Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
28279376_10156327962202269_3805398376775235484_n.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Frene basınca ses geliyor mu? Nerede yaşadığınızı bilmiyorum ama balata sertleşmesi de olabilir bir sprey ile düzeltiyorlar ya da taş sıkışmış olabilir.
Frene basınca ses gelmiyor sadece arabayı ilk hareket ettirdikten sonra ses gelmeye başlıyor 100 metre sonra ses kesiliyor burada istanbulda yaşıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
5 kere araba değiştirdik 5'inde de 100 bin km'yi göremedik. Sadece 2.el aldığımız mondeo'da 140 binleri gördük o kadar. Sıfır aldıklarımızın hepsini değiştik. Araba fiyatları bu kadar arttığı için şuan ki focus'u satıp yerine başka bir şey alamayız. Muhtemelen uzun yıllar bizimle kalacak. Sağlam bir dizel motoru olduğu için ömrünü düşünmüyorum ama turbo benzinli olsaydı bile ömrü düşüneceğim son şey olurdu. Zira 10-12 yıllık bir kullanımdan sonra sadece motor değil, elektronik aksamlar dahil bir çok konuda yeni nesil araçlar arıza vermeye başlayacaktır.

Yapısal veya fabrikasyon bir arızası yoksa eğer turbo benzinli motorları çok fazla sıkıştırmadan, kaliteli markalardan yakıt alarak, bakımlarını zamanında yaptırarak, kullanım koşullarına da düzgün şekilde uyarak kullandığımız sürece ben 120-150 bin km'de motorun ömrünü bitireceğini, rektifiye isteyeceğini yahut sandık motor gerekeceğini falan düşünmüyorum. Tabii ki bir atmosferik kadar ömür sunmayacaktır ama sunacağı ömür, aracın ömrü ile doğru orantılı olarak yeterli olacaktır.

Bana 120 bin km çok çok az geliyor. Araba dediğin en az 300 bin devirmeli. Milyon km yapması gerek.
 
Bana 120 bin km çok çok az geliyor. Araba dediğin en az 300 bin devirmeli. Milyon km yapması gerek.
120 bini devirmediği de tamamen varsayımsal veya bir kaç tane kullanıcının yaşadığı sorunlar üzerinden çıkarılan genel bir tespit. Denilirse ki atmosferik motor kadar sağlam ve uzun ömürlü değil, o zaman kabul ederim. Fakat arabanın ömrü bitmeden motorun ömrünün bitmesi, milyar liralık arızaları defalarca çıkarmaları v.b durumlar bana kalırsa abartılı ve kullanıcıların hatalarından kaynaklı. Aldığın ürünün ne olduğunu ve kapasitesini bilmen gerekir. Hacmine oranla gücü yüksek olan motorlar daha az sıkıştırılarak kullanılmalı. Adam turbo beslemeli 1.2 - 1.4 motor alıp top speed kasıyor, yokuşta orada burada devir çevire çevire kullanıyor ki bunları da çok kere yapıyor. O motorun ömrünün uzun olmayacağı aşikar. 120 bin km tabii ki bir motor için çok düşük rakam ama 120 bin'e gelince sıfır motor mu taktırılması gerekiyor ? Hortum, conta v.b bağlantı parçalarında elbet arıza oluşur, yapısal özelliğinden dolayı turbo'nun belli yüksek km sonrasında ömrü dolar. Bunlar zaten normal şeyler. İlk nesilden, şuan ki nesile kadar turbo benzinli motorlar oldukça geliştirildi. İnsanlar, turbo benzinli bir araçla 4-5 yılda 120-150 bin km'yi devirecek yakıt ve yürütme maliyeti parasını buldular da motorun ömrüne geldi sıra sanki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Vag 1,4 tsi motorları genelde 120 binden sonra bozulmaya başlıyormuş...
Fakat vag mpi motorlarındada henuz bir sıkıntı çıkmamış.
Bu koşullar altında Turbo motorlar için kullan at diyebilirmiyiz.
Yağ yakmasıysa eğer sorun dediğin, turbo arabaların çoğu yağ yakar. Ne kadar güç o kadar kayıp, ilk çıkan tsi lerde vardı başka sorunları var mı bilmiyorum. Ama turboyu kullanmasını bilirsen ve bakımını da zamanında yaptırırsan zannetmiyorum kolay kolay sorun çıkaracağını. Mpi dediğin motor da bizim arabada da bulunan meşhur adıyla hitler motor,hitler motoru denilmesinin sebebi bu motor bloğunun vw grubu içinde ilk kullanıldığı zamanların 1970li yıllar olmasıdır. (son cümle ekşiden alıntıdır https://eksisozluk.com/hitler-motoru--2342655). Çok eski nesil olduğu için onunla kıyaslamak her türlü yanlış olur, daha 8 valf kendisi. Sağlamlık olarak taş gibidir ancak güç olarak çok da bir şey sunmaz. Fizikten de bileceğin gibi hep kazanç diye bir şey yoktur, fazla güç veriyorsa eğer sağlamlıktan illa ki bir yerde ödün verecektir. Ama kalkıp da 120 binde motor yiyor dersen buna inanmam, nasıl kullanıldığına bağlı çünkü, çoğu kişinin eline turbo benzinli araba geçince nasıl kullandığını görüyoruz sonuçta...
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Cenk
Buyrun eski 63 model Beetle neler yapmış

Way back in ’63 Albert Klein purchased a Volkswagen beetle 1200 for $1897.97. In the time he owned it, he kept detailed journals about his car. He tracked mileage, repairs, tire changes, etc. He continued to drive the car until 1993, then donated it to a museum. The final total was over 1,600,000 miles, however I haven’t been able to get an exact total. It amazing what he accomplished in a car that many people disposed of after only a couple of hundred thousand miles.

1,6 milyon mil demek 2,6 milyon km anlamına geliyor.
 
Buyrun eski 63 model Beetle neler yapmış

Way back in ’63 Albert Klein purchased a Volkswagen beetle 1200 for $1897.97. In the time he owned it, he kept detailed journals about his car. He tracked mileage, repairs, tire changes, etc. He continued to drive the car until 1993, then donated it to a museum. The final total was over 1,600,000 miles, however I haven’t been able to get an exact total. It amazing what he accomplished in a car that many people disposed of after only a couple of hundred thousand miles.

1,6 milyon mil demek 2,6 milyon km anlamına geliyor.
Bizim arabadan örnek vereyim sana, 250 binde tüplü, şu ana kadar Diyarbakır sıcağında hep klimalı binilmiş, biz aldık Elazığ, Malatya,Çorluda bindik yine hep yaz sıcağında klimalı ve Maşallahı var daha yağ bile yakmıyor, yağ yakmayı geç yağın rengi bile değişmiyor, üstten nasıl koyduysan 10.000 km sonra alttan aynı yağı alıyorsun, hiç sorun da çıkarmıyor yani bu gidişle daha nice 250 ler gösterir.
Ama sana demek istediğimiz şu tamam turbolar atmosferik kadar sağlam değil ama daha çok güç demek daha erken aşınma daha erken ömür bitmesi demektir. Ama bu ömür de 120k km de değil yani, bana inandırıcı gelmiyor. Al turbo arabayı ısınmasını beklemeden bas bas, soğumasını beklemeden stop ettir, her yerde sık arabayı veya çok alt devirlerde gez ondan sonra bu araba bozuldu de, tabii bozulacak.
 
Frene basınca ses gelmiyor sadece arabayı ilk hareket ettirdikten sonra ses gelmeye başlıyor 100 metre sonra ses kesiliyor burada istanbulda yaşıyorum.
Haloo
Aynı arabadan bendede var bendede aşırı soğukta yapıyor. ilk 10 15 metrede.
Bulundugunuz yerde yagmur yagiyorsa yada hava cok nemliyse arabaya binmeden once fren disklerine bakin, muhtemelen uzerinde ince bir pas tabakasi olusmustur, biraz ilerledikten sonra yada ilk frende balata temizler ve ses kesilir. Nemsiz ve gunesli havalarda yapmaz diye dusunuyorum :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve erkal99
Bulundugunuz yerde yagmur yagiyorsa yada hava cok nemliyse arabaya binmeden once fren disklerine bakin, muhtemelen uzerinde ince bir pas tabakasi olusmustur, biraz ilerledikten sonra yada ilk frende balata temizler ve ses kesilir. Nemsiz ve gunesli havalarda yapmaz diye dusunuyorum :D

Arabaya bindim. El frenini indirdim. Geri yapcam paaaat paaat ard arda iki kutleme. Balatalar diske yapişmiş. :)

Aman diyim birde trafikte başima geldi. Cok pis kar yağiyordu. Baktim trafik gitmiyor. Ayagimi frenden cektim. El freni cektim. Tipi altinda 10 dakika durdum. Yol acildi kalkiş yapcam. Araba patinaj cekiyor. El freni biraktigim halde o kisacik arada el freni balatasi yapişmiş. Zor bela acildi yolda kalmaktan kurtulduk.
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
Yılda 10 bin km yapan birisi 12 yılda ancak 120 bini devirir. Kaç kişi 12 yıl kullanıyor yeni nesil aracını ? Zaten yeni nesil araçları 12 yıl kullandığın zaman motora gelene kadar bir çok özelliği de yavaştan arıza vermeye başlıyor. Bir atmosferik gibi 200-300 binleri sorunsuz çıkartabileceğini bende düşünmüyorum ama dediğim gibi yapılan yıllık km ile doğru orantılı olarak 120 bin km'leri görmek için aracın yaşının oldukça geçmesi lazım. Turbo benzinli araçla da yılda 20-30 bin km'yi pek fazla kimse görmüyordur.
Pederim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...