Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Öncelikle şunu söyleyeyim: 15-20 yaşındaki arabaların boyasına değişenine hiç aldırmayın. O yaşta benim de bir sürü kırılıp alçılanmış yerim olmuştu :D Önemli olan ne derece dağıldığı ve ne kadar iyi toplandığı.
1. araba Fiesta hakkında en doğru bilgi kaynağı @motorsinann
2. araba lacivert Escort'ta bagaj bölümü ve pandizotta yanlış olan birşeyler var. Arabaya arkadan fena giydirilmiş olabilir. Motor-lpg uyumu konusunda müracaat yine aynı :)
3. araba yeşil Fiesta'da direksiyon kemirilmediyse km düşürülmüş olabilir. Ben olsam klimasız araba almam ama tamamen bünye meselesi :) Bir de ortalama tüketimi 7'yi bulabilir.
4. araba Ka'da koltuk yatırma kolunun kopmuş/koparılmış olması gözüme çarptı. Bu tarz arabalar benim gözümde kullanım özeni bakımından maça 1-0 geride başlar. Yine de detaylı incelemekte fayda var. Kullanımı kolay ve zevkli arabadır. Ama tüketimi Fiesta gibi 7 lt'leri görebiliyormuş. Özellikle hız artınca tüketimi ciddi göz yaşartıcı olabiliyormuş, kullanıcılarından dehşetle dinlemiştim.

5. araba işte benim konuşacağım modeldir :D
28kuruş günümüz koşullarında yalan. O işi geçelim :)
Triger zamanı 180k km. Değişmiş olması gerekir. Trigerle birlikte yağ keçeleri filan da değişmiş mi baktırmak lazım. Yağ kaçağı filan olmasın motorda.
Görünen masrafları kaporta filan. Onlar dert değil. Görünmeyenleri sıralayayım:
Farlar zamanla kararıyor, kaçınılmaz. Bütçenin uygun zamanında o iki far değişecek. Tanesi 200lira :)
Araba resimlerde görüldüğü gibi diri değil, resimlerde görüldüğü gibi çökmüş biraz. :) Amortisör başına ortalama 100 lira sıkışabilir.
Bu arabaların içerdeki havalandırma ızgaraları çok kolay kırılıyor. Bir cep telefonu tutucu veya araç kokusu takmanıza bakar. Nitekim bu arabada da kırılmış. Tanesi 35 lira. 4 taneden kaçı kırık bilemem.
Direksiyon kutusu bozuk değilse de 1-2 seneye bozulur diye tahmin ediyorum. 300-500 lira sıkışabilir oraya da.
Zamanla yılların getirisi olarak kaçınılmaz olarak radyatör suyu kabı, silecek suyu kabı gibi garip garip plastik depolar çatlayıp sızıntı yapacaktır. Ara ara verilecek bu 70-80 liralar sinir bozar.
Plakalağında yazan servisi allah nasıl biliyorsa öyle yapsın. Geçen hafta 1000 liramı alıp aynı zamanda da mağdur ederlerken, kendilerini unutmamam için benim plakalıkları da değiştirip onları takmışlar. Bkz: Benim arabanın garaj başlığı. Alınırsa direk olarak başka bir serviste baktırmak gerekir bunu.
Korna butonları aşınıp yırtılıyor. Orijinal olmayanının takımı 10 lira. Sorun değil, değişir :)
Bu arabayı iyi bildiğim için böyle uzunca bir liste koydum önünüze. Aslında bu yaştaki arabaların çoğunda bu tarz sorunlar var. Eski araba alınırken kaçınılmaz olarak bu masraflarıyla alınıyor. Ben ilk aldığım zaman lastikler hariç 4000'e yakın masraf yapmıştım. Kapsamı yukarıda yazdığım gibi değişik değişik konulardı :)
İlandaki araba alınır mı derseniz, bahsettiğim olası dertler dışında büyük beyin meyin gibi dertleri yoksa 15'e alınır.
opelin sorunlarını anlatınca @motorsinann şenlendi :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...