Birkaç sayfayı arka arkaya okudum da, biraz acımasız yorumlar olmuş. Türkiye'deki araç stoğu, çeşitlilik bakımından bugün en medeni olarak görülen ülkelerde de var. Bizim buradakiler yan sanayi parçalarla idare ediyorlar, kendi zevklerine göre boya sticker derken görsel "şölen" yaratıyorlar, kaportadaki onarımı macunla bırakıp üstüne boyayı atmayabiliyorlar. Avrupa'da ise aynı araçların bozulan aksamları orijinal parçalarıyla değişiyor, boya ve kaportası cilalı oluyor, aksesuarları minimumda oluyor ve adı "klasik" oluyor. Türkiye'de konu dahilindeki örneklemeden gidersek Şahin var, Broadway var, Toros var, Taunus var. Avrupa'da Fiat Regatta, daha da teneke olanı Fiat Panda, Cinquecento, Renault 5, Renault 12, Otosan üretimi Taunus'tan daha az güvenli olan Ford Fiesta'lar, Opel Kadett, Golf Mk1,Mk2 filan yok mu? Yok diyen olursa yalan söylediğini forumdaki herhangi bir üye de kanıtlayabilir, ben uğraşamam =)
Hollywood filmlerinde salyalarımızı akıtan '67 Shelby Mustang'ler, '71 Dodge Charger'lar, hatta "koç maşallah koç" dediğimiz 2000 model üstü Dodge Ram'lar filan çok mu güvenli?
Ülkemizde trafikteki arabalar emin olun en son sorun. 2 gün önce zifiri karanlık bırakılan, devletin en büyük hizmeti olan bölünmüş yolda (duble yol olarak da bilinir) hatırladığım kadarıyla gecenin 3'ünde yerde arabanın genişliğinde bir parçanın üstünden geçtik ve facianın eşiğinden döndük. Yolda doğalgaz ya da sular idaresinin yaptığı güvenlik önlemleri alınmamış kazı çalışmasının neden olduğu trafik kazasında 1999 yılında dayım vefat etti. Sadece kendi hayatımızdan burada 1dk. içerisinde verebildiğim 2 örnek bunlar. Hepimizin başına gelen ve hepsi ölümcül kaza sebebi olan, jant yamultup lastik patlatan bir sürü olaylar var. Çıtayı iyice yükseğe çıkarıyorum, trafikten 2010 model ve altı tüm arabaları men edersek bile, trafik kazalarının bilançolarında ölüm %5 bile azalmaz.
ben sizinle tartısmıyorum ki. niye tartışayım.....
Çok şükür tartışmamışsınız. Ilımlı yaklaşımınız için teşekkür ederim.