Öncelikle Merhabalar
Forumda kendimi tanıttığım herhangi bir konu olmadığı için Ankara'da yaşayan 20 yaşında bir öğrenci olarak bu arabayı aldığımı belirterek ve ilk kez böyle bir konu açtığım için olacak anlatım hatalarıma şimdiden özür dilediğimi ekleyerek başlamak istiyorum.
Aracımıza gelirsek kendisi Volkswagen'ın Skodayı aldıktan sonra üretilen ilk favorit modeli. Aslında VW üretimine pek de karışmamış safkan bir Çekoslovakya üretimi dememizde sakınca olmadığını düşünüyorum. Önceki üretimlerden tek belirgin farkı (bizde malesef pek de görünmeyen) Torpido-gösterge çevresinin renginin kahverengiden siyaha dönmesi. Araç hakkında çok da tarihi bilgim olmadığından konuyu meraklılarının araştırmasına bırakarak bizim ufaklığa geçiyorum
Aracım göstergesine göre 221bin km de değişeni boyası hakkında hiçbir fikrimin olmadığı beklendiği şekilde LPG li beyaz bir favorit. Orijinal olduğu iddia edilen bi tarafının camı düşmüş sis farımız tek ekstrası sayılabilir. Düne kadar eh işte dediğim arabanın komple direksiyon kutusu, tek amortisör, bazı ön takım parçaları ve fren merkezi haliyle fren hidroliği değiştikten sonra bu paraya daha ne olcak yeter dediğim bir duruma geldi. Bu para demişken, 10bin tl bütçe ile bu aracı alıp sigortanızı yaptırıp 2 deponuzu fulleyebilirsiniz
Motorumuz ise küçücük favoritin kaputunun içinde bile ufacık kalan karbüratörlü 1.3 az bi zorlamayla bile ay bana hararet bastı deme kapasitesine sahip ilginç bir motor. Autodata verilerine göre 54hp 99nm kapasiteyle çalışıyor. Açıkçası aracın kendisi 900kilodan hafif olduğu için ve alt devirleri de fena olmadığı için benim beklentilerimi karşılıyor. Işıktan kalkarken korna yemiyorum mesela
Manuel fan düğmem sayesinde dik yokuşları da 2000-2500 devir civarlarında fena değil diyebileceğim performansla çıkabiliyorum. Yaklaşık 15 gündür kullandığım aracın tek şikayet etmediğim noktası motor gücü açıkçası
Bu fotoğraftan da anlayacağınız üzere kendisi gayet minik
Yine autodata verilerine göre 4 metreden yaklaşık 20cm daha kısa. Buraya da girmez artık dediğim birçok yere girdim. Yine bu fotoğrafı görmüşken, arka sileceğimiz şuan için sadece göstermelik duruyor
Son olarak iç mekan. Gösterge çerçevesi ve torpido kapağının durumu nedeniyle iğrenç bir kaplama yapılmış. Yanlamasına dar, şöför koltuğundan yan aynayı çok rahat ayarlıyorum mesela. Sağ kapının kilidini hiç pozisyonumu bozmadan açabiliyorum o kadar dar yani. Yan koltuktakiyle aynı koltuktaymışım gibi hissettiğim de oluyor
Arkada diz mesafesi olarak çok da dik sürmeyen 1.77 boyunda birisi olarak kendi arkama oturuyorum, muhtemelen 1.82-83 e kadar da arkama oturabilir dizleri değmeden. Bagajı ise ortalama altı iken yanlamasına yarısını dolduran lpg tankım var (bagajı toplayamadığım için fotoğraf eklemiyorum)
Sonuca gelecek olursak, 10bin tl altı bütçe ile alınabilecek bikaç alternatiften biri olduğunu düşünerek aldığım aracın gerçekten mantıklı mı olduğu konusundaki tecrübelerimi gelecek zamanlarda yazacağım. Tofaş grubu ile karşılaştıracak olursak bu paralara anca eski kasa alınabiliyor, yeni kasa çok zor denk geliyor. Direksiyonu ve hatta genel sürüş konforu yine favorit gibi hidrolik direksiyonsuz tofaştan daha rahat.
Şuan için beklenenden bi miktar fazla masraf çıkardı. Sağ ön amortisör, adını hatırlamadığım bazı ön takım parçaları, ve direksiyon kutusu komple orijinal-çıkma parçalar ile değişti. Fren merkezinde malesef orijinal bulamadığım için yan sanayi olarak sıfır takıldı, Valeo dot3 fren hidroliği ile tamamlandı. Bunlar dışında bir adet akü başı çatlak olduğu için yenilendi, ve bana sanayi içerisinde yaptığı bir sürpriz ile ateşleme beyni değişti. Ön su fıskiyemi de 20tl ye parça alarak kendim onardım. Şuan için tüm bu saydığım işlemlerin maliyeti parça+işçilik olarak her şey dahil yaklaşık 1200tl oldu. Masraf göze biraz fazla da görünse aracın kaderi değişti, onlarca farklı sesten gıcırtıdan, patırtıdan eser kalmadı. Her seferinde farklı tepki veren frenim çok şükür normal çalışır oldu.
Son olarak gerek arabayı almadan önce gerek aldıktan sonra beni sabırla dinleyen, tüm bildiklerini bana sabırla anlatan, fikirlerini esirgemeyen
@Mt.Akina,
@dthhasan @MAYFA AYUU ve adını sayamadığım herkese teşekkürü borç bilir, bu bütçede araba alacak herkese yardım etmeyi de görevim sayarım