Nostaljik bir hava katabilirdi ama siz bilirsiniz tabii.O göbekler felicianın bana tek kabin kamyonet işi gibi geliyo, favoritin şöyle göbekleri var imkan olursa bir gün takmak isterim
Ekli dosyayı görüntüle 33713

Nostaljik bir hava katabilirdi ama siz bilirsiniz tabii.O göbekler felicianın bana tek kabin kamyonet işi gibi geliyo, favoritin şöyle göbekleri var imkan olursa bir gün takmak isterim
Ekli dosyayı görüntüle 33713
Teşekkür ederim. Bizde de 16-17 yıl önce vardı, tüm orijinal parçaları rahatlıkla bulunduğu halde o dönem biz de yürütmekte zorlanıyorduk. Küçüktüm hayal meyal hatırlıyorum sürekli hararetle falan uğraşırdı babam. Çok enteresan bulur çevremdekiler geçmişte çok sıkıntı çektiğimiz bi modeli tekrar almamıBabamın sahip olduğu ilk araba buymuş. Anlatırdı bana problemi bitmez diye. Bütün parçalarını boş vaktinde söküp tamir ettiğini anlatmıştı. Bende de ince bir skoda aşkı var. Anlatımın çok hoşuma gitti eğlenerek okudum gerçekten. Hayırlı uğurlu olsun güzel günlerde kullan.
Ekli dosyayı görüntüle 33927
İnstagramda -apaçilerden- şöyle espirili bir şey gördüm ben de yaptımbu bahaneyle arabayı ilk alıp kapının önüne getirdiğim an aileme göstermek için çektiğim fotoğrafı ile bir öncesi-sonrası yapmış olalım. İyisiyle kötüsüyle 20 aydır birlikteyiz Gargamel'le
![]()
Ekli dosyayı görüntüle 33927
İnstagramda -apaçilerden- şöyle espirili bir şey gördüm ben de yaptımbu bahaneyle arabayı ilk alıp kapının önüne getirdiğim an aileme göstermek için çektiğim fotoğrafı ile bir öncesi-sonrası yapmış olalım. İyisiyle kötüsüyle 20 aydır birlikteyiz Gargamel'le
![]()
Selamlar, sürprizli bi durum oldu bikaç hafta önce buraya da güncelleyeyim eksik kalmasın dedim. Bir gün trafikte rampa yukarı vites düşürmem gerektiği bir anda ortalık şenlendi, vites kolunun çıldırması egzozun kaçırması falan derken sağa çektik baktık motorda buradaki videodan görebileceğiniz hareketlenme durumu yaşandı. Cuma akşamıydı eve kadar getirip pazartesiye bıraktım haftasonu aklıma gelen şeyleri kurcalarken şu alt fotoğraftaki kopuk gibi görünen alt gergiye tüm suçu atıp 100-200 liralık masraflar diye kendimi teselli ettim
Pazartesi günü sabah trafiği geçtikten sonra yavaş yavaş sanayiye doğru yol aldım ustaya durumu anlatıp arabanın altına girdikten sonra çok şaşkın bi yüz ifadesiyle çıktı. Daha önceleri de söylemişimdir, benim aracımda feliciada çıkan karbüratörlü motor var, bunu favorit motoru ile birebir aynı sanıyo olsak da öyle değilmiş. Felicialarda bu üstteki fotoğrafta koyduğum alt gergi sistemi olmadığı için o gergiyi tutan 4 adet saplama ile motor bloğuna sabitlenen ayak da yokmuş. Bu motor değişim işlemi gerçekleşirken yerleri işaretli ancak deliği kapalı olan yerler açılarak favorite uyumlu hale getirilmesi gerekiyormuş, bizim Gargamel'e bu motoru koyarken o 4 delikten sadece 2 tanesini açıp öylece takmışlar. Bu saplamalardan biri yıllara yenik düşüp kırılmış, diğeri de yükü tek başına taşıyamayınca benim nispeten sert hamleme dayanamayıp yuvasını kırmış.
Bu bahsettiğimiz yere ise neredeyse el girmiyor, bikaç saat tornacıyla uğraşıldı ancak ne açılması gereken yuvalar açılabildi ne de kırılıp içerde kalan saplama (o da saplama yerine civata takılmış hatta) çıkarılabildi. Çaresiz bir şekilde motoru komple indirmek durumunda kaldık. Bir kez motor işçiliği vermişken imkanım olan her türlü şeyi yaptırdım. Keçeler, eskiyen veya zamanla yanlış takılan civatalar benzeri biçok parça yenilendi. Soğutma sisteminin gözüme batan bazı hortumları, termostat, fan müşürü değişti ve alttaki son eksik koruma sacı da takıldı. Arabayı aldığım günden beri ilk kez başında duramadım ertesi güne kaldığı için, haliyle biçoğunun fotoğrafı yok. Motor söküldü, aliminyum kaynağa gitti kırılan kısım kaynak yapıldı, ordan tornacıya geçti saplamaların yerleri ayarlandı takıldı, ordan tekrar arabaya bindirildi. Önceki sahiplerinin ve motoru takan ustanın 2 deliği deldirmeye üşenmesi bana büyük bir işçilik maliyetine sebep oldu, sağlık olsun diyelim. Sonrasında ufak tefek 1-2 şey daha çıktı onların da bir kısmı çözüldü kalanı da zamanla halledeceğiz.
Çok geçmiş olsun :/
Çok geçmiş olsun![]()
TeşekkürlerGeçmiş olsun![]()
Sonrasında bir süredir pek düzgün çalışamayan otomatik jikleye ayar yapıldı, hava filtresi değişti, yeniden gaz ayarı yapıldı. Jikle için daha öncesinde yapılan ayar denemelerinde gaz ayarı bozulmuş 2-3 kez kontak açıp gaz doldurmadan araba çalışmıyordu o falan düzeltildi, şuan jikle neredeyse iptal diyebileceğimiz şekilde ayarlandı. Karbüratörde sorunlar var benzinde pek çalışıyor diyemem, kış öncesi bi karbüratör bakımı yapılacak o sırada jikleyi de elden geçirteceğim yaz mevsiminde zaten ihtiyaç yokmuş 3 gündür onu öğrenmiş oldum denerken. Bahsettiğim jikle sorununda ise araba daima jikle açık kalıyor 1500 devir rolanti, ve bunu jikle zengin karışım ile yaptığı için dur kalk trafiklerde saçma sapan gaz kokusu oluyordu. Şuan motor sıcaklığına göre 800 ile 950 devir aralığında çalışıyor.
Bantlı plaka ve sanayi
Teşekkürler, panda arabadan çok benle alakalı bi durum liseden kalma bi muhabbetBayağı emek verip toparladın aracı ilk halinden eser yok, kapaksız ön kapı hoparlörleri cidden çirkin duruyordu içeriden. Bırak sesi falan kozmetik olarak dahi çalışmasa da güzel bir hamle.
Biliyorum teneke jantlar hakkında konuştun bayağı ama gri fikrini düşünmüyorsun sanırımPanda stickerını da gördüğüme göre
Madem gri düşünmüyorsan aklında Panda konsepti varsa şu hafif kabaran yerler var ya yan taraftan-profilden fotoğraftan bahsediyorum- oraya komple yandan çamurluk hizasına kadar sanki pakolu mercedesler gibi pütürle karışık siyah boya atarsan hem aracı korursun hem de tam panda olur.
Otomatik jiglenin ise varlığı ayrı dert yokluğu ayrı
jantları siyah dışında bi renge boyayacağım ama henüz bi kararım yok ne kadar dikkat çekmek isteyeceğimden emin olamadım.
Hepsi x2 olacak şekilde favorit için;
Maysan Mando Ön amortisör
Ön Amortisör üst takozu
Ön Amortisör stoplama takozu
Ön Amortisör toz körüğü
Ön Amortisör bilyeleri