Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Eğitim öğretim niye gelişmiyor ? Sanki tek sorun sistem mi ? Bu vasıfsız, şerefsiz, vicdansız mahlukatlardan öğretmen yaparsan ne bu memleket gelişir, ne de bu dayak yiyen çocuklar iyi ve eğitimli bir birey olur.. Benim çocuğuma böyle vuracak öğretmene o tebeşirleri tek tek yediririm.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Mazda bu teknolojisini yarış arabaları sürücülerinin kütle transferi tekniğinden esinlenerek üretmiştir. Sürücü direksiyonu her çevirişinde, GVC dış ön taraftaki tekere kütle transferi yaparak yol tutuşunu ve direksiyon hakimiyetini artırmaktadır. Bunun sonucunda dönüşlerde doğru noktaya patikayı bulmak için direksiyon daha az çevrilmekte ve düz yolda giderken daha az direksiyon komutu gerekmektedir. Bu sistem tanıtımı fazlaca yapılan basit bir performans ayarı değil, sürücü deneyimini artıran çok kapsamlı bir elektronik sistemdir.

Araba yavaşlandığında ya da frene basıldığında ağırlık öne doğru olur. Bu ağırlık transferi ön tekerlere daha fazla ağırlık yükler ve yol tutuşu artırır. Yarış sürücülerine viraja gelmeden hemen önce frene basarak bu ağırlık transferini başlatarak kullanması öğretilir, Mazda da bu süreci otomatikleştirmiş durumda. Sürücü direksiyonu döndürdüğü gibi, SkyActiv araç dinamiğinin bir parçası olan GVC yazılımını da içeren Mazda'nın SkyActiv motor yönetim sistemi ateşleme zamanlamasını çok az geciktirir. Bunun sonucunda torku ve gücü çok az düşer, aracın hızı çok az düşer ve çok az bir ağırlık viraj dışındaki ön lastiğe transfer edilir. Bütün bunlar bir yarış sürücüsünün yapamayacağı bir süre içinde, 50 ms içinde yani saniyenin 1/20 diliminde gerçekleşir.

Hızdaki değişim 0,01G ile 0,05G civarında hissedilmeyecek kadar az. Aktarılan ağırlık en fazla 4 kg. Fakat bu bile sürüş karakterinin artması için yeterli diyor Mazda. Fren kullanılması bu süreç için çok uzun süre aldığı ve yeterli keskinlikte olmadığı keşfedilmi

Çok değişik bir sistemmiş hiç tahmin ettiğim gibi çıkmadı açıkçası.
Yeminle çok merak ediyordum, aydınlandım sağolasın hocam.
Bende farklı bir şey bekliyordum. Bence düşününce çok mantıklı bir sistem ama yüzeysel bakınca bu olayı bir çok marka esp bağlayıp kolayca yapabiliyor. Birazcık dünyayı yeniden keşfetmeye dönmüş olay. Tabii espli çalışan sistemlere göre ne kadar etkili çalışıyor bir de ona bakmak lazım.
Çoğu marka ESP'ye bağlayıp aynı işlemi tabii ki yapabilir -ki zaten esp'nin yaptığı da böyle işler- ama viraja girerken esp'yi devreye sokacak kadar ileri gidilmediği zaman sistemin umurunda olmuyor normalde. ESP güvenlik sistemi olarak tasarlanıyor, güvenliği önemsiyor. Aynı kabiliyetlere sahip işlemi konfor için akıllıca kullanmışlar.
Sanki kemer sıksa hiç bir sorun kalmayacakmış gibi geliyor bunları izledikçe. Belki ben beklentimi baya yukarı da tuttum :)
Olabilir tabii binip tecrube etmek gerek. Buradan ne desek bos :)
Yolcu olarak sistemi Mazda3'te tecrübe ettim. En az %10 fark yaratıyordur. 20-30 ile giderken bir şey hissettirmez ama ben bunu 110-120 civarı hızlarda, o hızla girilmemesi gereken virajlarda bayağı fark hissettim. Virajlara daha yavaş giriyormuşsun hissini veriyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV ve Cenk
Eğitim öğretim niye gelişmiyor ? Sanki tek sorun sistem mi ? Bu vasıfsız, şerefsiz, vicdansız mahlukatlardan öğretmen yaparsan ne bu memleket gelişir, ne de bu dayak yiyen çocuklar iyi ve eğitimli bir birey olur.. Benim çocuğuma böyle vuracak öğretmene o tebeşirleri tek tek yediririm.
Bizim zamanımızda da bu çeşit öğretmenler vardı. O zaman akıllı telefonlar bilmemneler olmadığı için böyle görüntüler çıkamıyordu tabii. Bu it oğlu it de muhtemelen öyle şerefsiz bir öğretmenin eseri. Ailede de sevgi filan görmediyse olacağı bu. Ha, benim çocuğuma böyle yapsa da benim haberim olsa ben de o herife kalan hayatında nefes aldırmam o ayrı.
 
Yeminle çok merak ediyordum, aydınlandım sağolasın hocam.

Çoğu marka ESP'ye bağlayıp aynı işlemi tabii ki yapabilir -ki zaten esp'nin yaptığı da böyle işler- ama viraja girerken esp'yi devreye sokacak kadar ileri gidilmediği zaman sistemin umurunda olmuyor normalde. ESP güvenlik sistemi olarak tasarlanıyor, güvenliği önemsiyor. Aynı kabiliyetlere sahip işlemi konfor için akıllıca kullanmışlar.


Yolcu olarak sistemi Mazda3'te tecrübe ettim. En az %10 fark yaratıyordur. 20-30 ile giderken bir şey hissettirmez ama ben bunu 110-120 civarı hızlarda, o hızla girilmemesi gereken virajlarda bayağı fark hissettim. Virajlara daha yavaş giriyormuşsun hissini veriyor.
Çok ilginç bir sistem. Hem çalışma prensibi olarak hem de işlevselliği olarak. Ben inanıyorum ki sistem oldukça işe yarar. Virajlara daha yavaş giriyormuşsun hissi vermesi de sürücünün ve aracın viraj hızlarını arttırmaya, dolayısıyla daha yüksek hızlarda daha stabil viraj dönmeye oldukça katkı sağlayacaktır. Bir çok otomobil viraj dönerken henüz daha kendi limitine bile varmadan sürücüleri tedirgin edebiliyor. Haliyle sürücü de limitlerini yukarıya taşıyamıyor ama bu sistem bunu tamamen değiştirir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34 ve bt
Bizim zamanımızda da bu çeşit öğretmenler vardı. O zaman akıllı telefonlar bilmemneler olmadığı için böyle görüntüler çıkamıyordu tabii. Bu it oğlu it de muhtemelen öyle şerefsiz bir öğretmenin eseri. Ailede de sevgi filan görmediyse olacağı bu. Ha, benim çocuğuma böyle yapsa da benim haberim olsa ben de o herife kalan hayatında nefes aldırmam o ayrı.
Çocukken çok sakindim. Fakat dersleri beceremeyince çok defa cetvel yemişliğimiz vardır. O korkudan, azar yiyeceğiz, cetvel yiyeceğiz korkusundan çoğu dersten başarısız olurdum. Bu çocuğun ne hissettiğini az çok anlıyorum ve bunun gibi insan bozuntularının sadece meslekten ihraçla kurtulmamasından, aynı zamanda hapis cezası görmesinden de yanayım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34
Çok ilginç bir sistem. Hem çalışma prensibi olarak hem de işlevselliği olarak. Ben inanıyorum ki sistem oldukça işe yarar. Virajlara daha yavaş giriyormuşsun hissi vermesi de sürücünün ve aracın viraj hızlarını arttırmaya, dolayısıyla daha yüksek hızlarda daha stabil viraj dönmeye oldukça katkı sağlayacaktır. Bir çok otomobil viraj dönerken henüz daha kendi limitine bile varmadan sürücüleri tedirgin edebiliyor. Haliyle sürücü de limitlerini yukarıya taşıyamıyor ama bu sistem bunu tamamen değiştirir.
Valla benim yaşadığım tecrübede sürücünün limitleri çoktan arabanın üstüne çıkmıştı ama kendisi bile bunun farkında değildi. Bu durumun farkında olan yolcu için düşen uçakta bulunma hissi gibi birşey :) Koyu sohbet muhabbet ortamında sürücü dahil hız göstergesine bakan tek kişi sanırım bendim. Diğer yolculara hissettirip panik havası yaşatmadım neyse ki :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34 ve Cenk
Valla benim yaşadığım tecrübede sürücünün limitleri çoktan arabanın üstüne çıkmıştı ama kendisi bile bunun farkında değildi. Bu durumun farkında olan yolcu için düşen uçakta bulunma hissi gibi birşey :) Koyu sohbet muhabbet ortamında sürücü dahil hız göstergesine bakan tek kişi sanırım bendim. Diğer yolculara hissettirip panik havası yaşatmadım neyse ki :D
Vallahi çok güzel sistemmiş tam bana göre açıkçası. Virajlarda hep daha fazlasını, hep daha yüksek süratleri arayan biri olarak böyle donanımlar benim için bire bir. Bu arada 5 kişinin doluştuğu 2005 kasa fiesta'da sohbet muhabbet gırla giderken 120-130 ile şile virajlarını almaya çalışan şoföre o gürültüde sesimi duyuramadan ' şimdi kaza yapacağız demedi demeyin ' diyen ve bir kaç dakika sonra perte ayrılan fiesta'nın içinden canlı çıkabilmiş biri olarak gayet iyi bilirim o hissi :D Jandarma trafiğin eline düşeceğine kazada ölseydik daha iyiydi dedirtmeleri de ayrı bir enstantaneydi :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34 ve bt
Wagon kasa mk4 focus'da tekrar görüntülenmiş. Muhtemelen opsiyon olacak olan led farlar ve volvo v40 benzeri gündüz led aydınlatma göze çarpan ilk detay. İkinci detay ise viraj alırken arka taraftan çekilen fotoğrafta ( 2.görsel ) aracın sağ arka tekerleğinin iç kısmından doğru süspansiyon kolu gözüküyor. Güncel kasa dahil control blade süspansiyonun bu açıdan görüntüsü çok daha farklı. Muhtemelen bu süspansiyon mondeo'da ki integral link.
59e6675a21a9d_FocusMk4WagonNrburgring3.jpg.8b00fdf572e80580fd2748e03612dd28.jpg 59e66752bceaf_FocusMk4WagonNrburgring6.jpg.44e24e70b92c207f78e2d16d972f398d.jpg 59e667577956e_FocusMk4WagonNrburgring4.jpg.f395d7594c1cc68606aa8fcdf9120689.jpg Ford-Focus-Wagon-8.thumb.jpg.de7a372c54a95eccc670871eeaffc27e.jpg
 
Wagon kasa mk4 focus'da tekrar görüntülenmiş. Muhtemelen opsiyon olacak olan led farlar ve volvo v40 benzeri gündüz led aydınlatma göze çarpan ilk detay. İkinci detay ise viraj alırken arka taraftan çekilen fotoğrafta ( 2.görsel ) aracın sağ arka tekerleğinin iç kısmından doğru süspansiyon kolu gözüküyor. Güncel kasa dahil control blade süspansiyonun bu açıdan görüntüsü çok daha farklı. Muhtemelen bu süspansiyon mondeo'da ki integral link.
Ekli dosyayı görüntüle 9652 Ekli dosyayı görüntüle 9653 Ekli dosyayı görüntüle 9654 Ekli dosyayı görüntüle 9655
Integral link varsa "Focus 150 bin len ** " diyebilir miyiz :D
 
Arkadaşımın arabasına yandan toledo girmiş 5000 tl hasar kaydı var :(
IMG-20171019-WA0002.jpg

Buda grubumuzdaki bir bayanın arabası
22448266_2110667108950886_6035538874344286047_n.jpg 22449954_2110667462284184_2676614498265779185_n.jpg

Grubumuzda yandan kaza yapan bir sürü sürücü var. Neden hep yandan kaza yapıyorlar, hep aynı yerden darbe yiyorlar anlayamadım .

Buda başkası
22448206_1700082973343588_1862030596539404869_n.jpg
 
Son düzenleme:
Integral link varsa "Focus 150 bin len ** " diyebilir miyiz :D
Olsa da olmasa da 150 bin diyebiliriz bana kalırsa. Ama integral link varsa pahalı olacağına kesin gözüyle bakabiliriz. Fena geçirecekler fiyattan öyle hissediyorum :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...