Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Sa forum sakin sakinliği bozim dedim
Harbiden vay cumartesi gecesi ses yok
Instagram post by DRIVETRIBE_BbRDuuPHXpw.jpg
Radyatör bu
 
  • Beğeni
Tepkiler: At
Abim güzel diyorsun da, @DouglasAdams ın dediği önemli noktayı kaçırıyorsun. Sorunsuzluk için yapılan ekstra harcama olarak düşün diyor. Benim lpg'ye karşı olma sebebim de benzerdir mesela. LPG az yaktırır, belki çok iyi montajları performanstan da çalmaz ama arabanın üstüne her zaman arıza potansiyeli yüksek olan ek bir sistem koyulmuş oluyor. Benzin ile daha fazla yakıt masrafım oluyor ama arabam Opel olmasına rağmen arıza potansiyelim azalıyor. :)

Sizin araba özelinde konuşmuyorum ama bugün tsi veya dsg dedin mi birçok kişinin aklına sorunlar servisler geliyor malum. Mazda ise cidden sorunsuz araba. Adam 1 senedir elektrikli aynasının soğukta ayarlanırken takılmasını sorun diye anlatıyor burada.:D
Aynen öyle 14 litre yakıt veriyor ama servis-10 bin bakım ve 3-5 kağıt verilen zart zurt ayarlamalardan yırtıyor.Akıllı bir adam şu @Sailor bu kadar özelliği barındıran kaliteli altyapı ve kaliteli donanımlı bir arabaya sahip.Bu özellikleri bir citroene koysak @Cenk abinin bir zamanlar yaptığı gibi arabayı yerinden kaldırmak için şahinciye bağlayan kaput açma hareketleri yapması gerekirdi.BİR ARABANIN YÜRÜTME MASRAFI SADECE YAKIT DEĞİLDİR özetle
 
Aynen öyle 14 litre yakıt veriyor ama servis-10 bin bakım ve 3-5 kağıt verilen zart zurt ayarlamalardan yırtıyor.Akıllı bir adam şu @Sailor bu kadar özelliği barındıran kaliteli altyapı ve kaliteli donanımlı bir arabaya sahip.Bu özellikleri bir citroene koysak @Cenk abinin bir zamanlar yaptığı gibi arabayı yerinden kaldırmak için şahinciye bağlayan kaput açma hareketleri yapması gerekirdi.BİR ARABANIN YÜRÜTME MASRAFI SADECE YAKIT DEĞİLDİR özetle
Bir ara biri bayağı net bir hesaplamayla 1 yıl içinde ortalama yakıt masrafı kmde 25 kuruş iken tüm masrafları dahil olunca kmde 60 kuruş çıkuyordu
 
Bir ara biri bayağı net bir hesaplamayla 1 yıl içinde ortalama yakıt masrafı kmde 25 kuruş iken tüm masrafları dahil olunca kmde 60 kuruş çıkuyordu
Heh işte bundan bahsediyorum.Geçen gün babamın arkadaşı clio dci yla 5,1 yakıyorum o bu hava yapıyordu.Babamın corolladan 100 km de 0,7 l mazot az yakıyor.Olduğu yerde radyatörü çatlamış.700 lira işçilik+radyatöre para verdi.0,7x5x200=700 yani 200 litre mazot parası fark var.Bu da 3200 km corolla daha avantajlı demek.Bunu 10 yıldır sorunsuzluğuyla hesaplarsan ohooo yani.. O yüzden sert plastik ama sorunsuzluk arayışı mantıklı hale geliyor bana kalırsa
 
Yeni Volkswagen ler de eski Volkswagen ler gibi Alman tankı değil diyorlar
Yoo hala alman tankı aslında Almanların kursk muharebesine götürdüğü tankları %25 i bir top bile atamadan mekanik-motor arızasından dolayı savaş dışı kalmıştır.Almanlar kağıt üstünde en iyisini yaptılar tarihleri boyunca ama bun pratiğe dökemediler.Ayrıca bakınız Bismarck savaş gemisine.Tarihin kağıt üstünde en muhteşem gemisiyken bir önden pervaneli ingiliz uçağının attığı torpido yüzünden denizde dümensiz kalıp yem oldu.
 
Heh işte bundan bahsediyorum.Geçen gün babamın arkadaşı clio dci yla 5,1 yakıyorum o bu hava yapıyordu.Babamın corolladan 100 km de 0,7 l mazot az yakıyor.Olduğu yerde radyatörü çatlamış.700 lira işçilik+radyatöre para verdi.0,7x5x200=700 yani 200 litre mazot parası fark var.Bu da 3200 km corolla daha avantajlı demek.Bunu 10 yıldır sorunsuzluğuyla hesaplarsan ohooo yani.. O yüzden sert plastik ama sorunsuzluk arayışı mantıklı hale geliyor bana kalırsa
İşte ben de bazen diyorum bunu bence dizel araba daha çok masraf yapıyor özellikle turbo sıkıntısı varsa arabada. Yani o yüzden atmosferik lpg önceliğim oluyor ama lpg litre fiyatı da aldı başını gitti
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
İşte ben de bazen diyorum bunu bence dizel araba daha çok masraf yapıyor özellikle turbo sıkıntısı varsa arabada. Yani o yüzden atmosferik lpg önceliğim oluyor ama lpg litre fiyatı da aldı başını gitti
Dizel zaten artık mantıklı değil özellikle 250 nm tork üstü.Yollarımız malum hızlı lastik yediriyor.Ön takım hassaslaşıyor ani tork patlamaları yüzünden.Gücün hepsini yere aktaramıyorlar.Benzinliden daha ağır oluyorlar.15k ya varan ekstra para veriliyor.Bakımı pahalı oluyor.Ülkemizde dizel kalitesi çok düşük vs vs.Kullanan adam arabacı olmalı ki sorunları önlesin
 
Dizel zaten artık mantıklı değil özellikle 250 nm tork üstü.Yollarımız malum hızlı lastik yediriyor.Ön takım hassaslaşıyor ani tork patlamaları yüzünden.Gücün hepsini yere aktaramıyorlar.Benzinliden daha ağır oluyorlar.15k ya varan ekstra para veriliyor.Bakımı pahalı oluyor.Ülkemizde dizel kalitesi çok düşük vs vs.Kullanan adam arabacı olmalı ki sorunları önlesin
Alınır yine kullanırsın da her dizel avantajlı değil onu anlamak istemiyor millet. Aynı zamanda bazı yedek parçalar benzinli motor için uygun fiyatken dizel araçta aymı parça pahalı olabiliyor illa arıza yapmasına gerek yok
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Aynen öyle 14 litre yakıt veriyor ama servis-10 bin bakım ve 3-5 kağıt verilen zart zurt ayarlamalardan yırtıyor.Akıllı bir adam şu @Sailor bu kadar özelliği barındıran kaliteli altyapı ve kaliteli donanımlı bir arabaya sahip.Bu özellikleri bir citroene koysak @Cenk abinin bir zamanlar yaptığı gibi arabayı yerinden kaldırmak için şahinciye bağlayan kaput açma hareketleri yapması gerekirdi.BİR ARABANIN YÜRÜTME MASRAFI SADECE YAKIT DEĞİLDİR özetle
Ben arabayı alırken su andaki bilgimin 4 te 1 ine sahiptim. (Dusunun o kadar kotu yani ) denizci firmasi arkas tan bir abim dediki altunizade volcar a git arac almadan vs tanidik dedi. (Volcar simgesi arkas simgesi falanmis alt kurulus vs )Son gune biraktim orayi 308 begenmistim hadi dedim kirmayayim gidim volvo vardi begenmedim mazda gordum sevdim donanima baktim aldim ayni aksam butun hikayem bu ne zekisi olum kafasi olan biri olsam denizci olmazdim okurdum tip mis gibi kafa rahat
 
Son düzenleme:
Dizelin gerçekten bi mantığı pek kalmadı fakat şöyle bi olay da var bizim 1.3 LPG accentin karburatorutunden hiçbir usta anlamıyordu. İlçeden merkeze gitmek durumunda kalıyorduk her seferinde. Motor narindi oydu buydu. Dizel clioyu almamızın sebebi parçasının çok bol olmasi dilinden her ustanın anlamasıydi. Bu arabanın motor kötü durumda olsaydı ama accenti mumla arayacaktık. Şükür bi sıkıntımız yok temiz binilmis arabaya. Temiz dizel bulunca atmosferik LPG den geçtiğinizde baya rahat ettiriyor sizi.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...