Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Yalnız Almaya'daki MX-5 23K Euro 4,69 kurla çarpınca 105-110k tl arasına geliyor.Türkiye'deki 120k tl yani bu sefer hesap tutmadı arada dağlar kadar fark yok ama tabii biri 2.0 diğeri 1.5.Almanya'ya gitsem yeni model araç almamaya dikkat ederim çünkü alım bedelleri çok yüksek ve ikinci el değer kaybı müthiş, en mantıklısı 2000-2010 arası yorulmamış bir araç almak yoksa Almanya'nın çok avantajı kalmıyor.
Almanya işte burada avantajlı 2.800*4,69=13k tl(Tofaş Parası)
http://www.ooyyo.com/germany/c=CDA3...B61F6617F286/709746526612523835.html/#default
Bu arada ilani attigin araba 2 aylik asgari ucretle alinabiliyor :)
 
Aslinda hesabim tabiki tuttu ama su sekilde bakman lazim olaya.adamlarin arabasi 20 bin euro ise 4 le carpip ooo 80 milyar demek tamamen yanlis cunku adam euro kazanip euro harciyor bizim turk liramizla alakalari yok.
Orneklersem ; asgari ucret 1600 euronun biraz uzerinde almanyada. Yani adam 2 senede mx5 alabiliyor.
Peki asgari ucretle calisan bir turk , turkiye de satilan mx5 i kac ayda alabilir ?
İste bu paranin degeri ve alim gucunu anlatir yani hesabim dogru evet.
Tabii ki eğer o çerçeveden bakarsak işler değişir:), ama ikinci el değer kaybını ne yapacağız Türkiye'de altın gibi fiyat katlıyor orada 2-3 yıl geçsin buum 23k lık araç 18k oluyor.:DAma hesabınızı anladım mantıklıdır, burada asgari ücret alan birinin 110 klık MX-5'i bırakın 2 seneyi 5-6 seneden önce alması düşünülemez.

Bu arada ilani attigin araba 2 aylik asgari ucretle alinabiliyor :)
Alışmışız ucuz araba atmaya.:p:D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Tabii ki eğer o çerçeveden bakarsak işler değişir:), ama ikinci el değer kaybını ne yapacağız Türkiye'de altın gibi fiyat katlıyor.:D
turkıye de eskıyen aracların fıyatlarının artmasının nedenı turklerın delı olmasından degıl orayıda su sekılde acıklayayım.
en onemlı sebep artan otv.bırde tabı buna ek enflasyon .

ben mazdayı 2011 de alırken polo 30 kusur mılyardı kım alır demıstım . uzerınden 7 sene gectı polo oldu 90 mılyar .ama burada dıkkat etmen gereken araba 3 kat pahalanmadı. 2011 dekı 30 mılyarın 2018 dekı 90 mılyara esıt oldugunu anlaman gerekır.
daha farklı anlatmam gerekırse 2014 cıvarı satılan amıral gemısı telefonlar hep 3 mılyar bazındaydı.2018 yılında amıral gemısı telefonlar 6 mılyar.
yanı kısacası ıste 4 sene once arabayı 40 mılyara aldım sımdı 50 ye sattım 10 mılyar kar yaptım dıyen net enayıdır cunku paranın degerı aynı degıl.sen 10 mılyar fazlaya sattın ama turkıyedekı a dan z ye herseye zam geldı yanı aynı tas aynı hamam dıyebılırım
 
Tabii ki eğer o çerçeveden bakarsak işler değişir:), ama ikinci el değer kaybını ne yapacağız Türkiye'de altın gibi fiyat katlıyor orada 2-3 yıl geçsin buum 23k lık araç 18k oluyor.:DAma hesabınızı anladım mantıklıdır, burada asgari ücret alan birinin 110 klık MX-5'i bırakın 2 seneyi 5-6 seneden önce alması düşünülemez.


Alışmışız ucuz araba atmaya.:p:D
devletın gecen hurda araclara ındırım kampanyasıda artık nelere mal olacak anlamıssındır yanı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
turkıye de eskıyen aracların fıyatlarının artmasının nedenı turklerın delı olmasından degıl orayıda su sekılde acıklayayım.
en onemlı sebep artan otv.bırde tabı buna ek enflasyon .

ben mazdayı 2011 de alırken polo 30 kusur mılyardı kım alır demıstım . uzerınden 7 sene gectı polo oldu 90 mılyar .ama burada dıkkat etmen gereken araba 3 kat pahalanmadı. 2011 dekı 30 mılyarın 2018 dekı 90 mılyara esıt oldugunu anlaman gerekır.
daha farklı anlatmam gerekırse 2014 cıvarı satılan amıral gemısı telefonlar hep 3 mılyar bazındaydı.2018 yılında amıral gemısı telefonlar 6 mılyar.
yanı kısacası ıste 4 sene once arabayı 40 mılyara aldım sımdı 50 ye sattım 10 mılyar kar yaptım dıyen net enayıdır cunku paranın degerı aynı degıl.sen 10 mılyar fazlaya sattın ama turkıyedekı a dan z ye herseye zam geldı yanı aynı tas aynı hamam dıyebılırım
@Sailor yanlış anlaşıldım galiba ben, Türkler'in deli olduğundan falan dert yanmadım:) aynı ekonomik sıkıntılardan müzdaribiz, demek istediğim normalde azalması gereken fiyatın günden güne artması,tabii ki o arada 10 k ,10k değil artık ama ben kendimi bildim bileli Türkiye'de hiç bir zaman ikinci el araç fiyatları azalmadı.Yani araç alıp saklamak tl den daha güvenilir bir yatırım aracı oluyor doğal olarak.:DDemek istediğim tam anlamıyla bu.:)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Tabii ki eğer o çerçeveden bakarsak işler değişir:), ama ikinci el değer kaybını ne yapacağız Türkiye'de altın gibi fiyat katlıyor orada 2-3 yıl geçsin buum 23k lık araç 18k oluyor.:DAma hesabınızı anladım mantıklıdır, burada asgari ücret alan birinin 110 klık MX-5'i bırakın 2 seneyi 5-6 seneden önce alması düşünülemez.


Alışmışız ucuz araba atmaya.:p:D
Kankam enflasyon oranlarına göre zarara bile giriyo olabiliriz şöyle düşünelim biz 67 ye aldık Megane ı şimdi 2018 liste fiyatı 80 civarı ben arabamı 75 e bile satsam dengini alamıyorum aynı şekilde Genel durumda da öyle hani bi laf varya satsam ne alıcam diye durum oralara geliyo biraz :) fakat Almanya’da değer kaybı olda da alım gücü kuvvetli bizde öyle bi kuvvet yok maalesef :(
 
@Sailor yanlış anlaşıldım galiba ben, Türkler'in deli olduğundan falan dert yanmadım:) aynı ekonomik sıkıntılardan müzdaribiz, demek istediğim normalde azalması gereken fiyatın günden güne artması,tabii ki o arada 10 k ,10k değil artık ama ben kendimi bildim bileli Türkiye'de hiç bir zaman ikinci el araç fiyatları azalmadı.Yani araç alıp saklamak tl den daha güvenilir bir yatırım aracı oluyor doğal olarak.:D
yok yok sıkıntı yok anlastık zaten :) valla en ılgıncı benım arabanın vergısı her sene daha da ucuzlayacagına artıyor bende anlamadım kı .dedıgın dogru her yer galerıcı kaynıyor ıstanbul da valla cıddı cıddı yatırım :D
 
Kankam enflasyon oranlarına göre zarara bile giriyo olabiliriz şöyle düşünelim biz 67 ye aldık Megane ı şimdi 2018 liste fiyatı 80 civarı ben arabamı 75 e bile satsam dengini alamıyorum aynı şekilde Genel durumda da öyle hani bi laf varya satsam ne alıcam diye durum oralara geliyo biraz :) fakat Almanya’da değer kaybı olda da alım gücü kuvvetli bizde öyle bi kuvvet yok maalesef :(
Anladım kaptan, oradaki alım gücüyle buradakini karıştırmamak gerekiyor, @Sailor 'un da dediği gibi.
 
Yalnız Almaya'daki MX-5 23K Euro 4,69 kurla çarpınca 105-110k tl arasına geliyor.Türkiye'deki 120k tl yani bu sefer hesap tutmadı arada dağlar kadar fark yok ama tabii biri 2.0 diğeri 1.5.Almanya'ya gitsem yeni model araç almamaya dikkat ederim çünkü alım bedelleri çok yüksek ve ikinci el değer kaybı müthiş, en mantıklısı 2000-2010 arası yorulmamış bir araç almak yoksa Almanya'nın çok avantajı kalmıyor.
Almanya işte burada avantajlı 2.800*4,69=13k tl(Tofaş Parası)
http://www.ooyyo.com/germany/c=CDA3...B61F6617F286/709746526612523835.html/#default

http://www.ooyyo.com/germany/c=CDA3...816D086741308F54EBD/1626903289241667656.html/
O kadar değer kaybının sebebi yürütme maliyeti. İşçilik deli pahalı olduğu için imkanı olan yeni alıp 5 yıldan önce satıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Dün cebimde yakıta ayırabileceğim son 100 kağıtla 17,5 litre yakıt aldım 250 km gidersem iyi.Demek oluyor ki sağa sola uğramadan ev-okul yaparsam bu haftayı atlatıp haftaya haftasonuna atarım iğrenç hissediyorum ya...
Aynı durum bende de söz konusu her ne kadar LPG'de olsa çoğu zaman elim dardayken böyle hesaplar yaparım hiç bir yere uğramadan ev-okul yaparsam şu haftayı atlatırım dediğim çok oluyor.Bu gibi düşünceler insanı ister istemez ekonomik sürüş moduna sokuyor.:D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
O kadar değer kaybının sebebi yürütme maliyeti. İşçilik deli pahalı olduğu için imkanı olan yeni alıp 5 yıldan önce satıyor.
Orada yaşamıyorum, ama orada yaşayan akrabalarım var evet işcilik çok pahalı yalnız 2-3 sene de 8k euro değer kaybettirecek kadar da değil yahu.:DForumda gurbetçiler var belki bu konuda daha birinci elden bilgileri vardır.:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
Orada yaşamıyorum, ama orada yaşayan akrabalarım var evet işcilik çok pahalı yalnız 2-3 sene de 8k euro değer kaybettirecek kadar da değil yahu.:DForumda gurbetçiler var belki bu konuda daha birinci elden bilgileri vardır.:)
Yaklaşık o kadar. İşçilik hesabını birim saatle hesaplıyorlar. Atıyorum Mercedes servisi diyor ki benim saatlik işçilik ücretim 100 euro. Baskı balata için 4 saat uğraştım, fiyat 400 euro+parça oluyor. O yüzden riske girmek istemiyor kimse.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
@Berkin Hocam bence uyumlu üyeleriz. Tartışma masası tadında güncel yaşamın içinden konuları tartışabileceğimiz bir bölümle ödüllendirmek isteriz. İster miyizzzzz ? Beyler bağırın biraz. :D
Burası var işte abim. Bunun için açıldı burası. Buyurun konuşun :)
Ha eskiden var olan panpa locası gibi belli üyelerin girebildiği bir yer kast ediyorsan ben ona tamamen karşıyım. Onu isteyen özel mesaj grubu kursun, aynı işi görür.

Boşverin bu işleri. Bugün yine vizeye başvurdum. İşi de ayarladım gibi ama ya tamam ya devam diyeceğim Avrupa hayallerine :S
Benzer bir durumda bende var, muallaktayim.
Gidin beyler gidin. Dünya hala Türk vatandaşlarını kabul ediyorken gidin. Sonra pişman olursunuz, gidebiliyorsanız gidin.
 
@bt abi ne diyo bu ya. Çok da kullanışlı araba, sıradışı, özel bir araba. Ama kimse değerini bilemiyor.
Dün diyeceğimi dedim. Ahanda aşağıya bıraktım =)
Artist daha iyi MPV yapabiliyorsa kendisi yapsın. Dünyanın en ferah araçlarından. O ebatta 6 kişilik araba yapmışlar, Sadece tipi özgün olmuş diye paşamız dalgasını geçiyor.
"Bu arada tasarımcı işinden kovulmuştur, kovulsun" lafı da avamlık kokuyor. En çok ona yükseldim zaten.

Edit: @Ugur bak buraya ne yazdım :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...