Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu arada biz de 1.0 MPI Polo ile kalmıştık 3 kişi dik bir yokuşta. Yanda oturuyordum kullanan arkadaşım manuele alışık değildi, kiralıktı araba. Dedim ki beceremiyorsun in aşağı :D Sonra geçtim bi baktım çıkmıyor...
Manuel olduğu için debriyaja basıp çeke çeke çıkardık bir şekilde. Çok sıkıntı valla o motor. Asla tavsiye etmem, aklınızda bulunsun. Az falan da yakmıyor, en düşük 6 gördük. Ortalama 9 civarı oluyordu Bodrum'da.
 
Screenshot_2017-10-26-03-30-59-035.jpeg
 
Arkadaşlar herkes bayır çıkamama anılarını paylaşmış. Öncelikle şunu belirteyim: Trafikteki en küçük motorlu arabalar bile, teknik özelliklerindeki tam yükle rahatlıkla %30 eğimi çıkabilecek şekilde tasarlanır. Eğer çıkamıyorsa ya istiap haddi aşılmıştır, ya da arabada bir sorun vardır. Bugün Doblo vb. birçok arabada 1. vitesler saçma oranlara sahip olabiliyorlar. Sebebi de tam yüklü durumda bu rampalarda kalkış yeteneğini korumasıdır. Motorda, baskı balatada veya sürücüde bir sorun yoksa araba çıkar.

Bir örnek: Şoförlüğünden şüphe etmeyeceğim kaç yıllık direksiyonu olan bir arkadaşım, LPG'li Cruze arabası ile diğer araçların çıkabilip trafiğin akabildiği bir yokuşta kalıp felç etmiş trafiği. 1.6 motoruyla Cruze'un sadece ağır diye rampada kalkamaması kabul edilebilir mi? Sonra da sattı o arabayı :) Şimdi 0,9 Clio'ya biniyor.
Bandırma’da çok dik yokuşlar olurdu Taunus ve Eski kuş serileri çıkamıyordu bazen arkadan itiş oldukları için herhalde 5 dakka onları beklerdik sonra accentimizle 3. Viteğvle
Bu örnekte muhtemelen bahsettiğin arabalarda kötü durumdaki LPG sistemleri yüzünden ciddi güç düşüşü oluyordur.

Herkes çıkamadığı anılarını anlatmış. Ben de çıktığım anılarımı anlatayım: 8 kişi (evet yazıyla sekiz) 1.4 80hp benzinli (ee nolmuş yani diyebilirsiniz) 2003 model Fiesta ile klima açık şekilde Kartepe'nin zirvesine (evet zirvesine) kocaman taşlı traktör yollarından çıkmıştım.
Ama o 1.4 diyorsunuz belki, pekiyi. 0,8lt Chevrolet Spark ile (biri ben)4 kişi, arabaya yabancı olmama rağmen bizzat ben kullanırken yine dimdik rampalardan tırmanmıştık. Şüpheye düşüp sahibine sorduğumda hiçbir yokuşta bugüne kadar kalmadığını söylemişti.
 
Arkadaşlar herkes bayır çıkamama anılarını paylaşmış. Öncelikle şunu belirteyim: Trafikteki en küçük motorlu arabalar bile, teknik özelliklerindeki tam yükle rahatlıkla %30 eğimi çıkabilecek şekilde tasarlanır. Eğer çıkamıyorsa ya istiap haddi aşılmıştır, ya da arabada bir sorun vardır. Bugün Doblo vb. birçok arabada 1. vitesler saçma oranlara sahip olabiliyorlar. Sebebi de tam yüklü durumda bu rampalarda kalkış yeteneğini korumasıdır. Motorda, baskı balatada veya sürücüde bir sorun yoksa araba çıkar.

Bir örnek: Şoförlüğünden şüphe etmeyeceğim kaç yıllık direksiyonu olan bir arkadaşım, LPG'li Cruze arabası ile diğer araçların çıkabilip trafiğin akabildiği bir yokuşta kalıp felç etmiş trafiği. 1.6 motoruyla Cruze'un sadece ağır diye rampada kalkamaması kabul edilebilir mi? Sonra da sattı o arabayı :) Şimdi 0,9 Clio'ya biniyor.

Bu örnekte muhtemelen bahsettiğin arabalarda kötü durumdaki LPG sistemleri yüzünden ciddi güç düşüşü oluyordur.

Herkes çıkamadığı anılarını anlatmış. Ben de çıktığım anılarımı anlatayım: 8 kişi (evet yazıyla sekiz) 1.4 80hp benzinli (ee nolmuş yani diyebilirsiniz) 2003 model Fiesta ile klima açık şekilde Kartepe'nin zirvesine (evet zirvesine) kocaman taşlı traktör yollarından çıkmıştım.
Ama o 1.4 diyorsunuz belki, pekiyi. 0,8lt Chevrolet Spark ile (biri ben)4 kişi, arabaya yabancı olmama rağmen bizzat ben kullanırken yine dimdik rampalardan tırmanmıştık. Şüpheye düşüp sahibine sorduğumda hiçbir yokuşta bugüne kadar kalmadığını söylemişti.
Abi şöyle söyliyeyim eski araçların bir bakımlısı vardır bi de dökülmeye başlamış artık ölümüne kullanan kesim vardır ya o dökülmeye başlamış olanlar çıkamıyordu, bence lastikten ötürü olabilir çünkü asfalt kötü ve patinaj çeke çeke kalıyorlardı yani.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
sizin oraların kargası meşhur sanırım yolum düşerse bi gelicem kahvaltıya :D
Sorma ya. Anassını ağlattılar bahçenin. Bir tane büyük ceviz ağacından başladı, toplayıp toplayıp uçarken ağızlarından düşürüyorlar. Alakasız yerlerde ceviz ağacı bitiyor.:D
Besle kargayı, CEO gibi işleri büyütüp bütün bahçeyi cevizlik yapsın...
 
Abi şöyle söyliyeyim eski araçların bir bakımlısı vardır bi de dökülmeye başlamış artık ölümüne kullanan kesim vardır ya o dökülmeye başlamış olanlar çıkamıyordu, bence lastikten ötürü olabilir çünkü asfalt kötü ve patinaj çeke çeke kalıyorlardı yani.
E muhtemel sebebi kendin söylemişsin zaten :) Arkadan itişin dik rampalarda veya kar vb. sıkıntılı yüzeylerde yola tutunma konusunda sıkıntı yaşamaması için kusursuz durumda olması gerekir. Lastikler ve yürüyenin kondisyon ve denge bakımından kusursuz olması gerekir. Yoksa yengeç yengeç burnu geriye dönene kadar ızdırap çeker =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve At
Benim ayten en dik rampalarda full çakılı olarak çıkabiliyor.. Tek derdi patinaj. Onuda traktion kontrol abs yapar gibi devreye sokarak cıkıyorum. Lastikler cıyaklıyor. Ayrıca hill holderim var. Herzaman rampada tutar boş gecmez..
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34
Sorma ya. Anassını ağlattılar bahçenin. Bir tane büyük ceviz ağacından başladı, toplayıp toplayıp uçarken ağızlarından düşürüyorlar. Alakasız yerlerde ceviz ağacı bitiyor.:D
Besle kargayı, CEO gibi işleri büyütüp bütün bahçeyi cevizlik yapsın...

oooo çalışkan kargalar
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...