Arkadaşlar herkes bayır çıkamama anılarını paylaşmış. Öncelikle şunu belirteyim: Trafikteki en küçük motorlu arabalar bile, teknik özelliklerindeki tam yükle rahatlıkla %30 eğimi çıkabilecek şekilde tasarlanır. Eğer çıkamıyorsa ya istiap haddi aşılmıştır, ya da arabada bir sorun vardır. Bugün Doblo vb. birçok arabada 1. vitesler saçma oranlara sahip olabiliyorlar. Sebebi de tam yüklü durumda bu rampalarda kalkış yeteneğini korumasıdır. Motorda, baskı balatada veya sürücüde bir sorun yoksa araba çıkar.
Bir örnek: Şoförlüğünden şüphe etmeyeceğim kaç yıllık direksiyonu olan bir arkadaşım, LPG'li Cruze arabası ile diğer araçların çıkabilip trafiğin akabildiği bir yokuşta kalıp felç etmiş trafiği. 1.6 motoruyla Cruze'un sadece ağır diye rampada kalkamaması kabul edilebilir mi? Sonra da sattı o arabayı
Şimdi 0,9 Clio'ya biniyor.
Bu örnekte muhtemelen bahsettiğin arabalarda kötü durumdaki LPG sistemleri yüzünden ciddi güç düşüşü oluyordur.
Herkes çıkamadığı anılarını anlatmış. Ben de çıktığım anılarımı anlatayım: 8 kişi (evet yazıyla sekiz) 1.4 80hp benzinli (ee nolmuş yani diyebilirsiniz) 2003 model Fiesta ile klima açık şekilde Kartepe'nin zirvesine (evet zirvesine) kocaman taşlı traktör yollarından çıkmıştım.
Ama o 1.4 diyorsunuz belki, pekiyi. 0,8lt Chevrolet Spark ile (biri ben)4 kişi, arabaya yabancı olmama rağmen bizzat ben kullanırken yine dimdik rampalardan tırmanmıştık. Şüpheye düşüp sahibine sorduğumda hiçbir yokuşta bugüne kadar kalmadığını söylemişti.