Kış soğuklarında tek marşta çalışıyordu ama marş baya uzun sürüyordu, ara tekleme yapıyordu hafiften bi de tüketimde dengesizlik vardı w depo ortalaması birbirinin 2 katı falan çıkıyordu. arabayı da aldığımdan beri hiç bakmadık ateşlemesine bi kontrol edelim buji falan değişelim gerekirse dedik distribütörü açtık baya boşluk yapmış. Bunların kendi distribütörünün orijinalini bulmak imkansız gibi o yüzden tofaş ya da renault gibi araçların distribütörünü tornayla ayarlıyor bazı ustalar bizimki de renault daha sağlıklı oluyor diye distribütör bobin set olarak ayarladı taktı. Direkt gidip skoda parçacısından çin malı alsam yarı fiyatına falan gelecekti ama 3-5 ay sonra yine aynı oluyor diyo kullanıcılar
bencede iyi yapmışsın çin malının nerde bırakcağı belli olmaz. broadway distribütörü kullanmışlardır büyük ihtimal toroslar elektronik ateşleme değil. bende benim springi elektronik ateşlemeye çevirmeyi düşünüyorum ortalama ne tuttu merak ettim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
bencede iyi yapmışsın çin malının nerde bırakcağı belli olmaz. broadway distribütörü kullanmışlardır büyük ihtimal toroslar elektronik ateşleme değil. bende benim springi elektronik ateşlemeye çevirmeyi düşünüyorum ortalama ne tuttu merak ettim
Bu da elektronik değil, elektronik ateşlemeden platine döndük biz de. Biraz tersine teknoloji oldu ama eldeki imkanlar buna müsade ediyodu. Açıkçası elektronik ile platin ateşleme arasında ne fark var bilmiyorum ilk izlenim olarak çok memnun kaldım. Ustanın dediğine göre de bu distribütör daha sağlanmış bi tek platin değişimi gerekirmiş arada bir o da ucuz zaten dedi
 
Bu da elektronik değil, elektronik ateşlemeden platine döndük biz de. Biraz tersine teknoloji oldu ama eldeki imkanlar buna müsade ediyodu. Açıkçası elektronik ile platin ateşleme arasında ne fark var bilmiyorum ilk izlenim olarak çok memnun kaldım. Ustanın dediğine göre de bu distribütör daha sağlanmış bi tek platin değişimi gerekirmiş arada bir o da ucuz zaten dedi
ahım şahım bi fark yok ama elektronik ateşleme daha stabil ve daha verimli orası bi gerçek. platin tuhaf bi şey bazen 10 bin 20 bin kullanıyosun sıkıntı yok bazen de değişiminden 5 bin sonra patlıyo. kolay kolay bi şey olmaz ama bi gün platinden kaynaklı bir sorun yaşarsan diye arabaya ince bi zımpara koymanı tavsiye ederim, dediğim gibi kolay kolay bi şey olmaz ama yinede dursun 👍🏼
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve Toprak
ahım şahım bi fark yok ama elektronik ateşleme daha stabil ve daha verimli orası bi gerçek. platin tuhaf bi şey bazen 10 bin 20 bin kullanıyosun sıkıntı yok bazen de değişiminden 5 bin sonra patlıyo. kolay kolay bi şey olmaz ama bi gün platinden kaynaklı bir sorun yaşarsan diye arabaya ince bi zımpara koymanı tavsiye ederim, dediğim gibi kolay kolay bi şey olmaz ama yinede dursun 👍🏼
Teşekkürler zımpara zaten daima mevcut nasıl kullanacağımı da araştırırım, kolay bulunup herkesin de değiştirebileceği bi parça sanırım biraz da ona güvendik. Benim arabanın ateşleme beyni de çok sıkıntılı bi parçaydı sanayi içinde bozulmuştu benimki şansıma, ondan daha riskli olduğunu sanmıyorum açıkçası :D
 
Teşekkürler zımpara zaten daima mevcut nasıl kullanacağımı da araştırırım, kolay bulunup herkesin de değiştirebileceği bi parça sanırım biraz da ona güvendik. Benim arabanın ateşleme beyni de çok sıkıntılı bi parçaydı sanayi içinde bozulmuştu benimki şansıma, ondan daha riskli olduğunu sanmıyorum açıkçası :D
aynen öyle 😀
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Bir yerde okuduğum kadarıyla triger zinciri boşluk yapınca bozuyor distribütörü
Evet ama zinciri de sordum ses yok sağlam dediler, bunun şuan orijinal distribütörü yok piyasada vika markalı çin işi var sıfırını bile alsan bi yılı görmüyo diyolar bende ondan vardı eski sahibi ne zaman değiştirdi bilmiyorum ama 9 ay ben kullandım yine iyi dayanmış diyo herkes
Bu kayışlı sanırım olabilir kayışı kontrol etmek gerekebilir.
yok zincirli
 
rB0hKN.jpg


Sırasıyla; panjuru boyadım, ambleme kafama göre renkler verdim, tampona ek taktım, plakayı slikonla taktım
 
224.500km, birlikte 325. gün günceli

Bi ara bi lpg filtresi değişti, gaz ayarı yapıldı. Filtrenin durumunun şokuyla fotoğraf falan çekmek hiç aklıma gelmedi arabadan her çıkan gibi böyle çalışması bile mucize dedik. Abartmıyorum yarı yarıya düştü yakıtı.

Havalar ısınınca hararetim yükselmese de fanın hiç duramadığını farkedince çözümü yerlide bulduk, tofaşların SLX lerde çıkan 7 kanatlı radyatör fanını 4 tane korna demiriyle monteledik, çok memnun değildim fanın elektrik tesisatı komple yenilendi fan müşürü de italyan malı tofaş müşürü kullanıldı. Eski fan ile yenisi arasındaki boyut ve kanat sayısı farkını görmek için fotoğrafları bırakıyorum. Geçen de radyatör değişmişti, motor içindeki su kanalları ve bazı hortumlar dışında tüm soğutma yenilenmiş oldu.

IMG_20200520_085916.jpgIMG_20200520_100639.jpg

Bi de frende bi problem çıktı bikaç kez pedalda sertleşme, westinghouse civarından fıslama sesi geldi. Motordan çıkıp westinghouse a giren vakum hortumunun motor tarafındaki dirsek kısmı kelepçe yerinden çürüyüp yırtılmış, bunu bulana kadar bazı şeyler de denendi 2-3günümü aldı 10 liralık parça o da aha bu

IMG_20200528_114737.jpg

Eksikler daima var, biri yapılır başkası çıkar iyi kötü geçinip gidiyoz Gargamel'le :)
 
sizinle daha önce konuşmuştuk bugün bir felicia combi bakacağım karbüratölü, yani sizin motorla aynı diye biliyorum, siz baya haşır neşir oldunuz sanayiyle, bu araçlara yabancıyım açıkçası sizin önereceğiniz bir usta var mıdır Ankara'da ?
 
sizinle daha önce konuşmuştuk bugün bir felicia combi bakacağım karbüratölü, yani sizin motorla aynı diye biliyorum, siz baya haşır neşir oldunuz sanayiyle, bu araçlara yabancıyım açıkçası sizin önereceğiniz bir usta var mıdır Ankara'da ?
Ankarada iskitlerde Şen kardeşler skoda ve arka sokağında güven skoda var. İkisi de işinde iyidir ancak önceliği Şen kardeşler olarak verebilirsiniz. Kartlarını atabilirim ikisinin de isterseniz

Şen kardeşlerdeki ustalar genel olarak vag grubu baksalar da zamanının bilinen skodacıları, onlar biraz daha modern kafada.
Güven skodada baba oğul 2 usta var onlar sadece favorit forman felicia bakıyorlar, bazı fikirlerde anlaşamayabilirsiniz onlarla :D ben yaptıracağım işe göre ikisine de gidiyorum.
Parçacı olarak da şen kardeşlerin sokağında "fm demirkan oto" var hemen hemen her parçayı ordan bulursunuz
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Ankarada iskitlerde Şen kardeşler skoda ve arka sokağında güven skoda var. İkisi de işinde iyidir ancak önceliği Şen kardeşler olarak verebilirsiniz. Kartlarını atabilirim ikisinin de isterseniz

Şen kardeşlerdeki ustalar genel olarak vag grubu baksalar da zamanının bilinen skodacıları, onlar biraz daha modern kafada.
Güven skodada baba oğul 2 usta var onlar sadece favorit forman felicia bakıyorlar, bazı fikirlerde anlaşamayabilirsiniz onlarla :D ben yaptıracağım işe göre ikisine de gidiyorum.
Parçacı olarak da şen kardeşlerin sokağında "fm demirkan oto" var hemen hemen her parçayı ordan bulursunuz
Çok sağolun :)
 
15 gün sonra birinci yılımız doluyo Gargamel'le. Bugün kendisini (??) ödüllendirip camlarına film çektirdim galiba keyfi yaptığım 10tl üzeri ilk şey oldu :D

IMG_20200622_150710.jpgIMG_20200622_150722.jpg
Çok koyu duruyo ama o kadar koyu değil, koyu ama o kadar değil :D

Bir önceki güncellemede dediğim gibi "Eksikler daima var, biri yapılır başkası çıkar iyi kötü geçinip gidiyoz Gargamel'le" Geçirdiğimiz bi yıl için teşekkür edip kendisine daha iyi bakacağımın (yılda 3 kere değil 4 kere yıkanacak artık) sözünü veriyorum :D
 
AAFA92EE-2108-41B5-89E5-BBCCFC516BDA7072081202a9edd1.jpg


Daha önceden Favorit’i deneme imkanım olmuştu, nasip oldu bugün de içinde seyahat ettik.

Süspansiyonları oldukça yumuşak ayarlanmış bir araç, dönemin otomobiller ile kıyasladığımda daha önce dedim mi bilmiyorum deme gereği hissettim.

Arka diz mesafesi ise beni şaşırttı doğrusu arkasına oturmamıştım, ama zamanın B segmenti otomobillerinden daha geniş olduğunu söylemeliyim.

Toprağın uyguladığı torpido boyama uygulaması daha önceki durumuna göre çok çok daha iyi olmuş.Boyanmış ön logo da hoşuma gitti.

Cam filmleri ise benim seveceğim tarzda uygulamalar olmasa da arabayı diğer Favoritlerden öne çıkardığı muhakkak :)

Alttan egzantrikli motorun verdiği böğürtülü sesi unutmuştum iyi geldi :)
 
Son düzenleme:

Yıllardır yıkanması su tutmaktan öteye geçmeyen arabaya sünger fırça gibi şeylerle çıkmayan lekeler için dünyanın en dandik (sözde) pasta cilasını içinden çıkan süngeriyle uyguladım. Öyle uzun uzun ovalama yok tüm araba toplam 1-2saat sürdü küçük bir bölgedeki sonuç yukarıdaki gibi
 
Son düzenleme:

Yıllardır yıkanması su tutmaktan öteye geçmeyen arabaya sünger fırça gibi şeylerle çıkmayan lekeler için dünyanın en dandik (sözde) pasta cilasını içinden çıkan süngeriyle uyguladım. Öyle uzun uzun ovalama yok tüm araba toplam 1-2saat sürdü küçük bir bölgedeki sonuç yukarıdaki gibi
Toprak Diteyling
 
  • Haha
Tepkiler: Toprak