Teşekkür ederim, parçalar çok uygun ama işçilik fiyatları arabaya göre tadımı kaçırıyo bazen. Yine de çok üzmüyor beni sağolsun :D
olaya öyle bakınca ciddi can sıkar :D ama gerçekten maliyetleri uygun buyüzden içiniz rahat olsun.orjinal ekipmanlarıda kullanınca tadından yenmez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
olaya öyle bakınca ciddi can sıkar :D ama gerçekten maliyetleri uygun buyüzden içiniz rahat olsun.orjinal ekipmanlarıda kullanınca tadından yenmez.
Orijinal parça konusunda malesef renault kullanıcıları kadar şanslı değiliz hemen hemen hiçbir parçasının orijinali yok piyasada olanlar arasında en kalitelileri seçmeye çalışıyorum, uydurabildiklerimizi de renault ve tofaşın orijinal ürünlerinden kullanıyorum baya sağlam oluyor yan sanayi skoda parçalarına göre
 
Son düzenleme:
Bu gönderideki her şey bagaj tarafında. Paralı pvc denen malzeme ile bagaja zemin yaptım, geçenlerde pandizot yerine mdflam almıştım hatırlamıyorum burda bahsettim mi ama onu da keçe kumaş ile kapladım. Pandizot için 104.5x39cm mdflam, 42x42 3 adet kumaş, kumaşı yapıştırmak için tutkal, bagaj zemini için (kalın ve altı keçe kaplı) muşamba toplam 93tl + el emeğim

IMG-20200902-WA0041.jpg
Zemin için karton ile kalıp aldım muşambayı evde rahat rahat çizip kesiyim diye

IMG_20200902_155008.jpg
Aldığım kalıbı üstüne koyup kalemle çizdikten sonra kestim cetvelle de kenarları düzledim

IMG-20200902-WA0062.jpg
Zeminin oturtulmuş hali ve pandizotun kaplanmış hali, son.


Yağ, yağ filtresi, filtre anahtarı gibi ihtiyaçları tamamladım bir sonraki güncelleme yağ değişimi olur muhtemelen
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20200902_160421.jpg
    IMG_20200902_160421.jpg
    1.1 MB · Görüntüleme: 0
Bu gönderideki her şey bagaj tarafında. Paralı pvc denen malzeme ile bagaja zemin yaptım, geçenlerde pandizot yerine mdflam almıştım hatırlamıyorum burda bahsettim mi ama onu da keçe kumaş ile kapladım. Pandizot için 104.5x39cm mdflam, 42x42 3 adet kumaş, kumaşı yapıştırmak için tutkal, bagaj zemini için (kalın ve altı keçe kaplı) muşamba toplam 93tl + el emeğim

Ekli dosyayı görüntüle 28851
Zemin için karton ile kalıp aldım muşambayı evde rahat rahat çizip kesiyim diye

Ekli dosyayı görüntüle 28849
Aldığım kalıbı üstüne koyup kalemle çizdikten sonra kestim cetvelle de kenarları düzledim

Ekli dosyayı görüntüle 28852
Zeminin oturtulmuş hali ve pandizotun kaplanmış hali, son.


Yağ, yağ filtresi, filtre anahtarı gibi ihtiyaçları tamamladım bir sonraki güncelleme yağ değişimi olur muhtemelen
Emeğine sağlık çok güzel olmuş fakat o pvc inşallah güneşle vs koku yapmaz ileriki zamanlarda
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve Kagan
Emeğine sağlık çok güzel olmuş fakat o pvc inşallah güneşle vs koku yapmaz ileriki zamanlarda
Ben pvc dedim de herhangi bi yerinde pvc diye yazmıyodu :D Geldi evde durdu falan kokusu olmadı hiç durduğu yer de güneş görmez zaten bakalım olursa yazarım burdan. Bagaj ve otobüs-minibüs zemin kaplama malzemesi diye satıyorlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar
Bu gönderideki her şey bagaj tarafında. Paralı pvc denen malzeme ile bagaja zemin yaptım, geçenlerde pandizot yerine mdflam almıştım hatırlamıyorum burda bahsettim mi ama onu da keçe kumaş ile kapladım. Pandizot için 104.5x39cm mdflam, 42x42 3 adet kumaş, kumaşı yapıştırmak için tutkal, bagaj zemini için (kalın ve altı keçe kaplı) muşamba toplam 93tl + el emeğim

Ekli dosyayı görüntüle 28851
Zemin için karton ile kalıp aldım muşambayı evde rahat rahat çizip kesiyim diye

Ekli dosyayı görüntüle 28849
Aldığım kalıbı üstüne koyup kalemle çizdikten sonra kestim cetvelle de kenarları düzledim

Ekli dosyayı görüntüle 28852
Zeminin oturtulmuş hali ve pandizotun kaplanmış hali, son.


Yağ, yağ filtresi, filtre anahtarı gibi ihtiyaçları tamamladım bir sonraki güncelleme yağ değişimi olur muhtemelen
çok güzel derli toplu olmuş 👌🏻
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
1605193635270.jpg
Tıklayarak büyütebilirsiniz.
226.000km günceli. Bu ara geneli aydınlatma. İçeride tavan lambam yoktu aldım taktım, far ampulleri osram night breaker ile değişti, üstad slx in sarı sislerinden aldım taktım ( bu sise uygun yeri bile vardı enteresan). Henüz tesisatı bağlı değil bi ara halledilecek o da.


1605194418386.jpg
Kışlık termostata geçtim, muhtemelen bidaha yazlık termostat diye bir şey görmeyeceğiz bu arabada soğutma sistemine inanıyorum başarabilir :D
Kalorifer peteğini tamamen söküp evde içine sağlı sollu basınçlı su + porçöz basarak temizledim, kaloriferimin tek kademeli (en yüksek) bi düğmesi vardı sonradan yapılmış onu da 3 kademeli orijinal sisteme çevirdik ısıtması geçen kışa göre baya baya iyi oldu
 
Son düzenleme:
Ekli dosyayı görüntüle 31423

Yılda en az 2 kez antifiriz değişmeden yapamıyorum


Eğer ki başımıza bir iş gelmezse soğutma sistemine son dokunuşumu yaptım. İçinde farklı zamanlarda yapılan işlemlerde boşalan kadar üste eklenmiş farklı farklı markalarda inorganik antifirizler vardı, ben tabi rahat edemedim bu şekilde en son kalorifer peteğini söktüğümde antifirizi zaten alıp az bi kısmını kullanmıştım herhangi bir kaçak olacak mı diye test ettim bi süre kaloriferi, sadece musluğun bağlantı noktasından kaçırdı oranın bi contası olmalıymış bende yok sanayide aradım bulamadım sıvı contayla içe taşmayacak şekilde hallettim (umarım hallolmuştur)
1605964701018.jpg
Hazır sistemdeki suyu boşaltmışken sökebildiğim boruları ve genleşme kabını çıkarıp evde yıkadım, boruların fotoğrafı yok. Araç zaten aldığımda halihazırda antifirizliydi bu da benim 10 Temmuz 2019 dan beri 4. kez komple yenileyişim, haliyle gayet temiz çıkıyor içeriler.

1605964631228.jpg

Bu kadar şey yapmışken o eski kelepçeleri takamazdım, hepsini yeniledim bütçem olsa boruların da tamamını yenilemek istiyordum ancak düşündüğümden biraz pahalılarmış.

1605964631224.jpg

Birkaç adet noname, PO, Shell ve Total antifiriz denedim bugüne kadar. Hiçbir teknik dayanağım olmadan en çok hoşuma giden Totaldi, bu da kullandığımın güncellenmiş hali, inorganik bir antifiriz ancak içinde inorganik kullanan sistemlere zarar vermeyecek şekilde organik katkılar varmış, rengi mavi kıvamı çok güzel. Bir de kullandığım çoğu antifiriz kullanıma hazır şekildeydi ancak bu arkadaş konsantre, 50-50 karışımda -37 dereceye kadar donmaya karşı dayanımı olduğu yazıyor. 2.5 litre Total Glacelf EcoBS 3 litre kaynatıp kirecinden arındırdığım(a inandığım) içme suyuyla kitapçığında 6 litre olduğu söylenen sistemi doldurdum. Burdan içerideki tüm suyu boşaltamadığımı anlıyoruz ancak açılabilecek tüm çıkışları açıp üfleyebileceğim her yerden üfledim.

Geçenlerde termostatı 80 derecelik Colorstat Vernet ile değiştirmiştim, şimdi de 82-68 derecelik yerine 92-87 derecelik İtalyan üretimi olduğu iddia edilen, Fiat grubunda kullanılan fan müşürüyle değiştirdim. Fanım Tempra-Doğan gibi araçlarda kullanılan fan ile değiştiği için müşürde de o fan için üretilmiş seçenekleri kullanıyorum. Yine her soğutma sistemine müdahalede olduğu gibi her gün su seviye kontrolü ve bagajda en az 7-8 litre suyla gezme dönemine girmiş olduk

 
Son düzenleme:
Yaklaşık 3 gündür arabaya dokunmuyoken Ankara ayazında şöyle bir şey çekmek istedim, hava durumu eksileri arabadaki termometre 0 derece civarını gösterirken LPG ile ilk marş videosu. Hiç bakım yaptırmadığım karbüratörüyle 5 saniye civarı sürse de tek marşta çalışması, otomatik olduğu için beni jiklenin ayarıyla falan uğraştırmaması güzel şeyler

 
Son düzenleme:
Merhabalar, farlarımın birbirinden farklı olmasından dolayı sinyallerimin biri turuncu biri beyazdı bayadır düzeltmek için çözüm arıyodum. Çocuklar için satılan cam boyalarından geçti elime yapabilirim onla diye düşünerek farları sökmeye giriştim, sökmüşken de bayadır aklımda olan far karartma işlemini yapmaya çalıştım. Bilmiyorum burda ilgisini çekecek var mıdır ama Far camı değiştirme konusuna da bi örnek olabileceği için paylaşmak istedim. Önce bi genel olarak fotoğrafları paylaşıp sonra can sıkıntısından yaptığım anlatım videosunu ekliycem konuya


Bahsettiğim farklılık içeriden ve dışarıdan böyle, aslında farların markaları bile aynı ama üretim tarihleri arasında çok fark var muhtemelen.


Turuncu cam boyası yokmuş kırmızıyla sarıyı karıştırarak bir şeyler denedim bu kadar geldi elimden camını kapatınca pek belli olmuyo farklılık onla teselli ediyorum kendimi :D


Camları kasadan ayırmak baya zor oldu. Kimi araçta conta ve segmanlarla olurken Favorit'de direkt olarak silikon kullanılıyor farlarda. Silikonları ısıtıp keserek bikaç saat harcayarak ayırdım. Camları gerçekten cam olduğu için sararma gibi bi sıkıntısı yok bulaşık yıkar gibi yıkayıp geri taktım. Takarken Sista Universal Silikon kullandım, eğer bir sorun yaşarsam diğer konularımda olduğu gibi bu konuyu güncellerim.
Maskeleme, zımpara, temizlik, boya gibi standart boya işlemleri sonrası camların temizliği öncesi öylesine önüne koyarak alınan sonuç. Farların yansıtıcı kısmına hiç dokunmadığımız için aydınlatmasında herhangi bir değişiklik olmayacak. Şuan bantlarla silikonu kuruyor, yarın tam bitmiş hali araç üstünde garaj konusunda olur muhtemelen.



Yukarıdaki mevzuyu araç üstünde bu konuda da göstermek istedim, araç üstüne öyle aşırı bi farklılık olmadı hafiften koyu duruyor sadece.

1612099250543.jpg

1612099250551.jpg

Bir de ek olarak aracı aldığımda üzerinde olan tavanı boydan boya giden ama hiçbir işe yaramayan şerit ledler vardı, ayak aydınlatma yapma niyetiyle onları da yenileyeyim dedim tavan döşemesinin 2 parçasından birini indirdim, a sütununun kapamalarını falan da sökmem gerekti altları normal olarak leş gibi pisti. Tavan döşeme plastiğinin öncesi ve sonrası şu şekilde;

WhatsApp Image 2021-01-31 at 12.26.31.jpeg

Ledleri takarken hiç dokunmadığım bi yerdeki kablolar birbirine temas edip dumanlar çıkarınca panik olarak kendi bağladıklarımdan kaynaklı olduğunu düşünüp ayak aydınlatmaları bi anlık heyecanla söktüm, daha sonra asıl sıkıntı olan yeri farkettim ama ayak tarafına hazırladıklarımı geri takılamayacak şekilde söktüğüm için o iş iptal oldu, fazla da hoşuma gitmemişti zaten istediğim gibi gizleyememiştim.
1612099250558.jpg
1612099250556.jpg

Tavandan hiç beklemediğim kalınlıkta yalıtım çıktı, ek olarak alırken yaptırmadığım ekspertizi kendim söktükçe yapıyorum tavanda işlem yok :D Ufak bir aksilikle 2 güneşliği birden kırdım, onlar da zaten yırtıktı bu bahaneyle değişmiş olacak aldığım vakit.