Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Günaydın.
Bu gün hava okadar güzelki, Araba ile işe gitmeye karar verdim. 2200 devir 70 km hızı geçmeden , rekor kırarak istanbul şehir içi 58,8 km hız ortalaması ile işe vardım. Bu şu ana kadar ulaştığım en yüksek ortalama hız. Daha önceleri 90 km hıza çıktığım halde 45 ortalamayı tutturamıyordum. Bu gün sabah 7,00 gibi yola cıktım 7,24 gibi iş yerime vardım. Daha önce hiç olmadığı kadar yavaş sürmeme rağmen değer harika...
Fakat bu sabah 2200 deviri geçmeden arabayı sürünce, arabanın motor harareti sürekli yükselip indi. Bu demek oluyorki bu devirler hiçde ekonomik değil. Araba belliki Lean Burn yapmış, hararete sebep oluyor. Anlaşılıyor ki, 2500 devrin altı sağlıklı bir sürüş devri değil. Zaten Hararete dikkat ettim, normalden çok daha hızlı ısındı motor. Harartim 2500 devirde 87 civari iken , 2200 devirde 90 dereceye vurdu. Bu da yakıttan aldığım maksimum verimi ısı enerjisi olarak kaybettiğim anlamına geliyor. 4,3 litre ile vardığım yere 4,5 litre tüketim ile geldim. Çok acı bir kayıp :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Günaydın.
Bu gün hava okadar güzelki, Araba ile işe gitmeye karar verdim. 2200 devir 70 km hızı geçmeden , rekor kırarak istanbul şehir içi 58,8 km hız ortalaması ile işe vardım. Bu şu ana kadar ulaştığım en yüksek ortalama hız. Daha önceleri 90 km hıza çıktığım halde 45 ortalamayı tutturamıyordum. Bu gün sabah 7,00 gibi yola cıktım 7,24 gibi iş yerime vardım. Daha önce hiç olmadığı kadar yavaş sürmeme rağmen değer harika...
Fakat bu sabah 2200 deviri geçmeden arabayı sürünce, arabanın motor harareti sürekli yükselip indi. Bu demek oluyorki bu devirler hiçde ekonomik değil. Araba belliki Lean Burn yapmış, hararete sebep oluyor. Anlaşılıyor ki, 2500 devrin altı sağlıklı bir sürüş devri değil. Zaten Hararete dikkat ettim, normalden çok daha hızlı ısındı motor. Harartim 2500 devirde 87 civari iken , 2200 devirde 90 dereceye vurdu. Bu da yakıttan aldığım maksimum verimi ısı enerjisi olarak kaybettiğim anlamına geliyor. 4,3 litre ile vardığım yere 4,5 litre tüketim ile geldim. Çok acı bir kayıp :(
Ev ile iş arasında ~23,52 km olduğu sürece tabiki yakarsın.

Motor sıcklağının yükselip alçalmasının sebebi pasif soğutmanın yetersiz, aktif soğutmanın fazla gelmesinden kaynaklanır. Bugün sizin oralarda o saatlerde hava 8-10C olarak tahmin ediyorum. Bence normal bir durum 20-25 derece olması halinde sıcaklık sabit fakat birim hacilde giren oksijen azalıcağından cokta farklı sonuç beklemiyorum.

2500 tercih ederdim
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Ev ile iş arasında ~23,52 km olduğu sürece tabiki yakarsın.

Motor sıcklağının yükselip alçalmasının sebebi pasif soğutmanın yetersiz, aktif soğutmanın fazla gelmesinden kaynaklanır. Bugün sizin oralarda o saatlerde hava 8-10C olarak tahmin ediyorum. Bence normal bir durum 20-25 derece olması halinde sıcaklık sabit fakat birim hacilde giren oksijen azalıcağından cokta farklı sonuç beklemiyorum.

2500 tercih ederdim

Yeni eve taşındığımdan beri düz otobanda trafik derdi ile uğraşarak işe intikal ediyorum. Bu gün yakıt alıp, yaptığım ekonominin gerçeğe yansımasını göreceğim. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim?
-Satmaz, tutmaz, pahallı, makyajlı Navara denilen X-Class, L-200 ve Hilux'un ardından 3. olmuş mart satışında. Diğer iki rakibinde şirket ve devlet satışı da önemli bir yer tutsa da X-Class'da böyle bir durum da yoktur.
-BMW'nin en çok satan aracı açık ara 5 serisi. Ne garip ülkeyiz yahu.
 
Son düzenleme:
Ben artık yakıt ekonomisinden değilde, arabam yıpranmasın diye hypermiling yapmaya başladım :( . Günde güne parça fiyatları artıyor. Ufacık arabanın servis maliyeti 650 tl :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Telefon iyice kafayı yedi:D4 saat önce 27 olan pil cebimde dururken 41e çıkmış:D
Screenshot_2018-04-04-12-29-43-1.png
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...