Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Valla baska markalarda bole bisi yok ya cok gereksiz yada mazda ince dusundu. Gerci bu sinifta insignia da da baya degisik opsiyonlar vardi
İnsignia'da da flexride şasi var ki o da çok güzel bir özellik. Muhtemelen birbirine benzeyen işlevselliktelerdir. Bana kalırsa d segment için güzel ve gerekli özellikler. Uyduruk oyuncaklara bir ton para verileceğine bunlara verilmesi hem daha güvenli hem daha konforlu hem de daha zevkli sürüşler yapmamızı sağlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet ve Sailor
Bir İsrail bir Amerika.. Bu iki millet kadar şerefsiz ve vicdansız başka hiç bir millet yoktur. Bir yudum su için şu çocukları peşinden koşturan, bununla da eğlenen şu askerlerin Allah belasını versin inşaallah.
 
Süleyman, gtr'ın tamir masraflarına kurban olur demedi deme :D
O zaman foruma ihanet ederek gtr'ı direk satarım. Parasıyla süleyman'ın kaportayı toparlarım, üstüne de görsel şov yapmayan orijinal hoparlör yuvalarında bir ses sistemi çözerim. Ha bir de airbag beyni bekliyor, onu hallederim. Bakınca yüzünü ekşiten arkadaşların da sallayacak yeri kalmamış olur. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
O zaman foruma ihanet ederek gtr'ı direk satarım. Parasıyla süleyman'ın kaportayı toparlarım, üstüne de görsel şov yapmayan orijinal hoparlör yuvalarında bir ses sistemi çözerim. Ha bir de airbag beyni bekliyor, onu hallederim. Bakınca yüzünü ekşiten arkadaşların da sallayacak yeri kalmamış olur. :)
Parçalayarak satarsan daha fazla işine yarar. Süleyman'ın bir ömür boyu bütün masrafları fazla fazla çıkmış olur :D
 
Arastirip bildigim bir sey yok. Izlediklerimden gordugum direksiyondaki tur sayisina, suspansiyon ayarina ve muhtemelen de cekis sistemine mudahale ediyor ama kesin olarak hic bir bilgim yok:D


Bu videoya bakarak benim anladığım direksiyona dönme komutu geldi mi araba ufaktan gücü kesip aracın burnunu basıyor.Öyle süspansiyonlara filan dokunmuyor. Yani bir nevi elektronik difransiyel kilit gibi çalışıyor o da iç teker ufak frenler yaparak burnunu içine sokuyor.
 

Bu videoya bakarak benim anladığım direksiyona dönme komutu geldi mi araba ufaktan gücü kesip aracın burnunu basıyor.Öyle süspansiyonlara filan dokunmuyor. Yani bir nevi elektronik difransiyel kilit gibi çalışıyor o da iç teker ufak frenler yaparak burnunu içine sokuyor.
Mazda bu teknolojisini yarış arabaları sürücülerinin kütle transferi tekniğinden esinlenerek üretmiştir. Sürücü direksiyonu her çevirişinde, GVC dış ön taraftaki tekere kütle transferi yaparak yol tutuşunu ve direksiyon hakimiyetini artırmaktadır. Bunun sonucunda dönüşlerde doğru noktaya patikayı bulmak için direksiyon daha az çevrilmekte ve düz yolda giderken daha az direksiyon komutu gerekmektedir. Bu sistem tanıtımı fazlaca yapılan basit bir performans ayarı değil, sürücü deneyimini artıran çok kapsamlı bir elektronik sistemdir.

Araba yavaşlandığında ya da frene basıldığında ağırlık öne doğru olur. Bu ağırlık transferi ön tekerlere daha fazla ağırlık yükler ve yol tutuşu artırır. Yarış sürücülerine viraja gelmeden hemen önce frene basarak bu ağırlık transferini başlatarak kullanması öğretilir, Mazda da bu süreci otomatikleştirmiş durumda. Sürücü direksiyonu döndürdüğü gibi, SkyActiv araç dinamiğinin bir parçası olan GVC yazılımını da içeren Mazda'nın SkyActiv motor yönetim sistemi ateşleme zamanlamasını çok az geciktirir. Bunun sonucunda torku ve gücü çok az düşer, aracın hızı çok az düşer ve çok az bir ağırlık viraj dışındaki ön lastiğe transfer edilir. Bütün bunlar bir yarış sürücüsünün yapamayacağı bir süre içinde, 50 ms içinde yani saniyenin 1/20 diliminde gerçekleşir.

Hızdaki değişim 0,01G ile 0,05G civarında hissedilmeyecek kadar az. Aktarılan ağırlık en fazla 4 kg. Fakat bu bile sürüş karakterinin artması için yeterli diyor Mazda. Fren kullanılması bu süreç için çok uzun süre aldığı ve yeterli keskinlikte olmadığı keşfedilmi

Çok değişik bir sistemmiş hiç tahmin ettiğim gibi çıkmadı açıkçası.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e ve bt
Mazda bu teknolojisini yarış arabaları sürücülerinin kütle transferi tekniğinden esinlenerek üretmiştir. Sürücü direksiyonu her çevirişinde, GVC dış ön taraftaki tekere kütle transferi yaparak yol tutuşunu ve direksiyon hakimiyetini artırmaktadır. Bunun sonucunda dönüşlerde doğru noktaya patikayı bulmak için direksiyon daha az çevrilmekte ve düz yolda giderken daha az direksiyon komutu gerekmektedir. Bu sistem tanıtımı fazlaca yapılan basit bir performans ayarı değil, sürücü deneyimini artıran çok kapsamlı bir elektronik sistemdir.

Araba yavaşlandığında ya da frene basıldığında ağırlık öne doğru olur. Bu ağırlık transferi ön tekerlere daha fazla ağırlık yükler ve yol tutuşu artırır. Yarış sürücülerine viraja gelmeden hemen önce frene basarak bu ağırlık transferini başlatarak kullanması öğretilir, Mazda da bu süreci otomatikleştirmiş durumda. Sürücü direksiyonu döndürdüğü gibi, SkyActiv araç dinamiğinin bir parçası olan GVC yazılımını da içeren Mazda'nın SkyActiv motor yönetim sistemi ateşleme zamanlamasını çok az geciktirir. Bunun sonucunda torku ve gücü çok az düşer, aracın hızı çok az düşer ve çok az bir ağırlık viraj dışındaki ön lastiğe transfer edilir. Bütün bunlar bir yarış sürücüsünün yapamayacağı bir süre içinde, 50 ms içinde yani saniyenin 1/20 diliminde gerçekleşir.

Hızdaki değişim 0,01G ile 0,05G civarında hissedilmeyecek kadar az. Aktarılan ağırlık en fazla 4 kg. Fakat bu bile sürüş karakterinin artması için yeterli diyor Mazda. Fren kullanılması bu süreç için çok uzun süre aldığı ve yeterli keskinlikte olmadığı keşfedilmi

Çok değişik bir sistemmiş hiç tahmin ettiğim gibi çıkmadı açıkçası.

Bende farklı bir şey bekliyordum. Bence düşününce çok mantıklı bir sistem ama yüzeysel bakınca bu olayı bir çok marka esp bağlayıp kolayca yapabiliyor. Birazcık dünyayı yeniden keşfetmeye dönmüş olay. Tabii espli çalışan sistemlere göre ne kadar etkili çalışıyor bir de ona bakmak lazım.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...