Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Maltepe tarafında %20 eğimli yokuş bir yol var. Markete girmek için durdum ineceğim bir baktım İETT otobüsü yokuşu çıkmak için sola manevra yapıyor. Arka tamponu yere bir karış kaldı değdi değecek derken refleksle gözümü yumdum, açtığımda yokuşu çoktan çıkmıştı :D Bu otobüslerde nasıl bir tork var, normal arabanın 2. viteste bağırarak çıktığı yokuştan yağ gibi çıkıp gidiyor :)
 
image.jpg

Saat 20:30 izmir trafiği
 
Son düzenleme:
Maltepe tarafında %20 eğimli yokuş bir yol var. Markete girmek için durdum ineceğim bir baktım İETT otobüsü yokuşu çıkmak için sola manevra yapıyor. Arka tamponu yere bir karış kaldı değdi değecek derken refleksle gözümü yumdum, açtığımda yokuşu çoktan çıkmıştı :D Bu otobüslerde nasıl bir tork var, normal arabanın 2. viteste bağırarak çıktığı yokuştan yağ gibi çıkıp gidiyor :)
valla onu ben de merak ediyom ya. Akıp gidiyo. Şaşırtıcı valla.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Maltepe tarafında %20 eğimli yokuş bir yol var. Markete girmek için durdum ineceğim bir baktım İETT otobüsü yokuşu çıkmak için sola manevra yapıyor. Arka tamponu yere bir karış kaldı değdi değecek derken refleksle gözümü yumdum, açtığımda yokuşu çoktan çıkmıştı :D Bu otobüslerde nasıl bir tork var, normal arabanın 2. viteste bağırarak çıktığı yokuştan yağ gibi çıkıp gidiyor :)
Otobüslerde genelde aşırı yüksek tork üreten genellikle Cumins, Volvo Penta, Cat gibi markaların endüstriyel (İş makinaları, jeneratörler) tarzı motorlar kullanılıyor.
Örnek vermek gerekirse İBB'nin en çok kullandığı otobüslerden olan Otokar Kent
23721978039_c7a95a39aa_c.jpg

Bu araçda Cumins 6.7lt 6 silindir ve 1000 küsür nm tork üreten bir motor var ve bu torku düşük devirlerde sürekli alabiliyor, ömrü yağını koyduğunuz sürece milyonları devirir.
Şanzıman olarak yanılmıyorsam genelde ZF oluyor :D
 
Otobüslerde genelde aşırı yüksek tork üreten genellikle Cumins, Volvo Penta, Cat gibi markaların endüstriyel (İş makinaları, jeneratörler) tarzı motorlar kullanılıyor.
Örnek vermek gerekirse İBB'nin en çok kullandığı otobüslerden olan Otokar Kent
23721978039_c7a95a39aa_c.jpg

Bu araçda Cumins 6.7lt 6 silindir ve 1000 küsür nm tork üreten bir motor var ve bu torku düşük devirlerde sürekli alabiliyor, ömrü yağını koyduğunuz sürece milyonları devirir.
Şanzıman olarak yanılmıyorsam genelde ZF oluyor :D
vay arkadaş millet 6 silindirli ZF şanzımanlı otobüse biniyo vay be.
 
Bahsettigin yerlerde bi varil koyuyorlar icinden bakamiyorum ki nefret ettiler vallahi calcam senden
Hahahahha abi ben işte o varillerin başında etrafa aldırmadan karıştırıyorum durmadan :D Sahibİnden de falan satıyorlar ama gereksiz pahalı satıyorlar. İstiyorsan bakayım burdan abi istediklerini bulabilirsem alır gönderirim sana.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve kekum34
Hahahahha abi ben işte o varillerin başında etrafa aldırmadan karıştırıyorum durmadan :D Sahibİnden de falan satıyorlar ama gereksiz pahalı satıyorlar. İstiyorsan bakayım burdan abi istediklerini bulabilirsem alır gönderirim sana.
Gtr veya mazdaya hayir demem bir adetcik aslinda. Ya varile bakmak sikinti degil baktiklarimi ayiramiyorum ustten devamli alta geldigi icin imkansizlasiyor ya sen nasil basardin anlamadim en basarisiz urunu tasarlamislar
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34 ve emert20
Gtr veya mazdaya hayir demem bir adetcik aslinda. Ya varile bakmak sikinti degil baktiklarimi ayiramiyorum ustten devamli alta geldigi icin imkansizlasiyor ya sen nasil basardin anlamadim en basarisiz urunu tasarlamislar
Tasarım sıkıntılı biraz. Ben varilin altındaki arabaları alıp yukarı atıyorum. Boşalan kısma yeni arabalar dökülüyor elimi sokuyom içeri avuçluyorum kaç tane gelirse artık gelenlere göre bakıyorum beğendiğim çıkmazsa yine yukarıdan atıyorum alttan yenilerini çekiyorum :D
 
Otobüslerde genelde aşırı yüksek tork üreten genellikle Cumins, Volvo Penta, Cat gibi markaların endüstriyel (İş makinaları, jeneratörler) tarzı motorlar kullanılıyor.
Örnek vermek gerekirse İBB'nin en çok kullandığı otobüslerden olan Otokar Kent
23721978039_c7a95a39aa_c.jpg

Bu araçda Cumins 6.7lt 6 silindir ve 1000 küsür nm tork üreten bir motor var ve bu torku düşük devirlerde sürekli alabiliyor, ömrü yağını koyduğunuz sürece milyonları devirir.
Şanzıman olarak yanılmıyorsam genelde ZF oluyor :D
Aydınlattığın için çok teşekkür ederim merak ettim konuydu :) . Ben bu motorların çok uzun ömürlü olduğunu düşünmüyorum ve sanırım turbolular; yük altında turbosu olsun kendisi olsun huzursuz çalışıyorlar birden çok defada ıslık çalan turboya denk gelmiştim. Bu araçların bazenleri yandığını haberlerde görüyoruz genel sebebi nedir? Bu araçların çokça kez arkalarını yere sürttüklerine şait oldum fakat hiç karter delen görmedim motorun konumlandırması yerden çokmu yukarıda ? Silindir dizilimi sıralı 6 değil mi ? Rolantide araç dururken rezonans içeriye epey fazla yansıyor fakat hareket halindeyken daha az sebebi nedir?
 
Otobüslerde genelde aşırı yüksek tork üreten genellikle Cumins, Volvo Penta, Cat gibi markaların endüstriyel (İş makinaları, jeneratörler) tarzı motorlar kullanılıyor.
Örnek vermek gerekirse İBB'nin en çok kullandığı otobüslerden olan Otokar Kent
23721978039_c7a95a39aa_c.jpg

Bu araçda Cumins 6.7lt 6 silindir ve 1000 küsür nm tork üreten bir motor var ve bu torku düşük devirlerde sürekli alabiliyor, ömrü yağını koyduğunuz sürece milyonları devirir.
Şanzıman olarak yanılmıyorsam genelde ZF oluyor :D
Otobüs motorlarını bilen birini buldum!!:D:D
Bu motorların bildiğimiz dizeller gibi takır tukur değil de uğultu tarzı bi sesle çalışmasının sebebini nedir?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock ve Kim?
Otobüslerde genelde aşırı yüksek tork üreten genellikle Cumins, Volvo Penta, Cat gibi markaların endüstriyel (İş makinaları, jeneratörler) tarzı motorlar kullanılıyor.
Örnek vermek gerekirse İBB'nin en çok kullandığı otobüslerden olan Otokar Kent
23721978039_c7a95a39aa_c.jpg

Bu araçda Cumins 6.7lt 6 silindir ve 1000 küsür nm tork üreten bir motor var ve bu torku düşük devirlerde sürekli alabiliyor, ömrü yağını koyduğunuz sürece milyonları devirir.
Şanzıman olarak yanılmıyorsam genelde ZF oluyor :D
Bir de millet otobüsleri beğenmez :D 1000nm tork üreten 6.7 litre 6 silindir motorun yanına saygıyla oturulur
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...