Geyik Başlığı 2

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Berkin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Zaten hocam, 5-6 sene dediğimiz süre bırak ampul ömrünü şimdiki yeni nesil üretim bir çok arabanın kullanım ömrü açısından bile çok fazla. Ampulun ne kadar uzun süre dayandığından ziyade, çalışma ömrü boyunca ne kadar uzun süre efektif performans sergileyebildiği önemlidir. Normalde bu ampullerin de bir çok segmenti var. Kimisi uzun ömürlülük üzerine üretiliyor, kimisi düşük maliyet üzerine üretiliyor, kimisi yüksek performans üzerine üretiliyor, kimisi değişik varyasyon ışık rengi v.s verebilmek adına üretiliyor.. yani bu liste uzuyor gidiyor. Dolayısıyla insanların en çok yanıldığı 2 mevzu; ampullerin hepsine tek bir kullanım ömrü biçmeye çalışmaları ( ki bu yanlış ampullerin segmentleri var anlattığım gibi ) ve ampullerin ömrünü yıl bazında değerlendirmeleri. Oysa ki ampuller çalışma saati üzerinden ömürlendirilirler. 5 sene boyunca günde 2 saat gece yolculuğu yapmış arabayla, 4 saat gece yolculuğu yapmış arabanın ampul ömrü aynı olmayacaktır. 4 saat yolculuk edenin ampulu daha önce patlayacaktır ( tüm koşullar eşit ise ).
upload_2017-5-23_13-52-34.png

...ve ampul yanar :D
 
Bak akülerde hakikaten öyle. OEM aküler de 2 yıl garantili olmasına rağmen 6-7 yıl gidebilirken nedense sonradan takılan aküler 3 yıldan fazla gitmiyor. Sonra OEM aküsünü değiştirenler yeni aküyü takanlara "şerefsizler ne biçim kazıkladılar, 2senede gitti" diye sallıyor :D
Deneyeceğim bakalım benimki kaç yıl gidecek :D Şimdilik 2 yıl oldu ilk günkü gibi :)
Bunu ben anlayamiyorum cidden kafam basmadi valla
Zaten hocam, 5-6 sene dediğimiz süre bırak ampul ömrünü şimdiki yeni nesil üretim bir çok arabanın kullanım ömrü açısından bile çok fazla. Ampulun ne kadar uzun süre dayandığından ziyade, çalışma ömrü boyunca ne kadar uzun süre efektif performans sergileyebildiği önemlidir. Normalde bu ampullerin de bir çok segmenti var. Kimisi uzun ömürlülük üzerine üretiliyor, kimisi düşük maliyet üzerine üretiliyor, kimisi yüksek performans üzerine üretiliyor, kimisi değişik varyasyon ışık rengi v.s verebilmek adına üretiliyor.. yani bu liste uzuyor gidiyor. Dolayısıyla insanların en çok yanıldığı 2 mevzu; ampullerin hepsine tek bir kullanım ömrü biçmeye çalışmaları ( ki bu yanlış ampullerin segmentleri var anlattığım gibi ) ve ampullerin ömrünü yıl bazında değerlendirmeleri. Oysa ki ampuller çalışma saati üzerinden ömürlendirilirler. 5 sene boyunca günde 2 saat gece yolculuğu yapmış arabayla, 4 saat gece yolculuğu yapmış arabanın ampul ömrü aynı olmayacaktır. 4 saat yolculuk edenin ampulu daha önce patlayacaktır ( tüm koşullar eşit ise ).
Dogru abi haklisin. O yuzden degistirme zamani geldi. Hayir mercek yapiyorsun arabaya bari virajda donme koysalardi.ben gene her halukarda degistirecem bu haftalarda. Bu arabanizin kotu ozellikleri basligi beni fena gaza getirdi galiba
 
Dogru abi haklisin. O yuzden degistirme zamani geldi. Hayir mercek yapiyorsun arabaya bari virajda donme koysalardi.ben gene her halukarda degistirecem bu haftalarda. Bu arabanizin kotu ozellikleri basligi beni fena gaza getirdi galiba
Allah başka dert vermesin be kaptanım :D Arabaya 12.500 TL verip alınca aktif viraj farlarının yokluğunu dert etmiyorsun, tavsiye ederim :D En fazla "aslında ABS olsa..." filan diyorsun o kadar :D
 
Haberlerde okudum Sis farı uygulaması yapmışlar. 20 kişiye 425 TL kitlemişler :D
Çok salakça uygulama. Çok extreme arazi araçları ve bazı tırlar haricinde ben göz alan, başkalarının sürüşünü etkileyen sis farı görmedim. Ama çakma xenon'la, değişik değişik çakarlarla milleti kör eden çok araç gördüm. Onlara uygulama yapmazlar. Sürüş güvenliği kadar utancım da etkili oldu kendi arabamdaki xenon'ları sökmemde.
 
Allah başka dert vermesin be kaptanım :D Arabaya 12.500 TL verip alınca aktif viraj farlarının yokluğunu dert etmiyorsun, tavsiye ederim :D En fazla "aslında ABS olsa..." filan diyorsun o kadar :D
Amin abim hepimize. Ayrica ben anlamam arkadas o findik motor fena kaciyor. Arabanin ici genis ve o araba degil suleyman.o bir halk kahramani bence fiyatinin cok cok ustunde bir araba cidden masallah
 
Abi acaba unutuyorlar mı bilerek mi yapıyorlar :D
Ben ara sokaklarda farları kedi gözüne alıp sislerle gitmeyi tercih ederim. Gece vakti milletin evini gündüze çevirmenin anlamı yok. Ama polis görse ceza yazar :/
Caddede e-5'te filan tabii onun havası var. Çakal mod = on :D Oralarda yakma sebepleri o.
Eğer çok bozuk hava koşulları veya sis filan varsa genelde sis lambaları için uygulama yapmazlar. Yaparlarken birkaç km ötede hava bozduysa zaten anlaşılıyor, millet yanık sislerle geliyor oluyor. Öyle durumda polisler de anlayış gösterir normalde.
 
A3 ü olup da S3 görünüm için tampon vs. takanlar neyin kafasında? Arkadaşım paran A3 e yettiyse ona bin. Ezik mi hissediyorsun yani kendini, nedir bu durumlar? Çok basit duruyorsunuz da haberiniz yok.
Bizim komsuda s3 vardi. Adam devamli caddeye ciktiginda cakma s3 gormekten bunaldim derdi. Sunu anlarim ama.s3 gorunum hosuna gider mesela al on tamponunu koy ona lafim yok . Ama plaka yi kaldir findik motora 4 egzos koy emisyon degerlerini umursamadan duz boru yap s3 logosu koy spoiler koy vs bu kadar abartirsan net apacisin kardes.

Sleeper kavramida bundan ortaya cikti zaten bu tur sacmaliklara karsilik.Caddede geride kaldiklarinda cakma s3 ler bide cok tatli oluyorlar :D
 
Son düzenleme:
slow motion'da da çok yakışıklı duruyor araç be :(:cool:
Sedan'ın arkasını hala beğenemiyorum ama hatchback'ine alıştım hatta beğenmeye başladım bile denebilir. Bu aracın görüntüsü ile ilgili tek sıkıntım; lastik ve çamurluk arasındaki hizalamanın saçma sapan görüntüsü. Lastik fazla içeride kalıyor, çamurluğun ön ve arka kısımları fazla dışarıya çıkık. Sanki lastik çamurluğu doldurmuyor. Onun haricinde iyice beğenmeye başladım. Adam akıllı bir dizel ve daha düşük güçte turbo benzinli motorla gelebilseydi iyiydi.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...