

Çok geçmiş olsun :/
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Tam bir ay günceli, yaklaşık 3 hafta süren kapanmada arabanın içine çok detaylı bir temizlik yaptım elimden geldiğince. Tamamı kumaş olan kapı döşemeleri, taban halısı, ve ince fırçayla tüm trim ve plastik aksamların ince yerlerine girecek şekilde yaklaşık 3 günde oyalanarak bitirdim iç tarafı. Aslında yaparken birçok fotoğraf çekmiştim ama kayıplara karışmış bu geçen sürede, temizlik sonrası çektiğim fotoğrafı bırakıyorum. Daha önceki güncellemelerde yazdım mı bilmiyorum ama aylar önce güneşlikler sıfır olarak değişti, bir dönem cama yapıştırarak denediğim tipo aynası düştü, kendi aynasının içine yeni ayna kestirerek tekrar orijinale döndüm. Düz ayna olduğu için herhangi bir karartma veya geniş açı özelliği falan yok ancak arka camlar filmli olduğu için zaten bi parlama olmuyor.

1621351120753.jpg

1621351159755.jpg

(Keşke önü düzgün bir şekilde indirme şansım olsa fotoğrafı)
(Abi müdahale etmezsen çürüyorum bak fotoğrafı)


Çok detaylı iç temizlik sonrası hiç detaysız bir dış yıkama yaptım, ama öncesinde gerçekten terk edilmiş araba gibiydi son yıkamasının üstünden birçok yağış, belediyemizin covidsavarlarının ( :D ) sıktığı dezenfektanların kalıntıları ve 3 hafta yatışının üstüne arabanın rengi sarıya dönmüştü artık.

Sonrasında bir süredir pek düzgün çalışamayan otomatik jikleye ayar yapıldı, hava filtresi değişti, yeniden gaz ayarı yapıldı. Jikle için daha öncesinde yapılan ayar denemelerinde gaz ayarı bozulmuş 2-3 kez kontak açıp gaz doldurmadan araba çalışmıyordu o falan düzeltildi, şuan jikle neredeyse iptal diyebileceğimiz şekilde ayarlandı. Karbüratörde sorunlar var benzinde pek çalışıyor diyemem, kış öncesi bi karbüratör bakımı yapılacak o sırada jikleyi de elden geçirteceğim yaz mevsiminde zaten ihtiyaç yokmuş 3 gündür onu öğrenmiş oldum denerken. Bahsettiğim jikle sorununda ise araba daima jikle açık kalıyor 1500 devir rolanti, ve bunu jikle zengin karışım ile yaptığı için dur kalk trafiklerde saçma sapan gaz kokusu oluyordu. Şuan motor sıcaklığına göre 800 ile 950 devir aralığında çalışıyor.


Başlıksız-1.jpg

En son da arabayı aldığımda üzerinde olan piyasadaki en ucuz ve en dandik 10cm lik hoparlörler bayadır patlaktı. Arabadaki eski jantları elden çıkarınca parasını burda değerlendirmek istedim. Bir takım ön iki kapıya 13cm lik tweeterlı Cadence hoparlörler mahallemizin multimedyacısında takıldı. Arabaya bugüne kadar harcadığım paraların çoğu sorun gidermek için olunca böyle bi masraf çok keyifli geldi :D


1622111985753.jpg

Bu da bonus fotoğraf. Tamamen benim aracımla aynı paket olan bir favorit yanıma denk gelince bugüne kadar yaptıklarımı daha net görme fırsatım oldu. O tofaşın jantını almış ben sis farını :D ve ilk kez benimkinden daha yüksek duran bir favoritle karşılaştım
 
Son düzenleme:
Bayağı emek verip toparladın aracı ilk halinden eser yok, kapaksız ön kapı hoparlörleri cidden çirkin duruyordu içeriden. Bırak sesi falan kozmetik olarak dahi çalışmasa bile güzel bir hamle.

Biliyorum teneke jantlar hakkında konuştun bayağı ama gri fikrini düşünmüyorsun sanırım :D Panda stickerını da gördüğüme göre :D

Madem gri düşünmüyorsan aklında Panda konsepti varsa şu hafif kabaran yerler var ya yan taraftan-profilden fotoğraftan bahsediyorum- oraya komple yandan çamurluk hizasına kadar sanki pakolu mercedesler gibi pütürle karışık siyah boya atarsan hem aracı korursun hem de tam panda olur.

Otomatik jiglenin ise varlığı ayrı dert yokluğu ayrı
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC ve Toprak
Bayağı emek verip toparladın aracı ilk halinden eser yok, kapaksız ön kapı hoparlörleri cidden çirkin duruyordu içeriden. Bırak sesi falan kozmetik olarak dahi çalışmasa da güzel bir hamle.

Biliyorum teneke jantlar hakkında konuştun bayağı ama gri fikrini düşünmüyorsun sanırım :D Panda stickerını da gördüğüme göre :D

Madem gri düşünmüyorsan aklında Panda konsepti varsa şu hafif kabaran yerler var ya yan taraftan-profilden fotoğraftan bahsediyorum- oraya komple yandan çamurluk hizasına kadar sanki pakolu mercedesler gibi pütürle karışık siyah boya atarsan hem aracı korursun hem de tam panda olur.

Otomatik jiglenin ise varlığı ayrı dert yokluğu ayrı
Teşekkürler, panda arabadan çok benle alakalı bi durum liseden kalma bi muhabbet :D jantları siyah dışında bi renge boyayacağım ama henüz bi kararım yok ne kadar dikkat çekmek isteyeceğimden emin olamadım.

Belden aşağısı için pasları tamamen temizleyip kendi renginde lokal olarak boyamayı düşünüyorum ama muhtemelen rengi tutturamam, uygun bi kapı çıtası bulup onun altını elden geçirmeyi düşünüyorum hem ton farkı belli olmaz o şekilde
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
jantları siyah dışında bi renge boyayacağım ama henüz bi kararım yok ne kadar dikkat çekmek isteyeceğimden emin olamadım.


Emin değilsen jantları boyamaktansa jant kapağı boyayabilirsin jantlara hem çok fazla tüp boya gidiyor hem de çok radikal bir renk denenince geri değiştirmesi zor olur araç jantlarının üstünde yürüdüğü için.

Şöyle aracın ruhuna uygun bir kapak bulup hangi renge boyamak istiyorsan boyamak mantıklı olabilir ha çoğu kişi için başka aracın kapaklarını takmak göze hoş gelmese de boyandıktan sonra kimse takılmıyor :D

13 jant-galiba 13 vardır altında- özelinde Renault 9 ların papatya desenli jant kapağı var o hoş geliyor mesela o olmasa da başka bir jant kapağı da boyanabilir tabii.




jant_rn.jpg


Sadece bir fikir
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
IMG_20211016_162003.jpg


228.249km Günceli
Yaklaşık bir ay kadar önce gelen yağ değişimini vakitsizlik (ve zaten çok az km yapmış olmam) nedeniyle 1 ay gecikmeli olarak bugün yaptım. En öncesinde po, sonra bir tur lubex ve yine po yağa dönüş. Lubex koyduktan sonra arabada kayda değer eksiltme olmamasına rağmen rampalarda yağ dumanı atma oldu ara ara. Olayın yağ ile alakalı olup olmadığını deneme amaçlı eski yağa dönüş yaptım. 13ay 3bin km civarı kullanımda yarım litreden biraz daha az eksiltme olmuş, kullanımın %100ü lpg ile.

Antifirizi de öyle koydum ama arabadaki antifiriz zaten 9-10 aylık falan değiştirmeyecem fan müşürü-termostat değişimi yapıp biraz antifiriz oranını artırmayı planlıyordum üşendim kaldı
 
Son düzenleme:
7 aylık sanayiden uzak dönemin sonuna geldik. Yeni sezonun ilk bölümüyle karşınızdayız :D

Bir amortisörün bilyesinin tıkırtı yapması, diğerinin tamamen patlayıp heryere yağ fışkırtması sonucunda varıyla yoğuyla ön amortisör değişimi yaptık. Şöyle bi parça listemiz oldu:
Hepsi x2 olacak şekilde favorit için;
Maysan Mando Ön amortisör
Ön Amortisör üst takozu
Ön Amortisör stoplama takozu
Ön Amortisör toz körüğü
Ön Amortisör bilyeleri

Helezon yaylar ve bir adet sac parça dışında ön amortisörlerde değişmeyen şey kalmadı. O sac parça da kimsede bugüne kadar bi sorun çıkarmadığı için parça üretimi yokmuş zaten. Gelirken olabildiğince bozuk yollardan geldim baya medenileşmiş arabanın ön tarafı, sanırsın 93 değil de 94-95 model yani öyle bi medeniyet :d

1637398198866.jpg
1637398198870.jpg
1637398198854.jpg
 
Sanayi serisi 2. bölüm, Favoritin adını çıkaran, favorit kullanıcılarının korkulu rüyası; CONTA

Bir gün aynama vurup aynayı düşürdüler, o gün yapmayı planladığım 50-60km lik yolu yapmayıp o günün akşamında yağına bakasım geldi, karanlıkta görünmeyen yağ çubuğuna telefon ışığı tutunca karşılaştığım manzara
1638989832863.jpg

Gün ışığında tamamen normal görünen yağ karanlıkta ışık tutulduğunda böyle gözüküyor. Arabada yağ soğutucu falan olmadığı için yağ ile suyu birbirine karıştırabilecek tek şey silindir kapak contası. Sağa sola soruyorum conta yanığıyla ilgili duyduğum ve kendi bildiğim testleri yapıyorum, kendimce yaptığım testlerin hiçbirinde conta ile ilgili en ufak belirti yok. Aklıma hemen internetten alıp 200km önce koyduğum yağın sahte olabileceği geldi. Uğraşasım olmadığı için 2 gün sonraki sabaha kadar arabayı yatırıp sabahtan (1 Aralık Çarşamba) sanayiye giderken tam sanayi girişinde araba teklemeye başladı, zor bela ustamın dükkanına götürdüm yağ kapağını açtığımızda su fışkırtıyordu :D Usta contadan başka bişey bunu yapmaz diyince başladık sökmeye.

1638989732829.jpg

Zaten külbütör kapağını söktükten sonra tahmin kesinlik kazandı, bunu gerçekten contadan başka bir şey yapmazdı. Şansıma hararet yaptıracak seviyeye gelmeden farkettiğim için conta kaçırmaya yeni başlamış. Contanın bi kenarından tek bi kanaldan kaçırmıştı gösterdiler ama hangisi olduğunu unuttum fotoğraftan da belli olmadığı için işaretleyemedim. Eski contamız ve temizlenip geri takılan 8 valfli silindir kapağımız;

1638989732737.jpg

1638989732687.jpg

Yeni conta, lpg den rengi atan pistonlar ve renault12 platinli distribütörü;

1638989732665.jpg

Eğer unuttuğum yoksa günün sonunda değişen parçalar;
Silindir Kapak Contası
Külbütör Kapak Contası
Egzoz Boğaz Contası
Buji Takımı
Platin, Meksefe
Antifiriz
Saplamalar
Termostat



Olayın üzerinden 1 hafta - 100km geçti, şuan için durum iyi görünüyor. En belirgin değişim kaloriferin ısıtma performansı aşırı iyileşti, hem daha yüksek ısı veriyor hem ilk marş sonrası daha kısa sürede sıcak üflemeye başlıyor. Hararet sorunu zaten yoktu ama biraz daha stabil oldu diyebilirim. 300-400km kadar kullandıktan sonra tekrar sübap ayarı yapılıp saplamalar torklanacak, külbütör kapağı ve üst taraf temizlenip yağ değişimi yapılacak. İmkan olursa karbüratör işini de halledip benzinde kullanmak istiyorum
 
Son düzenleme: