Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ya paranoyaksın diyebilirsiniz ama şu en son olan jet kazasını nedense sabotaj olduğunu düşünüyorum istemsizce, hiç haber çıktımı neden olduğuyla ilgili bir haber göremedim ben ön tahmin rapor felanda varmıdır bir haber hiç gördüğünüz?
Ben henüz araştırma aşamasında diyebiliyorum. Uçak şirketinin ve modelin daha önce herhangi bir vukuatı bulunmuyor. Bende tam anlamış değilim mevzuyu. Pilot çıktığı irtifayı arttırmak için izin alıp irtifa yükselttikten kısa bir süre sonra uçak düşüyor zaten.
 
Ben henüz araştırma aşamasında diyebiliyorum. Uçak şirketinin ve modelin daha önce herhangi bir vukuatı bulunmuyor. Bende tam anlamış değilim mevzuyu. Pilot çıktığı irtifayı arttırmak için izin alıp irtifa yükselttikten kısa bir süre sonra uçak düşüyor zaten.
Bizim okuldada hocalar anlattı kazayı bildikleri kadarda hocada sonunda teknik bir sabotaj var gibi hissediyorum dedi ucağın arıza-bakım geçmişi temiz diye biliniyormuş
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Lpg neden dusunmuyonuz
LPG'siz bir 2.0 atmosferik aracı öğrenci olarak düşünmemin ihtimali yok.Bu atılan arac ya da bunu gibi bir araç alırsam da LPG dönüşüm şart, 1.4 Clio' ya mecburiyetten LPG takan adamım gerçekler acıdır.:(
Etmeyin eylemeyin arkadaşlar. ColinMcRae kasa 2.0 ST mk1 Focus'a lpg'yi otomotiv dünyasına yapılan bir saygısızlık olarak görürüm. Kaldı ki lpg, o yaştaki bir arabanın kondisyonunu inanılmaz düşürür. Bütün o özel araç kimliğini yitirmesine sebep olur. 2.0 alıp lpg takılacağına 1.6 benzinli alınıp binilsin daha iyi. Yakın performans karşılığında toplamda cepten çıkacak yakıt+bakım masrafı da denk olacaktır. Tekleyerek ilerleyen 2.0 motor yerine saat gibi tam randımanla çalışan 1.6 motoru tercih edin. Focus'taki 2.0 motor ClioRS gibi 170 beygirleri görmüyor, 130hp'lik standart bir motor. Yani arabanın asıl keyif veren noktası şasi ve yürüyen aksamı. O yüzden 1.6 Darkline'lar, 2.0ST'den daha çok tutuyor. Bir de ortalama güçteki o motoru boş yere günde 3 paket sigara içer hale getirmeyin.
Düşük bütçede lpg kullanımını ben tercih etmesem de alıp taktırana saygım var. Gidip B5 kasa Passat'lara, Avensis'lere lpg'yi takıp gezen gezsin, 1.8-2.0 motor hacimlerinden ekonomik avantaj sağlasın, ama FocusST gibi özel arabaları harcamamak gerek. =)
 
Etmeyin eylemeyin arkadaşlar. ColinMcRae kasa 2.0 ST mk1 Focus'a lpg'yi otomotiv dünyasına yapılan bir saygısızlık olarak görürüm. Kaldı ki lpg, o yaştaki bir arabanın kondisyonunu inanılmaz düşürür. Bütün o özel araç kimliğini yitirmesine sebep olur. 2.0 alıp lpg takılacağına 1.6 benzinli alınıp binilsin daha iyi. Yakın performans karşılığında toplamda cepten çıkacak yakıt+bakım masrafı da denk olacaktır. Tekleyerek ilerleyen 2.0 motor yerine saat gibi tam randımanla çalışan 1.6 motoru tercih edin. Focus'taki 2.0 motor ClioRS gibi 170 beygirleri görmüyor, 130hp'lik standart bir motor. Yani arabanın asıl keyif veren noktası şasi ve yürüyen aksamı. O yüzden 1.6 Darkline'lar, 2.0ST'den daha çok tutuyor. Bir de ortalama güçteki o motoru boş yere günde 3 paket sigara içer hale getirmeyin.
Düşük bütçede lpg kullanımını ben tercih etmesem de alıp taktırana saygım var. Gidip B5 kasa Passat'lara, Avensis'lere lpg'yi takıp gezen gezsin, 1.8-2.0 motor hacimlerinden ekonomik avantaj sağlasın, ama FocusST gibi özel arabaları harcamamak gerek. =)
Ağzınız bal yesin @bt çok güzel konuşuyorsunuz kesinlikle ve kesinlikle katılıyorum virgüle kadar, ama bir öğrenci olarak bu yaşta Focus 2.0 ST'ye binebilirsem anca LPG de binebilirim.Yani İts now or never gibi bir şey.:DO sebepten 2.0 Atmosferik FWD tecrübesini özellikle de Focus altyapısı ile yaşamak gibi bir hazzı bir daha yaşayamayabilirim.Kendime ait gelirim olsa orası zaten ayrı evde peynir ekmek yer yine de LPG takmam ama başkasının eline bakınca böyle oluyor.;)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Ağzınız bal yesin @bt çok güzel konuşuyorsunuz kesinlikle ve kesinlikle katılıyorum virgüle kadar, ama bir öğrenci olarak bu yaşta Focus 2.0 ST'ye binebilirsem anca LPG de binebilirim.Yani İts now or never gibi bir şey.:DO sebepten 2.0 Atmosferik FWD tecrübesini özellikle de Focus altyapısı ile yaşamak gibi bir hazzı bir daha yaşayamayabilirim.Kendime ait gelirim olsa orası zaten ayrı evde peynir ekmek yer yine de LPG takmam ama başkasının eline bakınca böyle oluyor.;)
Herkes şanslı doğmuyor, ben de hayatımda Alfa Romeo Brera kullanmadım, Impreza veya Evo kullanamadım. Çünkü o kadar param olmadı, aslında olduracak yaştayım ama hayatımda zaman kaybettiren şeyler oldu vs.vs., özetle şu an imkan yok. O keyfi yaşamanın ülkemizdeki bedeli de tıpkı mtv gibi gidilen her km'de yakıta ödenen vergilerdir. O yüzden güç yetmiyorsa hiç girmemek lazım o topa. Ve tekrar diiyorum ki, o arabanın asıl keyfi motorunda değil şasisinde. Şimdi o arabanın motor öksürmeye başlarsa bütün o büyüsü bozulur, Focus ST değil taksi çıkması gibi bişey olur, yazık olur. %20-30 yakıt maliyetinden tasarruf edeyim derken tırt bir arabayı kullanıyor olursun, yapılan o %70 yakıt masrafına da yazık olur. Onun yerine Mk1 Focus'u 1.6 motorla da şiir gibi kullanmak mümkün.
 
Börtü böceğiyle, kırt kırt eden tahta kurtlarıyla biraz uğraş sen de soğursun =)
O yüzden ahşap evin avantajlarını, içinde yaşarken daha az uğraş gerektirecek şekilde yaşatan seçenek olarak taş binayı görüyorum.

ahşap olmasa da olur yav, taş ev olsun :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcanerg ve bt
Herkes şanslı doğmuyor, ben de hayatımda Alfa Romeo Brera kullanmadım, Impreza veya Evo kullanamadım. Çünkü o kadar param olmadı, aslında olduracak yaştayım ama hayatımda zaman kaybettiren şeyler oldu vs.vs., özetle şu an imkan yok. O keyfi yaşamanın ülkemizdeki bedeli de tıpkı mtv gibi gidilen her km'de yakıta ödenen vergilerdir. O yüzden güç yetmiyorsa hiç girmemek lazım o topa. Ve tekrar diiyorum ki, o arabanın asıl keyfi motorunda değil şasisinde. Şimdi o arabanın motor öksürmeye başlarsa bütün o büyüsü bozulur, Focus ST değil taksi çıkması gibi bişey olur, yazık olur. %20-30 yakıt maliyetinden tasarruf edeyim derken tırt bir arabayı kullanıyor olursun, yapılan o %70 yakıt masrafına da yazık olur. Onun yerine Mk1 Focus'u 1.6 motorla da şiir gibi kullanmak mümkün.
Yalnız 1.6 dahi olsa yine LPG'li olup öksürecek, şu halimle alternatif yakıt olarak LPG'yi kullanmamak için motorsiklete biniyor olmam gerek.Yineleyerek söylüyorum, kesinlikle haklısınız yerden göğe kadar ama takdir edersiniz ki ülke şartlarımız böyle, zevkini çıkarabiliyorsak çıkaracağız çıkaramıyorsak da benzin fiyatlarını borsa gibi takip eder durur, kuruş hesabı yaparız.Onun haricinde emin olun kendime ait bir gelirim olsa, asgari ücret dahi olsa özel bir araçta(Focus ST gibi) LPG'ye bulaşmam, acısını çekenler bilir aracınız gözünün önünde erir vs. vs.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
bak sen kendi kendine nazar ediceksin abi he :D ya ben yılda 2 bobin bankom var ya :(
Ben etmiyorum da, sağolsunlar üstünde nazarlığı bol. Hafta başından beri plakasız geziyorum.
Ankara'da mola yerinde başka arabayı yıkarlarken hortumu benim plakaya takıp koparmışlar. Geldiğimde plakayı kaputun üstünde buldum. Özür dilediler, tebrik ettim, benim arabayı da yıkatıp helalleştim, ne diyeyim o_O
Ekli dosyayı görüntüle 11941
İlerleyen yaşın km'nin getirdiği getireceği olası masrafları saymıyorum, başka ızdırabı olmuyor. Bak mesela şimdi 1-2 yıl içinde silecek mekanizmalarından arıza bekliyorum. Özellikle arka silecekten. İçime doğuyor başka bir şey değil.
 
Yalnız 1.6 dahi olsa yine LPG'li olup öksürecek, şu halimle alternatif yakıt olarak LPG'yi kullanmamak için motorsiklete biniyor olmam gerek.Yineleyerek söylüyorum, kesinlikle haklısınız yerden göğe kadar ama takdir edersiniz ki ülke şartlarımız böyle, zevkini çıkarabiliyorsak çıkaracağız çıkaramıyorsak da benzin fiyatlarını borsa gibi takip eder durur, kuruş hesabı yaparız.Onun haricinde emin olun kendime ait bir gelirim olsa, asgari ücret dahi olsa özel bir araçta(Focus ST gibi) LPG'ye bulaşmam, acısını çekenler bilir aracınız gözünün önünde erir vs. vs.
130'luk 2 litre üniteyi lpg'siz alabilirsen, nispeten de motor iyi kondisyondaysa 1 hafta takıl, yakıtı falan görmez gözün ve lpg takmak istemezsin. Gerekirse toplu taşıma kullanayım sonra zevk için binerim dersin. O motorun 136'lık türevini ben uzun yıllar kullandım ve hala özlerim. Günlük kullanımda tüketimi yorar ama zevki de çok güzeldir. Şimdiki turbo motorlar turbonun etkisiyle çok canlı gidiyor ama bu 2 litrelik motorun fazladan hacmi sayesinde üst devirlerde ve hızlardaki nefesi, gidişi cidden çok güzel hissettiriyor. Kadranın sonunu rahat rahat görüyorsun hiç zorlanmadan. Ömrümde hiç lpg'li aracı uzun süre deneyimlemedim ama tahminimce lpg bunu komple bozar. Az ve öz kullanırım dersen kapat gitsin.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...