40'lık Leaf'de sistemin olmaması daha çok şehir içi kullanımına yönelik olacağını düşündüklerinden sanırım. 60'lık modelde soğutucu koyacaklarmış. Para-çokomel eğrisi yani.2012de Arizonada aşırı sıcakta leaf testleri yapılırken, batarya ısısını düşürmek için cooler eklenmiş. Sonrada bu şekilde satılmış eski kasa leaf.
Ama yenisine yazılım koymuşlar. Isınınca bataryayı limitlesinler diye. 35 derece sıcağa vurunca batarya şarj hızı yarı yarıya düşüyor. Ama esas sıkıntısı 40 lık batarya aşırı yavaş soğuyor. 1 gece beklemesi gerek nerdeyse..
Adamlar bir günde 500-1000 km gibi mesafelerden bahsediyorlar. Ben açıkcası elektriklilere hala şehir içinde çok iyi alternatifler gözüyle bakıyorum. Ama herhangi bir elektrikli araçla (Tesla dahil) 500 km falan bana ütopik rakamlar.