baya baya ucuz hemdeAudi a6sının on farı kırılmış far 2.el 350$ işçiliği 200$ toplam 550$ amerikada tamirler pahalı derlerdi gayet normal bir fiyat bence
baya baya ucuz hemdeAudi a6sının on farı kırılmış far 2.el 350$ işçiliği 200$ toplam 550$ amerikada tamirler pahalı derlerdi gayet normal bir fiyat bence
Audi a6sının on farı kırılmış far 2.el 350$ işçiliği 200$ toplam 550$ amerikada tamirler pahalı derlerdi gayet normal bir fiyat bence
Arakdaslar ABD de yedek parca degil iscilik pahali, ewet toplamda bakinca ucuz ama tek basina iscilik bence yine de cok, bi far degisimine 750 iscilik normal mi yani?baya baya ucuz hemde
abı toplamına gore baktım ben 350 dolar dedıgı 350 lıra aslında . e ben mazda da nasıl bır ıscılık odedım bılıyorsunuz acımı valla bana garıp gelmedı buArakdaslar ABD de yedek parca degil iscilik pahali, ewet toplamda bakinca ucuz ama tek basina iscilik bence yine de cok, bi far degisimine 750 iscilik normal mi yani?
Adamın yaptırdığı yer özel servis yetkilide sadece fara 800$ istemişlerabı toplamına gore baktım ben 350 dolar dedıgı 350 lıra aslında . e ben mazda da nasıl bır ıscılık odedım bılıyorsunuz acımı valla bana garıp gelmedı bu
Bizim paramız değer kaybettikçe diğer ülkeler sürekli pahalı gelecek bize göre, ordaki adam atıyorum 3000$ kazaniyorsa işçiliğe 200$veriyorArakdaslar ABD de yedek parca degil iscilik pahali, ewet toplamda bakinca ucuz ama tek basina iscilik bence yine de cok, bi far degisimine 750 iscilik normal mi yani?
Audi a6sının on farı kırılmış far 2.el 350$ işçiliği 200$ toplam 550$ amerikada tamirler pahalı derlerdi gayet normal bir fiyat bence
baya baya ucuz hemde
Artık yedek parça, tamir ve işçilik gibi unsurlar Türkiye'de de değişti. Otomobil fiyatlarının aşırı artması satışları düşürdü. Bayiler de düşen kar marjını bakım ve onarım işlerinden çıkarmaya çalışıyor. Buna ek olarak son 1-2 yıl içinde Bakanlıkça onaylanan muadil parça uygulaması yüzünden bayiler bir kaza durumunda orijinal yedek parça yerine, yani kendi markasının ürettiği parça yerine Türkiye'de üretilen eş değer parçaları da kullanmaya başladı. Zaten yükselen kur yüzünden ithal edilen çoğu orijinal parça da yetkili servislere pahalıya patlıyor. Haliyle orijinal bile olsa parçadan daha az kar elde ediliyor. Muadil parça işleminin sebebi ise kasko şirketleri. Neticede paraya veren onlar ve hangi parçaların takılmasını istiyorsa mecbur o takılıyor. Buna ek olarak yine kasko şirketleri araçların tamiri için AutoKing v.b işletmelerle anlaşıp bayilerin yapacağı bazı işleri onlara veriyor. Örneğin; aracınızın arka tamponuna vuruldu. Eskiden olsa tamir olmaz ve hemen yedek parça sipariş edilirdi. Şimdi ise tampon kırılmadığı, yarılmadığı sürece kalıplara sokulup eski haline getirtiliyor. Bunu yetkili servisler yapamıyor, ellerinde bu aletler yok. Onun yerine tampon sökülüyor, bahsettiğim tamir işletmelerine gönderiliyor ve tampon kalıptan çıkarılıp eski haline getiriliyor. Sökme - takma ve boyama işlemi sadece yetkili servis tarafından yapılıyor. Haliyle bu da karlarını düşürüyor. Yani işin özü; artık işçilik maliyetleri de Türkiye'de yükselmeye başladı. Passat cc aracına arkadan vurulan forum üyemize çıkan 10 bin liralık faturanın ne kadarı işçilik bakabilirsiniz.. Keza berker hocamın akrabasının mazda 3'ünün karıştığı kazada çıkan 20 bin liralık faturanın ne kadarı işçilik görebilirsiniz. Yine abimin bmw 5'inin karıştığı 25-30 bin liralık kazanın da büyük kısmı işçiliğe ait.Arakdaslar ABD de yedek parca degil iscilik pahali, ewet toplamda bakinca ucuz ama tek basina iscilik bence yine de cok, bi far degisimine 750 iscilik normal mi yani?
ben bu parca muhabbetı yuzunden cok kapıstım sıgortacımla. sımdı ındırımler vs full kasko yaptırdım en son. artık mecbur orjınal parca kullanacak eksper.Artık yedek parça, tamir ve işçilik gibi unsurlar Türkiye'de de değişti. Otomobil fiyatlarının aşırı artması satışları düşürdü. Bayiler de düşen kar marjını bakım ve onarım işlerinden çıkarmaya çalışıyor. Buna ek olarak son 1-2 yıl içinde Bakanlıkça onaylanan muadil parça uygulaması yüzünden bayiler bir kaza durumunda orijinal yedek parça yerine, yani kendi markasının ürettiği parça yerine Türkiye'de üretilen eş değer parçaları da kullanmaya başladı. Zaten yükselen kur yüzünden ithal edilen çoğu orijinal parça da yetkili servislere pahalıya patlıyor. Haliyle orijinal bile olsa parçadan daha az kar elde ediliyor. Muadil parça işleminin sebebi ise kasko şirketleri. Neticede paraya veren onlar ve hangi parçaların takılmasını istiyorsa mecbur o takılıyor. Buna ek olarak yine kasko şirketleri araçların tamiri için AutoKing v.b işletmelerle anlaşıp bayilerin yapacağı bazı işleri onlara veriyor. Örneğin; aracınızın arka tamponuna vuruldu. Eskiden olsa tamir olmaz ve hemen yedek parça sipariş edilirdi. Şimdi ise tampon kırılmadığı, yarılmadığı sürece kalıplara sokulup eski haline getirtiliyor. Bunu yetkili servisler yapamıyor, ellerinde bu aletler yok. Onun yerine tampon sökülüyor, bahsettiğim tamir işletmelerine gönderiliyor ve tampon kalıptan çıkarılıp eski haline getiriliyor. Sökme - takma ve boyama işlemi sadece yetkili servis tarafından yapılıyor. Haliyle bu da karlarını düşürüyor. Yani işin özü; artık işçilik maliyetleri de Türkiye'de yükselmeye başladı. Passat cc aracına arkadan vurulan forum üyemize çıkan 10 bin liralık faturanın ne kadarı işçilik bakabilirsiniz.. Keza berker hocamın akrabasının mazda 3'ünün karıştığı kazada çıkan 20 bin liralık faturanın ne kadarı işçilik görebilirsiniz. Yine abimin bmw 5'inin karıştığı 25-30 bin liralık kazanın da büyük kısmı işçiliğe ait.
bak ama kacırdıgın nokta su 800 dolar adamların 800 lırası. asgraı ucret maası ıle alınabılır o far. mazda 3 servıste orjınal tamponu 1200 oradan pay bıcAdamın yaptırdığı yer özel servis yetkilide sadece fara 800$ istemişler
Bizim paramız değer kaybettikçe diğer ülkeler sürekli pahalı gelecek bize göre, ordaki adam atıyorum 3000$ kazaniyorsa işçiliğe 200$veriyor
Bilen uyarıda bulunuyor, kasko sözleşmesine ona göre madde eklettiriyor ya da anlaşma yaptırıyor. Ama emin ol bu işlerden hiç haberi olmayan, farkında olmayan o kadar çok kasko sahibi var ki bizler azınlıktayız.ben bu parca muhabbetı yuzunden cok kapıstım sıgortacımla. sımdı ındırımler vs full kasko yaptırdım en son. artık mecbur orjınal parca kullanacak eksper.
Biliyorum o noktayıdemek istediğim bizdeki yetkili ve özel servis fiyatlandırması orda da varbak ama kacırdıgın nokta su 800 dolar adamların 800 lırası. asgraı ucret maası ıle alınabılır o far. mazda 3 servıste orjınal tamponu 1200 oradan pay bıc
aynen. valla bugunde arabayı bırakıyorduk sel oldu bagdat caddesıBiliyorum o noktayıdemek istediğim bizdeki yetkili ve özel servis fiyatlandırması orda da var
anladim ama bence bu bir istisna olabilir. cunku cok kisi biliyorum amerikada tatile cikarken araba kiralayan, sebebi kendi araci ariza yaparsa kiralik aractan daha fazla masraf cikacak olmasi.abı toplamına gore baktım ben 350 dolar dedıgı 350 lıra aslında . e ben mazda da nasıl bır ıscılık odedım bılıyorsunuz acımı valla bana garıp gelmedı bu
E tabi zaten gumrukte terk edilen arabalarin birakilma sebebi tamir masraflarinin arabanin kendi fiyatindan daha cok cikmasindandir (genelde yani )anladim ama bence bu bir istisna olabilir. cunku cok kisi biliyorum amerikada tatile cikarken araba kiralayan, sebebi kendi araci ariza yaparsa kiralik aractan daha fazla masraf cikacak olmasi.
Ayrica basimiza gelen bir olayi aktarayim; Paris-bruksel arasi otobanda tur otobusunun lastigi patladi, otobanda oldugu icin kendin degistiremezmissin (sofore ne kadar israr ettiysek, siddetle reddetti). O gece otoban kenarlarindaki telefon isaretlerinin ne anlama geldigini ogrendim, sofor o kulubelerden birine gidip otoban polisini aradi, otoban polisi gelip yolun ilk seridini dubalarla kapatip guvenli calisma alani actiktan sonra otoban servis ekibi gelip aracin lastigini degistirdi. otoban cikisinda faturayi soforun eline verdiler 700 Euro !!! (bundan 6-7 yl once)
zaten bu ceza degildi, sadece servis ucreti yani isciligin ne kadar pahali oldugunu anlatmaya calisiyorum.Hani uygulama guzel olmus polisler gelmis vs de bunun bir fiyati olmasi garip sonucta lastik patlamasi soforun sucu degil hakikaten anlamsiz olmus.
ABD de bir cok eyalette asgari ucret ~7 usd/saat, yani haftada 40 saat calistiklarini dusununce 1,120 usd (gelir vergisi haric: ortalama %30 olmasi lazim)bak ama kacırdıgın nokta su 800 dolar adamların 800 lırası. asgraı ucret maası ıle alınabılır o far. mazda 3 servıste orjınal tamponu 1200 oradan pay bıc
http://www.abdpost.com/amerika-da-asgari-ucretler-yeni-yilda-artti/10425/zaten bu ceza degildi, sadece servis ucreti yani isciligin ne kadar pahali oldugunu anlatmaya calisiyorum.
ABD de bir cok eyalette asgari ucret ~7 usd/saat, yani haftada 40 saat calistiklarini dusununce 1,120 usd (gelir vergisi haric: ortalama %30 olmasi lazim)
abı bırde bu arada mazda bayı ısı ne oldu abonen olabılırımde kargo vszaten bu ceza degildi, sadece servis ucreti yani isciligin ne kadar pahali oldugunu anlatmaya calisiyorum.
ABD de bir cok eyalette asgari ucret ~7 usd/saat, yani haftada 40 saat calistiklarini dusununce 1,120 usd (gelir vergisi haric: ortalama %30 olmasi lazim)
tamam iste en yuksek yani 8.5 tan bile hesaplasak yaklasik 1400 usd yapar vergi haric (vergi dusunce 1000-1100 usd arasi birsey olur)
donus yaptilar, mail attim samsunla ilgilenen bolge mudurlerine (sehir disindalarmis) muhtemelen ptesi gorusebiliriz.abı bırde bu arada mazda bayı ısı ne oldu abonen olabılırımde kargo vs
hadı ınsallah abı sevınırım valla kazanclı olursatamam iste en yuksek yani 8.5 tan bile hesaplasak yaklasik 1400 usd yapar vergi haric (vergi dusunce 1000-1100 usd arasi birsey olur)
neyse uzatmayim ama yabanci ulkelerle ulkemizi kiyaslarken sadece benzin ve otomobil fiyatlari ile kiyaslamamak lazim bence, insanlarin tek gideri bunlar degil
mesela insanlar avrasya tuneline pahali diyor ya, new york ta manhattan i brooklyn ve new jersey e baglayan, yaklasik 1-1.5 km uzunlugunda, daracik, su yuzeyinden sadece 20-30 m derinden giden, 60-70 yil once yapilmis 3-4 tane tunel var ve bunlarin gecis uceti de tek yon 15-16 usd. yani avrasya tuneliyle kiyaslayinca bence bizim tunel bu durumda 30 tl de olsa normaldir yani
donus yaptilar, mail attim samsunla ilgilenen bolge mudurlerine (sehir disindalarmis) muhtemelen ptesi gorusebiliriz.
bir yandan da arastiriyorum, sektorel bazda. ogrendigim kadariyla 4-5 yil once kapanmis bayi.
mazda turkiyenin sartlari bana uyarsa, samsunda bir anket yaptirma planim var bakalim (sorularin bi kismini hazirladim bile )
bak bunun altina imzami atarim, araplardan sonra en cok gosteris meraklisi millet turkler olabilir. ingilizler kiyafetlerini parcalanana kadar giyerler mesela.bız. gordugum seylerden en onemlılerı bızdekı kadar gosterıs merakı yok. yeme ıcmelerı cok ucuz degıl evet ( dılımle karpuz satanda gordum) ama yasam standardı okumus etmıs adam ıcın buradakınden cok daha yuksek ama.
bu dıger belgrad bosna hersek vs daha da komıkmıs. ben gıtmedım aılemı ets tur ıle yolladım ama klasık hanı bısıler bulursanız alın gelın dedım ıstedıgım unlu bır markanın montunu bıle bulamadan donmusler . bızlerdekı bu alım gucune bunca satıs rakamı benı cok gulduruyor sadece.