Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Önde kelebek camı olan arabalar sadece beni irite etmiyor umarım?
DXb5mikWkAE3HQK.jpg
 
Hocam bir ara neler yaşadığınızı öğrenmek isteriz :D
Vardı bir ara bunları yazdığım bir başlık. Çok zor zamanlardı çok. Su birikintisinden geçerken esp bozulurdu, sigorta tesisatında bir parça bozuldu da akü kutup başını söküp 5 dakika bekledikten sonra marş basar çalışırdı, serviste multimedya sistemi taktırdım diye direksiyon kumandaları bozulurdu, sıfır arabada salıncak burçları eğildiği için balans tutmuyordu. Değiştirince de direksiyon milinden ses gelirdi. Tekerlekteki ufak bir abs sensörü tozlandı, kir tuttu diye esp, abs, asr, park freni, mcp şanzıman arızası verirdi. 50 km'lik yetkili servis yolunu 50 kmh hızla gitmek zorunda kalırdım 3.vites üstüne çıkmadığı için. Yahu say say bitmiyor 65 bin km içinde yaşattıkları :D Daha bunun konforsuzluğundan, virajda gemi gibi sallanmasından, dümen gibi direksiyonundan, berbat mcp şanzıman tepkilerinden, arka torsiyonundan falan bahsetmedim bile :D
 
Son düzenleme:
Vardı bir ara bunları yazdığım bir başlık. Çok zor zamanlardı çok. Su birikintisinden geçerken esp bozulurdu, sigorta tesisatında bir parça bozuldu da akü kutup başını söküp 5 dakika bekledikten sonra marş basar çalışırdı, serviste multimedya sistemi taktırdım diye direksiyon kumandaları bozulurdu, sıfır arabada salıncak burçları eğildiği için balans tutmuyordu. Değiştirince de direksiyon milinden ses gelirdi. Tekerlekteki ufak bir abs sensörü tozlandı, kir tuttu diye esp, abs, asr, park freni, mcp şanzıman arızası verirdi. 50 km'lik yetkili servis yolunu 50 kmh hızla gitmek zorunda kalırdım 3.vites üstüne çıkmadığı için. Yahu say say bitmiyor 65 bin km içinde yaşattıkları :D Daha bunun konforsuzluğundan, virajda gemi gibi sallanmasından, dümen gibi direksiyonundan, berbat mcp şanzıman tepkilerinden, arka torsiyonundan falan bahsetmedim bile :D
nasıl oldu aldın peki
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
@Berkin dediği gibi yaşadığın olumsuz ve seni bu denli soğutan sebepleri ogrenelim ki bu araçlara yaklasirken aklımızda bulunsun
Hocam bir ara neler yaşadığınızı öğrenmek isteriz :D
Vardı bir ara bunları yazdığım bir başlık. Çok zor zamanlardı çok. Su birikintisinden geçerken esp bozulurdu, sigorta tesisatında bir parça bozuldu da akü kutup başını söküp 5 dakika bekledikten sonra marş basar çalışırdı, serviste multimedya sistemi taktırdım diye direksiyon kumandaları bozulurdu, sıfır arabada salıncak burçları eğildiği için balans tutmuyordu. Değiştirince de direksiyon milinden ses gelirdi. Tekerlekteki ufak bir abs sensörü tozlandı, kir tuttu diye esp, abs, asr, park freni, mcp şanzıman arızası verirdi. 50 km'lik yetkili servis yolunu 50 kmh hızla gitmek zorunda kalırdım 3.vites üstüne çıkmadığı için. Yahu say say bitmiyor 65 bin km içinde yaşattıkları :D Daha bunun konforsuzluğundan, virajda gemi gibi sallanmasından, dümen gibi direksiyonundan, berbat mcp şanzıman tepkilerinden, arka torsiyonundan falan bahsetmedim bile :D

Benim c4'ü ilk aldığımda 1 ay sonra ss sisteminden dolayı farklı olan akünün üzerinde bulunan ve renkli kabloların bulunduğu ( sigortaya benzer ) bir alet bozulmuştu. Otomobil marşı alıyordu ama çalışmıyordu. Çalışması için önce akü kutup başını söküp 5 dakika bekleyip sonra marşa basmam gerekiyordu. Tabii stop edince otomobili tekrar aynı işlemi yapmam gerekiyordu. Bu süreçte, yolda kaldığım ve 5'er dakika şeklinde beklediğim her anda dalga geçmeyi ve yardım taleplerini benden esirgemeyen ' şahinci ' topluluğa teşekkür ederim..

Otomobile yetkili servis onaylı navimate multimedya sistemi taktırdım ve direksiyon üzerinde ses açma/kısma, radyo kanal değiştirme v.b tuşların olduğu bölüm bozuldu. Daha doğrusu canı isteyince çalışır hale geldi. Seyir halinde bu bozulunca yine sağa çekip aracı stop edip 5 dakika beklemek gerekiyor. Sonra çalıştırınca aracı düzeliyor. İlginç yahu..

Aracı aldığım ilk 3 hafta balans ayarı tutmuyordu. 3 hafta içinde aracın ön salıncak burçları yalan olmuş. Servis daha sertleriyle değiştirdi balans sorunum ortadan kalktı. Ama bu sefer de keskin yol birleşimlerinden geçerken direksiyon milinden gelen nur topu gibi bir vuruntu sesi sorunum oluştu. Çözmek için uğraşmadım bile..

Aracımın sol arka kapısına vurmuşlardı ve yetkilide kapının sacı değişti. O günden sonra kapıyı ne zaman kapatırsam içinden bir zangırdama geliyordu. Servise gittim ve çözemediler. Bir kapının içinde zangırdama sesi yapan kaç tane parça olabilir ki ?

Altın vuruş ise abs sensörünün bozulmasıyla gerçekleşti.. Bir gün otomobili çalıştırdım ve otomobil çıldırdı. Esp, abs, ebd, mcp şanzıman, elektronik park freni arızaları verdi. Yetkiliye gidene kadar ki günlerde aracın lastiğinin altına taş koyuyordum kaymasın diye. Malum elektronik park freni de bozulunca kafasına göre çalışıyordu. Eşşeği kazığa bağlar gibi lastiğin altına taş koyuyordum. Zaten mcp şanzıman arızasını da verdiği için evime 50-60 kmh uzakta bulunan yetkili servise 3.vites 50 kmh hızla gitmek zorunda kaldım. Zaten 3.vitesten yukarı da geçmiyordu. O gün güzel küfürler yedim hatırlıyorum..

Ufak tefek bozulan başka aksamlar da var ama onlar devede kulak kaldığı için hiç bahsetmiyorum bile.

Velhasıl, benim c4 prensip gereği çoğunlukla 5 dakika bekle sonra çalıştır taktiğiyle yürüyordu. Akü kutup başını söküp bekle öyle devam et olayını da bayağı sevmişti. Yetkili servise düzeltmesi için veriyorsun ya beceremiyor ya da başka bir yerini bozup geri veriyordu.

Kapının içinde kilit kısmındaki plastik aksam yırtılmış ve kapı kapanmıyordu. Daha doğrusu yarım kapalı oluyor ve araba kapı açık uyarısı veriyordu. Sağa çekip 0,7 uçlu kalemle plastiği içeri itekliyordum.

Buldum yazdığım yazıyı. Bunların arasında unuttuklarım ve atladıklarım da olabilir :D
 
Vardı bir ara bunları yazdığım bir başlık. Çok zor zamanlardı çok. Su birikintisinden geçerken esp bozulurdu, sigorta tesisatında bir parça bozuldu da akü kutup başını söküp 5 dakika bekledikten sonra marş basar çalışırdı, serviste multimedya sistemi taktırdım diye direksiyon kumandaları bozulurdu, sıfır arabada salıncak burçları eğildiği için balans tutmuyordu. Değiştirince de direksiyon milinden ses gelirdi. Tekerlekteki ufak bir abs sensörü tozlandı, kir tuttu diye esp, abs, asr, park freni, mcp şanzıman arızası verirdi. 50 km'lik yetkili servis yolunu 50 kmh hızla gitmek zorunda kalırdım 3.vites üstüne çıkmadığı için. Yahu say say bitmiyor 65 bin km içinde yaşattıkları :D Daha bunun konforsuzluğundan, virajda gemi gibi sallanmasından, dümen gibi direksiyonundan, berbat mcp şanzıman tepkilerinden, arka torsiyonundan falan bahsetmedim bile :D

Bu arıza verme durumu PSA'nın sanırım psikopat yazılım ekibine dayanıyor. Sensörlerdeki 1 saliselik sıkıntıdan bile Peugeot 3008-5008'de arıza ışığı yakıp navigasyon en yakın servisleri gösteriyormuş. Peugeot en sonunda bir yazılım güncellemesi çıkartıp arıza eşiğini yukarı taşımışta millet rahatladı.

Sizin için kötü bir deneyim olmuş, geçmiş olsun. Daha geçen gün arkadaşım yeni C4 almış. Gidiyim sataşıyım ona şimdi :P
 
  • Beğeni
Tepkiler: LvntDmr67 ve Cenk
nasıl oldu aldın peki
Bu arıza verme durumu PSA'nın sanırım psikopat yazılım ekibine dayanıyor. Sensörlerdeki 1 saliselik sıkıntıdan bile Peugeot 3008-5008'de arıza ışığı yakıp navigasyon en yakın servisleri gösteriyormuş. Peugeot en sonunda bir yazılım güncellemesi çıkartıp arıza eşiğini yukarı taşımışta millet rahatladı.

Sizin için kötü bir deneyim olmuş, geçmiş olsun. Daha geçen gün arkadaşım yeni C4 almış. Gidiyim sataşıyım ona şimdi :p
Ben almadım, ben olsam alır mıyım hiç ? Peder bey her zaman ki gibi ben arabadan çok iyi anlarım edasıyla gidip c4'ü satın aldı. Bana kalsa bayiye inceleme için bile girmezdim.

Fransızların elektronik aksamı öyle nazlı ki akşam sağlam bırakıyorsun, sabah saçma sapan bir sebepten arıza uyarısı falan verebiliyor. Alt takımları da keza çukurlu, bozuk yollara hiç dayanıklı değil. İnşaallah yeni peugeot'lar da bunun üstesinden gelmişlerdir. C4 piyasadan kaldırıldı, artık üretilmeyecekmiş ki iyi de oldu. Arızalar haricinde arkadaşın belki aracı sevebilir ki sevenleri var. Ama bu araba hiç arıza yapmıyor olsaydı bile otomobilden başka her şeye benziyor. İlk izlenimleri olumlu alıyorsun ama vakit geçirmeye başlayınca o berbat sürüşü, konforu falan kafayı yedirtiyor. Belki arkadaşın makyajlı aldıysa onda düzeltmeye gitmişlerdir ama pek sanmıyorum.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...