Zaten hocam, 5-6 sene dediğimiz süre bırak ampul ömrünü şimdiki yeni nesil üretim bir çok arabanın kullanım ömrü açısından bile çok fazla. Ampulun ne kadar uzun süre dayandığından ziyade, çalışma ömrü boyunca ne kadar uzun süre efektif performans sergileyebildiği önemlidir. Normalde bu ampullerin de bir çok segmenti var. Kimisi uzun ömürlülük üzerine üretiliyor, kimisi düşük maliyet üzerine üretiliyor, kimisi yüksek performans üzerine üretiliyor, kimisi değişik varyasyon ışık rengi v.s verebilmek adına üretiliyor.. yani bu liste uzuyor gidiyor. Dolayısıyla insanların en çok yanıldığı 2 mevzu; ampullerin hepsine tek bir kullanım ömrü biçmeye çalışmaları ( ki bu yanlış ampullerin segmentleri var anlattığım gibi ) ve ampullerin ömrünü yıl bazında değerlendirmeleri. Oysa ki ampuller çalışma saati üzerinden ömürlendirilirler. 5 sene boyunca günde 2 saat gece yolculuğu yapmış arabayla, 4 saat gece yolculuğu yapmış arabanın ampul ömrü aynı olmayacaktır. 4 saat yolculuk edenin ampulu daha önce patlayacaktır ( tüm koşullar eşit ise ).
...ve ampul yanar