Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Z9QaXA.jpg

Aha o bende de var :)
Konuyu saptırma... şikayet edildi...
 
Otobüslerde genelde aşırı yüksek tork üreten genellikle Cumins, Volvo Penta, Cat gibi markaların endüstriyel (İş makinaları, jeneratörler) tarzı motorlar kullanılıyor.
Örnek vermek gerekirse İBB'nin en çok kullandığı otobüslerden olan Otokar Kent
23721978039_c7a95a39aa_c.jpg

Bu araçda Cumins 6.7lt 6 silindir ve 1000 küsür nm tork üreten bir motor var ve bu torku düşük devirlerde sürekli alabiliyor, ömrü yağını koyduğunuz sürece milyonları devirir.
Şanzıman olarak yanılmıyorsam genelde ZF oluyor :D

Otokar Kentlerde Voith şanzıman kullanılıyor diye biliyorum. 4 ileri diye geçiyor ama ben devire göre 6 oran saymıştım, sanırım tork konvertörünün çalışma şekliyle alakalı. Kavramayı oran gibi kullanıyor olabilir.

Kent için şehir içinde atik dense de bu atikliğin sebebi oranların çok kısa oluşu. Bunun dezavantajı ise selefi Zf' ler 80 km' de 1500 rpm çevirirken, Kent 2000 rpm çeviriyor.

Kent' in retarder sesi diğer araçlara göre daha ince bir ıslık şeklinde çıkıyor, sanırım şanzıman farklılığı ile alakalı.
Aynı Cummins motor Zf şanzıman ikilisiyle BMC Procity' de var fakat sesleri neredeyse tamamen farklı. Motor konumlandırmaları arka solda dikine. Sanırım ses farklılığının sebebi diferansiyel, şanzıman ve retarder seslerinin tamamen birbirinden farklı çıkması ve bunlar büyük araçlarda gürültülü çalışan parçalardan, bizim küçük arabalarımız gibi değil yani.

Bu ilgi çekici bir konu, bolca veriyi toplayıp ayrı bir başlık altında açabilirim aslında.
 
Her markanin araclarinin belli standart donanimlari vardir, o donanimlarin ustunde degisik bir araba oldumu dolu demektir aslinda, tabi bu durumu savunuyorum anlamina gelmez. Su an sokaga cikalim, bana bir tane bile koltuk isitmali on park sensorlu 1 gosteremezsin, oyle diyim :D
Valla borusan baya adam seviyor demekki. Yok demek istedigini anladim yollarda plastik kapakli 1 cok goruyorum .

Kendi kullandigim aractan sonra bana garip geliyor herhalde ondan komik 7 sene once aldigim c segmenti aracta bile koltuk isitma varda 190 milyarlik bmw de anca koymuslar tamam premium diye geciniyorlarda marka degeri boyle olmamali be :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve Mehmet
Valla borusan baya adam seviyor demekki. Yok demek istedigini anladim yollarda plastik kapakli 1 cok goruyorum .

Kendi kullandigim aractan sonra bana garip geliyor herhalde ondan komik 7 sene once aldigim c segmenti aracta bile koltuk isitma varda 190 milyarlik bmw de anca koymuslar tamam premium diye geciniyorlarda marka degeri boyle olmamali be :D
Millet halojen farlı BMW, Mercedes alıyor abi tam çıldırmalık.
Bir BMW'nin karakteridir Angel sarı sarı geziyorlar taş atasım geliyor :D
 
Valla borusan baya adam seviyor demekki. Yok demek istedigini anladim yollarda plastik kapakli 1 cok goruyorum .

Kendi kullandigim aractan sonra bana garip geliyor herhalde ondan komik 7 sene once aldigim c segmenti aracta bile koltuk isitma varda 190 milyarlik bmw de anca koymuslar tamam premium diye geciniyorlarda marka degeri boyle olmamali be :D
Marka değeri 20 sene öncesinde markalar için bitti. Şimdi ne satsam kâr dönemi.
 
@Ozgur Gunes birde anlamadigim su var son zamanlarda euro borusan ikilisi vs derken fiyatlari iyice uctu 1serisinin. O kadar para verip neden en bos spec aliyorlar? Yani o paralara baska markalarin cok daha dolularini alabilmek varken nedendir bu marka meraki (lutfen bana ic mekan kalitesi yol tutus vs deme gozunu sevem :D )
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet ve kekum34
Su an merco ve bmw tabiri caizse adam sssseviyor(catlak sanzel soylemis gibi hayal edin :D ) giderim baba, 143 bin liraya volvo s60 imi alir keyifle binerim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve Mehmet
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...