Yıllardır yıkanması su tutmaktan öteye geçmeyen arabaya sünger fırça gibi şeylerle çıkmayan lekeler için dünyanın en dandik (sözde) pasta cilasını içinden çıkan süngeriyle uyguladım. Öyle uzun uzun ovalama yok tüm araba toplam 1-2saat sürdü küçük bir bölgedeki sonuç yukarıdaki gibi
Araba beyazmış.
 

Yıllardır yıkanması su tutmaktan öteye geçmeyen arabaya sünger fırça gibi şeylerle çıkmayan lekeler için dünyanın en dandik (sözde) pasta cilasını içinden çıkan süngeriyle uyguladım. Öyle uzun uzun ovalama yok tüm araba toplam 1-2saat sürdü küçük bir bölgedeki sonuç yukarıdaki gibi

muazzammmmm, eline emeğine sağlık :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil ve Toprak
Araba beyazmış.
muazzammmmm, eline emeğine sağlık :)
Yorumlar için teşekkürler

IMG_20200627_195327.jpg
artık nedir ne değildir bilmiyorum arabanın üzerinde soluk bi katman varmış tahminime göre boyası çok eski değil elle bişeyler çıktı ortaya. Biçok atladığım yer olmuş bi kere daha yıkadıktan sonra üstünden geçmeyi düşünüyorum zaten kullandığım malzemenin aşındırıcılıktan çok temizleme özelliği var sanırım
 
Yorumlar için teşekkürler

Ekli dosyayı görüntüle 27250
artık nedir ne değildir bilmiyorum arabanın üzerinde soluk bi katman varmış tahminime göre boyası çok eski değil elle bişeyler çıktı ortaya. Biçok atladığım yer olmuş bi kere daha yıkadıktan sonra üstünden geçmeyi düşünüyorum zaten kullandığım malzemenin aşındırıcılıktan çok temizleme özelliği var sanırım
onu soracaktım ben de, boya aşınmadı mı diye
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
onu soracaktım ben de, boya aşınmadı mı diye

ürün bu, bunun da aşındırıcı bi özelliği yok zaten polisaj makinesi olmadan elle aşındırmak da pek mümkün değil. Çok da bildiğim bi konu değil ama boya üzerindeki yapışmış katmanı alıp biraz kayganlık-parlaklık verdi. Kılcal çizikleri biraz dolduruyo galiba geçici olark
 
Öncelikle Merhabalar :) Forumda kendimi tanıttığım herhangi bir konu olmadığı için Ankara'da yaşayan 20 yaşında bir öğrenci olarak bu arabayı aldığımı belirterek ve ilk kez böyle bir konu açtığım için olacak anlatım hatalarıma şimdiden özür dilediğimi ekleyerek başlamak istiyorum. :D

Aracımıza gelirsek kendisi Volkswagen'ın Skodayı aldıktan sonra üretilen ilk favorit modeli. Aslında VW üretimine pek de karışmamış safkan bir Çekoslovakya üretimi dememizde sakınca olmadığını düşünüyorum. Önceki üretimlerden tek belirgin farkı (bizde malesef pek de görünmeyen) Torpido-gösterge çevresinin renginin kahverengiden siyaha dönmesi. Araç hakkında çok da tarihi bilgim olmadığından konuyu meraklılarının araştırmasına bırakarak bizim ufaklığa geçiyorum :D

(Fotoğraflara tıklayarak büyütebilirsiniz kötü görünmemesi adına küçük olarak ekledim)
Ekli dosyayı görüntüle 19855

Aracım göstergesine göre 221bin km de değişeni boyası hakkında hiçbir fikrimin olmadığı beklendiği şekilde LPG li beyaz bir favorit. Orijinal olduğu iddia edilen bi tarafının camı düşmüş sis farımız tek ekstrası sayılabilir. Düne kadar eh işte dediğim arabanın komple direksiyon kutusu, tek amortisör, bazı ön takım parçaları ve fren merkezi haliyle fren hidroliği değiştikten sonra bu paraya daha ne olcak yeter dediğim bir duruma geldi. Bu para demişken, 10bin tl bütçe ile bu aracı alıp sigortanızı yaptırıp 2 deponuzu fulleyebilirsiniz :D


Motorumuz ise küçücük favoritin kaputunun içinde bile ufacık kalan karbüratörlü 1.3 az bi zorlamayla bile ay bana hararet bastı deme kapasitesine sahip ilginç bir motor. Autodata verilerine göre 54hp 99nm kapasiteyle çalışıyor. Açıkçası aracın kendisi 900kilodan hafif olduğu için ve alt devirleri de fena olmadığı için benim beklentilerimi karşılıyor. Işıktan kalkarken korna yemiyorum mesela :D Manuel fan düğmem sayesinde dik yokuşları da 2000-2500 devir civarlarında fena değil diyebileceğim performansla çıkabiliyorum. Yaklaşık 15 gündür kullandığım aracın tek şikayet etmediğim noktası motor gücü açıkçası :)


Bu fotoğraftan da anlayacağınız üzere kendisi gayet minik :D Yine autodata verilerine göre 4 metreden yaklaşık 20cm daha kısa. Buraya da girmez artık dediğim birçok yere girdim. Yine bu fotoğrafı görmüşken, arka sileceğimiz şuan için sadece göstermelik duruyor :)


Son olarak iç mekan. Gösterge çerçevesi ve torpido kapağının durumu nedeniyle iğrenç bir kaplama yapılmış. Yanlamasına dar, şöför koltuğundan yan aynayı çok rahat ayarlıyorum mesela. Sağ kapının kilidini hiç pozisyonumu bozmadan açabiliyorum o kadar dar yani. Yan koltuktakiyle aynı koltuktaymışım gibi hissettiğim de oluyor :D Arkada diz mesafesi olarak çok da dik sürmeyen 1.77 boyunda birisi olarak kendi arkama oturuyorum, muhtemelen 1.82-83 e kadar da arkama oturabilir dizleri değmeden. Bagajı ise ortalama altı iken yanlamasına yarısını dolduran lpg tankım var (bagajı toplayamadığım için fotoğraf eklemiyorum)



Sonuca gelecek olursak, 10bin tl altı bütçe ile alınabilecek bikaç alternatiften biri olduğunu düşünerek aldığım aracın gerçekten mantıklı mı olduğu konusundaki tecrübelerimi gelecek zamanlarda yazacağım. Tofaş grubu ile karşılaştıracak olursak bu paralara anca eski kasa alınabiliyor, yeni kasa çok zor denk geliyor. Direksiyonu ve hatta genel sürüş konforu yine favorit gibi hidrolik direksiyonsuz tofaştan daha rahat.

Şuan için beklenenden bi miktar fazla masraf çıkardı. Sağ ön amortisör, adını hatırlamadığım bazı ön takım parçaları, ve direksiyon kutusu komple orijinal-çıkma parçalar ile değişti. Fren merkezinde malesef orijinal bulamadığım için yan sanayi olarak sıfır takıldı, Valeo dot3 fren hidroliği ile tamamlandı. Bunlar dışında bir adet akü başı çatlak olduğu için yenilendi, ve bana sanayi içerisinde yaptığı bir sürpriz ile ateşleme beyni değişti. Ön su fıskiyemi de 20tl ye parça alarak kendim onardım. Şuan için tüm bu saydığım işlemlerin maliyeti parça+işçilik olarak her şey dahil yaklaşık 1200tl oldu. Masraf göze biraz fazla da görünse aracın kaderi değişti, onlarca farklı sesten gıcırtıdan, patırtıdan eser kalmadı. Her seferinde farklı tepki veren frenim çok şükür normal çalışır oldu.


Son olarak gerek arabayı almadan önce gerek aldıktan sonra beni sabırla dinleyen, tüm bildiklerini bana sabırla anlatan, fikirlerini esirgemeyen @Mt.Akina, @dthhasan @MAYFA AYUU ve adını sayamadığım herkese teşekkürü borç bilir, bu bütçede araba alacak herkese yardım etmeyi de görevim sayarım :D
Bizdede bunun sw olan modeli forman vardı. İllallah ettirdiydi en son motor falan iflas ettiydi 5.500 e sattık kurtulduk. Yoksa elimizde kalıyodu. İyi sürüşler dilerim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Temizliğe devam :D

Israrlara dayanamayınca boş vakit de bol olunca şu kılıflardan kurtulabilir miyim aceba diye leş gibi olduğunu bildiğim koltuk döşemelerine giriştim. Aldığımda kılıflıydı üşendiğimden üstüne bi kılıf da ben atmıştım 2 kat kılıfla bi yılı geçirdikten sonra bi deneyelim dedim başladım dün sabahtan sökmeye. Arka koltukların döşemesi tamamen sökülebilirmiş söktüm 2 kere çamaşır makinesinde düşük derece uzun programda yıkandı. Önleri de biraz APC biras Aspirinle ovaladıktan sonra Sabunlu Su ile son darbeyi vurdum :D Taban halılarını ve paspasları da sabunlu suyla iyice temizledikten sonra arka koltuğun altındaki halıyı ve onun altındaki sacı (malesef burda fotoğraf çekmemişim) temizledikten sonra toplama aşamasına geçtim. Fotoğrafları tek tek açıklayarak atmıyorum sıradan alta bıraktım :)


Önce kirli versiyonlar, daha sonra bitmiş halleri:
Fotoğrafları her zamanki gibi tıklayarak büyütebilirsniz :D
IMG_20200702_103959.jpgaaa.jpgaaaaaa.jpg
IMG_20200702_155912.jpgIMG_20200702_164633.jpgIMG_20200702_164729.jpg
Koltuklarda sürücü tarafı hariç hemen hemen hiçbir hasar çıkmadı, arkalar o kadar makinede yıkanmasına rağmen sapasağlam çıktı. Sonuç beklediğimden baya iyi
Koltukların güneşte ısınması konusunda ciddi fark oldu naylonumsu kılıflarla, koltukların kumaşı da bu sınıfta bi arabadan beklemeyeceğim kadar kaliteli çıktı, fırsat bulursam profesyonel bi temizlik daha yaptırmayı düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Temizliğe devam :D

Israrlara dayanamayınca boş vakit de bol olunca şu kılıflardan kurtulabilir miyim aceba diye leş gibi olduğunu bildiğim koltuk döşemelerine giriştim. Aldığımda kılıflıydı üşendiğimden üstüne bi kılıf da ben atmıştım 2 kat kılıfla bi yılı geçirdikten sonra bi deneyelim dedim başladım dün sabahtan sökmeye. Arka koltukların döşemesi tamamen sökülebilirmiş söktüm 2 kere çamaşır makinesinde düşük derece uzun programda yıkandı. Önleri de biraz APC biras Aspirinle ovaladıktan sonra Sabunlu Su ile son darbeyi vurdum :D Taban halılarını ve paspasları da sabunlu suyla iyice temizledikten sonra arka koltuğun altındaki halıyı ve onun altındaki sacı (malesef burda fotoğraf çekmemişim) temizledikten sonra toplama aşamasına geçtim. Fotoğrafları tek tek açıklayarak atmıyorum sıradan alta bıraktım :)


Önce kirli versiyonlar, daha sonra bitmiş halleri:
Koltuklarda sürücü tarafı hariç hemen hemen hiçbir hasar çıkmadı, arkalar o kadar makinede yıkanmasına rağmen sapasağlam çıktı. Sonuç beklediğimden baya iyi
Koltukların güneşte ısınması konusunda ciddi fark oldu naylonumsu kılıflarla, koltukların kumaşı da bu sınıfta bi arabadan beklemeyeceğim kadar kaliteli çıktı, fırsat bulursam profesyonel bi temizlik daha yaptırmayı düşünüyorum.
94 model mi ustam ?
 
Temizliğe devam :D

Israrlara dayanamayınca boş vakit de bol olunca şu kılıflardan kurtulabilir miyim aceba diye leş gibi olduğunu bildiğim koltuk döşemelerine giriştim. Aldığımda kılıflıydı üşendiğimden üstüne bi kılıf da ben atmıştım 2 kat kılıfla bi yılı geçirdikten sonra bi deneyelim dedim başladım dün sabahtan sökmeye. Arka koltukların döşemesi tamamen sökülebilirmiş söktüm 2 kere çamaşır makinesinde düşük derece uzun programda yıkandı. Önleri de biraz APC biras Aspirinle ovaladıktan sonra Sabunlu Su ile son darbeyi vurdum :D Taban halılarını ve paspasları da sabunlu suyla iyice temizledikten sonra arka koltuğun altındaki halıyı ve onun altındaki sacı (malesef burda fotoğraf çekmemişim) temizledikten sonra toplama aşamasına geçtim. Fotoğrafları tek tek açıklayarak atmıyorum sıradan alta bıraktım :)


Önce kirli versiyonlar, daha sonra bitmiş halleri:
Koltuklarda sürücü tarafı hariç hemen hemen hiçbir hasar çıkmadı, arkalar o kadar makinede yıkanmasına rağmen sapasağlam çıktı. Sonuç beklediğimden baya iyi
Koltukların güneşte ısınması konusunda ciddi fark oldu naylonumsu kılıflarla, koltukların kumaşı da bu sınıfta bi arabadan beklemeyeceğim kadar kaliteli çıktı, fırsat bulursam profesyonel bi temizlik daha yaptırmayı düşünüyorum.
Yalnız çiçek gibi olmuş he. Eline sağlık
 
Mapa debriaj seti
3lt şanzıman yağı
Şanzıman keçeleri
Sağ sol rotil
Vites kolu burçları, civataları
2 litre tiner
Yağ filtresi
Seger korna
Merabalaar

Parça listesinden de görüldüğü üzere şanzıman indirdik. Bi süredir debriaj teli ayarıyla idare ettiğim baskı balata artık vibratör kıvamında titretmeye başlayınca geldi gelmekte olan dedim.

Şanzıman indi yağı boşaltıldı dıştan ve baskının girdiği alan komple tiner ve mazotla yıkandı değişebilecek keçeler değişti şanzıman kulağı yerinden kaymış o düzeltilip usta tarafından spesiyali olduğu söylenen bi ayar çekildi. Vites bizde halat değil çubuk olduğu için onun burçları falan var onlar değişti vitesteki boşluğu almak için, bazen 2. vitesin yeri denk gelmiyo boşta kalıyodu mesela o sorun falan çözüldü vites yerleri netleşti ama öyle daha kemikli oldu falan diyemem.
Salıncakları sökünce baktık rotiller boşluk yapmış birinin lastiği kopmuş falan onlar da halloldu açılmışken, genel ön takım yağ su kontrolü vs. yapıldı teslim aldım

IMG_20200810_094406.jpg

Balata perçinlerine (vida da olabilir onlar emin değilim) oturmuş nerdeyse, yüzeyi de çok pürüzlüydü. Soldaki parçanın ayaklar normal aşınma durumunda herhangi bi sıkıntı yaratacak duruma gelmemiş, set olarak değişti. Hep mapa çok sert olur kullanamazsın dediler, sacsh bunun nerdeyse 2 katı paraydı ne kadar sert olabilir ki diyerek aldım, içinden de mapa çıktı. Bitik mapayı normal ya bu diyerek kullanan birisi sıfır mapa takınca çok yumuşak oldu diyomuş test etmiş olduk :D

IMG_20200810_095304.jpg
Şanzımanın erişilebilen her yeri tinerle yıkandı bu temizlenmiş hali ama öncesini çekmeyi unutmuşum. Bi de arada gelip giden kornayı değiştirdik ziyareti sonlandırdık
 
Son düzenleme:
Merabalaar

Parça listesinden de görüldüğü üzere şanzıman indirdik. Bi süredir debriaj teli ayarıyla idare ettiğim baskı balata artık vibratör kıvamında titretmeye başlayınca geldi gelmekte olan dedim.

Şanzıman indi yağı boşaltıldı dıştan ve baskının girdiği alan komple tiner ve mazotla yıkandı değişebilecek keçeler değişti şanzıman kulağı yerinden kaymış o düzeltilip usta tarafından spesiyali olduğu söylenen bi ayar çekildi. Vites bizde halat değil çubuk olduğu için onun burçları falan var onlar değişti vitesteki boşluğu almak için, bazen 2. vitesin yeri denk gelmiyo boşta kalıyodu mesela o sorun falan çözüldü vites yerleri netleşti ama öyle daha kemikli oldu falan diyemem.
Salıncakları sökünce baktık rotiller boşluk yapmış birinin lastiği kopmuş falan onlar da halloldu açılmışken, genel ön takım yağ su kontrolü vs. yapıldı teslim aldım


Balata perçinlerine (vida da olabilir onlar emin değilim) oturmuş nerdeyse, yüzeyi de çok pürüzlüydü. Soldaki parçanın ayaklar normal aşınma durumunda herhangi bi sıkıntı yaratacak duruma gelmemiş, set olarak değişti.

Şanzımanın erişilebilen her yeri tinerle yıkandı bu temizlenmiş hali ama öncesini çekmeyi unutmuşum. Bi de arada gelip giden kornayı değiştirdik ziyareti sonlandırdık

geçmiş olsuuunn bütün bu işlemler kaç kuruş
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Ufak tefek unuttuğum parçalar var da toplamda parçacıya 550 lira ödedim, ustaya da 400 lira işçilik bıraktım sonra kornanın eskisiyle yenisi farklıymış elektrikçiye de 5 lira verdim soket değişimine. 45 liraya da gaz aldım geldim :D

çiçekkkk :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Ufak tefek unuttuğum parçalar var da toplamda parçacıya 550 lira ödedim, ustaya da 400 lira işçilik bıraktım sonra kornanın eskisiyle yenisi farklıymış elektrikçiye de 5 lira verdim soket değişimine. 45 liraya da gaz aldım geldim :D
bedavadan biraz pahalı :D yürütme maliyetleri gayet iyi allah kazasız belasız kullanmanızı nasip etsin :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak ve Kagan
bedavadan biraz pahalı :D yürütme maliyetleri gayet iyi allah kazasız belasız kullanmanızı nasip etsin :)
Teşekkür ederim, parçalar çok uygun ama işçilik fiyatları arabaya göre tadımı kaçırıyo bazen. Yine de çok üzmüyor beni sağolsun :D
 
  • Üzgün
Tepkiler: bt