Volkswagen’in geçtiğimiz yıllarda patlak veren ve etkileri hala devam eden emisyon skandalından dünya genelinde milyonlarca araç etkilenmişti. Dieselgate olarak da bilinen bu skandalın ardından birçok otomobil yetkili servislere getirilerek çeşitli düzeltmeler yapıldı. Fakat bu düzeltmeleri yaptıran otomobil sahiplerinin %10’unun, otomobillerinde yüksek hızlarda güç kaybı farkettikleri belirtiliyor.
Yapılan bir araştırmaya göre otomobilini VW servislerine geri getirerek gereken tamirat ve düzeltme işlemlerini yaptıran sürücülerin %40’ının çeşitli sorunlarla karşılaştığı ortaya çıkmış. Aralarında
VW,
Audi,
Seat ve
Skoda gibi çeşitli Volkswagen Grubu markalarından otomobillerin yer aldığı bu otomobillerin %18’inde yakıt ekonomisinde azalma, %16’sında motor gücünde azalma, %11’inde sarsıntı ve titreşim, %2’sinde ise motorun komple arızalanması durumları görülmüş. VW’nin emisyon skandalından dolayı otomobillerine düzeltme işlemini yaptıran sürücülerin %50’si ise pişman olduklarını belirtmişler.
Bu araştırma, Slater ve Gordon adlı bir hukuk firması tarafından gerçekleştirilmiş. Bu araştırma yaklaşık 40.000 adet otomobil sürücüsünü kapsıyor. Araştırma sorularına ise 17.000 civarında sürücü cevap vermiş. Bu 17.000 kişiden 11.600’ünün tamirat işlemini yaptırdığı görülüyor. Yani yukarıdaki verdiğimiz yüzdelik değerler toplamda 11.600 kişiyi ve otomobillerini kapsıyor. Bu hukuk firması İngiltere’de çalışma gösteriyor. Yapılan bu çalışma ise İngiltere tarihindeki en büyük kitle şikayetlerinden birisi olmuş.
Bu konudaki olaylara diğer bir örnek ise Semiha Mohammed adlı
VW Golf TDI araç sahibi bir bayandan gelmiş. İngilterenin Chester kentine M56 karayolunda ilerlerken başına gelen problemi
“Bir otomobil içerisinde daha önce hiç bu kadar korkmamıştım. Hayatımı kaybetmekten korktum. Sol şeride yakındım ve bir otomobili solluyordum. Ardından aniden otomobilimin güç kaybetmeye başladığını farkettim ve panikledim. Çünkü daha önceden hiç böyle bir şey olmamıştı. Trafiğin yoğun olduğu o saatte kendimi en sağ şeride zor attım. Yaklaşık 5 saniye içerisinde otomobilim 15 km/s gibi bir hıza kadar düşmüştü. Gerçekten korkmuştum.” cümleleriyle açıklamış.
Yapılan araştırmanın diğer bir sonucuna göre bu tamirat işlemine sokulan otomobillerin %8 civarındaki bir miktarının 5’ten daha fazla probleme sahip olduğu söyleniyor. Slater ve Gordon adlı hukuk firmasının avukatlarından Gareth Pope ise konuyla ilgili olarak
“Bu skandal ortaya çıkalı 2 yıldan fazla oluyor. VW’nin İngiltere’deki müşterileri firmanın sorunları çözmesi için sabırla beklediler. Fakat VW’nin İngiltere’de sunduğu tek çözüm, daha fazla sorun ortaya çıkaran bir çözüm oldu. Araştırma sonuçları oldukça karamsar çıkmaya devam ediyor. Müşteriler bu kadar tehlikeli durumlarla karşı karşıya kalmalarının kabul edilemez olduğunu düşünüyorlar.” şeklinde açıklamalarda bulunuyor.
https://tr.motor1.com/news/237947/vw-dizelleri-tamirattan-sonra-duzelmiyor/